Jump to content
IGNORERAD

Lyckliga sexarbetaren, finns den?


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

36 röster

  1. 1. Hur mår sexarbetare i mentalt, enl mig?

    • Dåligt! Över hälften mår dåligt.
      14
    • Bra! Över hälften mår bra o trivs i yrket.
      22


Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev Amigo:

Officiella version är att tjejer skulle ha lättare att ta kontakt med myndigheter, ½ sanning enl mig skuldbelägga mannen. (kun är oftas män)

 

Det andra, Inga säljare=inga köpare håller jag inte riktigt med, då skulle torken söka till ställe där det säljs.

Ingen efterfråga=ingen säljare 

Om jag skriver "inga säljare=inga köpare " Och "tvärtom"

Var det så svårt att fatta?

Tvärt om =inga köpare =inga säljare.

Du verkar gilla att krångla till det.

 

 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    32

  • Mankan

    9

  • ArneMorales

    8

  • Mr Ning Ning

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning:

Om jag skriver "inga säljare=inga köpare " Och "tvärtom"

Var det så svårt att fatta?

Tvärt om =inga köpare =inga säljare.

Du verkar gilla att krångla till det.

 

 

Kanske var jag otydlig, det var inte mening att göra det krångligt för dig. Förlåt.

Menade självklart

inga köpare= inga saljare,

inga säljare=torsken söker till andra ställe

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Kanske var jag otydlig, det var inte mening att göra det krångligt för dig. Förlåt.

Menade självklart

inga köpare= inga saljare,

inga säljare=torsken söker till andra ställe

Du är lustig du.

Var ska han söka sig om det inte finns några "säljare" menar du?

Finns inget att köpa får man gå hem och dra en höger.

Samma som i vilken butik som helst.

Inget att köpa så blir man utan.

 

Snart har du målat in dig helt i ett hörn om du krånglar till det mer.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev frogfish:

Förutom att det är ett felaktigt uttryck, är det också väldigt stigmatiserande. Och enda anledningen till att använda detta uttryck är om man är stark motståndare till prostitution och vill förstärka sin ståndpunkt med ohederlig argumentation. Kalla saker för vad de är så blir det färre missförstånd. Sälja männiokroppar är INTE samma sak som att sälja sexuella tjänster. Det borde tom du förstå.

 

Sen kan man vara för eller mot prostitution, det lägger jag mig inte i.

 

Och jag förstår inte varför du blir så förnärmad när du blir korrigerad i detta. Du skriver ju själv att du har svårt med språket, då är det väl bra om du får tips om vad som är korrekt på svenska?

Det måste vara en männisiokropp för att ha sex, säljer man kroppen för sex är

det för sexuella tjänster

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det måste vara en männisiokropp för att ha sex, säljer man kroppen för sex är

det för sexuella tjänster

Det är tillräckligt jobbigt att diskutera detta med nån som kan både läsa och skriva (eller iaf nåt av det), men med dig, @Boa52, nä där drar jag gränsen.

 

Ni verkar ha egna definitioner av hur svenska språket används där uppe i norr, vi sörlänningar får nog leva med det helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Du är lustig du.

Var ska han söka sig om det inte finns några "säljare" menar du?

Finns inget att köpa får man gå hem och dra en höger.

Samma som i vilken butik som helst.

Inget att köpa så blir man utan.

 

Snart har du målat in dig helt i ett hörn om du krånglar till det mer.

För det första, det finns värld även bortom hemhörnet också.

 

För det andra, känner mig inte alls som målat i hörn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Det måste vara en männisiokropp för att ha sex, säljer man kroppen för sex är

det för sexuella tjänster

Och så vaknade Mr IQ 🙄

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Amigo:

Helt enkelt tar vi nu reda på myten om sexarbetare är lyckliga?  Om du tycker majoriteten är lyckliga röstar du ja, annars nej.

Vi begränsar underökningen för bartjejer, massagesalong och de som säljer sex regelbundet på nätet.

Tar inte med köpta flickvänner som ställer upp mot betalning en månad om året när Lasse åker till Thailand.

 

Måste ändå ge dig en eloge för att du nu kommer ut så starkt mot prostitution. I en tidigare inkarnation gjorde du dig ett namn med dina "Uppför Trappan" bilder med up-skirt pics på unga tjejer du plockade ut short-time till något sunkigt knullrum. Under en senare inkarnation drev du en bar där jag antar att du gjorde dig skyldig till en del koppleri. Starkt att så tydligt ha vänt skutan.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

 

Måste ändå ge dig en eloge för att du nu kommer ut så starkt mot prostitution. I en tidigare inkarnation gjorde du dig ett namn med dina "Uppför Trappan" bilder med up-skirt pics på unga tjejer du plockade ut short-time till något sunkigt knullrum. Under en senare inkarnation drev du en bar där jag antar att du gjorde dig skyldig till en del koppleri. Starkt att så tydligt ha vänt skutan.

Det är delvis sant vad du skriver. Idag ångrar jag mina förehavanden för över tio år sedan, men det kan jag inte göra ogjort. Koppleri i gästhuset, inte vad jag vet men var inte där hela tiden. Du har bra minne,  du. Jag skulle inte göra det idag. Man har varit tvungen att ändra åsikten. Det var faktiskt så att jag hade likadan inställning för bartjejer/massagesalonger som flera har här på MPR tycks ha.  tyckte att det var inte så illa och ansåg mig som hjälte i nöden mer som utnyttjare. Idag ser jag det som en dum inställning. Jag tror jag har mognat sen dess på flera fronter.  Så man kan utvecklas på många sätt.

 

EN vändpunkt var då vi (var gift med thai då, ex idag) hade en "massagetjej" innboende hos oss, hon hade blivit gravid i sin verksamhet och kloka "hjälpsystrar" hade ordnat en olaglig abort till henne. Mina råd om att i Sverige behöver man inte vara rädd för abort ekade till döva öron. Hon höll att förblöda i sin säng tills vi ordnade att hon fick sjukhusvård. Hon också hade ursprungligen kommit till Sverige som flickvän men blivit utsparkat. Hon var dock helt lagligt i Sverige men medsystrar lockade henne till massagesalong som fick denna olyckliga resultat.

 

Edit: jag står för det jag gjort, och tar emot era skäll och anklagelser för dubbelmoral.

Edit 2: Väntade faktiskt vem som skulle ta upp det som du skrev om mig. 55555

Ändrades av Amigo
Står i texten.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är delvis sant vad du skriver. Idag ångrar jag mina förehavanden för över tio år sedan, men det kan jag inte göra ogjort. Koppleri i gästhuset, inte vad jag vet men var inte där hela tiden. Du har bra minne,  du. Jag skulle inte göra det idag. Man har varit tvungen att ändra åsikten. Det var faktiskt så att jag hade likadan inställning för bartjejer/massagesalonger som flera har här på MPR tycks ha.  tyckte att det var inte så illa och ansåg mig som hjälte i nöden mer som utnyttjare. Idag ser jag det som en dum inställning. Jag tror jag har mognat sen dess på flera fronter.  Så man kan utvecklas på många sätt.

 

EN vändpunkt var då vi (var gift med thai då, ex idag) hade en "massagetjej" innboende hos oss, hon hade blivit gravid i sin verksamhet och kloka "hjälpsystrar" hade ordnat en olaglig abort till henne. Mina råd om att i Sverige behöver man inte vara rädd för abort ekade till döva öron. Hon höll att förblöda i sin säng tills vi ordnade att hon fick sjukhusvård. Hon också hade ursprungligen kommit till Sverige som flickvän men blivit utsparkat. Hon var dock helt lagligt i Sverige men medsystrar lockade henne till massagesalong som fick denna olyckliga resultat.

Vad är det för dårar som knullar utan kondom på sådana ställen, hiv har ökat pga. bromsmediciner så folk ser inte könssjukdomar som nåt farligt längre
men att leva med hiv resten av livet är nog ingen dröm.
Men vad vet jag har aldrig vart på nån massagesalong, så vet inte hur kåt man kan bli när dom äggar upp en.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nerike:

Vad är det för dårar som knullar utan kondom på sådana ställen, hiv har ökat pga. bromsmediciner så folk ser inte könssjukdomar som nåt farligt längre
men att leva med hiv resten av livet är nog ingen dröm.
Men vad vet jag har aldrig vart på nån massagesalong, så vet inte hur kåt man kan bli när dom äggar upp en.

Vad jag hört erbjuder vissa extra betalt om de får sätta på utan kådis. Vi får se om ena parten ger sig tillkänna, den som tog flickan hit?

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Amigo:

Helt enkelt tar vi nu reda på myten om sexarbetare är lyckliga?  Om du tycker majoriteten är lyckliga röstar du ja, annars nej.

Vi begränsar underökningen för bartjejer, massagesalong och de som säljer sex regelbundet på nätet.

Tar inte med köpta flickvänner som ställer upp mot betalning en månad om året när Lasse åker till Thailand.

Korkad fråga...

 

Hur i hela friden kan någon uttala sig om en hel  yrkeskategori är lycklig???

 

Din fråga stinker av förutfattade meningar, mot både Kvinnorna som du antager är horor, och de människor som kvinnorna (och i vissa fall männen) träffar och bekantar sej med...

 

Vart vill du komma?

Är din flickvän köpt eller hyrd?

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Amigo:

Heh, du ger dem inte många val! 

 

När jag körde en sopsug, det var ett jobb som sög verkligen, så ena dagen var jag nöjd, andra dagen missnöjd. Men det handlade inte om att sälja sex, jag sög men bara sopor. Dessutom hade jag fri val, när arbetsvilkkoren blev så pass dåliga att jag vantrivdes så fixade jag sparken med avgångsvederlag. Vem orkar jobba tre veckor i sträck 12-14 timmar per dygn sju dagar i veckan. Själva systemet med sopsug är ju bra, så länge rören är täta.

Så jag får inte bli upprörd för minst sagt send syn på prostitution hos medlemmar här? Tyvärr är jag bara en människa och känner 

Sen har du missuppfattat helt, det handlar inte om att legalisera sexköp, utan hur glädjeflickor mår. Vad gäller tron på rätt eller fel om måendet är jag tvungen att luta mig till dokumenterat forskning. Var och en kan Googla fram fakta om det.Det vore ju en vinst för Dig om ni ärade medlemmar kan ändra min åsikt, eller hur!

 

Tomten ger inte blowjobb, säljer inte sex heller, högst nån överförfriskat kärring tjafasr på honom men Tomten kan säkert avvisa henne eller om han får ett skjuts så gör han det med glädje utan att ta betalt. I den rollen som tomten allmänt har (dela ut julklappar och sprida glädje) förmådar jag att Tomten mår bra så jag behöver inte skapa nån omröstning om det.

Kan inte fatta att folk ens jämför "vanliga" jobb med prostitution? 

Var har du själv träffat din sambo?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  Vad jag förstått finns det många prostituerade som blivit betydligt lyckligare pga sitt arbete. Inte över den fysiska aktiviteten, men över den goda inkomsten som tex gett dem möjlget att låta sina barn studera på gymnasium, yrkesskola,  universitet.

Gett sina föräldrar en bra vård vid svåra sjukdomar, eller kunnat köpa något som de inte skulle haft möjlighet till annars, tex ett hus eller en bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

På turistorterna i Thailand finns de dessutom en stor grupp prostituerade som blivit ännu lyckligare. Syftar på de tusentals tjejer som via sin prostitution funnit sitt livs kärlek, ofta en Farang, Korean, Japan, som dessutom bidrar till att deras familj får en ekonomisk trygghet för framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT måste jubla på sin kammare, så här många och långa inlägg lyckades inte ens han åstadkomma med sin visdom.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev måne:

Var har du själv träffat din sambo?

Vi träffades via nätet, tror det var thaifrendly eller nån sån site

 

1 timme sedan, skrev Baa:

BTT måste jubla på sin kammare, så här många och långa inlägg lyckades inte ens han åstadkomma med sin visdom.

 

Det är bra att det väcker känslor hos männen här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Amigo:

Vi träffades via nätet, tror det var thaifrendly eller nån sån site

 

Det är bra att det väcker känslor hos männen här. 

Mail order bride ?

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Amigo:

thaifrendly

Thaifrendly är väl förmodligen Thailands största eskortförmedling skulle jag gissa. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Thaifrendly är väl förmodligen Thailands största eskortförmedling skulle jag gissa. 

Oops

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Thaifrendly är väl förmodligen Thailands största eskortförmedling skulle jag gissa. 

Håller med dig, många tjänster som erbjuds där...

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Mankan:

Thaifrendly är väl förmodligen Thailands största eskortförmedling skulle jag gissa. 

 

 

Eskort förmedling ?  555  

  90% av sexarbetarna i Phuket, HuaHin, Bangkok och Pattaya  sitter på ledig tid och skriver inlägg på Thai Friendly, och påstår att de lever under svåra förhållanden i sina hemprovinser på landsbyggden

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Eskort förmedling ?  555  

  90% av sexarbetarna i Phuket, HuaHin, Bangkok och Pattaya  sitter på ledig tid och skriver inlägg på Thai Friendly, och påstår att de lever under svåra förhållanden i sina hemprovinser på landsbyggden

Det är de som förstör restens rykte! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...