Jump to content
IGNORERAD

Nytt pass i utlandet rapporteras till Skatteverket?


Esspe

Recommended Posts

spooncreek
Precis nyss, skrev Surin P3:

 

Att ge svenskt pass/medborgarskap till en stor del invandrare/flyktingar har andra anledningar, tror du?

 

Att huvudanledningen är att fler ska rösta på S tror jag definitivt inte. Just nu styr de för övrigt inte landet kan jag berätta om du inte hängt med. Det var inte heller deras statsminister som yttrade de berömda orden om öppna hjärtan. Men Reinfeldt är kanske egentligen S han med, eller hur hänger det ihop menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    14

  • Surin P3

    10

  • Soengsang

    7

  • Esspe

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

26 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Att huvudanledningen är att fler ska rösta på S tror jag definitivt inte. Just nu styr de för övrigt inte landet kan jag berätta om du inte hängt med. Det var inte heller deras statsminister som yttrade de berömda orden om öppna hjärtan. Men Reinfeldt är kanske egentligen S han med, eller hur hänger det ihop menar du?

 

Det finns många länder som har samma idé.

För mig handlar det inte om vem som sitter vid makten för tillfället, utan mer om vilket system ett land strävar emot.

 

Tillbaka till min fråga, vilka andra fördelar finns det för ett bidragssamhälle att ge rösträtt till de som mottar dessa bidrag?

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Att huvudanledningen är att fler ska rösta på S tror jag definitivt inte. Just nu styr de för övrigt inte landet kan jag berätta om du inte hängt med. Det var inte heller deras statsminister som yttrade de berömda orden om öppna hjärtan. Men Reinfeldt är kanske egentligen S han med, eller hur hänger det ihop menar du?

 

Ja Moderaterna gjorde ett bra val efter flinstons uttalande om öppna era hjärtan 5555555

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
21 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Det finns många länder som har samma idé.

För mig handlar det inte om vem som sitter vid makten för tillfället, utan mer om vilket system ett land strävar emot.

 

Tillbaka till min fråga, vilka andra fördelar finns det för ett bidragssamhälle att ge rösträtt till de som mottar dessa bidrag?

 

I grunden handlar det ju om ett synsätt där man av humanitära och solidariska skäl vill hjälpa genom att låta folk från konfliktländer söka asyl och så småningom få medborgarskap (tycka vad man vill om det, själv tycker jag inte det var särskilt smart) .  Inte att det satt en strateg på socialdemokratiska kansliet, i  maskopi med sin namne på moderaternas kansli, och utformade en plan om att rädda framtida röster och försäkran om framtida makt  via en generös invandring, där  invandrarna så småningom skulle bli röstberättigade medborgare och i tacksamhet rösta på sossarna.

 

Tror du verkligen att det gått till på ett sådant sätt?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

I grunden handlar det ju om ett synsätt där man av humanitära och solidariska skäl vill hjälpa genom att låta folk från konfliktländer söka asyl och så småningom få medborgarskap (tycka vad man vill om det, själv tycker jag inte det var särskilt smart) .  Inte att det satt en strateg på socialdemokratiska kansliet, i  maskopi med sin namne på moderaternas kansli, och utformade en plan om att rädda framtida röster och försäkran om framtida makt  via en generös invandring, där  invandrarna så småningom skulle bli röstberättigade medborgare och i tacksamhet rösta på sossarna.

 

Tror du verkligen att det gått till på ett sådant sätt?

 

Ja Lövet å Freddan hade en plan typ som Sickan men gick inte så bra 5555

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tror du verkligen att det gått till på ett sådant sätt?

 

I princip, ja. Det goda i många (om inte de flesta) politiska beslut är bara täckmantlar. De är ute efter makten.

 

Men tydligen finns det folk som godtar det, utan större hjärngympa.

 

Vissa tror ju fortfarande till och med på att klimatskatter är till för att förbättra miljön. Eller att kärnkraft är farligt.

 

Andra tror att invandringen är för att de är snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Undrar vem som tycker det är så jävla viktigt att flyktingarna ska bli svenska medborgare? Tillfälliga uppehållstillstånd hade räckt mer än väl enligt mig.

Tanken är väl ändå att dom ska flytta tillbaka till sina hemländer när det lugnat sig där?

 

Jag tvivlar på att tanken är att de ska tillbaka i framtiden, varför isf kasta medborgarskap åt allt och alla.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

@spooncreek Fortfarande inget angående min fråga dock. Du kanske undviker den och börjar köra lite TV-stil... Motfrågor. Hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
9 minuter sedan, skrev Surin P3:

@spooncreek Fortfarande inget angående min fråga dock. Du kanske undviker den och börjar köra lite TV-stil... Motfrågor. Hehe...

 

Vad menar du att du inte fått svar på? Jag tror att den svenska invandringspolitiken under senare år har sin grund  i humanitära och solidariska skäl. Jag sa vidare att jag inte nödvändigtvis för egen del  tyckte det har varit särskilt smart. Vad mer är det jag måste uttrycka för att du ska anse att jag svarat på din fråga?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
11 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

I princip, ja. Det goda i många (om inte de flesta) politiska beslut är bara täckmantlar. De är ute efter makten.

 

Men tydligen finns det folk som godtar det, utan större hjärngympa.

 

Vissa tror ju fortfarande till och med på att klimatskatter är till för att förbättra miljön. Eller att kärnkraft är farligt.

 

Andra tror att invandringen är för att de är snälla.

 

I princip ja??? Och så undrar du varför en majoritet av tänkande människor inte köper dina argument? Stor humor.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Vad menar du att du inte fått svar på? Jag tror att den svenska invandringspolitiken under senare år har sin grund  i humanitära och solidariska skäl. Jag sa vidare att jag inte nödvändigtvis för egen del  tyckte det har varit särskilt smart. Vad mer är det jag måste uttrycka för att du ska anse att jag svarat på din fråga?

 

Ok. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

I princip ja??? Och så undrar du varför en majoritet av tänkande människor inte köper dina argument? Stor humor.

 

Det visar mer på att majoriteten inte tänker så långt. Men det jag sett de senaste åren är att den majoriteten håller på att minska i storlek.

Sakta, men säkert. Mycket positivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Konspirationsteoretiker har de senaste åren visat sig vara personer som ser sanningen ca 6-12 månader före många andra.

 

 

 

Som JK och bankkrisen 2017  ?

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog brukar det palla ur, men nu pratar vi om att ambassaden berättar för skattemyndigheten när vi söker pass utomlands 👌🍻 blir trött på att inte kunna hålla oss till ämnet,tur att det finns riktigt öl 🍻🍺👌

16843190172592666758031567227788.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
5 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Det visar mer på att majoriteten inte tänker så långt. Men det jag sett de senaste åren är att den majoriteten håller på att minska i storlek.

Sakta, men säkert. Mycket positivt.

 

Men kommer du ens ihåg längre vad du menade när vi började diskussionen och i följande inlägg? Att vi har mycket invandrare som så småningom blir medborgare i Sverige beror på att sossarna aktivt och strategiskt är ute och söker nya väljare i MENA länderna sedan många år. Håller du verkligen fast vid det?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

I grunden handlar det ju om ett synsätt där man av humanitära och solidariska skäl vill hjälpa genom att låta folk från konfliktländer söka asyl och så småningom få medborgarskap (tycka vad man vill om det, själv tycker jag inte det var särskilt smart) .  Inte att det satt en strateg på socialdemokratiska kansliet, i  maskopi med sin namne på moderaternas kansli, och utformade en plan om att rädda framtida röster och försäkran om framtida makt  via en generös invandring, där  invandrarna så småningom skulle bli röstberättigade medborgare och i tacksamhet rösta på sossarna.

 

Tror du verkligen att det gått till på ett sådant sätt?

Sossarna hade "valskola" i untanförsområdet Vivalla i Örebro,fick 83% där 😎

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Men kommer du ens ihåg längre vad du menade när vi började diskussionen och i följande inlägg? Att vi har mycket invandrare som så småningom blir medborgare i Sverige beror på att sossarna aktivt och strategiskt är ute och söker nya väljare i MENA länderna sedan många år. Håller du verkligen fast vid det?

 

Det handlar inte om S eller M.

Det handlar om makt. Hela politikerträsket är en och samma organisation. Och i dag, helt separerad från "vanliga människor".

 

Deras mål i många länder är att få så många som möjligt beroende av staten. Och det ser man tydligt om du tittar på hur snedvridet systemet är med skatter vs bidrag.

Staten tar så mycket de kan och portionerar ut bidrag där de anser att det passar. Medborgarlön är väl det ultimata för staten. 

Kallades kommunism förut, men har fått ett finare namn nu.

Och förstår man inte att orden kommunism/solidaritet/jämlikhet aldrig handlat om att alla ska vara lika, utan om att "de som vet vad som är bäst för dig"-elitens makt över massorna, så har man tänkt för lite igen. Eller bara är nöjd i sin djupa naivitet. Inget fel i det egentligen. Bara njut vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Det handlar inte om S eller M.

Det handlar om makt. Hela politikerträsket är en och samma organisation. Och i dag, helt separerad från "vanliga människor".

 

Deras mål i många länder är att få så många som möjligt beroende av staten. Och det ser man tydligt om du tittar på hur snedvridet systemet är med skatter vs bidrag.

Staten tar så mycket de kan och portionerar ut bidrag där de anser att det passar. Medborgarlön är väl det ultimata för staten. 

Kallades kommunism förut, men har fått ett finare namn nu.

Och förstår man inte att orden kommunism/solidaritet/jämlikhet aldrig handlat om att alla ska vara lika, utan om att "de som vet vad som är bäst för dig"-elitens makt över massorna, så har man tänkt för lite igen. Eller bara är nöjd i sin djupa naivitet. Inget fel i det egentligen. Bara njut vidare.

 

Visst, men det är ju en helt annan sak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kalla invandring för befolkningsutbyte och experiment visar på okunskap och fördomar.  Låt inte Åkesson och kompani lura dig att tro något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Att kalla invandring för befolkningsutbyte och experiment visar på okunskap och fördomar.  Låt inte Åkesson och kompani lura dig att tro något annat.

Tänkte att man kunde kalla det ett projekt. Fast det kan man nog inte heller, för att ett projekt ska ha ett fastlagt mål. Nu kanske de har lyckats dölja målet väl. Var målet att skapa utanförsområden har de lyckats väl med projektet. Var målet ett annat har de klart misslyckats eftersom det blev mestadels utanförsområden av det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad händer om man blir utskriven? Att man bara får rösta i kommunalvalet, inte kan förnya sitt körkort vet jag men nåt mer ? Nu är det den svenska sjukvården jag tänker mest på. Operationer osv.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Men vad händer om man blir utskriven? Att man bara får rösta i kommunalvalet, inte kan förnya sitt körkort vet jag men nåt mer ? Nu är det den svenska sjukvården jag tänker mest på. Operationer osv.

Man får betala för sin sjukvård precis som vilken turist när man e utskriven...

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev Fritz:

Men vad händer om man blir utskriven? Att man bara får rösta i kommunalvalet, inte kan förnya sitt körkort vet jag men nåt mer ? Nu är det den svenska sjukvården jag tänker mest på. Operationer osv.

Du menar väl riksdagsvalet? Är du inte folkbokförd i Sverige så har du ingen hemkommun där du kan rösta.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev GreenValley:

Du menar väl riksdagsvalet? Är du inte folkbokförd i Sverige så har du ingen hemkommun där du kan rösta.

Precis, värmen slår hårt på ta tankeverksamheten. 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...