Jump to content
IGNORERAD

Boende Patong


ban_kog_wat

Recommended Posts

Hallå patong rävar. Tips på boende i patong sökes. Jag och frun har alldrig varit i patong så nu är det dags. Så har ni tips på boende , guesthouse, hotell. Kasta ett tips här eller pm'a mig

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå patong rävar. Tips på boende i patong sökes. Jag och frun har alldrig varit i patong så nu är det dags. Så har ni tips på boende , guesthouse, hotell. Kasta ett tips här eller pm'a mig

Ban

Jag gillar Ferb Guesthouse på Soi Banzaan!

Nice! cool.gif

Ferb guesthouse Phuket!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett bra ställe med svenska ägare , bra service , bra priser bra rum , bra mat och internet . http://www.beachpatong.com/connect/about_connect.htm

Mvh SWEDEMAN

Ska man bo där får man lämna vissa fördomar hemma för det finns gott om män som gillar män där. Det ligger mitt i Patongs gaykvarter med full fart på gatan utanför med ladyboy-shower och thailändska unga män endast iklädda kalsonger.

Kan man ta det utan problem så är det helt ok men klarar man inte av det så finns det andra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Ferb Guesthouse på Soi Banzaan!

Nice! cool.gif

Ferb guesthouse Phuket!

Mvh

Kimmo

Trevligt ställe bara man inte får Gsons rum...

Frågor till trådskaparen:

Pool/inte Pool?

Nära nattliv/icke nära nattliv?

Vid rätt svar så vet jag.

Vid fel svar så vet jag inte :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Pool eller inte spelar ingen roll.

Nattliv tja bättre med nattsömn.

Som referens brukar bo på Diana eller Royal twins i pattis.

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt ställe bara man inte får Gsons rum...

Vilket påhopp :whistle: sen är det nog svårt att få ett rum jag inte bott i :lol:

Men jag får ju säga att Ferb Guesthouse har funkat varje gång jag har bott där :great:

Bra internet på rummen,,,,hyffsat långt avstånd till natt livet,,,,nära till shopping :whistle:

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Link to comment
Dela på andra sajter

I Patong gäller det att bo centralt så man inte tvingas använda de svindyra tuk-tukarna. Minimiavgift 200 Bath!

Själv brukar jag numera häcka på

http://www.orchid-residence.com/index.htm

Inte världens lyxigast ställe direkt, men stora rum och ett perfekt läge på San Sabai (uttalas Sään Sabai). Prisvärt för att vara Patong som har hotellpriser på en helt annan nivå än Pattaya.

Ägaren är en tysk som heter Peter och är trevlig kille. Pratar engelska (och thai) flytande.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr J, Vi har två kompisar oavsett varandra boende i denna del av Thailand, om Du/Ni är intresserad. Efter kontakt, så kan din fru eller du prata direkt med folk på plats. P&K Nang and Anders Maila mig/oss

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha nära till både den stora stranden och partyt runt Bangla, är Safari Beach bra. Har bott där ett par gånger och är nöjd med både service och pool :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
skåneljungen

Har ett kanon hotel om man kan tänka sig att bo uppe på nanai road. Tar ca 5 min med moppe ner till beachen.

Blue sky residance

Hotellet är Tyskägt och har mycket fina rum med allt man kan tänka sig. Minibar. AC. Fläkt. Kabel TV.

Och en litet trevligt poolområde.

Men som sagt det är en bit från stranden. Men det är skönt att komma ifrån allt hålligång på natten när man kommer hem.

Kan verkligen rekomendera detta hotell

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bodde först på Jennys Guesthouse på Soi Sansabai för 500 bht, vilket inte var någon hit. Billigt och centralt, men alltför dålig skick och för högljutt långt in på morgonen utanför. Flyttade därför till Principe Villa i stället, mkt renare och fräschare, lugnt, trevlig personal och nära till det mesta. Ägs av italienare, men all personal pratar engelska. Under lågsäsong bara 600 bht för rum med allt behövligt.

Klicka här

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...