Jump to content
IGNORERAD

Maha Sarakham


Norlund

Recommended Posts

Nå vet jeg av erfaring med andre fora på nettet og grupper på FB at den store majoriteten av medlemmene enten bor i hjemlandet eller oppholder seg på turiststedene og i de litt større byene. Men det skulle vel ikke mot all formodning finnes noen svensker i og rundt Maha Sarakham? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev khonkaen:

?

 

Tja du vet det riktiga Thailand 😁

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev khonkaen:

?

Ja det finns faktiskt medlemmar som är I Thailandet. Fast de flesta sitter i Sverige och häckar över vintern.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Norlund:

Nå vet jeg av erfaring med andre fora på nettet og grupper på FB at den store majoriteten av medlemmene enten bor i hjemlandet eller oppholder seg på turiststedene og i de litt større byene. Men det skulle vel ikke mot all formodning finnes noen svensker i og rundt Maha Sarakham? 

 

Om du skriver på svenska så kanske det går att både läsa och förstå det du skriver....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Om du skriver på svenska så kanske det går att både läsa och förstå det du skriver....

Norska och Svenska är väl inga problem, jag har iaf inga problem med det.....betydligt svårare att förstå text från tex. Tavelsjö.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Norska och Svenska är väl inga problem, jag har iaf inga problem med det.....betydligt svårare att förstå text från tex. Tavelsjö.

 

Att förstå talad norska brukar funka fint men att läsa rotvälskan klarar jag inte, det är som att försöka förstå när en sydjydsk talar....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

förstå när en sydjydsk talar....

Danska är knepigare, Norska har jag inga som helst problem med.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Danska är knepigare, Norska har jag inga som helst problem med.

 

Danska från delen närmast oss är inga problem om det talas lite sakta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Om du skriver på svenska så kanske det går att både läsa och förstå det du skriver....

 Tyvärr klarar den inte Boamål😉

image.png.fd3115793e85eb00ef9c9dd23acbefb1.png

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

😉

image.png.fd3115793e85eb00ef9c9dd23acbefb1.png

 

Om skribenten är den jag tror så kommer han att mala på om detta ämnet tills nästa istid kommer.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Att förstå talad norska brukar funka fint men att läsa rotvälskan klarar jag inte, det är som att försöka förstå när en sydjydsk talar....

 

Sydjyska är det helt omöjligt att förstå...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Norlund:

Nå vet jeg av erfaring med andre fora på nettet og grupper på FB at den store majoriteten av medlemmene enten bor i hjemlandet eller oppholder seg på turiststedene og i de litt større byene. Men det skulle vel ikke mot all formodning finnes noen svensker i og rundt Maha Sarakham? 

Det finns några expots barer, där finns det säkert nån svensk eller norrman se länk
https://www.top-rated.online/countries/Thailand/cities/Maha+Sarakham/Bars+and+Pubs/top-rated

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Det finns några expots barer, där finns det säkert nån svensk eller norrman se länk
https://www.top-rated.online/countries/Thailand/cities/Maha+Sarakham/Bars+and+Pubs/top-rated

 

Maha Sarakham er en litt annerledes småby for her finnes det ikke noen "farlang" bar. Det har vært et par useriøse forsøk tidligere, men kundegrunnlaget er ikke tilstede. Men det finnes en hyggelig restaurant hvor engelskspråkelige samles på hver fredag ettermiddagen for litt mat og drikke. Men de utlendingene som møter opp der er ikke "my cup of tea" for å si det på "godt norsk". 

 

Det finnes noen få nordmenn i Maha Sarakham og jeg har møtt et par svensker tidligere, men de fleste er ikke fastboende. Men vi er noen norske og engelske som holdt sammen til regelmessig sosialt samvær før, men en av oss døde for et par måneder siden så nå er det lite aktivitet på den fronten. Og jeg har 2 hunder, en av meget tvilsom opprinnelse, som jeg må ta hånd om så jeg blir litt stasjonær. 

 

Nå har jeg sånn nogenlunde "koll" på skandinaver i Maha Sarakham, men det kan kanskje finnes en og annen som jeg ikke kjenner til så derfor startet jeg denne tråden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Sydjyska är det helt omöjligt att förstå...

 

Nejdå, med lite god vilja och ett knippe öl så går det bra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Nejdå, med lite god vilja och ett knippe öl så går det bra.

Satt en hel kväll på en pub på sydjylland bredvid 4 sydjyllänningar som spelade någon typ av kortspel jag inte kände igen. Försökte komma på vad dom sa till varandra eller hur spelet spelades men fick ge upp. Detta trots att jag är "halvdansk" (Morfar dansk och mamma uppfödd i danmark)

 

Felet var väl kanske då att jag var nykter eftersom jag körde bil.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tallviking:

Satt en hel kväll på en pub på sydjylland bredvid 4 sydjyllänningar som spelade någon typ av kortspel jag inte kände igen. Försökte komma på vad dom sa till varandra eller hur spelet spelades men fick ge upp. Detta trots att jag är "halvdansk" (Morfar dansk och mamma uppfödd i danmark)

 

Felet var väl kanske då att jag var nykter eftersom jag körde bil.

 

Ja, man skall vara nykter då man kör bil

men du körde inte bil.

Du satt ju på en pub.  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 timmar sedan, skrev Norlund:

Nå vet jeg av erfaring med andre fora på nettet og grupper på FB at den store majoriteten av medlemmene enten bor i hjemlandet eller oppholder seg på turiststedene og i de litt større byene. Men det skulle vel ikke mot all formodning finnes noen svensker i og rundt Maha Sarakham? 

En svensk med namnet Nordlund verkar finnas där

Link to comment
Dela på andra sajter

DABO brukar vara där ibland... 

 

Min kärrings bror gifte sig med någon kärring från någon by utanför Maha Sarakham.. Vi var där och hälsade på för 7-8 år sedan eller något sånt. 

 

I den byn var det inte många som hade sett en farang tidigare.. Alla skulle komma fram för att känna och klämma på mig och min vita hud. Kände mig som jag var en apa på zoo.

 

Sen tiggdes det pengar till Laokaow och bira från alla, precis som de vore oförskämda rumäner allihopa i byn... Tur svärmor var med och schasa bort dem.. Hon vet att jag hatar tiggare och bjuder frivilligt på bira och sprit när jag känner för det.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev falukorven:

DABO brukar vara där ibland... 

 

Min kärrings bror gifte sig med någon kärring från någon by utanför Maha Sarakham.. Vi var där och hälsade på för 7-8 år sedan eller något sånt. 

 

I den byn var det inte många som hade sett en farang tidigare.. Alla skulle komma fram för att känna och klämma på mig och min vita hud. Kände mig som jag var en apa på zoo.

 

Sen tiggdes det pengar till Laokaow och bira från alla, precis som de vore oförskämda rumäner allihopa i byn... Tur svärmor var med och schasa bort dem.. Hon vet att jag hatar tiggare och bjuder frivilligt på bira och sprit när jag känner för det.

 

 

 

Det er minst like uhøflig å tigge i thailandsk kultur som i våres. Men sett på bakgrunn av den informasjonen dem får om utlendinger fra familie og venner som jobber i turistindustrien og hvordan utlendinger behandler penger når dem finner seg en kvinne og bosetter seg i hennes landsby så kommer det ikke som noen overaskelse at NOEN forventer at man spanderer drikke og kanskje også et måltid eller to. En ikke helt uvanlig reaksjon fra deres side når man "takker nei" er dessverre å komme opp med thailandske skjeldsord om utlendingen. Men det er vel som dem sier at man får skylde seg selv. Men som oftest så går dette utover helt uskyldige personer som deg. Men ikke la noen få thaier få lov til å ødelegge en tid i Isaan og Thailand som burde være noe positivt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som trodde att Drillo var världens tråkigaste norrman har aldrig följt Isaans (numera tydligen Norlund) inlägg på diverse Thaiforum 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...