Jump to content
IGNORERAD

Sex arbetare i Thailand


Jan Peter Hultgren

Recommended Posts

Jan Peter Hultgren

Läste en artikel i  Nikkei Asia att det är många som lobbar för att prostitution skall legaliseras, Vad tror ni om det.
Thailand's sex workers hope election will change their lives - Nikkei Asia https://asia.nikkei.com/Politics
//PH

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut!. Det är ju en del i k(n)ulturen så att inte acceptera det vore dumt. Därför kommer det nog inte att ske TiT

De skulle dessutom minska korruptionsmöjligheterna för the BiB

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det bara skulle gälla sex stycken så är det väl inte så märkvärdigt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
21 minuter sedan, skrev Benriach:

Om det bara skulle gälla sex stycken så är det väl inte så märkvärdigt...

Satt med tidtagaruret i handen och bara väntade på den  🤣

Ville inte vara först 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
19 minuter sedan, skrev Benriach:

Om det bara skulle gälla sex stycken så är det väl inte så märkvärdigt...

Återigen ett genomtänkt inlägg från din hönshjärna

579234_3166495997514_1118824135_32378608_658418481_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt fokus i denna fråga ligger ju på s.k. sexturism vilket ju är en smula missvisande när det i varenda håla av någorlunda storlek dräller av karaokebarer där det knappast synts till en vit man...de s.k. resorterna man ser överallt kan ju knappast vara mer än bara delvis  dygnsbebodda... 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Baa:

Allt fokus i denna fråga ligger ju på s.k. sexturism vilket ju är en smula missvisande när det i varenda håla av någorlunda storlek dräller av karaokebarer där det knappast synts till en vit man...de s.k. resorterna man ser överallt kan ju knappast vara mer än bara delvis  dygnsbebodda... 

Jag brukar besöka karaokebaren 600m från vårt hus några ggr vid varje visit. Vet ej om våran håla uppfyller kravet "någorlunda storlek", drygt 1000 pers sådär.

 

Förut hade de en annan karaokebar bara ett hus från vårt hus. Det fick jag aldrig besöka för frugan. Han som hade det var inte rusk för fem öre så jag hade heller ingen lust att gå dit. Han dog och hans fru flyttade till stan och hyrde ut lokalerna till annan verksamhet. idi*ten drogade kunder, misshandlade både fru, anställda och kunder. En del av kunderna blev bestulna, det pratades en del om det i varje fall. Var kanske inte så många som anmälde. Full och ute på karaokebar utan frugan kanske inte gav läge att anmäla. Fast pengar tjänade de, inte så mycket kunder på slutet, men det var alltid folk där.

 

Den nya karaokebaren har nästan alltid fullt med folk. Restaurangerna i närheten har inte mycket folk på kvällarna. Alltid populärt när jag kommer. Frugan är inte lika glad när jag går dit. För att det inte ska bli en massa snack från henne har jag nästan alltid med mig något förklädde. Alla som jobbar där vet ju vem jag är, och de är som Baa säger inte så bortskämda med falangbesök. Så man blir ju lite mera uppassad än på turistorterna. Har inte stött på någon som pratar mer än något ord falangspråk där. Det hör nog inte till anställningskraven! Två katoyer är anställda där vet jag, fast sånt kan ändras fort. 

 

Riktigt trevligt ställe, rör på sig lite mer än på restaurangerna runt ikring. Vet egentligen inte hur det fungerar där. Om tjejerna är anställda eller frilansar. De tjänar bra på drickat och fyllematen är helt ok.  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev p125:

Absolut!. Det är ju en del i k(n)ulturen så att inte acceptera det vore dumt. Därför kommer det nog inte att ske TiT

De skulle dessutom minska korruptionsmöjligheterna för the BiB

Korruptionsmöjligheterna betyder nog en hel del i det fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Baa:

Allt fokus i denna fråga ligger ju på s.k. sexturism vilket ju är en smula missvisande när det i varenda håla av någorlunda storlek dräller av karaokebarer där det knappast synts till en vit man...de s.k. resorterna man ser överallt kan ju knappast vara mer än bara delvis  dygnsbebodda... 

Farangers sexturism är bara en bråkdel av prostitutionen.
Den finns över allt mer eller mindre gömd.
Sideline sidor finns det gott om och de är inte på engelska...

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev p125:

Farangers sexturism är bara en bråkdel av prostitutionen.
Den finns över allt mer eller mindre gömd.
Sideline sidor finns det gott om och de är inte på engelska...

Twitter, en enorm sexindustri i Thailand, full med damer som säljer tjänster lokalt.....har en kompis sagt till mig :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Baa:

Allt fokus i denna fråga ligger ju på s.k. sexturism vilket ju är en smula missvisande när det i varenda håla av någorlunda storlek dräller av karaokebarer där det knappast synts till en vit man...de s.k. resorterna man ser överallt kan ju knappast vara mer än bara delvis  dygnsbebodda... 

Nu går det iof inte att klicka på länken som TS lagt in så jag vet inte men är det focus på just sexturism som görs i artikeln och som sex arbetarna hänger upp sig på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Peter Hultgren
11 timmar sedan, skrev apknug:

Nu går det iof inte att klicka på länken som TS lagt in så jag vet inte men är det focus på just sexturism som görs i artikeln och som sex arbetarna hänger upp sig på?

Det är egentligen inte sexturismen det gäller utan all prostitution, det de lobbar för är legalisering så de slipper gömma sig från polis och myndigheter. Nu kommer det väl aldrig bli så då BoB skulle förlora en stor inkomstkälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-18 at 07:08, skrev Jan Peter Hultgren:

Läste en artikel i  Nikkei Asia att det är många som lobbar för att prostitution skall legaliseras, Vad tror ni om det.
Thailand's sex workers hope election will change their lives - Nikkei Asia https://asia.nikkei.com/Politics
//PH

Med särskrivning i rubriken så trodde jag tråden handlade om 6 st  arbetare i Thailand. Blir lite som skillnaden mellan en skum tomte och en skumtomte 😂

Ändrades av dooks
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev dooks:

Med särskrivning i rubriken så trodde jag tråden handlade om 6 st  arbetare i Thailand. Blir lite som skillnaden mellan en skum tomte och en skumtomte 😂

Det finns väl fler än sex skumma tomtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Peter Hultgren
2 timmar sedan, skrev dooks:

Med särskrivning i rubriken så trodde jag tråden handlade om 6 st  arbetare i Thailand. Blir lite som skillnaden mellan en skum tomte och en skumtomte 😂

Nja men det blir inte särskrivning på engelska se bilden. Men eftersom jag skrev resten på svenska så ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev apknug:

Nu går det iof inte att klicka på länken som TS lagt in så jag vet inte men är det focus på just sexturism som görs i artikeln och som sex arbetarna hänger upp sig på?

Då har du fel på ditt klickeri. Fungerar hur bra som helst att klicka på för mig. Att man får leta i timtal för att hitta vilken artikel han menar är en annan sak. Nu är jag lite seg att leta, hittar alltid något annat intressant och går vilse i allt det andra intressanta. Kanske är någon form av ADHD eller KLSPD. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Då har du fel på ditt klickeri. Fungerar hur bra som helst att klicka på för mig. Att man får leta i timtal för att hitta vilken artikel han menar är en annan sak. Nu är jag lite seg att leta, hittar alltid något annat intressant och går vilse i allt det andra intressanta. Kanske är någon form av ADHD eller KLSPD. 

Eller det beror kanske på: PEBKAC :D

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-18 at 12:08, skrev Jan Peter Hultgren:

Läste en artikel i  Nikkei Asia att det är många som lobbar för att prostitution skall legaliseras, Vad tror ni om det.
Thailand's sex workers hope election will change their lives - Nikkei Asia https://asia.nikkei.com/Politics
//PH

 

Självklart ska det legaliseras för bara då kan det regleras. Detsamma gäller givetvis även lutheranska Sverige. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-18 at 10:41, skrev Wangthong:

 

Riktigt trevligt ställe, rör på sig lite mer än på restaurangerna runt ikring. Vet egentligen inte hur det fungerar där. Om tjejerna är anställda eller frilansar. De tjänar bra på drickat och fyllematen är helt ok.  

 

Dom har en garantilön per dag/kväll nu är den inte hög utan ganska låg i våra ögon sett. Sedan är det som vanligt dom tjänar på drickat och maten så kallat provision på dom/det bordet dom tar hand om dvs. Ju mer mat samt dryck dom får folket att beställa ju mer tjänar dom. Bäst är ladydrinks som du/ni bjuder dom på samt så hoppas dom på dricks.

 

Vad garatinlönen är idag vet jag ej men när jag hade baren i Korat så gav vi dom 100 bath. Men det var ca 2008-2009.

 

Kan tilläggas att sexköp var ej tillåtet. Men om det förekom vet jag ej men skulle tro det. Man kunde inte hålla koll på dom var dom gjorde efter jobbet. Men visst tror jag att dom gjorde upp i baren för att sedan mötas upp efter jobbet, men som sagt då var inte baren inblandad i den handel då vi förbjöd sådant.

 

 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...