Jump to content
IGNORERAD

Visum förslag


Jompa

Recommended Posts

Hej Mpr.

Planerar att åka ner till Thailand nu i sommar och vara där i 65-70 dagar och funderar på hur jag skall göra med visumet.

Har för mig att man numera får 45 vid inresa, skall jag söka resten på plats eller söka visum för hela perioden via Ambassaden i Stockholm.

kom på att min ny födda dotter med Thai gumman måste kanske också ha visum som endast är svensk medborgare just nu.

 

Mvh Jonny 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    7

  • apknug

    4

  • Amigo

    3

  • Jompa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Amigo:

För det första, Du ansöker visum på nätet nuförtiden.  https://thaievisa.go.th 

För det andra så är det på ambassaden i Stockholm de kollar din ansökan och beviljar eller avslår den, även när man ansökt på nätet 😉😉😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev lilla Fritte upprörd igen 🤣🤣🤣🤣

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Amigo:

För det första, Du ansöker visum på nätet nuförtiden.  https://thaievisa.go.th 

Nu har du väl ändå tänkt fel. "Nätet" beviljar nog inga visumansökningar.

Det är hos thailands ambassad man ansöker. Precis som tidigare.

Enda skillnaden att man nu skickar sina dokument elektroniskt, istället

för papperspost.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nu blev lilla Fritte upprörd igen 🤣🤣🤣🤣

Var har du fått det ifrån ?  Jag är på ett alldeles strålande humör och kan till och med tänka mig att skicka dig en försenad julklapp i form av ett par skyddsskor med stålhätta. Lär vara bra för folk med ömma tår. :good:image.png.151e63dfcad06dac51acaae717cba9e3.png

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Var har du fått det ifrån ?  Jag är på ett alldeles strålande humör och kan till och med tänka mig att skicka dig en försenad julklapp i form av ett par skyddsskor med stålhätta. Lär vara bra för folk med ömma tår. :good:image.png.151e63dfcad06dac51acaae717cba9e3.png

Man slutar aldrig att häpnas över hur rädda de är för lite animerade snurriga gubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Amigo:

För det första, Du ansöker visum på nätet nuförtiden.  https://thaievisa.go.th 

Fungerade bara bra för mig. fick dock för få dagar men det löser sig nog. 

1 timme sedan, skrev biker:

Nu har du väl ändå tänkt fel. "Nätet" beviljar nog inga visumansökningar.

Det är hos thailands ambassad man ansöker. Precis som tidigare.

Enda skillnaden att man nu skickar sina dokument elektroniskt, istället

för papperspost.

mvh

biker

 

Jag sökte då på nätet. Vet inte om det var adressen som Amigo angav men på nätet var det. Gick in på thaiambassaden i Sverige där fanns en länk. Var bara och fota och ha sig. Sedan skicka på nätet som vanligt ju. Ungefär som att posta bilder här på mpr, inge elektroniskt heller. Bara med mobilen som vanligt.

Det där med att skicka elektroniskt är för avancerat för mig. Då skulle man behöva komma ner på elektronnivå, bara att få loss elektronerna från atomen ställer till problem. Ska jag göra det elektronisk så får jag be om hjälp med kablaget i en eltråd. Nää tacka vet jag trådlöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev biker:

Nu har du väl ändå tänkt fel. "Nätet" beviljar nog inga visumansökningar.

Det är hos thailands ambassad man ansöker. Precis som tidigare.

Enda skillnaden att man nu skickar sina dokument elektroniskt, istället

för papperspost.

mvh

biker

 

Var skriver jag att det beviljas av nätet?  Hoppas TS får sitt visum iallafall. Man kan ju knalla till ambassaden i Östermalm och försöka lämna in ansökan där också. Trevlig resa, och tillbaka med samma dokumenter.

 

MPR i nötskal, skriver man si är det fel, skriver man så är det fel. 

Vet man nåt är man besserwisser, säger man att man inte vet saknar man intelligens.

 

Kan @Surin P3 reparera länken, den är rätt skriven i inlägget men själva länken felar. korrekt länk till visumansökan till Thailand

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Var har du fått det ifrån ?  Jag är på ett alldeles strålande humör och kan till och med tänka mig att skicka dig en försenad julklapp i form av ett par skyddsskor med stålhätta. Lär vara bra för folk med ömma tår. :good:image.png.151e63dfcad06dac51acaae717cba9e3.png

Passar bättre på dig numera.

Snacka om att kasta sten i glashus 🤣🤣

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Man slutar aldrig att häpnas över hur rädda de är för lite animerade snurriga gubbar.

Ja man häpnar verkligen över ditt  beskymmer över det. Likaså ditt stora  beskymmer över Boa, BTT och hur andra lever och gör med sitt liv här på mpr.

Är det inte bättre du skaffar dig ett eget liv istället ?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Jompa:

Hej Mpr.

Planerar att åka ner till Thailand nu i sommar och vara där i 65-70 dagar och funderar på hur jag skall göra med visumet.

Har för mig att man numera får 45 vid inresa, skall jag söka resten på plats eller söka visum för hela perioden via Ambassaden i Stockholm.

kom på att min ny födda dotter med Thai gumman måste kanske också ha visum som endast är svensk medborgare just nu.

 

Mvh Jonny 

Sök ett turistvisa med thailänds fru. 3 månader kostar 350 kr. Skicka in via nätet som skrivits här tidigare. Jag går in på ambassaden på nätet och klickar runt på visa hanteringen. Lätt att bara fota av eller skicka de dokument du har i appen. Du kan spara och fortsätta när du vill. 

 

Kolla vad de säger om barnet. Förrut har det inte varit några problem med småbarn. Vår dotter var nere massvis med månader utan visa när hon var liten. Fast hon är snart 30 nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja man häpnar verkligen över ditt  beskymmer över det. Är det inte bättre du skaffar dig ett liv istället ?

Sved det ordentligt under stålhättan?

 

Dela ut lite snurriga gubbar nu istället så känns det säker bättre sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev apknug:

Dela ut lite snurriga gubbar nu istället så känns det säker bättre sedan.

Synd att förstöra din dag då du är såååååååå känslig för dessa 🤣🤣🤣🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Synd att förstöra din dag då du är såååååååå känslig för dessa 🤣🤣🤣🤣

Men vilka roliga spegelskämt du kan.

 

Gå och kolla din karma status, du kanske har åkt ner ett snäpp...... Hemska tanke va.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Kanske dags att starta en tråd om snurriga gubbar, pannslag mm. 

snurriga_gubbar.jpg.f7f6f3e86d8d0dc6218571f3bdb4056f.jpg

 

Ja den passar er alldeles utmärkt 🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Amigo:

Kanske dags att starta en tråd om snurriga gubbar, pannslag mm. 

snurriga_gubbar.jpg.f7f6f3e86d8d0dc6218571f3bdb4056f.jpg

 

Risken är nog att de skulle gå i taket så att servrarna skulle krascha......Det är livsviktigt för dem. Se bara reaktionerna hittils, och en hel tråd på det! 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lite självinsikt ändå  👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-05 at 01:02, skrev Jompa:

Hej Mpr.

Planerar att åka ner till Thailand nu i sommar och vara där i 65-70 dagar och funderar på hur jag skall göra med visumet.

Har för mig att man numera får 45 vid inresa, skall jag söka resten på plats eller söka visum för hela perioden via Ambassaden i Stockholm.

kom på att min ny födda dotter med Thai gumman måste kanske också ha visum som endast är svensk medborgare just nu.

 

Mvh Jonny 

Du kans söka turistvisum 60 dagar som går att förlänga på immigration med 30 dagar till. Vet inte tyvärr hur det funkar med att söka för din dotter. Det finns ju även 90 dagars visum du kan söka om du är gift eller över 50 med speciella villkor som dock måste uppfyllas. Förmodligen är vanligt 60 dagars som du förlänger bäst för dig skulle jag tro.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...