Jump to content
IGNORERAD

Emirates avgift för att välja stol


Lars12

Recommended Posts

Efter ha betalt biljetten kom det länk att man kunde välja sittplats ombord , dock mot en avgift ... 225 kr -1089 kr , en avgift för varje flight så ca 1000 kr tur och retur 

 

Kan köpa att en stol med mer benutrymme kostar men att betala 225 eller 254 kr för att få sitta vid fönsterplats känns lite för mycket 

 

Vilka fler bolag tar ut avgift för stol på långflygningar?

Ändrades av Lars12
Stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Lars12:

Efter ha betalt biljetten kom det länk att man kunde välja sittplats ombord , dock mot en avgift ... 225 kr -1089 kr , en avgift för varje flight så ca 1000 kr tur och retur 

 

Kan köpa att en stol med mer benutrymme kostar men att betala 225 eller 254 kr för att få sitta vid fönsterplats känns lite för mycket 

 

Vilka fler bolag tar ut avgift för stol på långflygningar?

Ingår i priset när man flyger business eller first class samt limo....

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Lars12:

Efter ha betalt biljetten kom det länk att man kunde välja sittplats ombord , dock mot en avgift ... 225 kr -1089 kr , en avgift för varje flight så ca 1000 kr tur och retur 

 

Kan köpa att en stol med mer benutrymme kostar men att betala 225 eller 254 kr för att få sitta vid fönsterplats känns lite för mycket 

 

Vilka fler bolag tar ut avgift för stol på långflygningar?

Vänta till du fått det verkliga bokningsnumret på flygbolaget (inte resebyråns nummer) som brukar ta ett dygn (kan ev även vara e-biljettnummer du får)

 

När du fått detta går du till flygbolagets egen hemsida och väljer att "hantera min bokning" och då anger du ditt efternamn och bokningsnumret

 

Väl inne där kan du välja plats helt gratis

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vänta till du fått det verkliga bokningsnumret på flygbolaget (inte resebyråns nummer) som brukar ta ett dygn (kan ev även vara e-biljettnummer du får)

 

När du fått detta går du till flygbolagets egen hemsida och väljer att "hantera min bokning" och då anger du ditt efternamn och bokningsnumret

 

Väl inne där kan du välja plats helt gratis

 

Har faktiskt märkt att en del bolag börjat ta betalt när man väljer sittplats när man bokar direkt med dem och inte accepterar sätet de dedikerat till dig. Var så för mig när jag flög med Turkarna till Skopje för några veckor sedan.  Alla möjliga kreativa idéer för att höja priserna ännu mera. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang stolarna så säljer många bolag snikbiljetter numera för de som inte bryr sig vart de sitter och vad som ingår förutom en plats när du väl får boardingkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev 65Selander:

Ang stolarna så säljer många bolag snikbiljetter numera för de som inte bryr sig vart de sitter och vad som ingår förutom en plats när du väl får boardingkortet.

Jag vill gärna ha en snik billjet för flytta rumpan i 10-12 tim varför bet extra för det. Ok

väger jag 150 kg eller 2 m lång så förstår jag men annars, dumheter

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag vill gärna ha en snik billjet för flytta rumpan i 10-12 tim varför bet extra för det. Ok

väger jag 150 kg eller 2 m lång så förstår jag men annars, dumheter

Du fård ju sitta brevid kapten och visa hur man styr för bövelen! (tråden är redan urspårad)!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vänta till du fått det verkliga bokningsnumret på flygbolaget (inte resebyråns nummer) som brukar ta ett dygn (kan ev även vara e-biljettnummer du får)

 

När du fått detta går du till flygbolagets egen hemsida och väljer att "hantera min bokning" och då anger du ditt efternamn och bokningsnumret

 

Väl inne där kan du välja plats helt gratis

Nope , när man loggar in så kostar det att välja plats , gör man inget val som är gratis väljer de plats ...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Elmeri:

Ingår i priset när man flyger business eller first class samt limo....

Economy kostar nästan som en businesclass biljett just nu ...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Lars12:

Screenshot_20221221-182624_Chrome.jpg

 

Screenshot_20221221-182605_Chrome.jpg

Vi åker med Emirates och fick våra sittplatser vid köp av biljetter(gratis)

Precis nyss, skrev måne:

Vi åker med Emirates och fick våra sittplatser vid köp av biljetter(gratis)

Dock inte för hemresan

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Lars12:

Economy kostar nästan som en businesclass biljett just nu ...

Då är det ju korkat att inte köpa en biljett i business 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Då är det ju korkat att inte köpa en biljett i business 😜

Menade som en businesclassbiljett kostade förr innan pandemier  mm , hittade biljetter med 

Thai Economy för 23.000 kr , Thai businesclass för 42.000 kr 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Lars12:

Thai Economy för 23.000 kr

Låter som ett hyfsat normalt pris i absoluta peak season om man köper på kort framförhållning, man ska nog inte förvänta sig priser som tidigare då det var billigare att flyga ARN-BKK ToR än en enkel biljet Göteborg-Luleå.

Naturligtvis så påverkar också den höga dollarn nu priserna, lika så bränslepris.

För övrigt betalade jag knappt 23000kr för en Thai business nu om ett par veckor, köpte biljetten i september.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Soengsang:

För övrigt betalade jag knappt 23000kr för en Thai business nu om ett par veckor, köpte biljetten i september.

 

Riktigt bra pris.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev falukorven:

 

Riktigt bra pris.. 

Ja, tror jag betalade 22500, syrran köpte samma biljetter en vecka efter, 23500.

Sen stack priserna iväg som en raket.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Låter som ett hyfsat normalt pris i absoluta peak season om man köper på kort framförhållning, man ska nog inte förvänta sig priser som tidigare då det var billigare att flyga ARN-BKK ToR än en enkel biljet Göteborg-Luleå.

Naturligtvis så påverkar också den höga dollarn nu priserna, lika så bränslepris.

För övrigt betalade jag knappt 23000kr för en Thai business nu om ett par veckor, köpte biljetten i september.

Betalade 28000 för thai business i slutet av september, avresa början januari. Tyckte det var riktigt prisvärt, 23000 låter som en riktigt bra deal 👍

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-21 at 21:45, skrev falukorven:

 

Riktigt bra pris.. 

Finns Swiss First för 30000kr, krävs ett stopp på +24h i Zürich så tillkommer ett par hotellnätter.

 

Förvisso inte över jul.

https://travel-dealz.eu/deal/swiss-first-class-Bangkok-stopover/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=daily-all

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att boka via flygbolaget, då får ni det ni betalar för. d.v.s ni ser allt.

Jag har själv slutat använda nätbutikerna eftersom det tillkommer alltid massa skit på lockpriserna och om det strular... en jävla massa problem att få kontakt och upprättelse

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Finns Swiss First för 30000kr, krävs ett stopp på +24h i Zürich så tillkommer ett par hotellnätter.

 

Förvisso inte över jul.

https://travel-dealz.eu/deal/swiss-first-class-Bangkok-stopover/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=daily-all

 

Tack för tipset! Men har inga planer på att åka till Thailand just nu. Vi kommer åka ned över Songkran, 7 - 23 April har jag bokat. Ekonomiklass med Thai... Business får jag köra om jag åker själv eller när jag blivit direktör. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...