Jump to content
IGNORERAD

Resa till Thailand omgående


Pontus

Recommended Posts

Tjena,

 

Frugans Farsan har blivit dålig och hon behöver åka dit omgående. Kollade lite på flygresor som ligger runt 12.5k SEK. Finns det billigare alternativ med kort varsel?

 

Tack på förhand!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det ofta dyrt så nära avgång...

Tror inte det finns mycket att göra.

Har ni sökt restresor med charterbolagen?

Typ: https://www.tui.se/resa/Thailand/sista-minuten/?agent=googleads&ds_rl=1243448&gclid=CjwKCAiA3KefBhByEiwAi2LDHJaxbCR9EC-pr27yOwlnC4heVFQxEf32RHDgrENDbpbdatHDcesauhoCKAYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen efter coronan har flygpriser till Thailand gått upp som satan. Bara att söka på nätet och försöka vara flexibel med datum, rutter och tider så mycket det går för att få ner priset.....

 

Air China ska tydligen dra igång igen och allt utbud är välkommet! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Pontus:

Tjena,

 

Frugans Farsan har blivit dålig och hon behöver åka dit omgående. Kollade lite på flygresor som ligger runt 12.5k SEK. Finns det billigare alternativ med kort varsel?

 

Tack på förhand!

 

Du kan testa att söka resor på närliggande städer, t.ex Kuala Lumpur (KUL) eller Singapore (SIN). Dit har resorna varit lite billigare ett tag.  Därifrån tar man sig sedan billigt till Bangkok med något LCC-bolag, tex Airasia, NOK Air, Scoot Air, Vietjet, Thaismile och allt vad de heter. Tar förstås några  timmar extra i total restid, och här är det ju bråttom.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla direkt på SWISS / Lufthansa och Emirates tur och retur tre veckor så kanske du hittar något. De har så man kan se + / - några dagar

 

Vi måste tokresa direkt, letade överallt tyckte jag. Handlade i söndags, åkte igår och har precis kommit fram till Sukhothai

 

blev Emirates 34k för två tur-och-retur tre veckor

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev soi covboy:

Kikade lite nyss. Jäkligt svårt att hitta en under 12000 tyvärr 

Det är iof rätt mycket billigare än Emirates som tar 17000.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev apknug:

Det är iof rätt mycket billigare än Emirates som tar 17000.


jag hittade också billigare typ 12. Med något hello Afrika bolag

 

10 Tim flyg till Addis adeba, 10 timmar väntan på flygplatsen och sedan 10 timmar i flyg till Bangkok 

 

lockade inte direkt 

 

/ Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:


jag hittade också billigare typ 12. Med något hello Afrika bolag

 

10 Tim flyg till Addis adeba, 10 timmar väntan på flygplatsen och sedan 10 timmar i flyg till Bangkok 

 

lockade inte direkt 

 

/ Enis

 Nja, det är Ethiopian Airlines och det ingår hotel och mat under Transfer. Och några 10h +10h är det inte så skulle flyga propeller eller hamna i Johannesburg och Manilla. 

 

Min poäng är iof att det är dyrt nu efter coronan, det har varit två härliga år med låga priser och underbara ombokningsvilkor. 

 

Det "bästa" jag hittat nu, för resa till songkran,.är Ethiad för knappt 9 000. Det blir två byten dock men ingen större väntetid. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

 Nja, det är Ethiopian Airlines och det ingår hotel och mat under Transfer. Och några 10h +10h är det inte så skulle flyga propeller eller hamna i Johannesburg och Manilla. 

 

Min poäng är iof att det är dyrt nu efter coronan, det har varit två härliga år med låga priser och underbara ombokningsvilkor. 

 

Det "bästa" jag hittat nu, för resa till songkran,.är Ethiad för knappt 9 000. Det blir två byten dock men ingen större väntetid. 

 

 

9200 med Thai 23 mars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan komma med vilka priser och datum ni vill men har man bråttom så är det ju typ dagen efter då skall man ha djävligt tur

 

ja jag drog i lite men att ha en restid på 33 timmar lockar fortfarande inte även om du kommer med övernattning 

 

4D583D40-4DC8-493A-B45E-136C564CE93D.thumb.png.4d51d4532234d4fb434bcda5bac75ec1.png

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Ni kan komma med vilka priser och datum ni vill men har man bråttom så är det ju typ dagen efter då skall man ha djävligt tur

 

ja jag drog i lite men att ha en restid på 33 timmar lockar fortfarande inte även om du kommer med övernattning 

 

4D583D40-4DC8-493A-B45E-136C564CE93D.thumb.png.4d51d4532234d4fb434bcda5bac75ec1.png

 

Enis

Som sagt man kan dra till med vilka tider man vill. Särskilt väntetider. 

 

Vill man komma ner nu och snabbt så kostar det. Gäller att kunna vara flexibel.

 

Trevlig resa imorgon! Emirates levererar fortfarande och gjorde det under pandemin också.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Som sagt man kan dra till med vilka tider man vill. Särskilt väntetider. 

 

Vill man komma ner nu och snabbt så kostar det. Gäller att kunna vara flexibel.

 

Trevlig resa imorgon! Emirates levererar fortfarande och gjorde det under pandemin också.

Noll Koll 🤣🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev apknug:

Haha jätte kul och bra inlägg! 

 

Öka öka!

Enis åkte igår så fortsätt du med ditt svamlande

Öka  Öka  🤣

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-14 at 03:02, skrev Pontus:

Tjena,

 

Frugans Farsan har blivit dålig och hon behöver åka dit omgående. Kollade lite på flygresor som ligger runt 12.5k SEK. Finns det billigare alternativ med kort varsel?

 

Tack på förhand!

Några tusenlappar hit och dit har väl en marginell betydelse i en sådan situation.

Viktigast att komma fram smidigt och smärtfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...