Jump to content
IGNORERAD

Känner mig rätt trött på Thailand...


Tommy

Trött på Thailand?  

96 röster

  1. 1. Är ni less på LOS?

    • Ja
      8
    • Nej
      34
    • Både Ja och Nej.
      54


Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Atom jag kan hålla med dig att turista i Sverige är inte billigt.  Vad jag tycker är att det är skönt att bara byta miljö. Komma bort utan rutiner. Det räcker för mig. 

Vi får se vad som händer i sommar. Kanske militären släpper in oss.


Man kan beskylla militären för mycket men när det gäller antivaxxare har de varit liberalast i Asien; ni har haft fritt tillträde i över ett år.
 

Flyger du imorgon så hinner vi ta en öl innan jag åker till Kina på tisdag. Synd att du inte har ett kinesiskt visum annars kunde jag tagit med sig och presenterat dig som Sveriges ende kommunist; kunde kanske vunnit oss något kontrakt 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    4

  • Nicholas

    4

  • apknug

    4

  • Atom

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Försvaret av Pattaya syns inte i detta inlägg, der krävs att man läst fler inlägg för att se det mönstret. 

Just detta att när man själv valt Thailand med hull och hår så tolkas all kritik emot Thailand (ens val här i livet) som kritik emot ens val, dvs man tar det personligt, då blir man sur och avfärdar det som gnäll. 

Sedan vidgår Spooncreek att han är väl medveten om luftföroreningarna, men avfärdar det med att hans hjärna inte har ont av det , kroppen verkar dock inte tillfrågad. 

 

Luftföroreningarna verkar vara mindre i östra Isan, enligt vad jag lagt märke till. 

Värst är dom uppe i norra, typ runt CM. 

 

Okej, måste ju medge att jag varit medlem några år men först denna säsong som jag börjat läsa det som skrivs.

 

Så vet ju egentligen inget än det som dyker upp som nytt.

 

Känner ju ingen på detta forum så kan bara gå efter vad ni skriver, och det är väldigt skiftande...

 

Och åter till luftföroreningarna, dom är givetvis alldeles för höga, oavsett om man lider eller inte men det verkar ju som att invånarna skiter i en del av anledningarna.

 

Och i vår del av världen limmar enligt min mening idi*ter fast sig i gatan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är väldigt olika när det gäller obehag av luftföroreningar.

Oftast är det äldre människor som får det besvärligast, som tur är märker jag inget av det.

Ok, lite obehag kunde man känna när man var i Bangkok, detta var då på 70 talet.

På Samui har jag dock aldrig besvärats av dålig luft, visst "lite" dyrare än Pattaya men väldigt lugnt och framförallt behagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev evert 1:

Vi är väldigt olika när det gäller obehag av luftföroreningar.

Oftast är det äldre människor som får det besvärligast, som tur är märker jag inget av det.

Ok, lite obehag kunde man känna när man var i Bangkok, detta var då på 70 talet.

På Samui har jag dock aldrig besvärats av dålig luft, visst "lite" dyrare än Pattaya men väldigt lugnt och framförallt behagligt.

Jag älskar Samui men som du skriver så är det lite dyrt.

Lamai är verkligen paradiset med gamla hederliga barer.

Synd bara att det kan regna precis när som helst på den ön.

 

Sedan är det sjukt att det ska vara så dyrt att flyga dit...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev evert 1:

Vi är väldigt olika när det gäller obehag av luftföroreningar.

Oftast är det äldre människor som får det besvärligast, som tur är märker jag inget av det.

Ok, lite obehag kunde man känna när man var i Bangkok, detta var då på 70 talet.

På Samui har jag dock aldrig besvärats av dålig luft, visst "lite" dyrare än Pattaya men väldigt lugnt och framförallt behagligt.

Ofta grundlägger man problematiken i yngre år. Att bo på ett ställe som Bangkok under uppväxten är definitivt inte bra. Astma och andra problem såsom allergier grundläggs ofta i unga år men kan dyka upp senare i livet. Har man då fått den problematiken är definitivt inte dålig luft bra på äldre dar när man blir känsligare. Nu spelar det nog ingen roll för normalturisten som kommer hit några veckor. 

 

Vi bor 40 mil upp i landet (från Bangkok) och nu har det varit smog någon vecka här och även längre upp i landet. Det mesta kommer från dessa idi*ter som svedjebränner. Totalt vansinnigt.

Fördelen är ju att eftersom solen inte tränger igenom smogen blir det mindre varmt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelt..

 

Har inte varit där på typ 6 år, förstod att det räckte när jag stod på Suvvan och kände - suck jaha nu är jag här igen.

Fast nu har ett litet sug börjat gro, men känslan säger att jag/vi ska absolut inte göra samma saker vi gjort typ15 gånger förr.

Blir det fler ggr. så ska det upplevas nya ställen... Ja förutom Shang ri la förståss

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Par år sen jag var nere sist, Tyckte då jag var trött på allt där nere , Men nu kan jag till o med längta att ligga i skjulet som darlingen har i byn , Tuppar o hundar o allt som hör till får man till på köpet men vadå en vecka eller kanske två står man ut med , Sen efter det belöning med en  månad på tur med bil på nya äventyr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Var där senast 2016 och tyckte att nu får det räcka.

Saknar maten värmen och allt roligt fiske.

Dom långa resorna dit blev svårare med åren trots byte i Doha.

Men man vet aldrig om det kanske blir någon resa framöver.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...