Jump to content
IGNORERAD

Cannabis


Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Atom:

Knarkardottern vann precis skolans poesitävling för andra året i rad.

 

18 timmar sedan, skrev Atom:

Hon har rökt marijuana en gång och provat en marijuana brownie en gång; totalt sett väldigt mycket mindre än mängden alkohol jag hade druckit när jag var 17.5 år. Hon var också en av de 0.4% i världen som hade 10/10 A Star i brittiska GCSE för 16 åringar och bäst av alla ungar i Thailand på engelska och historia;

Klart Du kan och bör vara stolt över din dotter som verkar ha fått mer intelligens än de flesta. Men är det så klokta av dig att skriva om det i en tråd som handlar cannabis? Men så pass mycket vet jag om beroende betende att den ser inte till intelligens eller samhällsstatus. Känner både plankmålare o professorer och all möjliga människor däremellan som är eller har varit missbrukare.

 

Nu undrar jag om det är pga att hon rökt på eller är det trots att hon gjort det som gör henne så intelligent?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt vanlig måndag i Phil. Har ingenting med cannabis att göra. Kan bara konstatera att tyngre droger gör inte människor speciellt smarta eller produktiva. Tragiskt är bara förnamnet.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Första gången jag drog en lina kola  var nån gång 87- 88  i Philadelphia South Street , vi gick stadigt  där ofta  lastade vi  papper uppe  Canada och ibland även   lite större Metropoler som Husum , Hamina och Kotka  som vi lossade i Philadelphia.

Det  var en typ rock pub där som  som vi vart insläppta utan förhinder.  Vilket förbryllade mig, ofta var jag väl för full för att komma in.  Men den gång  var det  rakt  in  med  orden-  Nice to have  you back, va fan mena han sa Motormans kollegan. Det vet i fan sa jag han kollade inte ens vår förfalskade landgångs pass  ändra till 21 år, med lite tipp-ex och en skrivmaskin. 

Nu skall vi ha  öl och Tequila, var  på bartendern  sa - It is on the house  var på han fyllde i  nåt typ - You was great on  the stage yesterday. 

Mycket förvånade tänkte  då inte ens kan ta ackord på gitarr och  min  musikaliska karriär stärkte sig till en punk låt som jag  och kompisen skrev som hette  jag vill k**lla Carola. 

Men  för fan sa  jag till  kollegan Pelle Sludge här gäller det   att  hänga  på  vilket   gick ett  tag   och en hel del dricka  och besök på toan och dra en lina  genom  nån dollar sedel.   

Sedan gick det  naturligtvis åt  helvete  då jag försökte stöta på några  brudar och  jag  sa nåt om jag var Sveriges svar på Phil Spector och vi vart utslängda.

Men  vem vet kanske la vi grunden för  det  svenska  musikundret  och uppenbarligen hade jag en dubbelgångare här i värden.   

Kanske Curt Cobain då  en brud  i Houston sa till mig  engång you look  exactly as Curt Cobain, hm tänkte  jag  här är det  läge för k**lla men så vart det inte.    

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Amigo:

 

 

Nu undrar jag om det är pga att hon rökt på eller är det trots att hon gjort det som gör henne så intelligent?

 

Det borde finnas en koppling, eller kausalt samband som det så fint heter, om det togs upp just här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Klart Du kan och bör vara stolt över din dotter som verkar ha fått mer intelligens än de flesta. Men är det så klokta av dig att skriva om det i en tråd som handlar cannabis? Men så pass mycket vet jag om beroende betende att den ser inte till intelligens eller samhällsstatus. Känner både plankmålare o professorer och all möjliga människor däremellan som är eller har varit missbrukare.

 

Nu undrar jag om det är pga att hon rökt på eller är det trots att hon gjort det som gör henne så intelligent?

 

 

 

13 minuter sedan, skrev apknug:

Det borde finnas en koppling, eller kausalt samband som det så fint heter, om det togs upp just här. 

Eftersom hon verkar ha varit framgångsrik i skolan redan i mycket unga år så beror det nog mera på @Atoms intag av IPA under själva bebådelsen. Fast det kanske var Chang på den tiden. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Klart Du kan och bör vara stolt över din dotter som verkar ha fått mer intelligens än de flesta. Men är det så klokta av dig att skriva om det i en tråd som handlar cannabis? Men så pass mycket vet jag om beroende betende att den ser inte till intelligens eller samhällsstatus. Känner både plankmålare o professorer och all möjliga människor däremellan som är eller har varit missbrukare.

 

Nu undrar jag om det är pga att hon rökt på eller är det trots att hon gjort det som gör henne så intelligent?

 

 

 

Frågan här är snarare vad f-n du har gått på i ditt liv när du skriver ett så genomkorkat inlägg.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Frågan här är snarare vad f-n du har gått på i ditt liv när du skriver ett så genomkorkat inlägg.

Jag erkänner att det var lite skriv fel i inlägget, sorry. :sad:

 

Men jag väntar fortfarande svar på mina frågor! Vilka fördelar har cannabis vs sprit? Går det odla cannabis av bra kvalitet i Sverige, blir det ekonomiskt lönsammare för jordbrukaren, hur använder man cannabis rent praktiskt, hur länge är man påverkat, kan man använda det samma sätt som öl, under lång tid i små mängder, som sällskaps medel som man dricker öl.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer

Jag personligen skiter blanka fan i vad vuxna människor gör och brukar, det är fritt val. Men jag har diskuterat med en jel del thailändare som inte är lika förtjusta i legaliseringen här. Då efterlevnaden av lagen och bevakningen av densamma är i princip lika med noll här, har det inneburit att ungarna köper edibles, alltså kakor med cannabis, redan tydligen i riktigt ung ålder. Säljarna skiter ju i det, bara dom får sålt massa. Många jag snackade med efterlyste ändingar i lagen för att få bukt med detta. Föräldrarna till barn i 12-års åldern berättade att ungarna skippade skolan och mumsade i sig detta och sov bort dagarna istället. Och, det måste sägas att det har formligen exploderat på ön. Det är minst 50-60 små och större shopar som kränger cannabis, det finns dom som har t.o.m hemkörning. Så delvis har nog Thailand bitit sig själva i arslet med legaliseringen i dess nuvarande form. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
19 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag erkänner att det var lite skriv fel i inlägget, sorry. :sad:

 

Men jag väntar fortfarande svar på mina frågor! Vilka fördelar har cannabis vs sprit? Går det odla cannabis av bra kvalitet i Sverige, blir det ekonomiskt lönsammare för jordbrukaren, hur använder man cannabis rent praktiskt, hur länge är man påverkat, kan man använda det samma sätt som öl, under lång tid i små mängder, som sällskaps medel som man dricker öl.

Har inte ditt snabba internet tillgång till google?  🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Har inte ditt snabba internet tillgång till google?  🤣

Det har den, och bing.com och deras AI också. Men de ger inte förespråkarnas personliga åsikter här på MPR, det är dem jag är ute efter. Hittills har inte svaren övertygat mig att ändra min åsikt gällande legalisering. Ingen har kommit med fördelar. 

 

Men det kanske är för svårt för Dig att inse skillnaden mellan fram googlat fakta och personlig åsikt och erfarenhet! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Amigo:

Det har den, och bing.com och deras AI också. Men de ger inte förespråkarnas personliga åsikter här på MPR, det är dem jag är ute efter. Hittills har inte svaren övertygat mig att ändra min åsikt gällande legalisering. Ingen har kommit med fördelar. 

 

Men det kanske är för svårt för Dig att inse skillnaden mellan fram googlat fakta och personlig åsikt och erfarenhet! 

Tja du behöver ju inte ens röka på för att bli korkad 🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tja du behöver ju inte ens röka på för att bli korkad 🤣

Fast man blir väl inte korkad av att röka på? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

En helt vanlig måndag i Phil. Har ingenting med cannabis att göra. Kan bara konstatera att tyngre droger gör inte människor speciellt smarta eller produktiva. Tragiskt är bara förnamnet.

 

Möjligheternas land.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tja du behöver ju inte ens röka på för att bli korkad 🤣

Det är jag tacksam varje dag, att jag slipper använda ämnen som påverkar centrala nervsystemet negativt.

 

Hittills har det inte kommit nån argument för legalisering av förespråkarna, så jag drar slutsatsen att de antingen inte vet det eller det helt enkelt finns inte alls. det är bara häftigt att vara för legalisering, och skylla motståndar sidan för okunniga, efterblivna och ålderdåmliga. Verkar vara nåt populistiskt mer än grundat på kunskap.

 

MIn åsikt är att innehav för eget bruk borde avkriminaliseras, användare är offer.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev apknug:

Fast man blir väl inte korkad av att röka på? 

Jo, vid långvarigt missbruk blir man korkad. Har erfarenhet av att känt personer i många år som rökt på hela livet. En del blir riktigt korkade, men inte alla. Men överlag tycker jag att de flesta blivit mer trögtänkta.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturen ger och naturen... Kompenserar...

 

Grå bläcksvamp

Relaterad information

 

Coprinus atramentarius

Grå bläcksvamp kan orsaka förgiftning om den intas tillsammans med alkohol ("antabus-effekt"). Risk föreligger om alkohol intagits några timmar före och upp till 3 dagar (-1 vecka) efter svampmåltid.

Symtom kan komma inom några minuter till några timmar efter alkoholförtäringen. Man kan uppleva en värmekänsla, få hudrodnad, huvudvärk, svettningar och hjärtklappning.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag argumentera mot både Amigo och Boa får allt P3 höja mitt arvode. En marijuancigarett och en brownie gällde det alltså, motsvarande två burkar folköl i ”drogmängd”. Fascinerande att den mängden droger för en 17-åring kan skapa sådan oro. Jag hade nog trott att åtminstone hälften av alla MPR-medlemmar hade varit kanonfulla ett 10-tal gånger vid den åldern.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Ska jag argumentera mot både Amigo och Boa får allt P3 höja mitt arvode. En marijuancigarett och en brownie gällde det alltså, motsvarande två burkar folköl i ”drogmängd”. Fascinerande att den mängden droger för en 17-åring kan skapa sådan oro. Jag hade nog trott att åtminstone hälften av alla MPR-medlemmar hade varit kanonfulla ett 10-tal gånger vid den åldern.

 

Hur mycket är ditt arvode för närvarande?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Hur mycket är ditt arvode för närvarande?


Inte tillräckligt för att sluta åka till Kina.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Ska jag argumentera mot både Amigo och Boa får allt P3 höja mitt arvode. En marijuancigarett och en brownie gällde det alltså, motsvarande två burkar folköl i ”drogmängd”. Fascinerande att den mängden droger för en 17-åring kan skapa sådan oro. Jag hade nog trott att åtminstone hälften av alla MPR-medlemmar hade varit kanonfulla ett 10-tal gånger vid den åldern.

Du behöver inte argumentera mot mej. Hon är 17 år, jag har 3 barn som har varit 17 men 

för länge sen., 35 år sen, jag var hemma hela deras uppväxt men inte kan jag säga, veta vad

dom drack, gjorde. Du är borta den mesta tiden så du har ingen aning vad hon gör och sen 

försvara att hon tar droger, inte bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev apknug:

Fast man blir väl inte korkad av att röka på? 

Jo du är ett levande bevis på det 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-21 at 18:15, skrev rolba:

Även ensam därifrån. :bag:


 

Har frugan inloggning på MPR? 😱

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Du behöver inte argumentera mot mej. Hon är 17 år, jag har 3 barn som har varit 17 men 

för länge sen., 35 år sen, jag var hemma hela deras uppväxt men inte kan jag säga, veta vad

dom drack, gjorde. Du är borta den mesta tiden så du har ingen aning vad hon gör och sen 

försvara att hon tar droger, inte bra


Som jag förklarat hundra gånger, min dotter har aldrig tagit några droger och det är jag säker på då hon bara varit ute en handfull gånger och då har vi hämtat upp henne.

 

Jag antar dock att dina ungar drack alkohol. Försvarar du det drogbruket?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har (hade) under hela mitt liv aldrig använt några förbjudna substanser, jag väljer att inte kalla dem droger då de tillåtna substanserna är mer än tillräckligt farliga för att kallas droger. Jag har många vänner som har använt både det ena och det andra, jag har ansett att det är upp till dem att ta det valet,. Visst, jag har några vänner som har gått ur tiden alldeles för tidigt pga missbruk, de flesta av alkoholrelaterade skador, en av heroin. Jag har ingen aning om att cannabis skulle ha legat till grund för deras tidiga bortfälle, de hade nog funnit sin tjusning i verklighetsflykt  i vad som helst, lagligt eller inte.
Jag har någon form av bokstavskombination, jag kan aldrig slappna av,  omedvetet analyserar jag faror och risker konstant både för mig men framförallt för alla andra som befinner sig  i min närhet. Det är sjukt jobbigt att hela tiden känna ett ansvar för människor som man egentligen bara skulle skita i, föräldrar på en strand som inte har koll på sina barn, barn som springer framför en gunga på lekplatsen, kör motorcykeln ut nu så smäller det. Detta har medfört att jag har svårt för platser med för många människor och situationer som är nya för mig, samtidigt som jag älskar äventyr och tokigheter. Jag har under åren verkligen försökt att kunna slappna av och inte bry mig om det som händer runt mig, men det funkar inte. Att dricka alkohol gör inte saken bättre, det leder bara till förhastade och felaktiga beslut som är direkt farliga för både mig och andra.
För några år sedan fick jag ett diskbråck som skadade ischiasnerven, jag kan få sådan smärta i benet så jag har gömt nyckeln till vapenskåpet för mig själv, det är som värsta tandvärken men i hela benet. Enligt doktorn är det inget att göra, skadan i sig är inget farlig och kommer vare sig bli bättre eller sämre. Jag har fått några obskyra morfinmediciner som hjälper lite för stunden, men! Med förut nämnda paranoia blir det helt jävla galet med starka mediciner som morfin.

Så, för nästan ett år sedan hade jag aldrig provat några förbjudna preparat. Jag satt på MM villa utanför Ban Phe där vi har ett litet hus, jag beklagade mig för en ganska känd forummedlem om mina problem och han sa, prova THC. I helvete svarade jag, det lär inte hjälpa och jag kommer inte att bli påverkad ett skit av att röka hash. Mister P svarade att det vet du ju inte förs du provat, sitt inte där och ha åsikter om saker du inte vet ett skit om, blev svaret från mister P. Det som nu händer är lite skumt, jag är halvfull och tar beslutet att ta några bloss för att bevisa att inte ett skit kommer att hända mig, samma jävla hjärnspöken, samma värk, inget! Det blev lugnt, jag brydde mig inte om att Rambo (barhunden) skulle springa ut och bli överkörd av en buss från Bangkok, jag sket i snubben från Ryssland som alltid ville slåss och jag skulle försöka medla, värken i benet var borta! Allt blev lugnt och skönt.

Vad var då meningen med detta larvigt långa inlägg från mig? Jag vet faktiskt inte, jag är fortfarande kluven vad gäller min "knarkdebut" i 60-års åldern.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jo du är ett levande bevis på det 🙂

 

Nja... vad f-n skulle kunna försämra vårt (gamla gubbars) mentala status innan vi dör. Jag sitter å planerar var jag kan finna stenmurkla, den lär ju inte hinna drabba mej innan jag lägger näsan i vädret. Ska du hänga med??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...