Jump to content
IGNORERAD

Återigen krav på vaccination


gst

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev janne_h:

Problemet är att väldigt många ryssar är ovaxade.

image.png.eadfb653f7badd1c943f783990081305.png

 

1 timme sedan, skrev janne_h:

Ca 20% av tyskarna är ovaxade. 

image.png.5918e986034829649939a48dfc956c63.png

 

Tycker nog Anutin är nåt på spåret, nog borde man kunna kräva minst 2 vaxningar innan de släpps in.

 

Men det är bara jag det.....🙃

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    20

  • gst

    14

  • falukorven

    4

  • Amigo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu behöver man inte "vaxa" sig igen. Källa Richard Barrow Facebook

image.thumb.png.f4205746548b3ae01b06563ae3754b16.png

URGENT UPDATE AT 6:10 PM: Unvaccinated tourists can now fly to Thailand without being refused boarding due to a last minute update to the latest Notice to Airmen (Notam).

See Point 5 below for full details.

Please urgently share with your friends.

[START]

1. Passenger 18 years old or older must provide proof of full vaccination or proof of covid-19 recovery not more than 6 months (180 days) passenger who does not have vaccine must have a letter from doctor providing reason.

2. Passenger from country that has requirements which may prevent passenger to go back due to covid-19 shall be required to have health insurance covering at least usd $10,000 of treatment of covid-19 for the itineraries in Thailand plus 7 days. Those with business arrangement, including flight crew, student, may have a letter from the host or other form of insurance to cover such need.

3. Holder of official and diplomat passport, United Nations Laissez-passer are exempted health insurance requirements.

4. Holder of Thai passport and transit/transfer passengers are exempted from vaccination check and health insurance requirements.

5. The airlines must check the documents as required. If passenger fails to produce document proving these requirements are met, the passenger is subjected to be tested at the port of arrival.

6. The airlines must adhere to related regulation and comply with the guidance as appropriate such as asking passenger to wear mask at all time except during meal or emergency situation.

7. Any passenger having symptoms of covid-19 during travel shall be recommended to test at arrival.

[FINISH]

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker iaf på ett test vid ankomst.

5. The airlines must check the documents as required. If passenger fails to produce document proving these requirements are met, the passenger is subjected to be tested at the port of arrival.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 4 sprutor och nedladdat bevis... Men fattar inte riktigt om man måste ha ett särskilt utskrivet Covid försäkrings papper

från LF. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är Covid  olika farligt i olika länder. Jag kör taxi åt Västtrafik vilket innebär att jag kör

skolresor, färdtjänst och sjukresor. Tidigare har vi haft särskilda bilar som enbart har kört Covidsjuka.

Men för några månader sedan så fick vi börja Covidsjuka i alla bilar. Så vi ringde och frågade om det

verkligen ska vara så eller om det blivit något fel. Då fick vi till svar att Covid är inte längre klassad som

farlig sjukdom utan den klassad som vilken influensa som helst.

Undrar om dom inte få klassa om den igen med den utvecklingen som är?

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nutteman:

Helt klart är Covid  olika farligt i olika länder. Jag kör taxi åt Västtrafik vilket innebär att jag kör

skolresor, färdtjänst och sjukresor. Tidigare har vi haft särskilda bilar som enbart har kört Covidsjuka.

Men för några månader sedan så fick vi börja Covidsjuka i alla bilar. Så vi ringde och frågade om det

verkligen ska vara så eller om det blivit något fel. Då fick vi till svar att Covid är inte längre klassad som

farlig sjukdom utan den klassad som vilken influensa som helst.

Undrar om dom inte få klassa om den igen med den utvecklingen som är?

 

MVH

Nutteman

Vi ska inte missuppfatta saker nu. Allt handlar om Kina. Som är på samna nivå som vi var våren 2020. 

Då dom undvikit smitta. Så måste dom gå igenom samma stålbad som vi sndra. Dock ökar detta risk för smittspridning till alla andra länder. Vilket gjort att EU mm kräver negativt covid test från kineser. Vilket kinesiska ud klagat över. För att Thailand inte ska få samma problem som EU. Har man valt att begära covid bevis från alla. Så man inte blir anklagad för att rikta detta mot Kina. I europa har ingenting förändrats angående covid. Vi är på en nivå där vi inte behöver oroa oss alls. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Nu behöver man inte "vaxa" sig igen. Källa Richard Barrow Facebook

image.thumb.png.f4205746548b3ae01b06563ae3754b16.png

URGENT UPDATE AT 6:10 PM: Unvaccinated tourists can now fly to Thailand without being refused boarding due to a last minute update to the latest Notice to Airmen (Notam).

See Point 5 below for full details.

Please urgently share with your friends.

[START]

1. Passenger 18 years old or older must provide proof of full vaccination or proof of covid-19 recovery not more than 6 months (180 days) passenger who does not have vaccine must have a letter from doctor providing reason.

2. Passenger from country that has requirements which may prevent passenger to go back due to covid-19 shall be required to have health insurance covering at least usd $10,000 of treatment of covid-19 for the itineraries in Thailand plus 7 days. Those with business arrangement, including flight crew, student, may have a letter from the host or other form of insurance to cover such need.

3. Holder of official and diplomat passport, United Nations Laissez-passer are exempted health insurance requirements.

4. Holder of Thai passport and transit/transfer passengers are exempted from vaccination check and health insurance requirements.

5. The airlines must check the documents as required. If passenger fails to produce document proving these requirements are met, the passenger is subjected to be tested at the port of arrival.

6. The airlines must adhere to related regulation and comply with the guidance as appropriate such as asking passenger to wear mask at all time except during meal or emergency situation.

7. Any passenger having symptoms of covid-19 during travel shall be recommended to test at arrival.

[FINISH]

 

Vet ej var du hittat denna text?

Om man söker på Richard Barrows sida står inte detta angående punkt 5

Utan enligt det jag klippt in nedan. 

 

🚨 URGENT: I’ve just been sent an updated passenger requirements list  reportedly sent out by the Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) to airlines around the world. This is for flights landing in #Thailand on Monday 9th January 2023. 

‼️ UPDATE ON SUNDAY: Please see here for my latest updates: https://www.facebook.com/100044288176713/posts/741522010667398/

♦️ I will update as soon as I get any feedback on this from the TAT. Also, please note, we do not know how strict they will be with the screening. It is quite possible it will only be random checking. It is not like the Certificate of Entry or Thailand Pass that we had in the past. 

The following is my translation of the Thai and so should not be considered official. 

1. Passengers 18 years and over are required to present vaccination certificate or a letter from a doctor certifying that they have recovered from COVID-19 no longer than 6 months (180 days). Passengers who have not been vaccinated must have a letter from a doctor to show reason why they cannot be vaccinated. 

2. Passengers coming from countries with measures to prevent people infected with COVID from returning to the country must have health insurance covering COVID treatment throughout the duration of the trip in Thailand. Expats with Thai social security are exempt.

3. Passengers holding Thai passports are exempt from having documents checked for vaccination and health insurance.

4. Passengers who are in transit are exempt from checking vaccination documents and health insurance documents.  

5. The airline must check the documents as mentioned. If the Passenger is unable to present these documents, the carrier should refuse the passenger to board.

6. Airlines must adhere to relevant requirements and follow guidelines as appropriate, such as asking passengers to wear masks throughout the journey.  Except during the meal or in an emergency.

7. Passengers with symptoms of COVID-19 during the journey will be advised to undergo a test upon arrival at their destination.

This will start from 9th January at 1:00 a.m. until 31 January 31 at 4:59 p.m.

 * I will update once I receive more information from the TAT.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 

Vet ej var du hittat denna text?

Om man söker på Richard Barrows sida står inte detta angående punkt 5

Utan enligt det jag klippt in nedan. 

 

🚨 URGENT: I’ve just been sent an updated passenger requirements list  reportedly sent out by the Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) to airlines around the world. This is for flights landing in #Thailand on Monday 9th January 2023. 

‼️ UPDATE ON SUNDAY: Please see here for my latest updates: https://www.facebook.com/100044288176713/posts/741522010667398/

♦️ I will update as soon as I get any feedback on this from the TAT. Also, please note, we do not know how strict they will be with the screening. It is quite possible it will only be random checking. It is not like the Certificate of Entry or Thailand Pass that we had in the past. 

The following is my translation of the Thai and so should not be considered official. 

1. Passengers 18 years and over are required to present vaccination certificate or a letter from a doctor certifying that they have recovered from COVID-19 no longer than 6 months (180 days). Passengers who have not been vaccinated must have a letter from a doctor to show reason why they cannot be vaccinated. 

2. Passengers coming from countries with measures to prevent people infected with COVID from returning to the country must have health insurance covering COVID treatment throughout the duration of the trip in Thailand. Expats with Thai social security are exempt.

3. Passengers holding Thai passports are exempt from having documents checked for vaccination and health insurance.

4. Passengers who are in transit are exempt from checking vaccination documents and health insurance documents.  

5. The airline must check the documents as mentioned. If the Passenger is unable to present these documents, the carrier should refuse the passenger to board.

6. Airlines must adhere to relevant requirements and follow guidelines as appropriate, such as asking passengers to wear masks throughout the journey.  Except during the meal or in an emergency.

7. Passengers with symptoms of COVID-19 during the journey will be advised to undergo a test upon arrival at their destination.

This will start from 9th January at 1:00 a.m. until 31 January 31 at 4:59 p.m.

 * I will update once I receive more information from the TAT.

https://m.facebook.com/100044288176713/posts/741718750647724/

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-08 at 06:18, skrev janne_h:

Känns mer som att det finns personer i Thailändska regeringen som bestämt sig för att stänga thailändska turistindustrin för gott. Finns nog väldigt många som efter detta tappat förtroendet för Thailand som turistland. Då man helt enkelt inte kan lita på vad som händer om man bokar en resa dit. Snacket om att inte diskriminera andra länder. Det handlar ju bara om en enda sak. Man vill inte förarga kinesiska UD. Då det kan ses som en indirekt kritik mot landets covid strategi 

Vilket kinesiska UD redan visat. Genom att morra åt västländer som kräver negativt covid test av kineser. 

Man får väl se vad EU kommer säga om detta? 

Men jag misstänker att det inte kommer gå helt obemärkt förbi. Och ska jag nu igen behöva genomlida en hel flygresa med munblöja igen. Då skriker jag rakt ut. Då vara detta är skäl nog att inte åka till Thailand. Det är nästan så man börjar längta till att Thsksin kommer tillbaka. Då denna regeringen måste nog vara den mest dåligs regering för Thailands välbefinnande genom tiderna. Snacka om att skjuta sig i foten (igen). 

Om du nu inte ska hit igen så kan jag köpa din mustang billigt 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Om du nu inte ska hit igen så kan jag köpa din mustang billigt 🙃

Du behöver inte vara orolig. Får min fjärde dos på fredag och kommer sen hem till Bangkok om 3 veckor. 😀 Men du är väl ingen snåljåp. Så du kan väl köpa en ny? 😉

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Ok Richard Barrow har tydligen 2 Facebook sidor med olika info på. 

Njä, bara ett officiellt konto med info ang detta, men man får se så man läser det senaste, inte gamla inlägg då det har uppdaterats hela tiden, gissar det inte tar många dagar före kommer något nytt om detta nu igen.

Egentligen så är det ju inga bekymmer för oss, vaccin har ju de absolut flesta och inga problem att visa upp intyg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

Vet ej var du hittat denna text?

Om man söker på Richard Barrows sida står inte detta angående punkt 5

Utan enligt det jag klippt in nedan. 

Sorry att jag inte bifogade länk till texten, tänkte att det finns folk som inte har Face så tog bara copy paste på inlägget.

 

Det blir säkert flera turer kring inreseregler till Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Amigo:

Sorry att jag inte bifogade länk till texten, tänkte att det finns folk som inte har Face så tog bara copy paste på inlägget.

 

Det blir säkert flera turer kring inreseregler till Thailand. 

Det visade sig att Richard Barrow har 2 Facebook profiler. Han hade bara uppdaterat den ena. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Njä, bara ett officiellt konto med info ang detta, men man får se så man läser det senaste, inte gamla inlägg då det har uppdaterats hela tiden, gissar det inte tar många dagar före kommer något nytt om detta nu igen.

Egentligen så är det ju inga bekymmer för oss, vaccin har ju de absolut flesta och inga problem att visa upp intyg.

Infon sprids på båda kontona. Men inte i samma takt. Sök Richard Barrow och Richard Barrow in Thailand. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Det var https://www.facebook.com/richardbarrowthailand som jag tittade.

Nedan var publicerat 2023-01-09 kl 08.00 Sv tid.

 

image.png.025911030a20a86930e6c8573ca926c2.png

Ja vilka dårar 

Som vanligt med Anutin som öppnar käften innan han tänker på konsekvenserna. 

Efter den massiva kritiken har nog någon tagit honom i örat 

Skönt att det löste sig i alla fall. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev janne_h:

Infon sprids på båda kontona. Men inte i samma takt. Sök Richard Barrow och Richard Barrow in Thailand. 

Nä, jag har rätt konto och skiter i andra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-08 at 07:42, skrev Soengsang:

Ska bli roligt och se hur länge detta varar i den form, som nu är annonserat?

 

-31:a Jan, som sagt nu?

-Några månader-fram till sommeren?

-Något ändras innom 7d-10d?

 

Jag tror på sista alternativet, lär inte ta många dagar innan något ändras igen.

 

Rätt intressant att se vad Richard Barrow skriver om detta, han är absolut den bästa att följa då spekulationer pågått.

Han är ändå bra insatt i det mesta, och har inte mycket tilltro till det "regelverk" som kommer imorgon.

Haha de överträffade sig själva nu, ändrades första dagen 🤣🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Haha de överträffade sig själva nu, ändrades första dagen 🤣🤣🤣🤣

Ja det enda man kan säga om detta är att cirkus Thailand kör vidare 

Måste väl vara nytt rekord. 3 ändringar inom 24 timmar. 

Undrar vilka hållhakar Anutin har på dom övriga. Då han inte fått sparken för länge sedan. Efter alla skandaler han varit inblandad i. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-09 at 17:26, skrev hakancnx:

Kontraorder igen....Inget vaccineringskrav. 

 

Försäkringskravet gäller Kineser och Indier. 

https://m.facebook.com/100044288176713/posts/pfbid02uzaaidEjgUkUPKWi8oPegwTrGtui3piE8oJURH6N537DwQqxWbSrP1zvhFAMVwAxl/?d=n

 

 

Då återstår bara det där med munskydd på under flyget till Thailand, har dom tagit bort det kravet också?

Spelar kanske ingen roll, massor med tyrister har säkert tröttnat på Thailand och åker någonannanstans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...