Jump to content
IGNORERAD

Skänka penger till MPR!


hawk68

Recommended Posts

Hej! Kim,SurinP3,och ni andra i ledningen

Efter har läst tidigare idag om att MPR söker lite sponsor för att `hjälpa till´ skulle inte det var nåt idea att har en (Donera knapp) så att om man ville skulle kunna man skänka lite pengar för att hjälpa till så att MPR kan hållas igång?

Mvh Hawk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker helldre att vi satsar våra slantar på att

avskaffa våldet i våra `Byar`

Ensam Är svårt men alla enkelt Bara seja STOPP NU!! :thumbsup:

Nån som Ä mä ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Donationer har man ju provat med viss framgång på Soi Sixten (i en speciell akut situation), men frågan är om det är bästa sättet att finansiera den dagliga driften av forumet.

Finns ju viss risk att de som donerar mycket blir särbehandlade... likaväl som att de som annonserar får viss specialbehandling. Om forumet mot förmodan skulle få bidrag från staten kan man nog vänta sig en del krav på politisk korrekthet...

Hur man än vrider och vänder på sig har man rumpan bak ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst så måste jag väl passa på att tacka Hawk för initiativet att samla in pengar till driften.  :thumbsup:

Men sedan... Nej, vi ska nog kunna få ordning på finansieringen utan att behöva ta in några pengar från medlemsleden. Det borde finnas ett antal företagare som gör så stor vinst på att annonsera mot en homogen grupp Sydostasienresenärer att det dom företagarna får betala för annonseringen ska täcka våra räkningar.

För medlemmarna så räcker det med att vara aktiv och bidra med läs- och sevärda inlägg för att hålla forumtrafiken igång. Så får företagen som i sin tur gör vinst på trafiken stå för kostnaderna. Det ska förhoppningsvis lösa sig med tiden. Men som sagt, tack ändå Hawk.  :wai:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte vad det är för höga kostnader ni pratar om. Jag har min site på b-one för 12kr/mån sen tillkommer .se domän 120kr per år. Mjukvaran för ett forum finns open source som är fritt att använda. Så kostnaden för att driva en sida som den här kostar 22kr/mån plus moms i fasta utgifter.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 x 12 /1305 = 0,25 öre per medlem och år  ( justerat för di 305 småläningarna och andra snåljåpar )

Då 25-öringen gått ur tiden, så föreslår jag att medlemsavgiftsdonationen utgår jämna år dvs 50 öre.

Lämpligen inköpes ett billigt vykort varpå myntet appliceras med klistertejp, därefter adresseras det till fodervärden, frankeras och postas.

De inkommna kontanterna placeras på något räntebärande konto och avkastningen kan ju användas för det årliga MPR gillet hemma hos någon av fodervärdarna.

[move]Företagsdoktorn Arne - som ännu inte förlorat någon patient[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag förstår inte vad det är för höga kostnader ni pratar om. Jag har min site på b-one för 12kr/mån sen tillkommer .se domän 120kr per år. Mjukvaran för ett forum finns open source som är fritt att använda. Så kostnaden för att driva en sida som den här kostar 22kr/mån plus moms i fasta utgifter.

//Broskan

Din sida skulle nog tyvärr inte klara ens en bråkdel av trafiken här på MPR utan att b-one skulle stänga ner den. Så för att lösa det problemet hyr vi en helt egen server.  Och då är priset naturligtvis inte 12 kr/mån.   :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför inte sälja T-shirt med MPR Logga  :thumbsup:

Tja, varför inte, kunde ju vara en kul grej. Men det ger absolut inga pengar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara svara på din kommentar ang trafik på siten. Du vet inte vad jag driver på min site men ändå kan du påstå att jag skulle bli stoppad med mycket trafik.

Nu är det som så att jag har fri trafik på min site.

Fakta från B-one: http://www.one.com/sv/

Trafik:

Trafik är ett uttryck för, hur mycket antalet av besökare på din hemsida och din användning av email drar på serverns resurser.

One.com erbjuder sina kunder fri trafik.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Broskan.

Jag kollade på one.com´s hemsida och där står, i villkorstexten, att de "vanligtvis har fri trafik" men om one.com anser att det blir för mycket trafik så förbehåller de sig rätten att stänga ner sidan och kräva ersättning för "övertrafik".

Givetvis angavs inga siffror på vad som var vanlig trafik och ovanlig trafik.

Man får vad man betalar för och jag förstår att Kim valde att satsa på en egen server.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara svara på din kommentar ang trafik på siten. Du vet inte vad jag driver på min site men ändå kan du påstå att jag skulle bli stoppad med mycket trafik.

Nu är det som så att jag har fri trafik på min site.

Fakta från B-one: http://www.one.com/sv/

Trafik:

Trafik är ett uttryck för, hur mycket antalet av besökare på din hemsida och din användning av email drar på serverns resurser.

One.com erbjuder sina kunder fri trafik.

//Broskan

Fråga admins på t ex Soi Sixten vad det är som B-one kallar "fri trafik". B-one stängde ner SS under några dagar med en motivering i stil med att det förekom "onormalt" hög trafik på sidan och att de därför stängt ner den. :o

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara svara på din kommentar ang trafik på siten. Du vet inte vad jag driver på min site men ändå kan du påstå att jag skulle bli stoppad med mycket trafik.

Nu är det som så att jag har fri trafik på min site.

Fakta från B-one: http://www.one.com/sv/

Trafik:

Trafik är ett uttryck för, hur mycket antalet av besökare på din hemsida och din användning av email drar på serverns resurser.

One.com erbjuder sina kunder fri trafik.

//Broskan

Soisixten låg på one.

Dom vart nerstängda med att deras trafik störde övriga siter.

Allt är inte vad det ser ut att vara.

Mvh Janne

www.thaitruelove.se

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...