Jump to content
IGNORERAD

Återigen krav på vaccination


gst

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev lasseiudon:

 

Då återstår bara det där med munskydd på under flyget till Thailand, har dom tagit bort det kravet också?

Spelar kanske ingen roll, massor med tyrister har säkert tröttnat på Thailand och åker någonannanstans!

Stod ju att de skulle söga till resenärerna att använda munskydd. Det gjorde de även när jag åkte ner, men ingen lydde :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    20

  • gst

    14

  • Soengsang

    4

  • falukorven

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilka jäkla pajasar......

 

Jaja, far ju lite fram och tillbaka så har alltid covidbeviset och försäkringsintyget uppdaterat. Och munskydd kan jag nog använda samma som sist, det ligger kvar i ryggan (lagom marinerat).

 

Men vi verkar ju slippa karantän iaf, än så länge.....🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev gst:

Stod ju att de skulle söga till resenärerna att använda munskydd. Det gjorde de även när jag åkte ner, men ingen lydde :)

Vad jag vet så åkte väl alla krav från Thailand till flygbolagen att upprätthålla i sopkorgen.

När jag åkte till Sverige i maj. Så var det krav på munskydd. Detta hade försvunnit i September. Och följde ju nu med bara som ett bikrav till att visa upp vaccinbevis vid ankomst.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Stoneys:

Åkte ner i augusti, ingent krav på munskydd. Ändast rekommendationer på thai och Suvvan. 

De nya kraven kom för nån dag sen, krav på munskydd tex. Det blev endel strul. 😀

Är det krav på munskydd nu eller bara en rekomendation?

Link to comment
Dela på andra sajter

FB_IMG_1673414795568.thumb.jpg.c0c7d95384491e8b0e69fc7c0618111c.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-09 at 11:05, skrev janne_h:

Du behöver inte vara orolig. Får min fjärde dos på fredag och kommer sen hem till Bangkok om 3 veckor. 😀 Men du är väl ingen snåljåp. Så du kan väl köpa en ny? 😉

Jo där e jag en jvla snåljåp, visst kan jag köpa en men aldrig i helvete att jag betalar den importskatten, med vetskapen om vad den kostar i USA och Sverige så skulle jag känna mig toklurad. Köper väldigt få importerade produkter, ryser bara av tanken på att betala skatt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Jo där e jag en jvla snåljåp, visst kan jag köpa en men aldrig i helvete att jag betalar den importskatten, med vetskapen om vad den kostar i USA och Sverige så skulle jag känna mig toklurad. Köper väldigt få importerade produkter, ryser bara av tanken på att betala skatt. 

Så du menade att jag skulle först köpt bilen högt beskattad och sälja den oskattad till dig?🤣 Hypersnål överoptimist ska man då tydligen kalla dig?🤣

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev janne_h:

Så du menade att jag skulle först köpt bilen högt beskattad och sälja den oskattad till dig?🤣 Hypersnål överoptimist ska man då tydligen kalla dig?🤣

 

Ja det låter som en bra affär 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev LTD:

Ja det låter som en bra affär 🙃

Ja det är ju inte förbjudet att drömma....🤪

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...