Jump to content
IGNORERAD

Förlängning av visum


tornar

Recommended Posts

Jag har ett Familjevisum på 90 dagar med flera inresor. För första gången ska jag förlänga det med 90 dagar. I början av året ändrade Thailand en del regler för några visum har jag fått reda på. Är det någon som vet om man kan förlänga visumet på Immigration Office i Krabi? Jag måste resa 30 mil söder ut till Malaysia om det inte skulle funka i Krabi. Har kollat upp lite och man kan åka väg 4 ner till Sadao alldeles vid gränsen och in i Bukit Kayu Hitam i Malaysia. Jag undrar om någon har erfarenhet av de checkpointerna i Sadao, om det funkat bra där? Finns det någon/några med fler tips var man kan åka tar jag tacksamt emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev tornar:

Jag har ett Familjevisum på 90 dagar med flera inresor. För första gången ska jag förlänga det med 90 dagar. I början av året ändrade Thailand en del regler för några visum har jag fått reda på. Är det någon som vet om man kan förlänga visumet på Immigration Office i Krabi? Jag måste resa 30 mil söder ut till Malaysia om det inte skulle funka i Krabi. Har kollat upp lite och man kan åka väg 4 ner till Sadao alldeles vid gränsen och in i Bukit Kayu Hitam i Malaysia. Jag undrar om någon har erfarenhet av de checkpointerna i Sadao, om det funkat bra där? Finns det någon/några med fler tips var man kan åka tar jag tacksamt emot.

 Har gjort flera in/ut resor via Sadao och Padang Besar, väldigt smidigt alla gånger. Ska dock tilläggas att det är länge sen sist.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev tornar:

Jag har ett Familjevisum på 90 dagar med flera inresor. För första gången ska jag förlänga det med 90 dagar. I början av året ändrade Thailand en del regler för några visum har jag fått reda på. Är det någon som vet om man kan förlänga visumet på Immigration Office i Krabi? Jag måste resa 30 mil söder ut till Malaysia om det inte skulle funka i Krabi. Har kollat upp lite och man kan åka väg 4 ner till Sadao alldeles vid gränsen och in i Bukit Kayu Hitam i Malaysia. Jag undrar om någon har erfarenhet av de checkpointerna i Sadao, om det funkat bra där? Finns det någon/några med fler tips var man kan åka tar jag tacksamt emot.

Flyg till KL och ta en fika och sen tillbaka igen. 

Går ej att förlänga på immigration som man kunde göra under covid.

Det går dock att köpa till 60 dagar på immigration men kostar ungefär samma som flygbiljetten, 1900, och reser du ut får du ju 90 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev rolba:

Flyg till KL och ta en fika och sen tillbaka igen. 

Går ej att förlänga på immigration som man kunde göra under covid.

Det går dock att köpa till 60 dagar på immigration men kostar ungefär samma som flygbiljetten, 1900, och reser du ut får du ju 90 dagar

Vet du om det går att flyga från Krabi eller måste man till Bangkok? 1900 B är det tur och retur?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev tornar:

Vet du om det går att flyga från Krabi eller måste man till Bangkok? 1900 B är det tur och retur?

1900 är vad det kostar att förlänga 60 dagar på ett familjevisa.

Biljettpriserna ändras dag för dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev tornar:

Så i princip är det bara in på flygplatsen och återvända med nästa plan?!

Japp

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev rolba:

Japp

Måste jag ha ett visum till ett grannland som Malaysia eller räcker det med mitt pass?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev tornar:

Måste jag ha ett visum till ett grannland som Malaysia eller räcker det med mitt pass?

Pass men var jävligt noga med att du får en stämpel.

Screenshot_20230106_081916_UD Resklar~2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev 65Selander:

Pass men var jävligt noga med att du får en stämpel.

Screenshot_20230106_081916_UD Resklar~2.jpg

Bra upplysning, tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev tornar:

Måste jag ha ett visum till ett grannland som Malaysia eller räcker det med mitt pass?

 

9 timmar sedan, skrev 65Selander:

Pass men var jävligt noga med att du får en stämpel.

Screenshot_20230106_081916_UD Resklar~2.jpg

Nu är det några år sedan jag gjorde en sådan visaresa men jag gick inte ens in genom immigration i KL utan gick bara till en transferdesk och blev incheckad på planet tillbaka till Phuket. 

Men är man det minsta osäker så rekommenderar jag nog den längre vandringen genom immigration och tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev rolba:

 

Nu är det några år sedan jag gjorde en sådan visaresa men jag gick inte ens in genom immigration i KL utan gick bara till en transferdesk och blev incheckad på planet tillbaka till Phuket. 

Men är man det minsta osäker så rekommenderar jag nog den längre vandringen genom immigration och tillbaka.

Hur funkade de visarun resor som gjordes med buss och bil? Kunde man vända innan imigrationen i Malaysia / Cambodia? Eller blev det stämplar där ifrån också? 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev rolba:

 

Nu är det några år sedan jag gjorde en sådan visaresa men jag gick inte ens in genom immigration i KL utan gick bara till en transferdesk och blev incheckad på planet tillbaka till Phuket. 

Men är man det minsta osäker så rekommenderar jag nog den längre vandringen genom immigration och tillbaka.

Tack för alla svar! Till stor hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Hur funkade de visarun resor som gjordes med buss och bil? Kunde man vända innan imigrationen i Malaysia / Cambodia? Eller blev det stämplar där ifrån också? 

Har ingen koll. Har aldrig behövt göra en sån resa.

Vet att det från vissa ställen gick det att bara skicka passet på ett visarun mot en liten slant. Men det är nog svårare nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Har ingen koll. Har aldrig behövt göra en sån resa.

Vet att det från vissa ställen gick det att bara skicka passet på ett visarun mot en liten slant. Men det är nog svårare nu.

Enligt passet så har jag varit i Burma men jag minns inte om det va kul där

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev LTD:

Enligt passet så har jag varit i Burma men jag minns inte om det va kul där

Är väl som en Ålandskryssning med bussanslutning.

Kliver på bussen och börjar öla.

Kliver av hemma med en påse taxfree.

Vad hände däremellan? :blind2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge sedan man var på ett visarun, Pattaya - Ban Pakkad Border Checkpoint 2013 januari. 

image.png.f5364678cc930bc98a76b7e97055b52c.png

 

Då fick man gå igenom TH immigration och över till Cambodja var för sig. Reseledaren plockade alla pass sedan och beroende på hur mycket researrangören hade betalat, fick man vänta tills passet var klistrat med visumsticker och sen gick man tillbaka var och en, först Cambodja immigration för utrese stämpeln och sen via Thailandsk immigration för inresestämplen. För oss 9 pers tog det nog 2-3 timmar i ingenmansland. 

Efter denna resa slutade jag med visarun för vi var med i en olycka på vägen hem, som skräcte mig iallafall.

 

image.png.70e9cef7ae2ea6789416df59889c97cd.png 

 

image.thumb.png.ca3225a238ade80d02abe165c542cc48.png

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Är det någon som känner till något ställe i Pattaya som man kan boka in sig på en visa run till Kambodja på till ett vettigt pris.

 

Har varit runt på några ställen men det är ganska höga priser, från 3300 och uppåt.

 

Har varit in på Key Visa vid BigC South som utlovar turer för 2500 och lämnat mina uppgifter, dom skulle ringa upp mig.

Har inte hört ett ljud och även lämnat uppgifterna igen på deras hemsida.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...