Jump to content
IGNORERAD

Windows 10 vs 11


uptoyou

Recommended Posts

Köpte en Lenovo laptop igår. Den har Windows 10 Home, så frågan är, ska man uppgradera till Windows 11?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev uptoyou:

ska man uppgradera till Windows 11?

Absolut, bytte själv för ca en och en halv månad sedan och det är en klar förbättring från 10 till 11 home. Rätt snabbt lärde jag skillnader som finns i 11.  Självklart uppgradering av arbetsminne från 4 Gb ->  16 Gb gör skillnad också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick inte att uppgradera utan utan "ta bort" S-mode som denna laptopen har, och S-mode vill jag behålla.

Så kör vidare på Windows 10 Home med S-mode som fungerar bra, riktigt snabb är den för mitt användande.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev uptoyou:

Det gick inte att uppgradera utan utan "ta bort" S-mode som denna laptopen har, och S-mode vill jag behålla.

Så kör vidare på Windows 10 Home med S-mode som fungerar bra, riktigt snabb är den för mitt användande.

Och vad är S-mode?

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev norris55:

Och vad är S-mode?

Windows 10 och 11 i S-läge är en version av Windows som är anpassad för säkerhet och prestanda samtidigt som den ger den välbekanta Windows-upplevelsen. För att öka säkerheten tillåter den endast program från Microsoft Store och kräver Microsoft Edge för säker surfning.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

Windows 10 och 11 i S-läge är en version av Windows som är anpassad för säkerhet och prestanda samtidigt som den ger den välbekanta Windows-upplevelsen. För att öka säkerheten tillåter den endast program från Microsoft Store och kräver Microsoft Edge för säker surfning.

Åfaan...ja då kan du porrsurfa säkert  i Microsft Edge med välbekanta windows upplevelsen...

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Äntligen, nu fick jag Windows 11 version 22H2 som automatisk uppdatering :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-01 at 20:45, skrev uptoyou:

välbekanta Windows-upplevelsen

Microsoft borde åtalas i Haag för brott mot mänskligheten....

infected-windows-funny-error-messages.jpeg.d65838f7bc7852c7d30ac3eacd5b2f81.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Microsoft borde åtalas i Haag för brott mot mänskligheten....

infected-windows-funny-error-messages.jpeg.d65838f7bc7852c7d30ac3eacd5b2f81.jpeg

 

Någon dag så ska jag sitta med en av mina datorer i lugn och ro och installera Linux och se om det funkar vettigt och isf kasta ut allt jävla skit från pyttemjuk!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...