Jump to content
IGNORERAD

Återigen krav på vaccination


gst

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    20

  • gst

    14

  • Soengsang

    4

  • falukorven

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Å hur bra va kines vaccin 🤔 så snart har vi covid utbrott här igen när kineserna kommer 🤮 

 

//matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Lucky:

Det där gäller ju bara kineser, kan vara värt att förtydliga. 

Nej, det gäller alla. Thailand vill/törs inte särbehandla kineser, så det gäller alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket skämt, vaccinet funkar ju bevisligen inte mot smitta. Tur att man hann in i landet innan detta…..

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Då spar man en hundring. Tråkigt men sant.  Vill man inte ha mina pengar så slipper dom. UPP TOO DOM

Link to comment
Dela på andra sajter

Än så länge gäller det ingen. Då intervjun endast luftade Anutins tankar om det hela. Och inget officiellt beslut är ännu taget.

I alla fall som jag uppfattade artikeln. 

Som jag förstod det så menade Anutin att det gällde medborgare från alla länder som själva kräver negativt test.

Det gör ju inte alla länder. Så det är lite oklart vilka länder som åsyftas?

Dock är det inte klart innan den tjocka damen har sjungit. Så tills det blir officiellt i Royal Gazette. Så är detta en ickefråga för alla inresande resenärer.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Än så länge gäller det ingen. Då intervjun endast luftade Anutins tankar om det hela. Och inget officiellt beslut är ännu taget.

I alla fall som jag uppfattade artikeln. 

Som jag förstod det så menade Anutin att det gällde medborgare från alla länder som själva kräver negativt test.

Det gör ju inte alla länder. Så det är lite oklart vilka länder som åsyftas?

Dock är det inte klart innan den tjocka damen har sjungit. Så tills det blir officiellt i Royal Gazette. Så är detta en ickefråga för alla inresande resenärer.

 

Får hoppas det stannar i Anutins tankar. Den mannen verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev janne_h:

Än så länge gäller det ingen. Då intervjun endast luftade Anutins tankar om det hela. Och inget officiellt beslut är ännu taget.

I alla fall som jag uppfattade artikeln. 

Som jag förstod det så menade Anutin att det gällde medborgare från alla länder som själva kräver negativt test.

Det gör ju inte alla länder. Så det är lite oklart vilka länder som åsyftas?

Dock är det inte klart innan den tjocka damen har sjungit. Så tills det blir officiellt i Royal Gazette. Så är detta en ickefråga för alla inresande resenärer.

 

Som jag fattar artikeln är beslutet fattat, och gäller inresande från alla länder, och ska starta innan första flyget från Kina anländer 12/1. Det var ju sen några dagar sagt att beslut skulle fattas 5/1. Har du läst tidigare var det nog Anutins tankar, men inte nu längre.

 

Om man ska vidare till ett land som kräver test, måste man öven ha en covid-försäkring.

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev gst:

Som jag fattar artikeln är beslutet fattat, och gäller inresande från alla länder, och ska starta innan första flyget från Kina anländer 12/1. Det var ju sen några dagar sagt att beslut skulle fattas 5/1. Har du läst tidigare var det nog Anutins tankar, men inte nu längre.

 

Om man ska vidare till ett land som kräver test, måste man öven ha en covid-försäkring.

He did not say when the new measures would take effect but officials said they should start before the arrival of Chinese visitors.
Som sagt. Royal Gazette är det som gäller.

Om dom tagit beslut så hade ju detaljerna redan varit på plats.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det snurrar fort i Amitins huvud.

I morse hävdade han att "det är dax att sluta trakassera kineser " med covidtest etc.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Baa:

Det snurrar fort i Amitins huvud.

I morse hävdade han att "det är dax att sluta trakassera kineser " med covidtest etc.

Det var ju på förslag att kineserna skulle testas, men de törs inte behandla kineserna annorlunda än andra. Xi har ju protesterat våldsamt mot att Europa gör så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju även se på uttalandet så här. I och med att många länder inför test mot just kina. Så kan ju detta vara ett sätt för Thailand att införa test mot kina, utan att dra på sig kinas vrede. Då kina inte verkar speciellt nöjd med eu och usa,s beslut att kräva test från kinesiska resenärer.

Om Thailand då kräver saker även från västländerna så är detta en signal från Thailand till kina att dom stödjer kina till viss del.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Man kan ju även se på uttalandet så här. I och med att många länder inför test mot just kina. Så kan ju detta vara ett sätt för Thailand att införa test mot kina, utan att dra på sig kinas vrede. Då kina inte verkar speciellt nöjd med eu och usa,s beslut att kräva test från kinesiska resenärer.

Om Thailand då kräver saker även från västländerna så är detta en signal från Thailand till kina att dom stödjer kina till viss del.

Visst är det så. Hade inte smittspridningen varit så stor i Kina, hade det inte blivit några nya restriktioner. Nu vill/törs inte Thailand särbehandla Kina.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev gst:

Xi har ju protesterat våldsamt mot att Europa gör så.

 

Kan européer resa in till Kina utan test? 😆 Rätt komiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev falukorven:

 

Kan européer resa in till Kina utan test? 😆 Rätt komiskt...

Han har protesterat mot att kineser behandlas annorlunda mot andra nationaliteter

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev gst:

Visst är det så. Hade inte smittspridningen varit så stor i Kina, hade det inte blivit några nya restriktioner. Nu vill/törs inte Thailand särbehandla Kina.

Detta är ju lite elefanten i rummet. Landet med de hårdaste restriktionerna har den högsta smittspridningen, vad kan det bero på…de sk foliehattarna hade rätt även på den punkten…

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Han har protesterat mot att kineser behandlas annorlunda mot andra nationaliteter

 

Jo men som jag fattar reglerna så kommer även en amerikan eller peruan omfattas av reglerna ifall de reser från Kina till Sverige.. Men en kines med uppehållstillstånd i Sverige slipper... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu värre i den här artikeln, krav på munskydd igen :(

 

All visitors must have received at least two doses of COVID-19 vaccine before their arrival

All visitors should take out health insurance coverage, which includes COVID-19, before their departure for Thailand

All visitors should wear face masks while travelling on public transport in Thailand and in public places and take rapid antigen tests if they develop COVID-like symptoms.

Visitors should postpone their visits to Thailand if they develop a respiratory disease.

 

https://www.thaipbsworld.com/four-measures-to-be-applied-to-foreign-tourists-including-those-from-china/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror många thailändare kraftigt överskattar hur många kineser som kommer resa till Thailand de närmaste månaderna. Som kines måste man fortfarande ansöka om tillstånd för att resa utomlands och den ansökan kan man inte göra som turist ännu och gruppresor utomlands är fortfarande inte tillåtna. Man ska också komma ihåg att inga nya kinesiska pass har utfärdats på drygt 3 år och då passen bara är giltiga i 5 år så innebär det att bara 40% av alla kineser, som har ett pass, har giltiga pass; det kommer ta många månader att få fram alla nya pass.

 

Väldigt många kineser har också förlorat sina jobb dessa 3 år och den kinesiska börsen har varit en av världens sämsta. Sist men inte minst; det finns inga flyg. Jag ska resa till Shanghai den 6:e februari och det finns inga direktflyg (den fanns runt 20 om dagen 2019). Jag fick ett pris på 65,000 THB, i ekonomiklass, via Hong Kong och det är inte direkt ett pris som särskilt många turister är beredda att betala. Kommer ta många månader att få upp kapaciteten.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.expressen.se/Thailands ändring – kräver vaccinbevis

 

 https://www.swedenabroad.se / Covid-19: Lägesbild och reseinformation

 

Särskilda inresebestämmelser

Nytt!! Thailand ser över sina inreseregler. Kommunicerad information är att alla resenärer över 18 år från och med 9 januari 2023 vid inresa till Thailand ska uppvisa vaccinationsbevis för covid-19 samt i vissa fall även giltig försäkring. För ovaccinerade krävs särskilt läkarintyg. För ytterligare information kontakta thailändsk ambassad eller ditt flygbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...