Jump to content
IGNORERAD

Suan Son beach, tips & trix


frogfish

Recommended Posts

Gör ett sista försök att få lite info om Suan Son beach. Antingen håller folk hårt på sina smultronställen, eller så är det helt enkelt ett skitställe. All info är välkommen.

 

Tittar på en avstickare från Fiskebyn några dagar med frun. Har varit på flera ställen i närheten, men inte Suan Son beach. Det ser ju lite småtrevligt ut med strand, marknader, restauranger mm. Men har ni några tips, eller varningar, om detta område? Trafik, dålig/bra strand mm. Allt är av intresse.

image.png.ea89a31ef179136af242e5c2718c576b.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivern är den som borde kunna svara bäst för han är där en del. Jag bor ju i närheten men har ärligt tala i princip aldrig mer än bara kört förbi så jag har inga egna erfarenheter.

 

I västra delen av stranden ligger svenskbyn "Safir Village" men många svenskar som har hus. Finns en nyöppnad restaurang i den som jag sett en del om i facebook-gruppen som heter "Nickes och Tuddes"

 

Ovanför Safir Village finns ytterligare 3-4 villaområdet med mycket svenskar "Thailand Dream Village" 1-4 och ett ställe som länge haft västerländskt bageri, uthyrning av mopeder, salenger etc som heter Poms Bageri

 

Stranden är fin och finns ju närhet till både Ban Phe byn och Chackapong-stranden. Enkelt att ta båt ut till Samet från Ban Phe också eller om man har bil ta en sväng ner till Mae Phim och långa stranden strax väster om Mae Phim.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Drivern är den som borde kunna svara bäst för han är där en del. Jag bor ju i närheten men har ärligt tala i princip aldrig mer än bara kört förbi så jag har inga egna erfarenheter.

 

I västra delen av stranden ligger svenskbyn "Safir Village" men många svenskar som har hus. Finns en nyöppnad restaurang i den som jag sett en del om i facebook-gruppen som heter "Nickes och Tuddes"

 

Ovanför Safir Village finns ytterligare 3-4 villaområdet med mycket svenskar "Thailand Dream Village" 1-4 och ett ställe som länge haft västerländskt bageri, uthyrning av mopeder, salenger etc som heter Poms Bageri

 

Stranden är fin och finns ju närhet till både Ban Phe byn och Chackapong-stranden. Enkelt att ta båt ut till Samet från Ban Phe också eller om man har bil ta en sväng ner till Mae Phim och långa stranden strax väster om Mae Phim.

Tack för svar👍

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Drivern är den som borde kunna svara bäst för han är där en del. Jag bor ju i närheten men har ärligt tala i princip aldrig mer än bara kört förbi så jag har inga egna erfarenheter.

 

I västra delen av stranden ligger svenskbyn "Safir Village" men många svenskar som har hus. Finns en nyöppnad restaurang i den som jag sett en del om i facebook-gruppen som heter "Nickes och Tuddes"

 

Ovanför Safir Village finns ytterligare 3-4 villaområdet med mycket svenskar "Thailand Dream Village" 1-4 och ett ställe som länge haft västerländskt bageri, uthyrning av mopeder, salenger etc som heter Poms Bageri

 

Stranden är fin och finns ju närhet till både Ban Phe byn och Chackapong-stranden. Enkelt att ta båt ut till Samet från Ban Phe också eller om man har bil ta en sväng ner till Mae Phim och långa stranden strax väster om Mae Phim.

Taggar @Drivern så kanska han ramlar in här.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Taggar @Drivern så kanska han ramlar in här.

Har för mig Sven-Arne brukar hålla till där med sin segelbåt

Teuqila Sunrise ska vara en väldigt bra restaurang där.

https://web.facebook.com/TequilaSunriseMaePhim/?_rdc=1&_rdr

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har för mig Sven-Arne brukar hålla till där med sin segelbåt

Teuqila Sunrise ska vara en väldigt bra restaurang där.

https://web.facebook.com/TequilaSunriseMaePhim/?_rdc=1&_rdr

Mae Phim och Rumphängbeachen är jag väl bekant med, men Suan Son beach är nytt.

Och visst är Tequila S bra, bra tips👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Mae Phim och Rumphängbeachen är jag väl bekant med, men Suan Son beach är nytt.

Och visst är Tequila S bra, bra tips👍

Ja jag är helt vilsen där 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant till oss startade Suan Son Beach Muay Thai & Fitness för några år sedan (7?), det är "Sammy" mannen i mitten, längst upp på första fotot på denna sidan, https://www.wavesbase.com/sv-SE/partners/suan-son-beach-muay-thai-fitness-43709497 , han är Svensk och har/hade Thai fruga (vi har tappat kontakten).

 

Sprang på dem på Willys i Partille för säkert 10 år sedan, och en av hans frus Thai-söner jobbade hos oss när vi började med Thaihaket.

 

Vet inte om verksamheten överlevde Covid nedstängningen?

 

EDIT: Deras egna hemsida där de även nämner sina sidoprojekt, som guesthouse till exempel

https://suansonmuaythai.com/ det verkar vara öppet.

 

Bild från deras FB-sida: Sammy till vänster:

323430640_1211276832798771_8814746562686091454_n.jpg.18ef0dd01d46f09a250000d39a16ad7a.jpg

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...