Jump to content
IGNORERAD

Hur går det för prinsessan och tronföljaren


Mankan

Recommended Posts

On 2022-12-21 at 02:25, skrev Baa:

Jag får stå över, fattar nada.översätt gärna till sörländska.

 

Vad är det du inte fattade av mitt inlägg som framkallade detta obegripliga svammel?

Sörländska det finns i ord listan. sen vill du inte förstå, att vad du skriver är bara för dej ,jag

kan ta en stänkare nu för, what

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    13

  • Nicholas

    10

  • Baa

    9

  • Amigo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Boa52:

Sörländska det finns i ord listan. sen vill du inte förstå, att vad du skriver är bara för dej ,jag

kan ta en stänkare nu för, what

Klart som korvspad 🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Sörländska det finns i ord listan. sen vill du inte förstå, att vad du skriver är bara för dej ,jag

kan ta en stänkare nu för, what

 

Det är helt rätt Boa eller nog i alla fall. Det är inte många här som förstår som du förstår och det av mer eller som du tycker mindre förståeliga skäl, eller hur? Vad är det förresten för stänkare du kan ta klart du skall göra det. Du skrev inte att du skulle ta en men du kan. Klart du kan. Det har väl inte andra med att göra. Bry dig inte om dem som missunnar dig det dom förstår inte det heller, right?

Ha nu en fortsatt trevlig kväll och strunta i den där @Baa. Han förstår ändå inte hälften av vad du gör.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Det är helt rätt Boa eller nog i alla fall. Det är inte många här som förstår som du förstår och det av mer eller som du tycker mindre förståeliga skäl, eller hur? Vad är det förresten för stänkare du kan ta klart du skall göra det. Du skrev inte att du skulle ta en men du kan. Klart du kan. Det har väl inte andra med att göra. Bry dig inte om dem som missunnar dig det dom förstår inte det heller, right?

Ha nu en fortsatt trevlig kväll och strunta i den där @Baa. Han förstår ändå inte hälften av vad du gör.

I de flesta fall av dyslektiska skriverier klarar jag det, ibland genom att läsa det som i detta fall @Boa52citerat men det hjälper tametusan inte. 

Till @Boa52

Hör nu på här @Boa52 Jag ska försöka förklara...tidigare, under förra Thailändska kungens levnad hade barer och restauranger förbud att sälja alkohol på hans födelsedag den 5 december vilket även råkar vara samma datum som min... är du med så här långt? Bra..då kör vi på.

Nu har man ju med anledning av hans bortgång avskaffat detta vilket då får till följd att jag, om jag så önskar, kan gå på lokal och inmundiga en stänkare. 

Läs nu igenom detta 5-6 ggr, till att börja med tycker jag du kan bokstavera dig fram för att senare öka tempot, glöm inte att ha pekfingret på det ord du läser och kom ihåg att läsa högt...

Lycka till

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Läs nu igenom detta 5-6 ggr, till att börja med tycker jag du kan bokstavera dig fram för att senare öka tempot, glöm inte att ha pekfingret på det ord du läser och kom ihåg att läsa högt...

Lycka till

Exakt så säger vi till de som ska göra det teoretiska provet hos oss. Incert's frågor kan vara lika svåra att tyda ibland precis som Boa's inlägg 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Baa:

I de flesta fall av dyslektiska skriverier klarar jag det, ibland genom att läsa det som i detta fall @Boa52citerat men det hjälper tametusan inte. 

 

Boas inlägg skall inte läsas igenom  5-6 ggr. Ej heller bokstaveras fram för att senare öka tempo. Ha inte pekfingret på det ord du läser och det där med att läsa högt kan du glömma med tanke på hur omgivningen då kan reagera.

 

 

 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Baa:

I de flesta fall av dyslektiska skriverier klarar jag det, ibland genom att läsa det som i detta fall @Boa52citerat men det hjälper tametusan inte. 

Till @Boa52

Hör nu på här @Boa52 Jag ska försöka förklara...tidigare, under förra Thailändska kungens levnad hade barer och restauranger förbud att sälja alkohol på hans födelsedag den 5 december vilket även råkar vara samma datum som min... är du med så här långt? Bra..då kör vi på.

Nu har man ju med anledning av hans bortgång avskaffat detta vilket då får till följd att jag, om jag så önskar, kan gå på lokal och inmundiga en stänkare. 

Läs nu igenom detta 5-6 ggr, till att börja med tycker jag du kan bokstavera dig fram för att senare öka tempot, glöm inte att ha pekfingret på det ord du läser och kom ihåg att läsa högt...

Lycka till

Utav det Boa skriver tolkar jag det som att du och han skulle ha ett hemligt kodspråk. Fast han kanske glömt tala om det för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nicholas:

boboa kokanonsoskoke poproratotaror rorövovarorsospoproråkok?
 

 

Överlåter jag till röda o vita rosen...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Utav det Boa skriver tolkar jag det som att du och han skulle ha ett hemligt kodspråk. Fast han kanske glömt tala om det för dig.

Har träffat Baa ett par gånger, Vi hade nån typ kodspråk men ingen av oss förstod den andre 

På så vis blir det aldrig några dumma komentarer, vet inte vad vi pratade om men han är en

trevlig gubbe i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Boas inlägg skall inte läsas igenom  5-6 ggr. Ej heller bokstaveras fram för att senare öka tempo. Ha inte pekfingret på det ord du läser och det där med att läsa högt kan du glömma med tanke på hur omgivningen då kan reagera.

 

 

 

 

 

Man kanske skall ta fram Enigma maskinen från 1940 och,,,,,,ja du vet?🤓

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på FB en film när de provkörde fyrverkeriet i Bangkok igår kväll

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

gick ut order idag till alla små bypoliser och tillsynsmän (byäldste etc) 

Ingen nyårsfest. 

Så är läget i Issan. 

I Pattaya som är det riktiga Thailand vet jag inte. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nicholas:

gick ut order idag till alla små bypoliser och tillsynsmän (byäldste etc) 

Ingen nyårsfest. 

Så är läget i Issan. 

I Pattaya som är det riktiga Thailand vet jag inte. 

 

Fyrverkerierna ställdes in för några dagar sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte ha kontakter på hög nivå för att inse att hon förmodligen redan är död, kanske inte fysiskt, men ändå. Om det blir en, tre eller fem dagars alkoförbud är givetvis intressant för turister men huruvida det kommer påverka oss som bor eller tillbringar längre tid i Thailand är givetvis intressantare för oss andra. Och det kommer det nog, om än indirekt.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Man behöver inte ha kontakter på hög nivå för att inse att hon förmodligen redan är död, kanske inte fysiskt, men ändå. Om det blir en, tre eller fem dagars alkoförbud är givetvis intressant för turister men huruvida det kommer påverka oss som bor eller tillbringar längre tid i Thailand är givetvis intressantare för oss andra. Och det kommer det nog, om än indirekt.

Oklart nu vem som ska ärva tronen. 

Men han får väl göka ihop en ny unge eller ta fram nån som tidigare var i onåd. 

 

Inga monarkier kommer överleva på sikt. 

 

väldans många av monarkierna har redan börjat falla ihop i Europa. 

 

snabbare än jag förväntade mig. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...