Jump to content
IGNORERAD

Bygga Hus i Thailand

dibobal

Recommended Posts

hej!

Hur pass vanligt är det att lägga elen under golvklinkern i Thailand.Jag hade en Tysk i byn som gjorde det åt mig,han hade en egen firma i tyskland som satte upp telefon master worldwide åt b,l,a Siemens så jag betvivlar inte hans kunskaper undrar bara hur ni har gått tillväga.

Dela på andra sajter

Man får ju hoppas det inte är ett utrymme med vatten/våtrum för då är det rena mardrömmen

Klinker/fogning är ju inte vattentätt utan det är skiktet under som skall hantera vattentätningen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Jag instämmer med Tallviking, det låter ju som rena rama vansinnet ifall elen även är dragen på det viset i våtutrymmena! :suicide:

Vad var för övrigt vitsen med att lägga elen i golvet? Den brukar ju komma in via taket och sedan dras vidare i väggarna, eller som i mitt eget oestetiska fall PÅ väggarna :diablo:

Själv har jag aldrig hört talas om någon liknande lösning på eldragning i Thailand, men kanske har jag fel?

Mvh/

www.mangeudon

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Dela på andra sajter

jag vill kunna komma åt om det blir problem.

Under badrum nej!

Kim är visst slängd åt de elekretiska om jag kommer ihåg rätt från förra forumet :wai:

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Det kanske är el till golvvärmen crazy.gif

dandy

Exakt. Varm luft stiger ju uppåt, så utan golvvärme kan det kännas lite kallt att gå barfota även i Thailand. Speciellt efter en dusch där endast kallvatten fanns att tillgå.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Att lägga el i golvet har vi gjort länge det där är ju bara kanalisation.

man slipper hugga upp långa sträckor i väggen.

så skulle jag också göra.

Är behörig installatör visserligen bara i sverige.

nalle

Dela på andra sajter

Att lägga el i golvet har vi gjort länge det där är ju bara kanalisation.

man slipper hugga upp långa sträckor i väggen.

så skulle jag också göra.

Är behörig installatör visserligen bara i sverige.

nalle

Jag är böjd att hålla med dig nalle vad är problemmet,ledningarna ligger i pvc-rör så de ligger väldigt skyddat.vad vinner man på att lägga ledningarna i uppfrästa spår i väggen,förövrigt så kommer mina ledningar inte in via taket utan de är nedgrävda i marken från stollpe till hus.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...