Jump to content
IGNORERAD

Hjälp, blir tokig snart


Koh Changer

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur går det med Siboratorn då?

Det tror jag ni har mera koll på, 25 år sen jag prova en sån

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Absolut har jag en massa åsikter som du kan säga blä åt. 
Du beter dig oftast som en idi*t (det finns nog en anledning till det) och folk behandlar dig som den idi*t du framställer sig som. 
Jag ser inget konstigt i det. 

Nä för du är en egogubbe så allt som inte passar dej är skit. Jag skulle gärna träffa dej

men du vågar inte som när jag föreslog vi skulle åka till thaiambassaden för att förnya  

fruarnas pass då ballade du ur. Gick bra ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
23 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä för du är en egogubbe så allt som inte passar dej är skit. Jag skulle gärna träffa dej

men du vågar inte som när jag föreslog vi skulle åka till thaiambassaden för att förnya  

fruarnas pass då ballade du ur. Gick bra ändå


Berätta gärna mer om historien när vi skulle förnya passen. 
Jag tror vi har allt på PM, så du kan gärna läsa på lite och friska upp minnet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä för du är en egogubbe så allt som inte passar dej är skit

Hur tänkte du nu då?

🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hur tänkte du nu då?

🤣

Inte alls som vanligt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Berätta gärna mer om historien när vi skulle förnya passen. 
Jag tror vi har allt på PM, så du kan gärna läsa på lite och friska upp minnet. 

Har läst och friskat upp minnet, har du läst inte mycket till PM men läs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev Boa52:

Har läst och friskat upp minnet, har du läst inte mycket till PM men läs. 


Din fru skulle vara där klockan 11 och vi hade tänkt ta flyget klockan 10. 
Den söndagen jag ringde/ skickade PM hade dottern födelsedagskalas och jag hade bättre saker för mig än att försöka få tag på dig. Jag ringde och du svarade inte. 

Din frus tid på ambassaden passade inte vårat flyg ändå. Jag har andra familjemedlemmar att ta hänsyn till här hemma och det är inte direkt så att dina eller din frus bokade tider på diverse ställen gör att jag offrar min familj.

 

Vill du åka tillsammans till ambassaden nästa gång så kan vi gärna göra det. Men jag kommer inte att väcka någon tvååring i ottan bara för att det passar dig bättre. Skulle jag ha fullt av gäster hemma och vara upptagen med diverse matlagning, efterrätter och annat när vi har konversationen så får du vara beredd med telefonen när jag ringer, för jag har inte tid att försöka få tag på dig och lösa dina problem. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:


Din fru skulle vara där klockan 11 och vi hade tänkt ta flyget klockan 10. 
Den söndagen jag ringde/ skickade PM hade dottern födelsedagskalas och jag hade bättre saker för mig än att försöka få tag på dig. Jag ringde och du svarade inte. 

Din frus tid på ambassaden passade inte vårat flyg ändå. Jag har andra familjemedlemmar att ta hänsyn till här hemma och det är inte direkt så att dina eller din frus bokade tider på diverse ställen gör att jag offrar min familj.

 

Vill du åka tillsammans till ambassaden nästa gång så kan vi gärna göra det. Men jag kommer inte att väcka någon tvååring i ottan bara för att det passar dig bättre. Skulle jag ha fullt av gäster hemma och vara upptagen med diverse matlagning, efterrätter och annat när vi har konversationen så får du vara beredd med telefonen när jag ringer, för jag har inte tid att försöka få tag på dig och lösa dina problem. 
 

 

Vi åkte nattåg så det gick bra, dom jobbade halvdag så vi var där kl 08,30 och allt gick bra

10 år på passet fick frun så det tar ett tag innan nästa besök. Id kortet fick hon men måste

fixa ett nytt iThai. Egen kupe på tåget inte dumt vi sov hela nätterna bara tråkigt att vandra

runt i Stockholm en dag men det var öppet på vissa stållen så det blev mat och några öl

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Vi åkte nattåg så det gick bra, dom jobbade halvdag så vi var där kl 08,30 och allt gick bra

10 år på passet fick frun så det tar ett tag innan nästa besök. Id kortet fick hon men måste

fixa ett nytt iThai. Egen kupe på tåget inte dumt vi sov hela nätterna bara tråkigt att vandra

runt i Stockholm en dag men det var öppet på vissa stållen så det blev mat och några öl

 

 


Något nattåg skulle inte jag ha tagit med en dotter på 2-3 år och samtidigt så hade jag jobb som skulle utföras. det projektet jag sitter på skiter fullständigt i att min fru ska skaffa ett nytt pass. 
Jag är ingen pensionär som kan göra vad som faller mig in under dagarna och jag har dessutom barn att tänka på. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:


Något nattåg skulle inte jag ha tagit med en dotter på 2-3 år och samtidigt så hade jag jobb som skulle utföras. det projektet jag sitter på skiter fullständigt i att min fru ska skaffa ett nytt pass. 
Jag är ingen pensionär som kan göra vad som faller mig in under dagarna och jag har dessutom barn att tänka på. 
 

Det var du som skrev att din fru skulle fixa nytt pass sammadag som min fru, hade mest i

tanke att vi skulle göra sällskap Varit roligare med fler att surra med på dagen. Flyg eller

tåg så blir det dö tid. Nu har vi väl tjatat färdigt om detta

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Det var du som skrev att din fru skulle fixa nytt pass sammadag som min fru, hade mest i

tanke att vi skulle göra sällskap Varit roligare med fler att surra med på dagen. Flyg eller

tåg så blir det dö tid. Nu har vi väl tjatat färdigt om detta

 

Så var det säkert. Det passade dock inte för varken mig eller övriga i familjen med varesig din frus tid eller erat sätt att resa.

Vi har tjatat färdigt om detta för längesedan, men det är du som tar upp ämnet då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
37 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Fy fan vad gött!!

Efter tre nekade ansökningar fick vi en vettig handläggare på skatteverket som löste hennes folkbokföring och svenskt personnummer på en dag. Totalt har allt detta tagit nästan 14 månader och tre avslag med helt horribla och varierande motiveringar.. Så ikväll öppnas det lite god dryckjom samt avnjutes en fin måltid.

Härligt, härligt. 

De svenska byråkratin försöker visst gå om den thailändska.

  • Ge karma 2
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Koh Changer

Hej,en fråga här bland vetande folk. Finns det någon restriktion gällande längd på resan när hon har uppehållskort? Hon insisterar på att hon får inte resa ut längre än en månad, och på migrationsverkets hemsida nämner man inget om just uppehållskort. Tänker på att man får vara på plats till nästa vinter när det ska byggas,och det är inte gjort på en månad direkt.

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Hej,en fråga här bland vetande folk. Finns det någon restriktion gällande längd på resan när hon har uppehållskort? Hon insisterar på att hon får inte resa ut längre än en månad, och på migrationsverkets hemsida nämner man inget om just uppehållskort. Tänker på att man får vara på plats till nästa vinter när det ska byggas,och det är inte gjort på en månad direkt.

Det finns ingen begränsning. Däremot räknas tiden bort när/om hon söker svenskt medborgarskap.

Blir det alltför lång bortavaro kan det dröja längre innan hon får Put.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...