Jump to content
IGNORERAD

Alkohol i Doha vid transit


frogfish

Recommended Posts

Några frågor som dyker upp lite då och då är ju det här med alkohol och transit, särskilt i arabländerna. Jag tänkte höra om det är nån eller några som har några nya erfarenheter av:

 

1. Köpa taxfree i Sverige och ta med genom transit i Doha? Slutmål Bangkok. Hur gick det?

2. Eller köpa taxfree i Doha (sprit), finns det? Och hur gick det isf?

 

Jag har nog lyckats läsa mig till att #1 ska gå bra om det är rätt paketerat etc, men har även lästa annat på "nätet" (sanningens stora källa).

När det gäller #2 (nä, inte den #2.....) så är ju araberna lite återhållsamma med info om alkohol, så ögonvittnen är ju toppen här.

 

Så ni som tror, eller tar er tid att googla fram en massa länkar om hur det ska vara, spara er kraft. Jag är intresserad av er som gjort det praktiskt.

 

Shoot🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

Bägge två går alldeles utmärkt, har till och med handlat först på Arlanda sen en flaska till i Doha förra året när jag åkte ner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev gst:

Går bra att handla i Doha. Spriten är lite gömd bakom skynken, men den finns.

Lyft inte på fel skynke bara, för då kan det stå en muslimkäring därunder...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev frogfish:

Några frågor som dyker upp lite då och då är ju det här med alkohol och transit, särskilt i arabländerna. Jag tänkte höra om det är nån eller några som har några nya erfarenheter av:

 

1. Köpa taxfree i Sverige och ta med genom transit i Doha? Slutmål Bangkok. Hur gick det?

2. Eller köpa taxfree i Doha (sprit), finns det? Och hur gick det isf?

 

Jag har nog lyckats läsa mig till att #1 ska gå bra om det är rätt paketerat etc, men har även lästa annat på "nätet" (sanningens stora källa).

När det gäller #2 (nä, inte den #2.....) så är ju araberna lite återhållsamma med info om alkohol, så ögonvittnen är ju toppen här.

 

Så ni som tror, eller tar er tid att googla fram en massa länkar om hur det ska vara, spara er kraft. Jag är intresserad av er som gjort det praktiskt.

 

Shoot🐸

Om reser från Arlanda så har det gått bra med förseglad påse för min del.

 

Har för mig att kvittot också läggs synligt i påsen.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev gst:

Går bra att handla i Doha. Spriten är lite gömd bakom skynken, men den finns.

Usch då. Det känns om det är stor skillnad på flygplanen i Doha och Dubai trots att de väl har liknade alkohollagar inne i Länderna. I Dubai finns taxfree spriten finns synlig som vilken flygplats som hest och i loungerna finns alkohol i mängder. 

 

Hur är det med lounger i Doha? Finns det så man kan få en stänkare om man vill? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mankan:

Usch då. Det känns om det är stor skillnad på flygplanen i Doha och Dubai trots att de väl har liknade alkohollagar inne i Länderna. I Dubai finns taxfree spriten finns synlig som vilken flygplats som hest och i loungerna finns alkohol i mängder. 

 

Hur är det med lounger i Doha? Finns det så man kan få en stänkare om man vill? 

Jag håller inte med, sista gången jag var i Doha (och gångerna före det) så såldes spriten öppet i Tax Free butiker. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Usch då. Det känns om det är stor skillnad på flygplanen i Doha och Dubai trots att de väl har liknade alkohollagar inne i Länderna. I Dubai finns taxfree spriten finns synlig som vilken flygplats som hest och i loungerna finns alkohol i mängder. 

 

Hur är det med lounger i Doha? Finns det så man kan få en stänkare om man vill? 

 

54 minuter sedan, skrev Jed:

Jag håller inte med, sista gången jag var i Doha (och gångerna före det) så såldes spriten öppet i Tax Free butiker. 

Ok, ni kan ha rätt, var några år sen jag åkte med Qatar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera butiker i Doha som säljer ett i mitt tycke bra sortiment på alkohol till mycket bra priser, jag har bytt flyg där sedan 2016 och aldrig sett några skynken annat än på en del kvinnor(troligen) jag handlar sprit både på vägen ner och på vägen hem.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Finns det så man kan få en stänkare om man vill? 

Inga problem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det finns flera butiker i Doha som säljer ett i mitt tycke bra sortiment på alkohol till mycket bra priser, jag har bytt flyg där sedan 2016 och aldrig sett några skynken annat än på en del kvinnor(troligen) jag handlar sprit både på vägen ner och på vägen hem.

Finns manliga resenärer med skynke med satt å drack med 2 st Kuwait sist jag flög. (ful muslimer) dricker alkohol i förkläde

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Doha senast i augusti och när det kommer till taxfree så är det som vilken flygplats som helst. Alkohol säljs öppet. I loungen är det också som i västvärlden, men för de som inte hänger i loungen blir det problem att få sig en stänkare. Det finns inte barer på samma sätt, jag såg något "vincafé" med löjliga priser.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gällde ju frågan alkohol men då svar redan getts vill jag även påpeka att de också har en del svenskt snus till ruggigt låga priser. Mer av den nya typen snus, typ tobaksfria nicotine pouches, men hittade också Siberia som jag tycker är en helt OK portionssnus.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-22 at 16:54, skrev frogfish:

Några frågor som dyker upp lite då och då är ju det här med alkohol och transit, särskilt i arabländerna. Jag tänkte höra om det är nån eller några som har några nya erfarenheter av:

 

1. Köpa taxfree i Sverige och ta med genom transit i Doha? Slutmål Bangkok. Hur gick det?

2. Eller köpa taxfree i Doha (sprit), finns det? Och hur gick det isf?

 

Jag har nog lyckats läsa mig till att #1 ska gå bra om det är rätt paketerat etc, men har även lästa annat på "nätet" (sanningens stora källa).

När det gäller #2 (nä, inte den #2.....) så är ju araberna lite återhållsamma med info om alkohol, så ögonvittnen är ju toppen här.

 

Så ni som tror, eller tar er tid att googla fram en massa länkar om hur det ska vara, spara er kraft. Jag är intresserad av er som gjort det praktiskt.

 

Shoot🐸

Framme i värmen nu, och kan väl meddela hur det gick.

Jag köpte sprit på Arn och tog med. Den förslöts dock noga i plastpåse, med kvittot synligt inuti. Tur var det, för i Doha inspekterades påsen noga. Kändes som han ville att det skulle vara nåt problem. Men det gick bra.

Så nemas problemas att ta tax free från Arn på transit i Doha🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...