Jump to content
IGNORERAD

Lyckliga sexarbetaren, finns den?


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

36 röster

  1. 1. Hur mår sexarbetare i mentalt, enl mig?

    • Dåligt! Över hälften mår dåligt.
      14
    • Bra! Över hälften mår bra o trivs i yrket.
      22


Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Eskort förmedling ?  555  

  90% av sexarbetarna i Phuket, HuaHin, Bangkok och Pattaya  sitter på ledig tid och skriver inlägg på Thai Friendly, och påstår att de lever under svåra förhållanden i sina hemprovinser på landsbyggden

Det var väl de svåra förhållandena i hemprovinsen som fick dom att åka till Phuket, HuaHin, Bangkok och Pattaya. Så det är ju verkligheten, de förmedlar bara sina erfarenheter av det svåra livet, och önskar sig något bättre. Lyckas de få ihop ett 20-tal hjälpmän så kan de lämna hemprovinsen bakom sig. Eller eventuellt hjälpa hemprovinsen att bygga nya fina hus. De har ett viktigt call.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    32

  • Mankan

    9

  • ArneMorales

    8

  • Mr Ning Ning

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Det är de som förstör restens rykte! 

 

 

Resten?

 

Det finns mycket få thailändska kvinnor som väljer en Falang man av annan orsak än pengar och trygghet, och flyttar till tex Sverige, av någon annan orsak.

Jag ser inte ner på dem för detta. Förstår att detta är deras bästa chans till ett materiellt bättre liv än de har möjlighet att uppnå för sig själva , sina barn och föräldrar om de kommer från en underklassfamilj i Thailand.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är de som förstör restens rykte! 

Hurdå? Som flitigt dubbelarbetande! De måste väl också ha tillåtelse att ha en fritid. Att de använder den fritiden för att försöka ta sig ifrån sexhandeln måste väl vara beundransvärt. Du vill alltså att de för evigt ska vara kvar som sexarbetare! 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, ArneMorales said:

 

 

Resten?

 

Det finns mycket få thailändska kvinnor som väljer en Falang man av annan orsak än pengar och trygghet, och flyttar till tex Sverige, av någon annan orsak än pengar.

Jag ser inte ner på dem för detta. Förstår att detta är deras bästa chans till ett materiellt bättre liv än de har möjlighet att uppnå för sig själva , sina barn och föräldrar om de kommer från en underklassfamilj i Thailand.

 

Jag är ju gift med en f.d bartjej och vi har varit gifta i mer än 20 år. Hon var ju och besökte mig i Sverige 2ggr i början av vår bekantskap. Tanken var ju att hon skulle flytta till Sverige så småningom. Men det visade sig att hon saknade sin familj för mycket. Det var många nätter av gråt och saknad av familj och Thailand. Jag flyttade hit istället vilket har gjort ett bättre liv för oss båda!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige var det många norrländska  underklasstjejer som på 1940- och 1950 -talet gjorde samma sak. Gick som prostituerade på tex Kungsgatan i Stocholm, och i bästa fall fan lyckan i en stabil sörländsk man.

Vad säger du om det Boa?

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle sexarbetare vara lyckligare än andra med (skit-) arbeten för lön?

Varför blir det så problematiskt och polariserat så snart sex är inblandat?

(kvinnor och feminism, jag vet men utveckla gärna om ni kan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt känna många s.k sex-arbetare under mina många år i Thailand. Dom har jobbat i bl.a Pattaya,Bangkok,Puketh m.m Nästan alla är mycket glada och trevliga tjejer. Dom flesta av dom drömmer ju om att träffa en Falang för ett långvarigt förhållande. Inte så många av dom som har lyckats med det. Men dom trivs med att jobba som s.k bar-tjejer.

Dom säger att det är dom själva som bestämmer om dom ska gå med en kille hem till hans hotell för trevlig gemenskap.

Dom känner sig inte utnyttjade på något sätt utan dom har ju valt att jobba i en bar utav egen fri vilja.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Eskort förmedling ?  555  

  90% av sexarbetarna i Phuket, HuaHin, Bangkok och Pattaya  sitter på ledig tid och skriver inlägg på Thai Friendly, och påstår att de lever under svåra förhållanden i sina hemprovinser på landsbyggden

90% skulle tro närmare 100%

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag har lärt känna många s.k sex-arbetare under mina många år i Thailand. Dom har jobbat i bl.a Pattaya,Bangkok,Puketh m.m Nästan alla är mycket glada och trevliga tjejer. Dom flesta av dom drömmer ju om att träffa en Falang för ett långvarigt förhållande. Inte så många av dom som har lyckats med det. Men dom trivs med att jobba som s.k bar-tjejer.

Dom säger att det är dom själva som bestämmer om dom ska gå med en kille hem till hans hotell för trevlig gemenskap.

Dom känner sig inte utnyttjade på något sätt utan dom har ju valt att jobba i en bar utav egen fri vilja.

 

 

Visst är det så. De har en hyglig inkomst och många kompisar i baren.

 

Man kan ju fundera på vad de skulle ha arbetat med om de inte arbetade i baren i Pattaya.

De flesta har  dåliga betyg från skolan, och har mycket svårt att få arbete i sina hemprovinser

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev ArneMorales:

I Sverige var det många norrländska  underklasstjejer som på 1940- och 1950 -talet gjorde samma sak. Gick som prostituerade på tex Kungsgatan i Stocholm, och i bästa fall fan lyckan i en stabil sörländsk man.

Vad säger du om det Boa?

Klart det fanns fattiga flickor på 40-50 talet som gjorde så men jag har ingen koll för jag var

inte på kungsgatan i Stockholm då även om jag skulle varit där så låg jag i barnvagn eller i

pappas pung

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Klart det fanns fattiga flickor på 40-50 talet som gjorde så men jag har ingen koll för jag var

inte på kungsgatan i Stockholm då även om jag skulle varit där så låg jag i barnvagn eller i

pappas pung

 

Du kan gå till biblioteket och låna boken  Kungsgatan  av Ivar Lo Johansson, om du vill lära lite Norrländsk historia inom detta område

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ukrainska kvinnor som nu är i Sverige och säljer sex.

 

De är också lyckliga och gör det frivilligt enligt MPRs samlande expertis då också.

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev ArneMorales:

I Sverige var det många norrländska  underklasstjejer som på 1940- och 1950 -talet gjorde samma sak. Gick som prostituerade på tex Kungsgatan i Stocholm, och i bästa fall fan lyckan i en stabil sörländsk man.

Vad säger du om det Boa?

De flesta blev förstörda för resten av livet. Har för mig att det var Malmskillnadsgatan dessa gick tills nätet tog över. Och märkligt att de inte går där idag, alltså det finns inte liknande verksamhet längre, för att ragga bättre liv.

 

Själv tycker jag att prostata undersökning känns väldigt obehagligt så hur kan det kännas att bli pentrerat varje dag i vaginan? Om man jämför prostitution med vanlig jobb kan man nog jämföra prostata undesökning med vaginalt samlag. Men det är bara hur jag känner hos docktorn, det behöver inte vara lika för alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Enis:

Alla ukrainska kvinnor som nu är i Sverige och säljer sex.

 

De är också lyckliga och gör det frivilligt enligt MPRs samlande expertis då också.

 

 

Enis

 

 

Ja, om de inte kan ha ett bättre liv hemma i Ukraina just nu. De kan känna lycka över att de drar in pengar i Sverige och kan hjälpa sin familj i Ukraina

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Amigo:

De flesta blev förstörda för resten av livet. Har för mig att det var Malmskillnadsgatan dessa gick tills nätet tog över. Och märkligt att de inte går där idag, alltså det finns inte liknande verksamhet längre, för att ragga bättre liv.

 

Själv tycker jag att prostata undersökning känns väldigt obehagligt så hur kan det kännas att bli pentrerat varje dag i vaginan? Om man jämför prostitution med vanlig jobb kan man nog jämföra prostata undesökning med vaginalt samlag. Men det är bara hur jag känner hos docktorn, det behöver inte vara lika för alla!

En del gillar ju att bli penetrerade varje dag 😇

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev måne:

En del gillar ju att bli penetrerade varje dag 😇

Och penetreringen kan ju sluta i en lycklig stund,vill du frånta oss den lyckan?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Enis:

Alla ukrainska kvinnor som nu är i Sverige och säljer sex.

 

De är också lyckliga och gör det frivilligt enligt MPRs samlande expertis då också.

 

 

Enis

Vi får nog dubbelkolla med Paolo 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag är ju gift med en f.d bartjej och vi har varit gifta i mer än 20 år. Hon var ju och besökte mig i Sverige 2ggr i början av vår bekantskap. Tanken var ju att hon skulle flytta till Sverige så småningom. Men det visade sig att hon saknade sin familj för mycket. Det var många nätter av gråt och saknad av familj och Thailand. Jag flyttade hit istället vilket har gjort ett bättre liv för oss båda!

Respekt till dig, inte många som vågar säga sanningen.
Mitt ex var en bartjej, vi köpte en karaokebar i korat senare men det har jag skrivit om.
Men tyvärr så höll det inte, men sånt är livet det går upp och ner.

Hon var också i Sverige 2 gånger, andra gången så saknade hon LOS för mycket så då fick vi ändra biljetten så hon åkte hem vi var ihop ca 3 år efter det men vi vart mer som kompisar så det funkade inte.

En liten rolig sak är min mamma tyvärr är hon död idag, hon var en moralkärring av högsta rang.
Hon fråga mig vart jag hade träffat min dam, hon hade hört om alla hemska historier om thaidamer, jag tänkte lika bra att säga sanning om vart jag hade träffat henne.
Så jag sa att jag träffade henne i en beerbar där man kan lösa ut tjejer, hon titta på mig, jag säger bara om blickar kunde döda skulle jag inte skrivit här.
Men efter en stund sa hon, du bara ljuger för mig och du får inte driva med mig, men vad fan jag hade sagt sanningen men hon ville inte lyssna.
Mitt ex och morsan kom mycket bra överens, och sådan trevlig tjej kan inte ha jobbat inom ett sådant yrke.

Snacka om vilka fördomar hon hade om människor, men så har/hade hon inte rest längre än till Stockholm och en gång var hon i Nässjö samt i Mantorp när jag bodde där, hon var aldrig utomlands hon ville inte, hon trivdes bäst i Örebro där hon kände sig trygg. 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan när jag hängde på Ganska många massage ställen i Stockholm så såg jag aldrig någon olycklig tvingad tjej dom flesta körde från HJ till full service. Och vi pratade ibland om det fanns ett ställe på södersidan som tvingade dom tjejerna till allt. Men dom tjejerna kunde skicka upp till 100-120 000kr i månaden till sina bankkonton i Thailand. 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag är ju gift med en f.d bartjej och vi har varit gifta i mer än 20 år. Hon var ju och besökte mig i Sverige 2ggr i början av vår bekantskap. Tanken var ju att hon skulle flytta till Sverige så småningom. Men det visade sig att hon saknade sin familj för mycket. Det var många nätter av gråt och saknad av familj och Thailand. Jag flyttade hit istället vilket har gjort ett bättre liv för oss båda!

Respekt , 10 poäng att du e ärlig. Lyfter på hatten......

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Eskort förmedling ?  555  

  90% av sexarbetarna i Phuket, HuaHin, Bangkok och Pattaya  sitter på ledig tid och skriver inlägg på Thai Friendly, och påstår att de lever under svåra förhållanden i sina hemprovinser på landsbyggden

Ja tro vad du vill men i mångt och mycket är det en eskortförmedling. Gå in och sök på tjejer i exempelvis Bangkok eller Pattaya som är online så kan du förmodligen räkna de som inte arbetar per timma på en hand. Det finns ett specifikt forum där Tjejerna betygsätt för sina prestationer. Sida upp och sida ner med recessioner och länkar till Thaifrendly profiler.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev evert 1:

Det finns golddiggers som kan tänka sig göra allt för att få leva lyxigt, men lycklig, ja för stunden, men oftast börjar de senare med droger, m.a.o. de har nog aldrig riktigt gillat var de håller på med.

Hur vet du detta? Erfarenhet, killgissning eller hört på tv?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev soi covboy:

För några år sedan när jag hängde på Ganska många massage ställen i Stockholm så såg jag aldrig någon olycklig tvingad tjej dom flesta körde från HJ till full service. Och vi pratade ibland om det fanns ett ställe på södersidan som tvingade dom tjejerna till allt. Men dom tjejerna kunde skicka upp till 100-120 000kr i månaden till sina bankkonton i Thailand. 

 

 

 

 

Skulle du kommit tillbaka om du sett en olycklig tvingad tjej, Så dum är dom inte att visa sånt

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja tro vad du vill men i mångt och mycket är det en eskortförmedling. Gå in och sök på tjejer i exempelvis Bangkok eller Pattaya som är online så kan du förmodligen räkna de som inte arbetar per timma på en hand. Det finns ett specifikt forum där Tjejerna betygsätt för sina prestationer. Sida upp och sida ner med recessioner och länkar till Thaifrendly profiler.

Är det på nåt sätt skamligt att vi träffats via nätet? Har inte varit inne på dessa saiter sen vi började leva tillsammans så jag ha inte nån koll på vad de håller på med där! Men tydligen finns det bland skribenter gifta män som har koll på siterna också! Sen minns jag inte vilken site det var, den kändes bekant o dög upp i minnet så skrev det. Kan lika väl ha varit microsofts match.com också.

 

För övrigt har det ingen betydelse var man har träffats eller vad har man sysslat med innan.  Om tycke uppstår så det kan lika väl hända på Henrikdals reningsverk som på Cafe Opera.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Amigo:

Vi träffades via nätet, tror det var thaifrendly eller nån sån site

 

Det är bra att det väcker känslor hos männen här. 

på vilken bar satt hon och skrev till dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...