Jump to content
gubben4906

Dagens skämthistoria

Recommended Posts

rolba

Det var en mamma på landet som skulle in till stan med bussen för att handla.

Jag vill åka med säger lillpojken.

Van med hans frågvishet säger hon: Du får en krona om du håller käft på bussen.

OK. Säger killen inga problem.

När dom åkt en bit så kliver det på en välbystad kvinna med en rejäl urringning som sätter sig mitt emot.

Killen sitter länge och tittar, han skruvar på sig väl medveten om löftet.

Till slut kommer det: Nä nu skiter jag i kronan morsan. Nu vill jag veta varför hon har arslet fram?

• Haha 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

rolba

En historia från djurens värld:
Det var lördagskväll och Pelle kanin hade fönat sin päls så att öronen stod rakt upp, sprayat på sig massor av väldoftande parfymer. Pelle kände sig upprymd och skuttade iväg till traktens djurbordell.
Väl framme hälsade Pelle på bordellmamman och förklarade att ikväll ville han älska med något häftigt.
- Ja vi har ju rävhonan Lydia sa bordellmamman
- Nej henne har jag haft, ingen höjdare sa Pelle.
- Ja så har vi ju Bäverhonan lnger sa bordellmamman.
- Nej fan heller hon är skittråkig henne har jag oxå haft. jag vill ha något häftigt sa Pelle.
- Du nu vet jag, igår kom boaormen Stina hit sa bordellmamman.
En boaorm!!!! fan vad häftigt henne vill jag ha i kväll sa Pelle.
- Du får ta det lugnt med Stina jag tror inte hon har haft några kunder förut sa bordellmamman.
- Fixar jag, fixar jag svarade Pelle.
Bordellmamman öppnade luckan till Stinas bur och Pelle skuttade in. Stina var lite hungrig och trodde det var matdags, slingrade sig runt Pelle och svalde honom. Pelle smakade väldigt illa av alla väldoftande sprayer så efter en stund spydde hon upp Pelle och spottade ut honom rullandes på golvet. Pelle reste på sig med ett stort leende
- Fan vad häftigt du va mig en jävel o kunna suga.

• Fint 1
  • Haha 3

rolba

Frun i huset hade älskaren hemma i sängen när hon plötsligt hör att mannen kommer hem. Goda råd är dyra.

- Ställ dig här i hörnet säger hon till älskaren.

Sedan smetade fru Björkman in honom med babyolja och talkpuder.

– Rör dig inte en millimeter förrän jag säger till dig! Låtsas bara att du är en staty!

Bara sekunderna senare kommer maken in i sovrummet.

– Vad tusan är det där? utbrister han och pekar mot ”statyn”.

Frun svarar:

– Det är bara en staty. Grannarna Olsson köpte en till sitt sovrum och jag tyckte om den så mycket att jag köpte en till oss med.

Inget mer sades om ”statyn”. Inte ens när de samma kväll gick till sängs tillsammans.

Men runt 2-tiden på natten reste sig maken upp, gick ut till köket och återvände strax därefter med en macka och ett glas mjölk.

– Här har du, säger han till ”statyn”. Ät något. Jag stod som en idi*t inne hos Olssons i 3 dygn – och ingen erbjöd mig så mycket som ett glas vatten…

• Ge karma 3
  • Haha 6

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

rolba

Ser du mycket på hockey?

Nä, bara periodvis. :rotfl:

En göteborgare

Vad är den största risken med att åka till Alperna?

– De e la vin-faran?

• Haha 6

rolba

- Friade till min fästmö i vintras.
- Hon blev fru sen.

• Haha 4

rolba

En man går på trottoaren då plötsligt en röst säger: "Stanna annars får du en takpanna i huvudet." Mannen stannade och pang där kom en takpanna framför fötterna på honom. Han fortsätter att gå och ska gå över gatan när rösten säger: " Stanna annars blir du påkörd". Mannen stannar och blir nästan påkörd. Mannen frågar: -Vem är du och var är du?
-Jag är din skyddsängel.
-Jaså? Var fan höll du hus förra veckan när jag gifte mig?

• Haha 2

rolba

There was a man who worked for the Post Office whose job it was to process all the mail that had illegible addresses.
One day, a letter came addressed in a shaky handwriting to God with no address. He thought he should open it to see what it was about.
The letter read:
Dear God,
I am an 83 year old widow, living on a very small pension. Yesterday someone stole my purse. It had £100 in it, which was all the money I had until my next pension cheque.
Next Sunday is Christmas, and I had invited two of my friends over for dinner.
Without that money, I have nothing to buy food with. I have no family to turn to, and you are my only hope.
Can you please help me?
Sincerely,
Edna

The postal worker was touched. He showed the letter to all the other workers. Each one dug into his or her wallet and came up with a few pounds. By the time he made the rounds, he had collected £96, which they put into an envelope and sent to the woman.
The rest of the day, all the workers felt a warm glow thinking of Edna and the dinner she would be able to share with her friends.
Christmas came and went.

A few days later, another letter came from the same old lady to God.
All the workers gathered around while the letter was opened.
It read:
Dear God,
How can I ever thank you enough for what you did for me? Because of your gift of love, I was able to fix a glorious dinner for my friends. We had a very nice day and I told my friends of your wonderful gift.
By the way, there was £4 missing.
I think it must have been those cunts at the Post Office.

• Haha 6

rolba

Jesus står vid pärleporten som vikarie för Sankte Pär.
En gammal man närmar sig och Jesus ber honom berätta.
- Jag var en fattig snickare, men fick vara del i en underbar historia. Min son föddes under mirakulösa förhållanden och genomgick en förbluffande förvandling. Han hade spikar i sina händer, men människor över hela världen känner till hans namn.
Jesus som nu är nära gråten går mot den gamle mannen, breder ut sina armar och ropar:
- Pappa...
Den gamle mannen kisar med ögonen och säger osäkert:
- Pinnocchio???

• Tråkigt 1
  • Haha 4

ellim63

Två kannibaler satt och åt.
Plötsligt säger den ena
-Jag tycker inte om din fru!
Var på den andra svara
-Nehe? Men du kan väl äta upp potatisen iaf?

• Haha 4

rolba

Får jag be alla om en stor tjänst? 
Ni som planerar att placera julpynt / dekorationer i era trädgårdar, kan ni vara snälla och undvika något som är blått och blinkande?

Varje gång jag kör förbi, tror jag att det är polisen och får en panikattack.

Jag måste ta bort foten från gaspedalen, kasta min vinflaska, sätta på mig bältet, kasta min telefon på golvet, skruva ner radion och trycka ner pistolen under sätet.

Det är för mycket för mig att göra i så kort varsel............. Tack för att ni samarbetar och tar hänsyn till mina känslor. 

• Ge karma 1
  • Haha 1