Jump to content
IGNORED

Dagens skämthistoria

gubben4906

Recommended Posts

• Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rolba

592

• Tallviking

280

• ellim63

189

• acarls

172

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Påven är på besök i New York. En limousinchaufför mötte honom vid flygplatsen. Efter att allt bagage var nerpackat i bakluckan märkte chauffören att Påven stod kvar och tvekade på trottoaren. ”Ursäkta

Jag gick till socialen för att skaffa socialbidrag år min hund. Damen bakom disken påstod, att det är omöjligt, hundar är inte berättigade bidrag.  Jag förklarade att min hund är svarthårig, har ing

Posted Images

audirs2
2 timmar sedan, skrev ellim63:

En äldre man hade precis gått i pension men blev snabbt väldigt uttråkad så han bestämde sig för att starta en alldeles egen läkarmottagning trots att han egentligen inte var läkare.

Han satte upp en skylt utanför huset och skrev ”Doktor Anderssons klinik. En behandling kostar 500 kronor, men blir du inte botad får du 1 000 kronor tillbaka.”

En riktig läkare, som hette Jönsson, fick syn på skylten och tänkte att detta ju var en gyllene möjlighet att tjänar några extra kronor då gubben antagligen inte hade någon koll alls på sjukvård.

Så han gick in på mottagningen och där utspelade sig följande dialog:
Doktor Jönsson: Jo herr Andersson, jag har tappat all smak i munnen, tror du att du kan hjälpa mig?

Herr Andersson: Självklart. Kan sköterskan vänligen hämta medicinen som finns i fack 22 och droppa tre droppar i Doktor Jönssons mun.

Doktor Jönsson: Aaaaaaj! Det här är ju bensin!

Herr Andersson: Grattis! Du har fått tillbaka smaken. Det blir 500 kronor, tack.

Doktorn blir irriterad och återvänder till den falska läkarmottagningen några dagar senare för att försöka få tillbaka sina pengar.

Doktor Jönsson: Jag har tappat minnet, jag kommer inte ihåg mig. Kan du hjälpa mig?

Herr Andersson: Kan sköterskan vänligen hämta medicinen från fack 22 och droppa i patientens mun.

Doktor Jönsson: Nej, du! Det är ju bensinen!

Herr Andersson: Grattis! Du har fått tillbaka minnet. Det blir 500 kronor.

Doktorn blir nu ännu argare och bestämmer sig för att återvända en tredje gång för att försöka få tillbaka sina pengar.

Doktor Jönsson: Min syn har blivit oerhört dålig, jag kan knappt se någonting. Kan du vara vänlig och hjälpa mig?

Herr Andersson: Tyvärr, jag har ingen medicin mot det så här får du tillbaka dina 1 000 kronor.

Men i stället ger han läkaren 100 kronor.

Doktor Jönsson: Men det här är ju bara 100 kronor?!

Herr Andersson: Grattis! Du har fått tillbaka din syn. Det blir 500 kronor tack

Den va bra! :rotfl::rotfl::thumbsup:

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

acarls

En kille dansar med en snygg tjej som har väldigt stora bröst. Rätt som det är så plockar hon fram det vänstra bröstet och frågar:
– Ser det ut som jag har punktering på detta?
– Nä.
Då plockar hon fram det högra bröstet och ställer samma fråga:
– Ser det ut som jag har punktering på detta då?
– Nä, det är ingen punka på det bröstet heller.
– Fint, släpp då ner domkraften som du har mellan mina ben.

• Fint 7
  • 2 weeks later...
Kenneth4618

Har du blivit av med oljudet i bilen ?

Ja skilsmässan gick igenom igår

• Fint 8

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Thaiger

Om jag fick välja att tveka ett ögonblick och att inte tveka ett ögonblick,skulle jag inte tveka ett ögonblick:

Jag skulle tveka ett ögonblick.

• Fint 3
Thaiger

Om jag fick välja mellan att tveka ett ögonblick och att inte tveka ett ögonblick,

skulle jag inte tveka ett ögonblick: Jag skulle tveka ett ögonblick.

• Fint 3