Jump to content
IGNORERAD

Vi som inte jobbar på måndagar


pust

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det tävlas en hel del med diesel i både drag racing, traktor pulling, truck racing med mera.

Tyvärr inte så mycket i Sverige längre ☹️

Som tur är finns Youtube 🙂

 

I Australien och Thailand är det vanligt.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det tävlas en hel del med diesel i både drag racing, traktor pulling, truck racing med mera.

Tyvärr inte så mycket i Sverige längre ☹️

Som tur är finns Youtube 🙂

 

På streetweak var det en hel dieslar tusan vad rök.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Två Hilux en sverige på 34 000 mil 2,4l  och en i här i  Khao lak  2,8l 4000 mil bägge är väl 6 år  nu.

Men fan inte hänt nått med den i Sverige under dessa år, mer än lite broms klossar och hastighetsböter.

Tänkte sist att nu blir det nog ganska lång semester  i Thailand 170 sa  polisen som varit på tinget och körde  en "civilbil" som jag körde om.

Men upp i skogen det bar och var man inte HBQT certifierad innan så vart man då.🤣

Nej det gick fort sa han skall gå kolla vad jag kan göra  sa han och gick till bilen, så 120 på hundra väg vart det. 

Vet inte om det berodde på ving transporterna som varit  en jävla stoppkloss  eller om han  haft en jävla dag på tinget och vilka befogenheter han hade som ensam. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dock är vridet i en diesel väldigt behagligt att åka med till vardags.

 

Du kan ju slå till på en beggad Touareg TDI V10

1000nM

 

Formel 1 kör ju hybrid, som toyota prius.

 

Många av dom "rally bilar" som kördes uppe i Umeå nyss var el.

 

Dragrace kör inte bensin iallfall.

 


Nu var det diesel vi snackade om. 
Topfuel kör inte med bensin. 
Har F1 bilarna någon slags bensin/diesel-hybrid, eller vad är det du försöker säga?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det tävlas en hel del med diesel i både drag racing, traktor pulling, truck racing med mera.

Tyvärr inte så mycket i Sverige längre ☹️

Som tur är finns Youtube 🙂

 


Visst finns det undantag, det finns det alltid. 
däremot har jag lika svårt som Ferrari, Lamborghini, Pagani och McLaren svårt för att förstå varför man skulle kasta in någon dieselsnurra in i dessa bilar. Hade diesel varit ett bättre alternativ än bensinmotorerna så hade dessa bilar med stor sannolikhet haft dieselmotorer. 
 

Kör man med jättestora och tunga stenar så kör man givetvis pick-up med diesel

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:


Visst finns det undantag, det finns det alltid. 
däremot har jag lika svårt som Ferrari, Lamborghini, Pagani och McLaren svårt för att förstå varför man skulle kasta in någon dieselsnurra in i dessa bilar. Hade diesel varit ett bättre alternativ än bensinmotorerna så hade dessa bilar med stor sannolikhet haft dieselmotorer. 
 

Kör man med jättestora och tunga stenar så kör man givetvis pick-up med diesel

Precis, drängar kräfva dessa pickups och diesel. 

 

Handen på hjärtat, så tror du inte det har sålts några fler toyota vigo /hilux än Lambos? 

Så vilket är det bättre alternativet? 

 

Enda anledningen till att Svenskar tror att bensin är normalt beror på Saab och Volvo. 

 

Deras marknad var USA (trodde dom iallafall) så dom hadde inte en endaste diesel i sin lineup under decennier. 

 

Staten hjälpte ju till att straffa dom onda tyska diesel bilarna för att skydda den inhemska bilproduktionen. 

 

Sedan slutade man med denna protektionism och vi kunde skruva ur våra kilometer-räknare. 

 

Länge leve dieseln, den leve, hurra, hurra, hurra, hurra. 

 

(fyrfaldigt) 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Precis, drängar kräfva dessa pickups och diesel. 

 

Handen på hjärtat, så tror du inte det har sålts några fler toyota vigo /hilux än Lambos? 

Så vilket är det bättre alternativet? 

 

Enda anledningen till att Svenskar tror att bensin är normalt beror på Saab och Volvo. 

 

Deras marknad var USA (trodde dom iallafall) så dom hadde inte en endaste diesel i sin lineup under decennier. 

 

Staten hjälpte ju till att straffa dom onda tyska diesel bilarna för att skydda den inhemska bilproduktionen. 

 

Sedan slutade man med denna protektionism och vi kunde skruva ur våra kilometer-räknare. 

 

Länge leve dieseln, den leve, hurra, hurra, hurra, hurra. 

 

(fyrfaldigt) 

 

Bättre alternativet?

Till vad?

 

Världens bästa bil är således Toyota Corolla då den är den mest sålda bilen. 

Diesel låter förskräckligt och är till för bönder. 
Alla dieselbilar borde komma med kraftuttag och en medium size skopa permanentmonterad i fronten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Bättre alternativet?

Till vad?

 

Världens bästa bil är således Toyota Corolla då den är den mest sålda bilen. 

Diesel låter förskräckligt och är till för bönder. 
Alla dieselbilar borde komma med kraftuttag och en medium size skopa permanentmonterad i fronten. 

Ja det får man nog lov att säga, ska man kora världens bästa bil är det ju väldigt svårt att bortse från den som flest människor valde att köpa. 

 

Kraftuttag är genialiskt. 

Mycket vattenpumpar, elverk och annat som behöver drivas. 

 

När ryssen bombat bort elen är det perfekt att koppla ett elverk till hiluxen och kunna kolla vidare på lilla huset på prärien som om inget hänt. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
39 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ja det får man nog lov att säga, ska man kora världens bästa bil är det ju väldigt svårt att bortse från den som flest människor valde att köpa. 

 

Kraftuttag är genialiskt. 

Mycket vattenpumpar, elverk och annat som behöver drivas. 

 

När ryssen bombat bort elen är det perfekt att koppla ett elverk till hiluxen och kunna kolla vidare på lilla huset på prärien som om inget hänt. 

 

 


Precis. Vill man driva vattenpumpar så förstår jag att man gillar diesel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Precis. Vill man driva vattenpumpar så förstår jag att man gillar diesel. 

Ska man driva vattenpumpar i Thai är det solceller som gäller. Min fru köpte 2 st ca 300 w st

koppla ihop dem och drev en 500 w pump som dunka på hela dagen från ett borr hål.

En kille  i tror det heter tampor i nagjong mot laos från Udon set han håller kurser i sånt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
17 minuter sedan, skrev Boa52:

Ska man driva vattenpumpar i Thai är det solceller som gäller. Min fru köpte 2 st ca 300 w st

koppla ihop dem och drev en 500 w pump som dunka på hela dagen från ett borr hål.

En kille  i tror det heter tampor i nagjong mot laos från Udon set han håller kurser i sånt

Ja, det är ju långt mycket vettigare än att ha en knackande diesel för att driva vattenpumpen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Ska man driva vattenpumpar i Thai är det solceller som gäller. Min fru köpte 2 st ca 300 w st

koppla ihop dem och drev en 500 w pump som dunka på hela dagen från ett borr hål.

En kille  i tror det heter tampor i nagjong mot laos från Udon set han håller kurser i sånt

Är det nån som vill veta mera om killen som håller kursen Pm. jag var med lite själv han var duktig

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Bättre alternativet?

Till vad?

 

Världens bästa bil är således Toyota Corolla då den är den mest sålda bilen. 

Diesel låter förskräckligt och är till för bönder. 
Alla dieselbilar borde komma med kraftuttag och en medium size skopa permanentmonterad i fronten. 

 

Diesel låter förskräckligt och är till för bönder. 

thumbnail_20170610_123722.thumb.jpg.4ef90482330da78e393d092497c5fbc9.jpg

 

Rätt av dig,synd det fattas

2016.thumb.jpeg.eefffb53dc4cdfe77c6e33926ad1c7e0.jpeg

 

odlings mark.

 

Men man kan leka bonde det är gratis

 

Mvh. Den snåle Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:


Precis. Vill man driva vattenpumpar så förstår jag att man gillar diesel. 

Lika så båtar med

20130215_075644.thumb.jpg.d4837a3a914a48d07fa979bef3a84ba5.jpg

 

Turbo diesel mysigt så

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Är det nån som vill veta mera om killen som håller kursen Pm. jag var med lite själv han var duktig

Nej

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi bodde i Thailand så funderade jag på att sätta solceller på taket, som enbart drev våra Aircondition enheter (2 st) dagtid,

eftersom de var största el-förbrukarna.

Solcellerna skulle även ge skugga åt taket och minska upphettningen.

 

Men för 14 år sedan var tekniken ganska dyr, nu tror jag att det är rätt väg att gå, finns det någon här som testat?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ja det får man nog lov att säga, ska man kora världens bästa bil är det ju väldigt svårt att bortse från den som flest människor valde att köpa. 

 

Kraftuttag är genialiskt. 

Mycket vattenpumpar, elverk och annat som behöver drivas. 

 

När ryssen bombat bort elen är det perfekt att koppla ett elverk till hiluxen och kunna kolla vidare på lilla huset på prärien som om inget hänt. 

 

 

 

Nja ska man kora världens bästa bil så kvittar väl hur många som köper just ett märke då det är få som utan problem kan köpa precis vilken bil de vill. Ekonomin stoppar ju oftast vilka bilar folk köper.

Ge folk 10 millar att köpa bil för så väljer nog få en Toyota Hilux.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Nja ska man kora världens bästa bil så kvittar väl hur många som köper just ett märke då det är få som utan problem kan köpa precis vilken bil de vill. Ekonomin stoppar ju oftast vilka bilar folk köper.

Ge folk 10 millar att köpa bil för så väljer nog få en Toyota Hilux.

 

/ SatanG

Det beror väl på om man vill driva vattenpumpar eller inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

För att hålla mig till ämnet så jobbar jag nästan aldrig på måndagar, då jag oftast kliver av på söndagar. Hade jag tagit en dag extra hade jag kanske också haft 400 kusar under motorhuven. Nu nöjer jag mig med 190 Hk och det räcker gott och väl till för att inte bli av med körkortet😀

 

För övrigt så är en "fet" bil bortkastade pengar om man kör mest i innerstan i Sthlm då hela staden är en byggarbetsplats. Båttrafiken har jag märkt är helt underbar. Går på klockan nästan jämt och inga köer.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Idag är det fredag och då ska det jobbas. På måndag jobbar jag inte som vanligt.

Mvh Kenneth och en massa siffror som har 215 friska hästar i sin vattenpumpsmotor 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bensin i bil 2023, känns ärligt talat lite gay......till och med batterier är coolare, det är ändå ett steg mot framtiden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nja ska man kora världens bästa bil så kvittar väl hur många som köper just ett märke då det är få som utan problem kan köpa precis vilken bil de vill. Ekonomin stoppar ju oftast vilka bilar folk köper.

Ge folk 10 millar att köpa bil för så väljer nog få en Toyota Hilux.

 

/ SatanG

Svårt att kora hypotetiska vinnare.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Risifrutti:

För att hålla mig till ämnet så jobbar jag nästan aldrig på måndagar, då jag oftast kliver av på söndagar. Hade jag tagit en dag extra hade jag kanske också haft 400 kusar under motorhuven. Nu nöjer jag mig med 190 Hk och det räcker gott och väl till för att inte bli av med körkortet😀

 

För övrigt så är en "fet" bil bortkastade pengar om man kör mest i innerstan i Sthlm då hela staden är en byggarbetsplats. Båttrafiken har jag märkt är helt underbar. Går på klockan nästan jämt och inga köer.

 

 

Stockholm har som du säger blivit en byggarbetsplats, det är helt absurt.

Åka in in i city är ju nästan omöjligt.

Slussen bygget som stängt av på/avart vid centralbron/söderledstunneln.

Inuti stan har det blivit tämligen segt, avstägningen av sergels-torg tex, avstägningen av fredsgatan etc etc.

Borta vid Gustav Adolfs torg och runt Gallerian.

 

När jag bodde i Stureby kunde jag åka in till city på 10minuter, det är ju helt omöjligt nu.

 

Jag flyttade ifrån byn.

Jag har köat så mycket på stockholms gator att det fick räcka.

Vi får se hur mycket västra-länken hjälper när den öppnas, hoppas det tar bort trafik från Brommaplans-rondellen ( sveriges mest trafikerade )

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nja ska man kora världens bästa bil så kvittar väl hur många som köper just ett märke då det är få som utan problem kan köpa precis vilken bil de vill. Ekonomin stoppar ju oftast vilka bilar folk köper.

Ge folk 10 millar att köpa bil för så väljer nog få en Toyota Hilux.

 

/ SatanG

Då köper man en

thumbnail_20170610_123722.thumb.jpg.b3c655f1bb457f14aa5538a3d12e9f88.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Risifrutti:

För att hålla mig till ämnet så jobbar jag nästan aldrig på måndagar, då jag oftast kliver av på söndagar. Hade jag tagit en dag extra hade jag kanske också haft 400 kusar under motorhuven. Nu nöjer jag mig med 190 Hk och det räcker gott och väl till för att inte bli av med körkortet😀

 

För övrigt så är en "fet" bil bortkastade pengar om man kör mest i innerstan i Sthlm då hela staden är en byggarbetsplats. Båttrafiken har jag märkt är helt underbar. Går på klockan nästan jämt och inga köer.

 

 

Tur man aldrig kommer beträda denna mark

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...