Jump to content
IGNORERAD

Återigen krav på vaccination


gst

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    20

  • gst

    14

  • falukorven

    4

  • Amigo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inte sett nåt om vad som händer om man testar positivt. Nya karantänhotel lär väl knappast vara aktuellt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaccination inga problem. Munskydd inga problem fattar inte varför folk gnäller så mycket för det. Covidförsäkring känns ju däremot lite för mycket, om det nu blir aktuellt. 😷

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Claus:

Vaccination inga problem. Munskydd inga problem fattar inte varför folk gnäller så mycket för det. Covidförsäkring känns ju däremot lite för mycket, om det nu blir aktuellt. 😷

 

Rasmus där som inte hade vaxx blir det lite värre för... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter jag bara och spekulerar. Inget jag har belägg för. Men det skulle nu inte vara helt otroligt om EU och USA svarar mot Thailand genom att kräva samma sak av thai som vill ut och resa.

Har en känsla att detta kommer ta några turer fram och tillbaka. Då Thailand har historia av att ta konstiga beslut som man sen senare backar ifrån när det börjar brännas i internationella sammanhang.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev falukorven:

 

Rasmus där som inte hade vaxx blir det lite värre för... 

Min Kusin och hennes man har bokat biljetter på samma flyg ner med mig och min fru i slutet av januari. Dom är ovaxade. Vilket var ok när dom beställde biljetterna.

Nu får man se vad som händer? Själv har jag och frun 3 sprutor. Så det är ok. Hade ändå bokat tid för 4e sprutan på fredag för mig själv. Frun vill dock avvakta med flera sprutor.

Är ganska trött på Thailändska regeringens lekstuga.

Allt bara för att inte tappa ansiktet för storebror kina.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Claus:

Vaccination inga problem. Munskydd inga problem fattar inte varför folk gnäller så mycket för det. Covidförsäkring känns ju däremot lite för mycket, om det nu blir aktuellt. 😷

Försäkring inga problem men munblöjan kan vi väl för fan få slippa.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns mer som att det finns personer i Thailändska regeringen som bestämt sig för att stänga thailändska turistindustrin för gott. Finns nog väldigt många som efter detta tappat förtroendet för Thailand som turistland. Då man helt enkelt inte kan lita på vad som händer om man bokar en resa dit. Snacket om att inte diskriminera andra länder. Det handlar ju bara om en enda sak. Man vill inte förarga kinesiska UD. Då det kan ses som en indirekt kritik mot landets covid strategi 

Vilket kinesiska UD redan visat. Genom att morra åt västländer som kräver negativt covid test av kineser. 

Man får väl se vad EU kommer säga om detta? 

Men jag misstänker att det inte kommer gå helt obemärkt förbi. Och ska jag nu igen behöva genomlida en hel flygresa med munblöja igen. Då skriker jag rakt ut. Då vara detta är skäl nog att inte åka till Thailand. Det är nästan så man börjar längta till att Thsksin kommer tillbaka. Då denna regeringen måste nog vara den mest dåligs regering för Thailands välbefinnande genom tiderna. Snacka om att skjuta sig i foten (igen). 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Känns mer som att det finns personer i Thailändska regeringen som bestämt sig för att stänga thailändska turistindustrin för gott. Finns nog väldigt många som efter detta tappat förtroendet för Thailand som turistland. Då man helt enkelt inte kan lita på vad som händer om man bokar en resa dit. Snacket om att inte diskriminera andra länder. Det handlar ju bara om en enda sak. Man vill inte förarga kinesiska UD. Då det kan ses som en indirekt kritik mot landets covid strategi 

Vilket kinesiska UD redan visat. Genom att morra åt västländer som kräver negativt covid test av kineser. 

Man får väl se vad EU kommer säga om detta? 

Men jag misstänker att det inte kommer gå helt obemärkt förbi. Och ska jag nu igen behöva genomlida en hel flygresa med munblöja igen. Då skriker jag rakt ut. Då vara detta är skäl nog att inte åka till Thailand. Det är nästan så man börjar längta till att Thsksin kommer tillbaka. Då denna regeringen måste nog vara den mest dåligs regering för Thailands välbefinnande genom tiderna. Snacka om att skjuta sig i foten (igen). 

Vad förväntar du dig av en militär eller ex militärstyrd regering ?

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Känns mer som att det finns personer i Thailändska regeringen som bestämt sig för att stänga thailändska turistindustrin för gott. Finns nog väldigt många som efter detta tappat förtroendet för Thailand som turistland. Då man helt enkelt inte kan lita på vad som händer om man bokar en resa dit. Snacket om att inte diskriminera andra länder. Det handlar ju bara om en enda sak. Man vill inte förarga kinesiska UD. Då det kan ses som en indirekt kritik mot landets covid strategi 

Vilket kinesiska UD redan visat. Genom att morra åt västländer som kräver negativt covid test av kineser. 

Man får väl se vad EU kommer säga om detta? 

Men jag misstänker att det inte kommer gå helt obemärkt förbi. Och ska jag nu igen behöva genomlida en hel flygresa med munblöja igen. Då skriker jag rakt ut. Då vara detta är skäl nog att inte åka till Thailand. Det är nästan så man börjar längta till att Thsksin kommer tillbaka. Då denna regeringen måste nog vara den mest dåligs regering för Thailands välbefinnande genom tiderna. Snacka om att skjuta sig i foten (igen). 

förväxla inte en diktatur med en regering. taxen var folkvald. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev lasseiudon:

 

Finns någon som kan förklara Försäkringskravet när man lämnar Thailand för resa till vissa länder.

Om landet man ska återvända till kräver ett negativt covidtest för att komma in, krävs covidförsäkring. Detta för att om man testar positivt får man inte återvända. Till Sverige finns inga sådana krav, så inget krav på försäkring.

 

T ex Kina och Indien kräver negativt covidtest flr att återvända, så kineser och indier behöver försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

 

T ex Kina och Indien kräver negativt covidtest flr att återvända, så kineser och indier behöver försäkring.

Den där försäkringen kan inte vara billig gissar jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

förväxla inte en diktatur med en regering. taxen var folkvald. 

 

Finns många "folkvalda" som kan diskuteras demokratin bakom.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli roligt och se hur länge detta varar i den form, som nu är annonserat?

 

-31:a Jan, som sagt nu?

-Några månader-fram till sommeren?

-Något ändras innom 7d-10d?

 

Jag tror på sista alternativet, lär inte ta många dagar innan något ändras igen.

 

Rätt intressant att se vad Richard Barrow skriver om detta, han är absolut den bästa att följa då spekulationer pågått.

Han är ändå bra insatt i det mesta, och har inte mycket tilltro till det "regelverk" som kommer imorgon.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rasamus:

Den där försäkringen kan inte vara billig gissar jag?

Antar att det är samma som krävdes av alla tidigare. Skulle det gälla svenskar så räcker nog hemförsäkringen. På min står att den gäller allt, inklusive covid.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Antar att det är samma som krävdes av alla tidigare. Skulle det gälla svenskar så räcker nog hemförsäkringen. På min står att den gäller allt, inklusive covid.

Ja, men jag menar premien för kineser och indier…?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar mullra i leden nu.....

 

image.png.e3caacf618e96184000f4b5bd9ddbd99.png

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

Försäkring inga problem men munblöjan kan vi väl för fan få slippa.

Undra hur många som vet hur man ska hantera munskydd korrekt för en resa på 13 timmar?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hakancnx:

 

Mmm, Sigges cirkus som vanligt. Måste inge ett oerhört fortroende för Thailand som turistland. Dessutom kvarstår frågan - vad händer om det visar positivt???

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ska bli roligt och se hur länge detta varar i den form, som nu är annonserat?

 

-31:a Jan, som sagt nu?

-Några månader-fram till sommeren?

-Något ändras innom 7d-10d?

 

Jag tror på sista alternativet, lär inte ta många dagar innan något ändras igen.

 

Rätt intressant att se vad Richard Barrow skriver om detta, han är absolut den bästa att följa då spekulationer pågått.

Han är ändå bra insatt i det mesta, och har inte mycket tilltro till det "regelverk" som kommer imorgon.

 

Det är väldigt många resebyråer och flygbolag runtom i världen som är väldigt upprörda just nu tillsammans med sina passagerare. Man kan som exempel säga vad man vill om ryssar just nu. Men dom är ju inte helt oviktiga för Thailand bevisligen. Som med pompa och ståt lagt ut röda mattan för att ryssar ska komma och spendera pengar i Thailand. Problemet är att väldigt många ryssar är ovaxade. Vilket gör att många ryssar som betalt stora pengar för semester i ett av dom få länder dom är välkomna till. Kan inte resa. Ca 20% av tyskarna är ovaxade. 

Och så är det nog i stora delar av världen. Thailand har precis fått igång hjulen vad gäller turism. 

Vilket nu Anutin verkar vara som att han vill sätta P för. 

 

Bangkok Post har en intressant artikel om detta. Som man rubriksatt till "Shot in the foot". 

Vilket är talande för vad väldigt många känner för Thailand just nu. Tror precis som andra. Att delar av regeringen kommer snart träda in och upphäva detta trams. Då det internationella trycket verkar vara ganska stort i detta. Även om man inte säger något på politisk nivå från EU och USA. 

Då detta är nog en av dom värsta förtroende fiaskon för Thailand på lång tid. Där många kommer välja bort Thailand för lång tid framöver. Då man upplever Thailand som ett land som inte går att lita på. Då regeringens nycker skapar problem för väldigt många runtom hela världen. Och sådant sprider sig som ringar på vattnet. Då man kan undra vem som vill investera i ett land som inte har respekt för sina affärspartners på något vis. Jag säger inte att resebyråer kommer gå omkull. Men detta skapar helt klart ekonomiska problem för resebranchen i stort. Då många med bokade resor nu kommer att nekas att resa. Och väljer dom att åberopa force majure 

Betyder ju det att många resenärer förlorar stora belopp dom betalt in på en resa som ej blir av.  Vilket då gör att Thailand kommer att ses som ett  land man undviker att göra affärer med. Då man redan har förlorat mycket förtroendekapital under dom år som corona pågått. 

Och nu detta. 

 

https://www.bangkokpost.com/business/2477817/sudden-jab-proof-rule-upsets-foreign-tour-firms-phuket-tourist-association

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hakancnx:

Problemet är att CAAT har lagt ut detta på flygbolagen att hålla reda på. Man blir således nekad redan vid incheckning om man inte har alla dokument som krävs. Vad jag förstått. Så är många flygbolag och resebyråer lindrigt sagt upprörda just nu. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...