ArneMorales Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 Bra signalement av Kvällsposten ``klädda i mjukisbyxor`` 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 2 minuter sedan, skrev ArneMorales: Bra signalement av Kvällsposten ``klädda i mjukisbyxor`` Svarta eller grå mjukisbyxor med 3 vita ränder på misstänker jag 2 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Oktober 18, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 18, 2021 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 47 minuter sedan, skrev ArneMorales: Bra signalement av Kvällsposten ``klädda i mjukisbyxor`` Här måste vi räkna lite! Två män tvättar en bil. Två andra män tvingar till sig bilen med pistolliknande föremål. Hur många män blir rånade? 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
apknug Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 2 timmar sedan, skrev Wangthong: Här måste vi räkna lite! Två män tvättar en bil. Två andra män tvingar till sig bilen med pistolliknande föremål. Hur många män blir rånade? Faktiskt bara en. Han som som äger bilen. Den andra utsätts "bara" för olaga hot. Man stjäl inget från man nummer två. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 19, 2021 Dela Inlagd Oktober 19, 2021 Varför ylar prärievargarna bara på natten? Svar: På dagen ser de kaktusarna. 1 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 19, 2021 Dela Inlagd Oktober 19, 2021 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Oktober 20, 2021 Dela Inlagd Oktober 20, 2021 (ändrad) On 2021-10-18 at 21:59, skrev ArneMorales: Bra signalement av Kvällsposten ``klädda i mjukisbyxor`` Uppdatering Bilen, en Mercedes C220 sågs senast parkerad framför den 22- årige ägarens villa i spanska Marabella. Svar till Wangthong Många blev rånade Dvs alla svenskar som betalar sin bilförsäkring till Skandia. Polisen i Malmö fortsätter sökandet i närområdet, efter mannen i Mjukisbyxor, nu med hjälp av helikopter och hundpatruller, och vill gärna ha tips från allmänheten. Ändrades Oktober 20, 2021 av ArneMorales 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 22, 2021 Dela Inlagd Oktober 22, 2021 "Herre Gud ! Vad har hänt med dig" utbrister bartendern när han får se Hasse stapla in med bruten arm på baren. "Jag hamnade i bråk med Svenson", svarar Hasse. "Svensson ! Han är ju en liten räka", säger bartendern. " "Han måste ha haft ett vapen i sin hand ?" "Ja det hade han. En spade för att vara exakt" förklarar Hasse. "Men snälla nån, hade inte du nåt i din hand ?" "Jodå, fru Svenssons bröst. En underbar känsla, men inget vidare att försvara sig med" 1 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... berlitz Inlagd Oktober 31, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 31, 2021 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd November 1, 2021 Dela Inlagd November 1, 2021 Tänkvärda fakta Äldre män ska man ej förakta, de gör det länge, de gör det sakta. Med unga killar och yngre män, är det bara skit, skit, skit... Det är knappt att dom hinner dit. 1 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 3, 2021 Dela Inlagd November 3, 2021 Två äldre herrar satt i stadsparken och matade duvorna. – När jag sitter här och ser på duvorna så kommer jag att tänka på våra politiker, sa den ene. – Hur menar du då? frågade den andre. – Jo, politikerna är precis som duvorna. Så länge de sitter vid våra fötter äter de snällt ur handen på oss. Men så fort de har en högre position så skiter de på oss. 1 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 3, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2021 Ett ungt par älskar hejvilt hela natten. Den unga frun njuter högljutt så grannen under, farbror Sven ligger och vrider sig sömnlös hela natten. På morgonen säger farbror Sven till den unge mannen att tejpa för fruns mun för detta kan inte få fortsätta. På kvällen tejpar den unge mannen för sin frus mun och de börjar älska. Efter första numret frågar han skrikande. Blir det bra såhär farbror Sven? JA! Skriker farbror Sven tillbaka. Och så fortsätter det tills fjärde numret. Då frågar igen den unge mannen skrikande om det är ok? Då skriker farbror Sven tillbaka. Ta av tejpen för helvete! Hela trapphuset tror att du sätter på mig! 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 3, 2021 Dela Inlagd November 3, 2021 Gubben Efraim, 90 ,år hade flyttat till hemmet. Han fattar tycke för Ella , 88 år, och dom umgås flitigt. En dag pratar dom om sex, och konstaterar att dom är gamla, och att "doppa i grytan" inte är så aktuellt, men dom kan väl sitta i syrenbersån, och hon kan väl hålla i "den lille". Deras träffar pågår ett tag ,men en dag finner Ella Efraim sittande med en annan dam, som håller "den lille" i handen. Ella blir upprörd, och frågar vad den nya damen kan och har, som inte hon har. Efraim svarar:Parkinson! 1 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 5, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 5, 2021 John vaknade upp med en kraftig baksmälla efter att ha varit på bolagets årliga julfest. Han brukade normalt sett inte dricka speciellt mycket, men just på denna fest slank drinkarna och ölen ned som aldrig förr. Varför visste han inte riktigt, det bara blev så. John kunde inte minnas hur han lyckats ta sig hem från festen, allt var som en dimma. Lika dåligt som han mådde rent fysiskt, lika orolig var han för att han kunde ha gjort något väldigt dumt på fyllan. När han till slut kunde resa sig från sängen och öppna ögonen började han med att titta på nattduksbordet. Där stod ett glas vatten och det låg även några huvudvärkstabletter på platsen. Intill glaset låg en ensam, röd ros! John reste sig upp och såg kläderna på en stol framför sig, vikta och prydligt lagda. Han tittade sig omkring i rummet och noterade att allt var kliniskt rent, det såg nystädat ut. Han gick runt i huset och upptäckte samma sak – överallt var det rent och snyggt. John tog några huvudvärkstabletter, men frös till is när såg sig själv i badrumsspegeln. Över ena ögat satt en stor blåtira. Han såg också hur det satt en liten lapp fastklistrad i ena hörnet av spegeln. På den lilla lappen var det målat med små hjärtan och hans fru hade även satt dit ett märke som uppenbarligen kom från hennes nymålade, röda läppar. Det stod även följande: ”Hej älskling! Frukosten står framdukad, jag åkte iväg tidigt för att köpa lite matvaror, så att jag kan laga dina favoritmiddag ikväll. Jag älskar dig! Din Jill” John stapplade fram till köket och mycket riktigt; Där stod frukosten framdukad. Det fanns varm äggröra, nybryggt kaffe och en dagsfärsk tidning på bordet. Vid bordet satt även Johns son och åt. John frågade; ”Du grabben, vet du vad egentligen hände igår kväll?” Sonen svarade: ”Tja, du kom hem vid 3 på natten, dynrak och helt borta. Du ramlade över ett bord i hallen och hade sönder det. Sedan spydde du över hela hallgolvet och sprang rakt in i en dörr. Det är nog därför du har ett blåmärke i ansiktet…” Förvirrade frågade John sin son: ”Okej… Men varför är då allt så prydligt och städat här hemma. Jag har fått en röd ros, frukosten är framdukad och mamma är ute och handlar middag?” Sonen svarade: ”Jasså, det där… Jo, när mamma släpade in dig i sovrummet och tog av dig dina kläder skrek du rakt ut: ”Låt mig vara, jag är en gift man!!” Lärdomar? Att laga ett trasigt hallbord kostar kanske 400 kronor… Frukost och kaffe kanske gick på 100 kronor.. Två huvudvärkstabletter, 10 kronor? Att säga rätt sak vid rätt tillfälle: Ovärderligt! 1 2 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 - Väldigt vad kirurgerna blivit skickliga. Jag hörde talas om en man som fått ögonen förstörda i en olycka, och då tog de två blåbär och satte dit. Nu ser han hur bra som helst. - Och jag hörde om en som fick fingrarna bortsprängda. Då tog de fyra spenar från en ko och satte dit och handen blev som ny. - Otroligt, är det någon som har sett det. - Ja, han med blåbären. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 6, 2021 Dela Inlagd November 6, 2021 1 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 7, 2021 Dela Inlagd November 7, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Det där är ett riktigt slag under bältet! 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 10, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 10, 2021 Jonny kämpar sig igenom ankomsthallen på flygplatsen med två jättestora och tunga resväskor när en främling frågar honom vad klockan är. Jonny ställer ner väskorna och trycker på en knapp på sitt armbandsur. – Kvart över sex, svarar han. – Wow, säger främlingen, vilken häftig klocka! – Visst, kolla här, säger Jonny och visar honom vad klockan är i alla världens huvudstäder. Sedan trycker han på en annan knapp och upp kommer en detaljkarta över staden dom är i. – Den där blinkande punkten visar exakt var vi befinner oss, förklarar Jonny. – En sådan klocka måste jag ha! säger främlingen. Du får 1000 dollar för den. – Nej, nej, svarar Jonny. – Jag har redan lagt ner mycket mer än så på att utveckla den här klockan och den är inte redo för massproduktion än. – Okej, säger främlingen och tar fram sitt checkhäfte. – Jag betalar 15 000 dollar för den på stubben. – Tar du det eller inte? Jonny tar emot checken, tar av sig klockan och ger den till mannen. När den leende främlingen vänder sig om för att gå pekar Jonny på dom två stora väskorna: – Hallå där, säger han. Glöm inte batterierna! 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 12, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 12, 2021 Välutrustade Pekka skulle simma en tävling i älven. Han brukar alltid vinna. Starten gick! Å han simma som fan ifrån alla, men efter halva loppet börja han sacka å gick i mål på 79:e plats?! Speakern undrade: - Pekka, va fan hände!? - Jo tu vet jak såg 3 snykka sejer, då tog den i potten... - Men att du inte vände å simmade på rygg!? - Jooo...men tu vet broarna... 1 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 12, 2021 Dela Inlagd November 12, 2021 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd November 12, 2021 Dela Inlagd November 12, 2021 2 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu