Jump to content
IGNORERAD

Русский в Тайланде


Vaxet older version

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev måne:

På hotellet vi bodde senast var det 70% ryssar(i Pattaya)de flesta OK men de var väldigt reserverade och enl.personalen ej omtyckta.Jag pratade med några av dem,de flesta ville inte kriga och de verkade inte ha någon vidare ekonomi(alla handlade på 7/11 och inget på hotellet)men supa var de bra på.

De flesta har väl flytt Ryssland för att slippa bli inkallade till fronten. Vad jag hört från andra håll stödjer de flesta ändå kriget, men vill ej själva kriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-08 at 17:30, skrev Vaxet older version:

 

Joru, med livet som insatts. Kollade på ett hus att hyra idag, utgångspris 65 000, när vi kom dit hade en rysk agentur hyrt det för 95 000 baht. Och just nu kom det ut på FB för 170 000 baht, allt är hör och häpna per månad, antagligen dags att dra..................... 😞 

Du kan väl inte klaga på att det finns dom som har mera pengar än du , ryssar eller, sen ska du

kanske dra dit det är billigare. Du har inte råd att hyra ett hus eller hur varför svammla då

  • Minus 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Boa52:

Du kan väl inte klaga på att det finns dom som har mera pengar än du , ryssar eller, sen ska du

kanske dra dit det är billigare. Du har inte råd att hyra ett hus eller hur varför svammla då

Du kan inte vara så dum på riktigt?

  • Ge karma 2
  • Haha 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
41 minuter sedan, skrev Boa52:

Du kan väl inte klaga på att det finns dom som har mera pengar än du , ryssar eller, sen ska du

kanske dra dit det är billigare. Du har inte råd att hyra ett hus eller hur varför svammla då

Menar du att världens alla fattiglappar ska flytta till Tavelsjö? Är inte den kvoten redan fylld där?

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Boa52:

Du kan väl inte klaga på att det finns dom som har mera pengar än du , ryssar eller, sen ska du

kanske dra dit det är billigare. Du har inte råd att hyra ett hus eller hur varför svammla då

Trevliga och smidiga inlägg får vi leta efter. Blir man sådär av drickat däruppe, eller är det luften? 

Skulle det inte finnas nån charmkurs du kunde gå. 

En kurs hur man beter sig i möblerade rum, kanske skulle vara en start. Sedan får du avancera till något där man skriver utan att folk blir förolämpade. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Boa52:

Du kan väl inte klaga på att det finns dom som har mera pengar än du , ryssar eller, sen ska du

kanske dra dit det är billigare. Du har inte råd att hyra ett hus eller hur varför svammla då

Nu var det ryssarna han inte gillar. Råd att hyra ett hus har han säkert 🤣🤣🤣

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Du kan inte vara så dum på riktigt?

 

Jo, det kan han.

  • Ge karma 1

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
On 2023-04-11 at 23:00, skrev Boa52:

Du kan väl inte klaga på att det finns dom som har mera pengar än du , ryssar eller, sen ska du

kanske dra dit det är billigare. Du har inte råd att hyra ett hus eller hur varför svammla då

 

Kära du, jo jag har faktiskt råd att hyra ett hus, även med galna upptrissade priser.

Men min verklighet är ju att jag hoppas på många mer år att leva, har vuxna barn som ibland behöver lite hjälp. Dock mycket lite egna omkostnader numera efter att ha slösat stora delar av mitt liv utan att det gjorde mig lycklig, snarare tvärtom faktiskt. 

Trivs bra med det lilla och ger hellre barnen lite hjälp istället för att betala 4 gånger mer för en vara än vad den kostade igår, det är jag det.

 

Boa52, i övrigt tack för ett vänligt inlägg med väl avvägda åsikter, baserade på fakta och presenterade i en trevlig ton.........ehhh......eller........hade du bara en dålig dag ??

 

PS: efter ha ha kollat lite tidigare inlägg från Boa52 tycks det mig som att han har många dåliga dagar, de flesta verkar det som, tråkigt att se och jag hoppas han känner sig bättre snart. Krya på dig .

  • Ge karma 4
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

hoppas han känner sig bättre snart. 

Jag är skeptisk ......

 

Mvh Hobbe

  • Haha 2

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

 

Kära du, jo jag har faktiskt råd att hyra ett hus, även med galna upptrissade priser.

Men min verklighet är ju att jag hoppas på många mer år att leva, har vuxna barn som ibland behöver lite hjälp. Dock mycket lite egna omkostnader numera efter att ha slösat stora delar av mitt liv utan att det gjorde mig lycklig, snarare tvärtom faktiskt. 

Trivs bra med det lilla och ger hellre barnen lite hjälp istället för att betala 4 gånger mer för en vara än vad den kostade igår, det är jag det.

 

Boa52, i övrigt tack för ett vänligt inlägg med väl avvägda åsikter, baserade på fakta och presenterade i en trevlig ton.........ehhh......eller........hade du bara en dålig dag ??

 

PS: efter ha ha kollat lite tidigare inlägg från Boa52 tycks det mig som att han har många dåliga dagar, de flesta verkar det som, tråkigt att se och jag hoppas han känner sig bättre snart. Krya på dig .

Bra och samlat inlägg. Akta dig dock du som nu är ny/gammal på forumet. Att bemöta Boa52 på samma sätt som han bemöter andra. Det ses inte med blida ögon här av vissa. 

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Bra och samlat inlägg. Akta dig dock du som nu är ny/gammal på forumet. Att bemöta Boa52 på samma sätt som han bemöter andra. Det ses inte med blida ögon här av vissa. 

Boa är missförstådd och har svårt att uttrycka sig i skrift, därför har han frisedel att skriva vad som helst om vem som helst.

:ironi:

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Vaxet older version
On 2023-04-08 at 21:30, skrev rolba:

Det är i alla fall mycket trevligare ryssar nu i Rawai än de nyrika som härjade där för typ 15 år sedan

 

Var nere i Rawai och Phuket förra veckan och ja vad ska jag säga. Känner mig nedstämd när jag ser vad som händer, vackra Phuket har blivet ockuperat.

 

https://www.thestar.com/news/world/not-Thailand-anymore-russians-are-flocking-to-this-resort-island-but-not-all-is-well/article_12f71cd3-847f-5a31-8825-aaaa5c834d4c.html

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 7
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

 

Var nere i Rawai och Phuket förra veckan och ja vad ska jag säga. Känner mig nedstämd när jag ser vad som händer, vackra Phuket har blivet ockuperat.

 

https://www.thestar.com/news/world/not-Thailand-anymore-russians-are-flocking-to-this-resort-island-but-not-all-is-well/article_12f71cd3-847f-5a31-8825-aaaa5c834d4c.html

Jag kommer ner om ett par veckor och styr upp lite. 😉

  • Haha 4
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-11 at 18:40, skrev uptoyou:

Du kan inte vara så dum på riktigt?

Tok dä, Vist finns det dom som har mera pengar än du det förstår du väl och det visar

sej väl på  att köpa eller hyra hus eller hur

  • Minus 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
21 timmar sedan, skrev rolba:

Jag kommer ner om ett par veckor och styr upp lite. 😉

 

Det blir bra, och när du har gjort det så flyttar jag ner igen, perfekt.

 

Tråkig händelse på Seveneleven på toppen mellan Rawai och Rawai beach idag, Verdens gang är tydligen på....men jag har inte hittat något ännu.

Så här skrev personen, som faktiskt är medlem här också men inte gjort några inlägg vad jag vet. Vi vänner fick det också i mail och Phuket medierna vet om det, men om de postar eller inte vet vi inte än, Ryssar är en ambivalent fråga i Phuket just nu. Nåväl, här vad som skrevs........

 

"I dag, kjære venner, gikk jeg inn i Seveneleven i Rawai Phuket. Det første jeg la merke til var to menn i T-skjorter med en stor Z trykt på brystet. Jeg så sannsynligvis for mye eller for lenge fordi jeg våknet med en blodig nese på gulvet. Jeg fikk god hjelp av personalet og jeg vet ikke hvor de to mennene forsvant, men politiet kom og tok anmeldelsen. Spørsmålet nå er om jeg tør å anmelde og vitne mot disse russiske mennene, jeg er lit redd kjære venner."

 

 

Ändrades av Vaxet older version
  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
2 timmar sedan, skrev rolba:

Ja, var det på seven så bör de ju finnas på video så då är de snart borta.

 

Inte riktigt, de kommer som de flesta om de nu hittas, erbjudas att genom förhandling, med polis och den skadadade, få möjlighet att köpa sig fria. En del till brunt, en del till den skadade, ja fantasin kan flöda i detta fall, jag vet.

 

Men om du bor i ett område där du är i minoritet är denna lösning antagligen inte så hälsosam. Sedan finns det antagligen en anledning till varför två Z klädda män kan befinna sig på en seven butik i Thailand. Och den är antagligen inte att de är välbeställda turister som gillar kulturen i Thailand................vi får väl anta att de är här legalt, och vi får väl anta att filmen från seven räcker för att utan offrets anmälan ändå skicka gärningsmännen dit de hör hemma.

 

Men det sista beror självfallet på hur deras ekonomiska styrka är och vilka möjligheter de har råd att erbjuda. Och även om i fall pressen får tillgång till filmen om den nu finns. Hamnar den på nätet så är de två Z männen nog bortpoleterade innan någon ens försöker eller vågar säga Maipenrai 🙏

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...