Jump to content
IGNORERAD

Dagens skämthistoria

gubben4906
 Dela

Recommended Posts

En Ferrariägare ser en kille stå vid vägkanten med huven öppen på sin gamla slitna Lada 1500. Han tycker synd om killen och stannar till. 

Ladaägaren förklarar att motorn har skurit och han behöver ha bilen hem. 

-Javisst säger Ferrarimannen, och fäster bogserlinan. Är det något så får du tuta. 

-Ja fast tutan funkar inte. 

-Nähä, då får du blinka då. 

Dom drar i väg och efter en stund kommer en kille i en BMW, lägger sig jämsides med Ferrarin och varvar innan han drar ifrån med ett vrål. 

Detta var ju oacceptabelt för killen i Ferrarin så han lägger i mindre växel, kastar en blick i backspegeln och tänker:äh, han klarar nog och hänga med. 

Så full spett efter BMW:n, och efter en stund ser han den en bit innan en lång bro. 

Vid brofästet har en konstapel gömt sig med lasern och ser dessa närma sig. Då ropar han till patrullen på andra änden: nu jävlar grabbar, det kommer en BMW i 200,efter följer Ferrari i 250 knyck, och tro eller ej bakom den ligger en Lada och blinkar för omkörning! 

• Ge karma 1
  • Haha 5

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Koh Changer:

En Ferrariägare ser en kille stå vid vägkanten med huven öppen på sin gamla slitna Lada 1500. Han tycker synd om killen och stannar till. 

Ladaägaren förklarar att motorn har skurit och han behöver ha bilen hem. 

-Javisst säger Ferrarimannen, och fäster bogserlinan. Är det något så får du tuta. 

-Ja fast tutan funkar inte. 

-Nähä, då får du blinka då. 

Dom drar i väg och efter en stund kommer en kille i en BMW, lägger sig jämsides med Ferrarin och varvar innan han drar ifrån med ett vrål. 

Detta var ju oacceptabelt för killen i Ferrarin så han lägger i mindre växel, kastar en blick i backspegeln och tänker:äh, han klarar nog och hänga med. 

Så full spett efter BMW:n, och efter en stund ser han den en bit innan en lång bro. 

Vid brofästet har en konstapel gömt sig med lasern och ser dessa närma sig. Då ropar han till patrullen på andra änden: nu jävlar grabbar, det kommer en BMW i 200,efter följer Ferrari i 250 knyck, och tro eller ej bakom den ligger en Lada och blinkar för omkörning! 

Steve med Lloyden:

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Pelle var på en biologi lektion där dom skulle ta upp olika gifter som är farligt för kroppen.
Läraren börjar lektionen med att läraren häller upp ett glas vatten, och ett glas alkohol.

Sedan lägger han en daggmask i glaset med vatten, masken sprattla och rörde sig normalt.
Sedan lägger han en daggmask i glaset med alkohol, varpå masken sten dog nästan direkt.

Vad kan man ta för slutsats om detta lilla experiment frågar lärare, ingen räcker upp handen.

Men efter en stund räcker Pelle upp handen, och läraren såg det och fråga honom.
- Nå vad har du kommit fram till Pelle 
Varpå Pelle svarade.
- Har man mask i magen, då är det jävligt bra med starksprit.

Ändrades av Nerike
  • Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 5

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

För er som inte kan sova...🤔🤔🤔
Har en undran 🤔
Ekorrn satt i granen skulle skala kottar, fick han höra barnen då fick han så bråttom, hoppa han från tallegren??? Hur fan kan han hoppa från tallegren när han satt i granen?😁🤣 Tankar........❓❓❓❓
Jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor.
Varför kliar det alltid nånstans i ansiktet när man e som skitigast om händerna...
Varför står det 'se upp för tåg'... när tågen kommer från sidan....
Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sara kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem...
Varför Dora utforskaren inte använder Google Maps...
Varför kvinnor inte kan sätta på mascara med stängd mun...
Varför ordet förkortningar är så långt ord...
Varför citronsaft är gjort med artificiella smaker medan diskmedel görs med riktiga citroner...
Varför den lilla tuvan helt enkelt inte blir krossad av det stora lasset...
Varför blinka lilla stjärna och alfabetssången har samma melodi... 
Varför du just sjöng båda sångerna tyst för dig själv...
Vad är egentligen Victoria's secret?...
Vart tipptappar tomtarna efter de dansat runt granen och vem fick egentligen tändstickstavlan av Bodens fästning?
Varför skruvar man ner volymen på bilradion när man inte riktigt hittar?
Varför är det så svårt att stava till dyslektiker?
Finns det ett annat ord för synonym?
Vem är General Failure, och varför läser han min hårddisk?
Om superlim nu fäster allting, varför fastnar det inte på insidan av tuben?
Var tar den vita färgen vägen när snö smälter?
Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?
Hur betalade riksbanken sin första sedelpress?
Om kärleken är blind, varför är det då så populärt med sexiga underkläder?
Vad kallar man kaffepausen på en tefabrik?
Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut?
Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?
Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?
Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?
Och varför finns det inte kattmat med smak av mus?
Självklart har jag inte kommit på de här frågorna själv, jag stal dem från en vän som i sin tur stal dem från sin brors flickväns farbrors kusins mammas doktor.
Nu är det din tur att stjäla från mig. Eller åtminstone fundera vidare över livets svåra frågor 😂😂😂
För att dela vidare. Håll på texten o välj kopiera och klistra sedan in på din sida🤶🏼

• Haha 8
Dela på andra sajter

Stödenytt

24 m  · 

DRASTISK MINSKNING AV TURISTER OCH MYGGOR I STÖDE!

- Under de två år som pandemin härjat har populationen av stickmyggor drastiskt minskat i Stöde.

Enligt myggforskaren Ina Svidknott beror detta till stor del på att turisterna uteblivit.

- Ina Svidknott förklarar: ” Den tidigare stora turistströmmen till Stöde har de sista två åren ebbat ut till bara en rännil. Eftersom Stödes stickmyggor numera bara använder stödeborna som kosttillskott och huvudsakligen har livnärt sig på turister, har den minskade tillgången av föda gjort att myggbeståndet minskat.

Då den moderna stödemyggan under tid blivit bortskämd av att varje sommar kunna frossa på det smörgåsbord med exotisk föda som turisterna utgjort har de ratat husmanskosten stödebor. ”

- I sommar när pandemin förhoppningsvis är över planerar Stöde turistråd i samarbete med Myggforskningsinstitutet en kampanj för att locka tillbaka turisterna till Stöde, och därmed rädda Stödes stickmyggor från utrotning.

Kampanjen blir rikstäckande och kommer visas på TV. En välkänd visa med omarbetad text ingår i kampanjen. Visan kommer framföras av Ina Svidknott och handlar om en melankolisk myggas kamp för sin existens.

Stödenytt har fått tillåtelse av Stöde turistråd att publicera några av verserna.

MYGGANS KLAGAN

I skogen plockas det Karl Johan

Det sjungs starkt och fint som bara turister kan

Själv är jag fångad på ett klibbigt band

Det blir mitt öde i Stödeland

Över mitt huvud svävar min älskare så grann

Och i bandet bredvid mitt sitter min man

Och jag är trött och tveksam men deras sång är glad

Om inga turister funnes så slutar jag

När inga turister längre finns är allting slut

Vad är det då för mening om man står ut?

Visst har det blivit kaos i tidens lopp

Men så länge det finns turister så finns det hopp

• Ge karma 1

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ellim63:

För er som inte kan sova...🤔🤔🤔
Har en undran 🤔
Ekorrn satt i granen skulle skala kottar, fick han höra barnen då fick han så bråttom, hoppa han från tallegren??? Hur fan kan han hoppa från tallegren när han satt i granen?😁🤣 Tankar........❓❓❓❓
Jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor.
Varför kliar det alltid nånstans i ansiktet när man e som skitigast om händerna...
Varför står det 'se upp för tåg'... när tågen kommer från sidan....
Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sara kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem...
Varför Dora utforskaren inte använder Google Maps...
Varför kvinnor inte kan sätta på mascara med stängd mun...
Varför ordet förkortningar är så långt ord...
Varför citronsaft är gjort med artificiella smaker medan diskmedel görs med riktiga citroner...
Varför den lilla tuvan helt enkelt inte blir krossad av det stora lasset...
Varför blinka lilla stjärna och alfabetssången har samma melodi... 
Varför du just sjöng båda sångerna tyst för dig själv...
Vad är egentligen Victoria's secret?...
Vart tipptappar tomtarna efter de dansat runt granen och vem fick egentligen tändstickstavlan av Bodens fästning?
Varför skruvar man ner volymen på bilradion när man inte riktigt hittar?
Varför är det så svårt att stava till dyslektiker?
Finns det ett annat ord för synonym?
Vem är General Failure, och varför läser han min hårddisk?
Om superlim nu fäster allting, varför fastnar det inte på insidan av tuben?
Var tar den vita färgen vägen när snö smälter?
Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?
Hur betalade riksbanken sin första sedelpress?
Om kärleken är blind, varför är det då så populärt med sexiga underkläder?
Vad kallar man kaffepausen på en tefabrik?
Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut?
Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?
Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?
Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?
Och varför finns det inte kattmat med smak av mus?
Självklart har jag inte kommit på de här frågorna själv, jag stal dem från en vän som i sin tur stal dem från sin brors flickväns farbrors kusins mammas doktor.
Nu är det din tur att stjäla från mig. Eller åtminstone fundera vidare över livets svåra frågor 😂😂😂
För att dela vidare. Håll på texten o välj kopiera och klistra sedan in på din sida🤶🏼

Så jäkla,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,bra!

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, det du! Äh, det var inte ADHD!:heat:

Dela på andra sajter

BERÖMDA HISTORISKA PERSONER I STÖDE

- Isaac Nilsson: 1642-1727

Isaac Nilsson föddes den 25 december 1642 i Örnsköldsvall i Ångermanpad. ( Orten och landskapet bytte senare till nuvarande namn ).
När Isaac var två år flyttade familjen till Stöde där Isaac växte upp. 

- Isaac Nilsson var en naturvetenskapsman, matematiker, linguist och alkoholist.
Han är mest känd för det banbrytande och gränsöverskridande verket ” Progressio excrementum-sexualis svordialum ”. ( Utveckling av svordomar med exkrement och könsord ).
Vid den tiden var svordomar tämligen outvecklade och tama. De vanligast förekommande var: nedrans, sjutton också, sablar, tusan och järnspikar.
- Verket blev en stor succe och tillförde ett stort antal nya svordomar till det svenska språket.
Iden till att utveckla svärord fick Isaac Nilsson en dag när han satt under ett äppelträd och ett äpple föll på hans huvud. Helt spontant kom han då på fyra nya svärord. Det ska ha varit starten på det arbete som ledde till hans stora verk.
- Nilsson hamnade upprepade gånger i osämja med andra vetenskapsmän, och det uppstod våldsamma diskussioner mellan honom och dessa. Tack vare sitt stora svordomsordförråd gick Nilsson alltid segrande ur dessa verbala strider. Dock inte den sista.

Isaac Nilsson dog den 27 mars 1727 i sviterna av den pungspark han fick när han kallade sin hustru för citronvagina.
Ordet som orsakade hans död uppfann han inte. Det användes redan på 1500-talet, och ordet startade år 1520 Stöde blodbad när 80 stödemän kallade sina fruar för just det.

Det är Isaac Nilsson från Stöde vi ska tacka för den stora mängd förolämpande svärord vi idag har som gör det lätt att såra och kränka människor.
Tack Isaac Nilsson!!

* Stödenytt rättar: I Isaac Nilssons yrkesbeskrivning står det att han var alkoholist. Det rätta ska vara alkemist.

STÖDENYTT—Sanning-fakta-folkbildning

• Tummen upp 1
  • Haha 7

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Är det värt att reparera, eller ska man skaffa ett nytt?

Nu är det fråga om bakfylla!

• Haha 2

--- bredband2.jpg.239d53301a19d75baffdea3af419eb7e.jpg det sämsta internet leverantören i Sverige!---

Dela på andra sajter

Jag bad min dotter ge mig tidningen. Hon sa att jag borde hänga med i utvecklingen och gav mig sin iPad.

Hursomhelst är flugan död nu…

• Haha 2

Dela på andra sajter

Klockan nio på kvällen ringde telefonen hemma hos en veterinär ute på landsbygden. Hans fru svarade och sa åt honom att det var till honom. Veterinären suckade, reste sig, gick ut i hallen och tog samtalet. I andra änden hördes en dam: ”Jo, det är så att två hundar parar sig utanför mitt fönster. Hur kan jag få dem att sluta?” ”Försök sära dem med hjälp av ett kvastskaft”, sa veterinären och de avslutade samtalet. Efter tre minuter ringde telefonen igen. Hustrun svarade. Det var till mannen och han hörde samma dam igen: ”Hundarna vägrar sluta. Vad ska jag ta mig till?” ”Försök att tömma en vattenhink över dem”, rådde veterinären. Damen tackade för rådet och samtalet avslutades. Fyra minuter senare ringde telefonen igen. Hustrun svarade och talade om för sin man att det var samma kärring igen. ”Hundarna slutar inte trots att jag hällde en hink kallt vatten över dem”, beklagade sig damen. ”Gå ut och säg till hanhunden att han har telefon”, sa veterinären. ”Telefon? Skulle det kunna fungera?” ”Tja, det har funkat tre gånger för mig ikväll.”

• Haha 6
Dela på andra sajter

Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker med huvudet och kvinnor med sina hjärtan.

Till exempel en kväll förra veckan, så gick min flickvän och jag till sängs. Passionen börjar glöda i sovrummet, När hon till sist säger:
– Jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig.
Jag sade ”VA??!! Vad var det där?!”. Så säger hon de orden alla pojkvänner fasar att höra:
– Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna, för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man.

Hon besvarade min frågande min med att säga:
– Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?

När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag. Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter.

Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg. Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta, så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sade att vi får köpa ett par till varje ensemble.

Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga…. Hon var så upphetsad! Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa:
– Det går bra älskling

Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist:
– Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar.
Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade:
– Nej älskling, Jag känner inte för det.

Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken med ett förvånat ”VA?”. Jag sade sedan:
– Älskling, jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man, för att jag ska kunna tillfredsställa dig som kvinna.

Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag:
– Varför kan du inte älska mig som den jag är istället för dem saker jag köper åt dig?

Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller.

• Tummen upp 2
  • Haha 5
Dela på andra sajter

E de sant, att din hund kan räkna? 👀 Jaa, han e väldigt förtjust i matte 😃👍🐕

• Haha 6
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

How many Russian soldiers to change a lightbulb?

2 tank battalions and 3 infantry divisions because they can't handle the resistance.

Ändrades av ThailandNovise
  • Haha 3
Dela på andra sajter

Den unga tu hade mötts på dansbanan och så blev det det kan bli.
Han fick följa med henne upp på hennes rum, där de började vänslas. 
Grabben blev allt hetare, men hon sa: "Du får inte".
De fortsatte att vänslas med varandra och grabben blev allt hetare, men fick ständigt samma svar: "Du får inte".
-Nu får Du förklara dig, sa han. Varför har Du varit med på det här så länge och sedan säger Du nej?
-Jag har tre skäl sa hon.
1. Jag har lovat mamma
2. Jag vill vara oskuld när jag gifter mig
3. Dessutom får jag alltid sådan fruktansvärd huvudvärk efteråt.

• Haha 7
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...