Jump to content
IGNORERAD

Min favoritbar i världen


Guest Fredman

Recommended Posts

On 2022-12-25 at 22:13, skrev andrejsdenruskige:

I de barer där man känner dig och din törst så är det nog svårare för dig att komma ut. 

Ja  det brukar vara väldigt långt ner till marken...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    24

  • Wangthong

    8

  • Stefan

    6

  • rolba

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

navion hispania
2 timmar sedan, skrev 65Selander:

inte Thailand men söndag på Espan/Sundsvall å vakna upp i Timrå, ingen hit

Inte Espan men Privé hette det så ? på Storgatan.  Det  var inte MENSA som  hade samkväm där i mot  tror jag  det var Norrlands mästerskap i body buliding som träffades där för att kolla men om hade minsta ballarna i tangatrosorna efter tävlingsdagen. Fel dag, fel ställe för ett Asshole till sjöman.

Så jag plockade upp citron skivan i GT  och  kastade i väg den  mitt  panna  på en förvuxen Beligan blue.

Han frustade och stönade  och undrade vad den kom ifrån med skivan klistrad i pannan för ett tag. (viken syn).

Hole in one ,  ett garv så man höll på att dö.  Uppenbarligen hade han problem  med  att   lista ut skott vinkeln vilket gjorde att jag och min medhjälpare  klarade oss  från en när döden upplevelse.

Har för mig det vart Espan och vakna upp i Söråker efter det.   

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev navion hispania:

Inte Espan men Privé hette det så ? på Storgatan.  Det  var inte MENSA som  hade samkväm där i mot  tror jag  det var Norrlands mästerskap i body buliding som träffades där för att kolla men om hade minsta ballarna i tangatrosorna efter tävlingsdagen. Fel dag, fel ställe för ett Asshole till sjöman.

Så jag plockade upp citron skivan i GT  och  kastade i väg den  mitt  panna  på en förvuxen Beligan blue.

Han frustade och stönade  och undrade vad den kom ifrån med skivan klistrad i pannan för ett tag. (viken syn).

Hole in one ,  ett garv så man höll på att dö.  Uppenbarligen hade han problem  med  att   lista ut skott vinkeln vilket gjorde att jag och min medhjälpare  klarade oss  från en när döden upplevelse.

Har för mig det vart Espan och vakna upp i Söråker efter det.   

Privé var ju innestället, Espan köttmarknad för finskorna från Timrå. Där var man som en hungrig aborre :-)) 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2022-12-23 at 19:24, skrev Wangthong:

Jämför man Espan och Blå grottan liknar Espan kyrkan. 

Blå Grottan var mera likt Daltons ggr 10.- 20

Dök på en gammal tidningsartikel. 

Screenshot_20230126-162630_Chrome.thumb.jpg.bb345f81cb12d696ec00437b67c70ba5.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Dök på en gammal tidningsartikel. 

Screenshot_20230126-162630_Chrome.thumb.jpg.bb345f81cb12d696ec00437b67c70ba5.jpg

Kommer inte ihåg att det var så stökigt med slagsmål när jag brukade vara där. Fast det var på 70 talet. Berusade förekom väl bra mycket på den tiden också. 

Det var väl en av anledningarna att man var där. Andra anledningar var att ha kul och ragga brudar. Slagsmål vet jag inte om jag såg till på den tiden. Ofta hade man varit någon annanstans först så det var oftast sent när man kom dit. Kommer inte ihåg något annat ställe i Gävle där det var bra drag sent på kvällen.

Det är bara Blå Grottan man kommer ihåg i Gävle. Sedan var det en folkpark vi åkte till en hel del. Tror det var i Kungsgården. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-01 at 02:40, skrev 65Selander:

Privé var ju innestället, Espan köttmarknad för finskorna från Timrå. Där var man som en hungrig aborre :-)) 

Prive var väl en stripklubb i Stockholm senast jag var där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kommer inte ihåg att det var så stökigt med slagsmål när jag brukade vara där. Fast det var på 70 talet. Berusade förekom väl bra mycket på den tiden också. 

Det var väl en av anledningarna att man var där. Andra anledningar var att ha kul och ragga brudar. Slagsmål vet jag inte om jag såg till på den tiden. Ofta hade man varit någon annanstans först så det var oftast sent när man kom dit. Kommer inte ihåg något annat ställe i Gävle där det var bra drag sent på kvällen.

Det är bara Blå Grottan man kommer ihåg i Gävle. Sedan var det en folkpark vi åkte till en hel del. Tror det var i Kungsgården. 

Lite stökigt var det väl ibland. Tydligen skylldes det på engelska flottan den helgen.

Minns en lite märklig händelse då min polare blev utkastad från Grottan.

Det var stökigt utanför och plötsligt kom ett brunnsgaller från gatan infarandes genom fönstret och hamnade på vårat bord. Han tog det och slängde ut det igen genom det trasiga fönstret men det gillades inte av vakternna och blev därför förpassad ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...