Jump to content
IGNORERAD

Sound of Freedom


Surin P3

Recommended Posts

Har självklart inte sett den än, men gissar att den kommer att bli en av vår tids viktigaste filmer.

 

Efter att ha sett en hel del intervjuer och historik om filmen, så är det förmodligen den filmen man ska se - om man bara ska se en film från det senaste decenniet.

 

https://www.rottentomatoes.com/m/sound_of_freedom

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Surin P3:

Har självklart inte sett den än, men gissar att den kommer att bli en av vår tids viktigaste filmer.

 

Efter att ha sett en hel del intervjuer och historik om filmen, så är det förmodligen den filmen man ska se - om man bara ska se en film det senaste decenniet.

 

https://www.rottentomatoes.com/m/sound_of_freedom

 

555. Det bästa du kommer att se sedan "V"  anar jag?  

 

Sound of Freedom directly appeals to a specific religious demographic. Angel Studios, the distribution studio behind the 2023 film, mainly releases faith-based projects, so the advertising for the movie about Tim Ballard targets the religious crowd. Both Caviezel and Ballard are very open about their beliefs and QAnon conspiracy theories, and the people whose ideals align with theirs are mainly the ones watching Sound of Freedom in theaters and rating the film on Rotten Tomatoes.

 

https://screenrant.com/sound-of-freedom-movie-100-percent-audience-score-rotten-tomatoes/

https://www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-reviews/sound-of-freedom-jim-caviezel-child-trafficking-qanon-movie-1234783837/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

555. Det bästa du kommer att se sedan "V"  anar jag?  

 

Sound of Freedom directly appeals to a specific religious demographic. Angel Studios, the distribution studio behind the 2023 film, mainly releases faith-based projects, so the advertising for the movie about Tim Ballard targets the religious crowd. Both Caviezel and Ballard are very open about their beliefs and QAnon conspiracy theories, and the people whose ideals align with theirs are mainly the ones watching Sound of Freedom in theaters and rating the film on Rotten Tomatoes.

 

https://screenrant.com/sound-of-freedom-movie-100-percent-audience-score-rotten-tomatoes/

https://www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-reviews/sound-of-freedom-jim-caviezel-child-trafficking-qanon-movie-1234783837/

 

 

Det är just pga såna som du, som gör den här filmen så viktig. Både direkt och indirekt.

 

Budskapet i filmen är något som i princip alla är ense om som det värsta i hela världen.

Och ni som är emot budskapet eller på annat sätt slätar över det, är jordens bottenslask.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Det är just pga såna som du, som gör den här filmen så viktig. Både direkt och indirekt.

 

Budskapet i filmen är något som i princip alla är ense om som det värsta i hela världen.

Och ni som är emot budskapet eller på annat sätt slätar över det, är jordens bottenslask.

 

Ojdå, det kan ha varit bland det värsta jag fått höra om mig själv hittills: "jordens bottenslask", med en tydlig mening att jag skulle vara för eller släta över child trafficking bara för att jag raljerade över din filmrekommendation. Trist.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Ojdå, det kan ha varit bland det värsta jag fått höra om mig själv hittills: "jordens bottenslask", med en tydlig mening att jag skulle vara för eller släta över child trafficking bara för att jag raljerade över din filmrekommendation. Trist.

 

Nej.

 

Du valde en filmrecension som gjorde det åt dig.

Du kunde valt vilken recension som helst, men du valde att sprida just den och kommer därmed inte undan min kritik.

 

Som sagt. Jordens bottenslask.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Nej.

 

Du valde en filmrecension som gjorde det åt dig.

Du kunde valt vilken recension som helst, men du valde att sprida just den och kommer därmed inte undan min kritik.

 

Som sagt. Jordens bottenslask.

 

Ok. Då blev du en medlem till fattigare. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

 

Ok. Då blev du en medlem till fattigare. 

 

Ska jag radera ditt konto?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
9 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Ska jag radera ditt konto?

Du får gärna radera mitt konto tack👍

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Surin P3:

Raderat.

Ehh eru inte lite väl  hetsig nu kompis?

 Du reagerar ju för f-n som jag... Å det har ju som bekant ingen blivit lycklig av.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Odin:

Ehh eru inte lite väl  hetsig nu kompis?

 Du reagerar ju för f-n som jag... Å det har ju som bekant ingen blivit lycklig av.

 

Jag har träffat dig och delar av din familj.

Stor respekt för det du åstadkommit och jag gissar att det inte varit enkelt jämt. Du har varit en förebild för mig sedan länge.

Och målet är väl att få våra barn att växa upp och vara bättre människor än oss.

 

Men tillbaka till MPR...

Ingen får sitt konto raderat som inte vill.

Jag bannlyser inte medlemmar för åsikter av udda slag.

 

Men jag är färdig med att inte säga vad jag tycker om vissa åsikter.

Jag är tillräckligt gammal för att bete mig på detta vis. :D 

Oavsett om det är här på MPR eller i verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Odin:

Ehh eru inte lite väl  hetsig nu kompis?

 Du reagerar ju för f-n som jag... Å det har ju som bekant ingen blivit lycklig av.

Dom ber ju om det. Tjänstefel om admin inte tog dom på orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Här går det hett till!

Själv föredrar jag att se  en film innan jag har några åsikter om den.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, skönt med ett riktigt pannslag.

 

Men, Krille - vad skulle admin ha gjort om någon frivilligt vill gå ur gruppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Här går det hett till!

Själv föredrar jag att se  en film innan jag har några åsikter om den.

Ja den där "v" som det snackades om ovan har jag sett. 

 

Men jag har för mig att det var en TV serie om utomjordingar som käkade möss....

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Haha, skönt med ett riktigt pannslag.

 

Men, Krille - vad skulle admin ha gjort om någon frivilligt vill gå ur gruppen?

 

Du missade bakgrunden: 

 

Admin blir arg när medlemmen påpekar filmens koppling till Qanon. Admin "misstolkar" sedan inlägg medvetet för få vara otrevlig och beskylla medlemmen för något han aldrig uttryckt.

 

Har full förståelse för att medlemmen i det läget väljer att "frivilligt" lämna forumet. 

 

/Krille 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Krille:

 

Du missade bakgrunden: 

 

Admin blir arg när medlemmen påpekar filmens koppling till Qanon. Admin "misstolkar" sedan inlägg medvetet för få vara otrevlig och beskylla medlemmen för något han aldrig uttryckt.

 

Har full förståelse för att medlemmen i det läget väljer att "frivilligt" lämna forumet. 

 

/Krille 

Vi tolkade det nog på olika sätt.

 

Alla har rätt att tycka vad dom vill och det har admin varit klar över.

 

Hårda ord och pannslag är inget nytt här på MPR.  Väljer man att gå ut så måste nog admin lyssna på det, oavsett rätt eller fel.

 

En diskussion om olika tänkande borde inte rendera i ett raderat konto. Det borde medlemmarna veta vid det här laget. Ribban är sagt högt och det är bra.

 

Ny dag i morgon och nya diskussioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
12 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Ska jag radera ditt konto?

Radera mig med tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jag loggar ut

Vem vill vara med i ett forum som styrs av finnpajsare med foliehatt?

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Vi tolkade det nog på olika sätt.

 

Alla har rätt att tycka vad dom vill och det har admin varit klar över.

 

Hårda ord och pannslag är inget nytt här på MPR.  Väljer man att gå ut så måste nog admin lyssna på det, oavsett rätt eller fel.

 

En diskussion om olika tänkande borde inte rendera i ett raderat konto. Det borde medlemmarna veta vid det här laget. Ribban är sagt högt och det är bra.

 

Ny dag i morgon och nya diskussioner.

 

Att beskylla någon för att inte vara emot child trafficing är långt ifrån vardagligheter på forumet som hårda ord och pannslag.

 

Speciellt när det kommer från forumets ägare.

 

/Krille 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Krille:

 

Att beskylla någon för att inte vara emot child trafficing är långt ifrån vardagligheter på forumet som hårda ord och pannslag.

 

Speciellt när det kommer från forumets ägare.

 

/Krille 

Ok, tittade faktiskt inte på  filmen. Trodde det handlande om det vanliga bjäbbet om USA. Läste lite för fort helt enkelt.

 

Tar tillbaka mina påståenden då och ber om ursäkt för min okunskap i ämnet.

 

Absolut inget jag står bakom!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Krille:

 

Du missade bakgrunden: 

 

Admin blir arg när medlemmen påpekar filmens koppling till Qanon. Admin "misstolkar" sedan inlägg medvetet för få vara otrevlig och beskylla medlemmen för något han aldrig uttryckt.

 

Har full förståelse för att medlemmen i det läget väljer att "frivilligt" lämna forumet. 

 

/Krille 

 

Admin blev inte arg för att medlem påpekar koppling till QAnon.

 

Admin påpekar att om man frivilligt länkar till artikel som är falsk och som försöker släta över pedofili och barnslaveri som QAnon och konspirationer, då får man ta skit.

 

Och jag har också full förståelse för att man vill lämna forumet efter det.

 

En annan väg hade varit att göra ens en pytteliten undersökning om filmen och ganska snabbt kommit fram till att QAnon kopplingen är ren lögn.

Och alltså inte länka till rena lögner, speciellt om ett ämne som det här.

Men alla väljer som sagt själv vad man vill sprida på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Många  DQ nu 🤣🤣🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Admin blev inte arg för att medlem påpekar koppling till QAnon.

 

Admin påpekar att om man frivilligt länkar till artikel som är falsk och som försöker släta över pedofili och barnslaveri som QAnon och konspirationer, då får man ta skit.

 

Och jag har också full förståelse för att man vill lämna forumet efter det.

 

En annan väg hade varit att göra ens en pytteliten undersökning om filmen och ganska snabbt kommit fram till att QAnon kopplingen är ren lögn.

Och alltså inte länka till rena lögner, speciellt om ett ämne som det här.

Men alla väljer som sagt själv vad man vill sprida på nätet.

 

En pytteliten undersökning visar tvärtemot det du skriver att det är ganska många källor som framför någon form av QAnonkoppling. Om den verkligen finns och hur stark den i sådant fall är kan man säkert diskutera men det känns tveksamt att tvärsäkert påstå att det är en lögn.

 

Att du medvetet misstolkar ett ironiskt inlägg mot dig som att medlemmen slätar över pedofili och barnslaveri känns som en ny lägstanivå. 

 

/Krille

Ändrades av Krille
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...