Jump to content
IGNORERAD

Hotellkort universal


Rasamus

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter ett universal hotellkort för att hålla aircon igång när man inte är i rummet. Även   Den typen som är som en stor bricka behöver jag. Det ska vara nån universal som passar till de flesta hotellkortsbrytare.

 

Är det någon som kan tipsa om lazada länkar till dessa produkter?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    6

  • Rasamus

    4

  • Tallviking

    3

  • Amigo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Rasamus:

Hej!

Jag är på jakt efter ett universal hotellkort för att hålla aircon igång när man inte är i rummet. Även   Den typen som är som en stor bricka behöver jag. Det ska vara nån universal som passar till de flesta hotellkortsbrytare.

 

Är det någon som kan tipsa om lazada länkar till dessa produkter?

Har du inget gammalt medlemskort, bankID eller nått annat i plånboken. Tycker att man ofta har något som man inte använder längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Har du inget gammalt medlemskort, bankID eller nått annat i plånboken. Tycker att man ofta har något som man inte använder längre. 

Trodde att dom flesta hade sitt BankID i telefonen :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev uptoyou:

Trodde att dom flesta hade sitt BankID i telefonen :D

Vissa banker kräver Bank-ID på kort och dosa och ibland även dosa ansluten till dator för vissa tjänster. Bank-ID på kort är dessutom väldigt bra att ha som säkerhet ifall telefonen går sönder eller blir stulen eller man vill byta telefon. Inte alla banker tillåter skapande av nytt Bank-ID utan kort och dosa eller fungerande Bank-ID på annan enhet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Be om ett till kort eller använd valfritt kort av rätt storlek? Risken är nog ändå stor att personalen stänger av när de städar.

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Rasamus:

Hej!

Jag är på jakt efter ett universal hotellkort för att hålla aircon igång när man inte är i rummet. Även   Den typen som är som en stor bricka behöver jag. Det ska vara nån universal som passar till de flesta hotellkortsbrytare.

 

Är det någon som kan tipsa om lazada länkar till dessa produkter?

Det finns som sagt massor av olika typer av kort, det funkar nästan aldrig att trycka ner ett gammalt kreditkort eller telefonen med BankID.

 

Jag såg en lirare på youtube som lurade systemet med lite större brickor med en liten kylskåpsmagnet.

 

https://youtu.be/ZuB-mJORXQs

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vissa banker kräver Bank-ID på kort och dosa och ibland även dosa ansluten till dator för vissa tjänster. Bank-ID på kort är dessutom väldigt bra att ha som säkerhet ifall telefonen går sönder eller blir stulen eller man vill byta telefon. Inte alla banker tillåter skapande av nytt Bank-ID utan kort och dosa eller fungerande Bank-ID på annan enhet

Dosa har jag, men BankID på kort är bara ett tunnt papperskort som knappast fungerar att sätta i någon brytare till elektriciteten? 

 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev uptoyou:

Dosa har jag, men BankID på kort är bara ett tunnt papperskort som knappast fungerar att sätta i någon brytare till elektriciteten? 

 

 

Jag har Bank-ID på kort från handelsbanken och det har ungefär samma konstruktion som vilket kreditkort som helst och dom brukar funka bra i hotellens korthållare

 

Det innehåller ett chip med själva Bank-ID:t lagrat i microprocessorn. Samma typ av chip som finns i kreditkort så man kan stoppa det i en kortläsare i butiken, datorn eller dosan

 

Att du har ett fungerande Bank-ID på ett litet papperskort utan chip låter väldigt konstigt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Jag har Bank-ID på kort från handelsbanken och det har ungefär samma konstruktion som vilket kreditkort som helst och dom brukar funka bra i hotellens korthållare

 

Det innehåller ett chip med själva Bank-ID:t lagrat i microprocessorn. Samma typ av chip som finns i kreditkort så man kan stoppa det i en kortläsare i butiken, datorn eller dosan

 

Att du har ett fungerande Bank-ID på ett litet papperskort utan chip låter väldigt konstigt.

Det är något papperskort med 10 engångskoder som jag skaffade en gång som reserv vid en resa. Men numera använder jag bankdosan som backup istället.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev uptoyou:

Det är något papperskort med 10 engångskoder som jag skaffade en gång som reserv vid en resa. Men numera använder jag bankdosan som backup istället.

 

OK. Misstänkte att det var det gamla skrapkortet du hade och inte Bank-ID på kort

 

Kolla med din bank om dessa koder fortfarande fungerar för jag vet flera banker som lagt ner det systemet och dom funkar därmed inte längre p.g.a alldeles får låg säkerhet

 

Du har kanske bankdosa med ett inbyggt RSA-chip och där är problemet att din dosa är personlig. Han man som t.ex Handelsbanken eller Nordea själva Bak-ID:t på ett löstagbart kort blir dosan opersonlig och man kan låna någon annans dosa och stoppa i sitt kort i ifall ens egen dosa skulle gå sönder eller komma bort

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

OK. Misstänkte att det var det gamla skrapkortet du hade och inte Bank-ID på kort

 

Kolla med din bank om dessa koder fortfarande fungerar för jag vet flera banker som lagt ner det systemet och dom funkar därmed inte längre p.g.a alldeles får låg säkerhet

 

Du har kanske bankdosa med ett inbyggt RSA-chip och där är problemet att din dosa är personlig. Han man som t.ex Handelsbanken eller Nordea själva Bak-ID:t på ett löstagbart kort blir dosan opersonlig och man kan låna någon annans dosa och stoppa i sitt kort i ifall ens egen dosa skulle gå sönder eller komma bort

Mitt papperskort är inget skrapkort, koderna är synliga, men många år sedan jag skaffade det, det fungerar kanske inte ens mer.

Visste faktiskt inte att det fanns BankID på riktigt kort, känns ju lite osäkert, men vet iofs inte hur det fungerar, får googla det senare.

Ja, våra bankdosor är personliga, så vi har flera med oss vid resor, riktigt dåligt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Det finns som sagt massor av olika typer av kort, det funkar nästan aldrig att trycka ner ett gammalt kreditkort eller telefonen med BankID.

 

Jag såg en lirare på youtube som lurade systemet med lite större brickor med en liten kylskåpsmagnet.

 

https://youtu.be/ZuB-mJORXQs

 

 

Tack för tipset. Det funkar bra med en MagSafe magnet istället för brickan. Nu är det bara att hitta en lösning där det är kort också. Funkar inte med vilket kort som helst.

125F3BF3-1DD2-4EDA-A9B4-2412ED50D1AF.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker gå mot strömmen här och påminna, att det finns en anledning varför hotel, gästhus mm har systemet att strömmen bryts när kunden inte är i rummet. När vi hade verksamhet, lämnade fräckaste kunden AC:n på och balkongdörren öppen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Amigo:

Tänker gå mot strömmen här och påminna, att det finns en anledning varför hotel, gästhus mm har systemet att strömmen bryts när kunden inte är i rummet. När vi hade verksamhet, lämnade fräckaste kunden AC:n på och balkongdörren öppen! 

Håller med, och det tar dessutom inte många minuter att kyla ner ett hotellrum. Priserna lär öka när/om folk lämnar rummet med TV, lampor och AC igång, för det lär dom göra.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Tänker gå mot strömmen här och påminna, att det finns en anledning varför hotel, gästhus mm har systemet att strömmen bryts när kunden inte är i rummet. När vi hade verksamhet, lämnade fräckaste kunden AC:n på och balkongdörren öppen! 

 

Kunden försökte kanske motverka den globala uppvärmningen?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev uptoyou:

Håller med, och det tar dessutom inte många minuter att kyla ner ett hotellrum. Priserna lär öka när/om folk lämnar rummet med TV, lampor och AC igång, för det lär dom göra.

Håller inte med. Servar inte hotellen aircon kyler den inte så snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rasamus:

Håller inte med. Servar inte hotellen aircon kyler den inte så snabbt.

Och är det strömavbrott fungerar den inte alls.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev uptoyou:

Och är det strömavbrott fungerar den inte alls.

Helt rätt. Det motverkas med att kringgå systemet. 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

LK metropol i Pattis är bra där behöver man inget kort och där tuggar AC:n på dygnet runt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju ett gammalt klassiskt problem som drabbar oss som föredrar long time istället för short time.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wangthong:

Det här är ju ett gammalt klassiskt problem som drabbar oss som föredrar long time istället för short time.

Är det inte tvärtom? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Är det inte tvärtom? 

Var länge sedan jag var ute på något sådant så jag kanske har glömt. Fast nog ville man ladda upp lite på morgonen med frukost för att få förnyade krafter. Drog man ur kortet stannade AC och rummet blev varmt och tjejen var sur. Lämnade man kortet medans man åt frukost så fick man banka på dörren och väcka halva hotellet. 

Short time så var det tömt och glömt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...