Jump to content
IGNORERAD

Cannabis


Esspe

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Tack, det är inte byggkranar jag spanar efter på mina promenader, den saken är klar. ;)

Saknar spaningarna på soi 6.

Var väl du, LillKurre och nån till som rapporterade därifrån. 😅

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Saknar spaningarna på soi 6.

Var väl du, LillKurre och nån till som rapporterade därifrån. 😅

Jag och frugan har just lyckats ta oss hem från en middag hos LK och hans sambo, trevligt värre och god mat var det kan jag lova ! Men våra reportage från soi 6 lär du inte se mer utav, den tiden är förbi. Men nästa gång vi ses ska jag berätta om MPR-medlemmen som krävde 10 bath för en lök som han bidrog med till ärtsoppan. 

 

  • Haha 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag och frugan har just lyckats ta oss hem från en middag hos LK och hans sambo, trevligt värre och god mat var det kan jag lova ! Men våra reportage från soi 6 lär du inte se mer utav, den tiden är förbi. Men nästa gång vi ses ska jag berätta om MPR-medlemmen som krävde 10 bath för en lök som han bidrog med till ärtsoppan. 

 

Låter trevligt och ser fram mot berättelsen.

Ska jag möta upp på Arlanda  mån tro. 😅

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-08 at 10:43, skrev Esspe:

 

Det var nog jag det. Just nu finns det inte en byggkran så långt ögat når från mitt fönster i Pratamnak.

 

Det var både du och Fritte

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev LTD:

Det var både du och Fritte

Det är tråkigt att bli gammal och glömsk. Det är inte första gången jag får läsa att det finns dom som vet mer om mina inlägg än vad jag själv gör. :(

  • Haha 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-07 at 10:13, skrev Soengsang:

Ja Frittes bilder från promenader i det riktiga Thailand var bra, mycket trevliga bilder👍

 

On 2023-05-07 at 10:22, skrev frogfish:

Jo, det håller jag med om. Men sista året har det väl mest varit bittra kommentarer på andras inlägg.

Det var helt enkelt bättre förr (rent allmänt)😎

Jepp, det var bättre förr, åtminstone före i går, eller hur ?  555

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på den vanliga fredags krogen å sitter ett gäng ryssar brevid som jag bjöd på egenodlad majja, dom luktade lite skeptiskt på det och fnyste på näsan, sen sög dom i sig ett par bloss. Efter 10 min sa en av dom att det inte va så bra. Efter 20 min började han flina å sa att det funkar lite. Efter 30 min min frågade jag om han ville ha mer, no no no, no more sa han å flinade... 😁

Ändrades av LTD
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-05-09 at 23:02, skrev Fritz:

 

Jepp, det var bättre förr, åtminstone före i går, eller hur ?  555

Ju förr desto bättre..

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Thailand vill stoppa cannabis – efter ett år

 

Thailands nya premiärminister Srettha Thavisin lovar att stoppa det lagliga bruket av marijuana, rapporterar Bloomberg. Så kallat medicinskt bruk legaliserades för bara ett år sedan vilket har lett till en explosiv ökning av försäljningen.

– Lagen behöver åtgärdas, säger Thavisin till Bloomberg.

Han har lovat att ”utrota” bruket av narkotika sedan han tillrädde som premiärminister i slutet på augusti i år.

Srettha Thavisin leder en brokig koalition av 11 olika partier, men enligt honom är de alla överrens om behovet av att stoppa bruket av cannabis.

 

https://omni.se/Thailand-vill-stoppa-cannabis-efter-ett-ar/a/15pzQq

  • Ge karma 2
  • Haha 1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Thailand vill stoppa cannabis – efter ett år

 

Thailands nya premiärminister Srettha Thavisin lovar att stoppa det lagliga bruket av marijuana, rapporterar Bloomberg. Så kallat medicinskt bruk legaliserades för bara ett år sedan vilket har lett till en explosiv ökning av försäljningen.

– Lagen behöver åtgärdas, säger Thavisin till Bloomberg.

Han har lovat att ”utrota” bruket av narkotika sedan han tillrädde som premiärminister i slutet på augusti i år.

Srettha Thavisin leder en brokig koalition av 11 olika partier, men enligt honom är de alla överrens om behovet av att stoppa bruket av cannabis.

 

https://omni.se/Thailand-vill-stoppa-cannabis-efter-ett-ar/a/15pzQq

 

Inte direkt en nyhet och dessutom ska man se över lagarna.........och om den dolda marknaden just blev legal så blir nog det i det närmaste omöjligt att göra den illigal igen.

Så länge marknaden finns så kommer inte mycket hända från nu, även om lagarna ändras igen.......prostution är ju absolut olagligt och mången regering har satt sig att ta bort denna.....ja så här långt och det är länge, har det väl inte blivet någon större förändring, eller hur. TiT

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Även om cannabis officiellt är lagligt nu så kan man inte röka vad och var man vill. Till exempel så får cannabis inte ha mer än 0.2% THC. Eller Tetrahydrocannabinol som det heter, är en cannabinoid och är det huvudsakliga aktiva ämnet i cannabis som gör en hög.

 

Och man blir inte hög på 0,2% THC, samt så måste man röka i det privat i hemmet dvs. Inte ha hippiefester/stekarfester dvs, Inga fester där det röks cannabis.

Men nu är vi i LOS, och där är lagar huggna i sten.

 

Skulle tro att mycket som säljs, har ett mycket högre värde än dom 0,2% THC som är lagligt.

 

Det dom vill komma åt är den fortfarande olagliga delen av cannabis dvs. den som är högre än 0,2% THC, för menningen med lagen var så kallad medicinskt bruk som tydligen ska hjälpa bla. Dom som har Parkison mm.

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 1

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
35 minuter sedan, skrev Nerike:

Även om cannabis officiellt är lagligt nu så kan man inte röka vad och var man vill. Till exempel så får cannabis inte ha mer än 0.2% THC. Eller Tetrahydrocannabinol som det heter, är en cannabinoid och är det huvudsakliga aktiva ämnet i cannabis som gör en hög.

 

Och man blir inte hög på 0,2% THC, samt så måste man röka i det privat i hemmet dvs. Inte ha hippiefester/stekarfester dvs, Inga fester där det röks cannabis.

Men nu är vi i LOS, och där är lagar huggna i sten.

 

Skulle tro att mycket som säljs, har ett mycket högre värde än dom 0,2% THC som är lagligt.

 

Det dom vill komma åt är den fortfarande olagliga delen av cannabis dvs. den som är högre än 0,2% THC, för menningen med lagen var så kallad medicinskt bruk som tydligen ska hjälpa bla. Dom som har Parkison mm.

 

Tänker inte ge mig in i lagen men du har en hel del fel. Skitsamma....

 

Ingen kan bli hög eller ens känna av 0,2 Thc, men Cannabis som innehåller så lite THC innehåller då mycker CBD som är lagligt även i Sverige om jag fattat rätt, CBD olja etc.

 

Alla som varit inne i någon av de antagligen tiotusentals shopperna vet att det påminner om ett apotek med olika Strains och beskrivning av verkningar. Du får inte röka offentligt är sant, offentligt är ju flytande och här är ju Thailand rätt bra på att hantera just detta flytande av det mesta, eller hur ?

Hittar man en Strain med mindre än 10% THC så får man nog leta ett tag. Grejen är inte THC halten utan vad som är medecinskt bruk, och här har man hittils låtit de som driver shoppen att avgöra om du behöver eller inte. TiT

 

Anledning till att ansvaret ligger hos de i Cannabis apoteket är att ingen kan eller får tillstånd att driva, öppna eller handla med Cannabis utan en licens med åtföljande utbildning och certifikat.

 

Och Cerfikat är svårt att få i Thailand .....om man inte..........ja inte vet jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
10 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Cannabisboom blev för stor – Thailand ångrar sig  🤔

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/cannabisboom-blev-for-stor-Thailand-angrar-sig/

Där gjorde regeringen bort sej totalt.. varit vettigare och öppnat statliga butiker..då skulle det kanske varit 2-3 shoppar i typ Pattaya...som det ser ut nu en var 30e meter. Hur fan överlever alla 🤔

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-21 at 17:23, skrev Nerike:

Även om cannabis officiellt är lagligt nu så kan man inte röka vad och var man vill. Till exempel så får cannabis inte ha mer än 0.2% THC. Eller Tetrahydrocannabinol som det heter, är en cannabinoid och är det huvudsakliga aktiva ämnet i cannabis som gör en hög.

 

Och man blir inte hög på 0,2% THC, samt så måste man röka i det privat i hemmet dvs. Inte ha hippiefester/stekarfester dvs, Inga fester där det röks cannabis.

Men nu är vi i LOS, och där är lagar huggna i sten.

 

Skulle tro att mycket som säljs, har ett mycket högre värde än dom 0,2% THC som är lagligt.

 

Det dom vill komma åt är den fortfarande olagliga delen av cannabis dvs. den som är högre än 0,2% THC, för menningen med lagen var så kallad medicinskt bruk som tydligen ska hjälpa bla. Dom som har Parkison mm.

Läs på igen, cannabis EXTRACT får inte ha mer än 0.2% THC, cannabis blommor sk buds är inget EXTRACT och kan därmed vara hur starka som helst och det är i huvudsak dessa som röks här. 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ungarna sitter och röker på istället för att gå i skolan. 

 

Det är så pass avkopplande att det vanliga livet sätts på paus. 

 

Ungefär som vilken drog somhelst helt enkelt. 

 

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-26 at 21:33, skrev Nicholas:

Ungarna sitter och röker på istället för att gå i skolan. 

 

Det är så pass avkopplande att det vanliga livet sätts på paus. 

 

Ungefär som vilken drog somhelst helt enkelt. 

 

Ja det va hål i huvet att legalisera, jag har sagt många gånger innan att det kommer bli betydligt fler som fastnar i skiten, spec ungdomar. En hel del som fnyste åt mig och kom med snacket om att alkohol är farligare. Spelar det nån roll vilket som är farligast? Ytterligare en laglig drog blir fler människor som sabbar sina liv. Den enda som mådde bra av det här va Anutins plånbok. 

 

Sen att det inte skulle vara en inkörsport till tyngre droger är rent bs, när man börjar med majja så kommer man i kontakt med folk som erbjuder andra droger och när man väl börjat med en drog är steget att testa nåt annat mycket lättare att ta. Spec ungdomar jag tänker på. 

Har själv sett hur det promotas för roliga svampar, jabba mm i div cannabis grupper. För att inte tala om alla varianter på cannabis som hasch, olja mm som är betydligt starkare än vanlig majja som redan i sig är sjukt stark idag. Den cannabis som är tillgänglig idag är extremt mycket starkare än det vi hade på 80 talet så det är inte konstigt med alla fall av psykoser mm. Kan fn räcka med ett bloss om man är känslig. 

Känsligheten varierar stort på olika människor. En person får flabbisar mm å tycker det är skitkul medans nästa åker ambulans till akuten med psykbryt. 

Förbjud skiten igen tycker jag även om jag själv tar ett bloss nån gång ibland, jag klarat mig utan, skona ungdomarna istället.

Ändrades av LTD
  • Ge karma 9
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LTD:

 

Har själv sett hur det promotas för roliga svampar, jabba mm i div cannabis grupper. För att inte tala om alla varianter på cannabis som hasch, olja mm som är betydligt starkare än vanlig majja som redan i sig är sjukt stark idag. Den cannabis som är tillgänglig idag är extremt mycket starkare än det vi hade på 80 talet så det är inte konstigt med alla fall av psykoser mm. Kan fn räcka med ett bloss om man är känslig. 

Känsligheten varierar stort på olika människor. En person får flabbisar mm å tycker det är skitkul medans nästa åker ambulans till akuten med psykbryt. 

Förbjud skiten igen tycker jag även om jag själv tar ett bloss nån gång ibland, jag klarat mig utan, skona ungdomarna istället.

Vad är det för grupper du är med i där detta marknadsförs?

Ändrades av apknug
  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan nästan garantera att alla som någonsin provat cannabis, har provat alkohol innan.

På tal om inkörsport alltså.

 

Sen undrar jag vad det är för mentala problem många vuxna har idag som vill styra vad helt okända människor får eller inte får göra...?

 

Och vad gäller ungdomar, så är det föräldrarnas plikt att uppfostra sina egna barn. Inte andras barn/ungdomar.

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
16 timmar sedan, skrev apknug:

Vad är det för grupper du är med i där detta marknadsförs?

Misstänker att likt annan på detta forum drar man till med ett "man" eller "dom", "jag känner" eller "jag har hört".

När man är fakta resistent blir det sista utvägen.

 

21 timmar sedan, skrev LTD:

Ja det va hål i huvet att legalisera, jag har sagt många gånger innan att det kommer bli betydligt fler som fastnar i skiten, spec ungdomar. En hel del som fnyste åt mig och kom med snacket om att alkohol är farligare. Spelar det nån roll vilket som är farligast? Ytterligare en laglig drog blir fler människor som sabbar sina liv. Den enda som mådde bra av det här va Anutins plånbok. 

 

Sen att det inte skulle vara en inkörsport till tyngre droger är rent bs, när man börjar med majja så kommer man i kontakt med folk som erbjuder andra droger och när man väl börjat med en drog är steget att testa nåt annat mycket lättare att ta. Spec ungdomar jag tänker på. 

Har själv sett hur det promotas för roliga svampar, jabba mm i div cannabis grupper. För att inte tala om alla varianter på cannabis som hasch, olja mm som är betydligt starkare än vanlig majja som redan i sig är sjukt stark idag. Den cannabis som är tillgänglig idag är extremt mycket starkare än det vi hade på 80 talet så det är inte konstigt med alla fall av psykoser mm. Kan fn räcka med ett bloss om man är känslig. 

Känsligheten varierar stort på olika människor. En person får flabbisar mm å tycker det är skitkul medans nästa åker ambulans till akuten med psykbryt. 

Förbjud skiten igen tycker jag även om jag själv tar ett bloss nån gång ibland, jag klarat mig utan, skona ungdomarna istället.

Det mesta handlar ju om dina åsiker presenterade till fakta i dina ögon. Tro mig, återkom om 5 år och läs denna tråd.

Då har i stort sett alla länder i europa legaliserat som du säkert vet.

Och hur länder som USA, Canada, hela södra Europa, Holland, Belgien etc....kan överleva, och det MYCKET bättre än Sverige just nu.

Detta trots att de enligt dig skulle ha gått ner sig för länge sedan, Sug på den. Tror inte att flak Norrland stark ses som en hälsokur för helgen, inte i många länder men de skriker inte på oss heller....de har egna liv.

 

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jag kan nästan garantera att alla som någonsin provat cannabis, har provat alkohol innan.

På tal om inkörsport alltså.

 

Sen undrar jag vad det är för mentala problem många vuxna har idag som vill styra vad helt okända människor får eller inte får göra...?

 

Och vad gäller ungdomar, så är det föräldrarnas plikt att uppfostra sina egna barn. Inte andras barn/ungdomar.

Ja om inkörsport skulle räknas, så är Alkohol överlägset värst och skulle inte bara på grund av detta utan även som kemisk substans, omedelbuuumms ha förbjudets !! Ja om det inte vore för alkoholens historiska del i vår kultur, och det faktum att vi exporterat denna dryck mycket ivrigt till kulturer över hela världen.

Och det har gått sådär om man underdriver ofantligt mycket. Alkohol är idag en epedemi av dödlighet, men som ändå marknarsförs precis överallt och där Nisse 6 månader bara får acceptara att dela farsan knä med en GT, skål....

 

Att vi sedan blivit så säkra på att vi har rätt om allt i våra liv så vi i värsta fall t.o.m. måste kriga på andra våra åsikter....Ja P3 det var en jävla bra fråga. Maipenrai på dig vännen.

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag kan nästan garantera att alla som någonsin provat cannabis, har provat alkohol innan.

På tal om inkörsport alltså.

 

Sen undrar jag vad det är för mentala problem många vuxna har idag som vill styra vad helt okända människor får eller inte får göra...?

 

Och vad gäller ungdomar, så är det föräldrarnas plikt att uppfostra sina egna barn. Inte andras barn/ungdomar.

Andra okända människor påverkar även ditt liv med sina beteenden. 

 

Dom kan köra på fyllan och krocka med dig. 

 

Dom kan hamna på sjukhus på din bekostnad (Sverige) 

 

Dom kan bli sjukskrivna på din bekostnad (Sverige) 

 

I ett samhällets är det naturligt att man söker samverkan. 

 

Man kan tänka sig ett liv utan samhälle. utan vägar tex, eller att alla vägar är privata. 

 

alla får borra sin egen brunn och skita och slänga sina sopor var dom vill. 

Dom är ju ändå för mig andra vuxna okända människor. 

 

Jag tror Thailand tex skulle må bättre av lite mer samhälle och inte mindre. 

 

Tex återvinning-stationer vore bra. 

 

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Andra okända människor påverkar även ditt liv med sina beteenden. 

 

Dom kan köra på fyllan och krocka med dig. 

 

Dom kan hamna på sjukhus på din bekostnad (Sverige) 

 

Dom kan bli sjukskrivna på din bekostnad (Sverige) 

 

I ett samhällets är det naturligt att man söker samverkan. 

 

Man kan tänka sig ett liv utan samhälle. utan vägar tex, eller att alla vägar är privata. 

 

alla får borra sin egen brunn och skita och slänga sina sopor var dom vill. 

Dom är ju ändå för mig andra vuxna okända människor. 

 

Jag tror Thailand tex skulle må bättre av lite mer samhälle och inte mindre. 

 

Tex återvinning-stationer vore bra. 

 

 

Nu tog du i, så brallorna sprack.

Men jag har förstått att många tycker som du.

 

Jag tycker inte vi ska lagstifta baserat på de dummaste personerna i samhället. Vi kan självklart hjälpa dem, men inte lagstifta runt dem.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-12-05 at 11:30, skrev Vaxet older version:

Misstänker att likt annan på detta forum drar man till med ett "man" eller "dom", "jag känner" eller "jag har hört".

När man är fakta resistent blir det sista utvägen.

 

Det mesta handlar ju om dina åsiker presenterade till fakta i dina ögon. Tro mig, återkom om 5 år och läs denna tråd.

Då har i stort sett alla länder i europa legaliserat som du säkert vet.

Och hur länder som USA, Canada, hela södra Europa, Holland, Belgien etc....kan överleva, och det MYCKET bättre än Sverige just nu.

Detta trots att de enligt dig skulle ha gått ner sig för länge sedan, Sug på den. Tror inte att flak Norrland stark ses som en hälsokur för helgen, inte i många länder men de skriker inte på oss heller....de har egna liv.

 

Ja om inkörsport skulle räknas, så är Alkohol överlägset värst och skulle inte bara på grund av detta utan även som kemisk substans, omedelbuuumms ha förbjudets !! Ja om det inte vore för alkoholens historiska del i vår kultur, och det faktum att vi exporterat denna dryck mycket ivrigt till kulturer över hela världen.

Och det har gått sådär om man underdriver ofantligt mycket. Alkohol är idag en epedemi av dödlighet, men som ändå marknarsförs precis överallt och där Nisse 6 månader bara får acceptara att dela farsan knä med en GT, skål....

 

Att vi sedan blivit så säkra på att vi har rätt om allt i våra liv så vi i värsta fall t.o.m. måste kriga på andra våra åsikter....Ja P3 det var en jävla bra fråga. Maipenrai på dig vännen.

Självklart är det mina åsikter och vad jag tror, hoppas att jag har fel, återkommer gärna i frågan om 5 år

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Risifrutti

Stor seger för dom kriminella.  Dom som vill röka röker ändå. Så har det alltid varit. Samma med alkoholen.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...