Jump to content
IGNORERAD

Lyckliga sexarbetaren, finns den?


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

36 röster

  1. 1. Hur mår sexarbetare i mentalt, enl mig?

    • Dåligt! Över hälften mår dåligt.
      14
    • Bra! Över hälften mår bra o trivs i yrket.
      22


Recommended Posts

59 minuter sedan, skrev Amigo:

Så jag får inte bli upprörd för minst sagt send syn på prostitution hos medlemmar här? Tyvärr är jag bara en människa och känner 

Sen har du missuppfattat helt, det handlar inte om att legalisera sexköp, utan hur glädjeflickor mår. Vad gäller tron på rätt eller fel om måendet är jag tvungen att luta mig till dokumenterat forskning. Var och en kan Googla fram fakta om det.Det vore ju en vinst för Dig om ni ärade medlemmar kan ändra min åsikt, eller hur

Vad skulle de vara för vinst med det kan man ju undra. Sedan har vi uppenbarligen olika uppfattningar om vad som är en sned syn. Jag och flera andra tycker du har en inskränkt och sned syn på sexarbetare. Och nog handlade den andra tråden du startade om man tycket sexköp var ok eller inte så snacka inte goja. Din påstådda dokumenterade fakta som stöder ditt tänkande får du googla fram själv.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    32

  • Mankan

    9

  • ArneMorales

    8

  • Mr Ning Ning

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Jag har aldrig påstod att jag har lösning, och det är inte min ansvar heller. Sen orkar man inte gå in på kultur, histori och traditioner samt samhällssystemet i Thailand för att hämta förklaringar varför det är si eller så. Men en jämlik utbildning har lyft Norden från fattigdom, det vore en bra början. Men vi pratar om hur glädjeflickan mår, inte varför systemet är ruttet. Och man kan inte skylla att prostitution beror enbart på fattigdom och brist på utbildning, finns flera fattiga länder än Thailand som inte längre är nån u-land på långa vägar
 

U-land är ett fattigt land inget annat så ett fattigt land är ett U-land, dom tjejerna i dom länderna har det inte bättre än tjejerna i Thailand. Och dom sexarbetarna är lika lyckliga som dom i Thailand när dom har pengar, skillnaden är att thaidamer som jobbat i massagesalong kan tjäna mer pengar i Sverige om dom får chansen.
Sedan är det väl vi Svenskar som har gjort det så, för skulle ingen sagt nåt om happy ending när dom kom hem från sin resa från LOS skulle det inte finnas nån efterfrågan.
För ingen har väl talas om kambodjansk massage, så där finns det ingen efterfrågan. Men låt oss säga det skulle finnas en sådan variant med blowjob, ja då skulle det finnas i Sverige med. Efter alla killar kommer hem och berättar som ungefär som fiskarna skryter om sina fiskar, då skulle dom tjejerna vilja komma till Sverige för att kunna göra mer pengar.

 

Det håller jag inte med om, klassssämhälle som Thailand är.
Klass samhället du pratar om, är dom som har pengar och dom jobbar inte i fabriken utan på kontor.
När det gäller fattigt folk är det betyg som gäller, kom inte med nåt annat. Pengar styr Thailand

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Sedan har vi uppenbarligen olika uppfattningar om vad som är den sned syn. Jag och flera andra tycker du har en inskränkt och sned syn på sexarbetare.

För en gångs skull har Du rätt, vi har olika uppfattningar om vad som är sned syn på prostituion. Helt klart, jag nekar det inte.

För mig är det helt absurt att jämföra "vanlig" jobb med att sälja sin kropp (Inkl all sexarbete) liksom påstå att glädjeflickor skulle må bra av det. Jag börjar inte gissa vad din åsikt är om detta, det får du helt själv skriva här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snurrigt tyckte du @Amigo. Ett bra exempel på en tjej som har haft det riktigt tufft som får chansen och kan ta den.

 

Utsålt i hela USA & Europa 2022-2023, så lägg ner dina tråkiga fördomar. Spy Bar kunde lika gärna vara Rubys på soi 6.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Amigo:

För en gångs skull har Du rätt, vi har olika uppfattningar om vad som är sned syn på prostituion. Helt klart, jag nekar det inte.

För mig är det helt absurt att jämföra "vanlig" jobb med att sälja sin kropp (Inkl all sexarbete) liksom påstå att glädjeflickor skulle må bra av det. Jag börjar inte gissa vad din åsikt är om detta, det får du helt själv skriva här. 

Min åsikt har jag redan framfört. Förövrigt ”säljer man sin kropp” lika mycket eller kanske mer i andra fysiska krävande yrken. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Min åsikt har jag redan framfört. Förövrigt ”säljer man sin kropp” lika mycket eller kanske mer i andra fysiska krävande yrken. 

Så du anser att sälja sin kropp för sex är som vilken jobb som helst, som i kontor, fabrik, chaufför, grafiker, eletriker .... 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Så du anser att sälja sin kropp för sex är som vilken jobb som helst, som i kontor, fabrik, chaufför, grafiker, eletriker .... 

Att ”sälja sin kropp”är ju egentligen ett felaktigt utryck men det kommer ju sig av tabun och moralismen som omhuldar detta yrke. Möjligen hyr de ut den liksom man gör in andra yrken. 
 

Är sexarbete som vilket annat jobb som helt. Nej de är ju ett väldigt tabubelagt yrke och i Sverige så begår ju även deras kunder ett brott så nej de får nog anses vara ett speciellt yrke. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Nerike:

Klass samhället du pratar om, är dom som har pengar och dom jobbar inte i fabriken utan på kontor.
När det gäller fattigt folk är det betyg som gäller, kom inte med nåt annat. Pengar styr Thailand

Först vill jag tacka Dig för saklig konverstion, utan personliga påhopp.

 

Det är ju allmänt känt att pengar styr, och då är det ofta de som har pengar som bestämmer vem som ska få vilken jobb. Och de väljer sin egen favorit utan att titta i betygen, tyvärr.

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej de är ju ett väldigt tabubelagt yrke och i Sverige så begår ju även deras kunder ett brott så nej de får nog anses vara ett speciellt yrke. 

Du är som politiker, svarar utan att ge svar. Om vi säger så att vara professor i sosiologi är en speciell yrke också. Är det samma som jobba som prostitut? Lämna ut tabu o moral.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Att ”sälja sin kropp”är ju egentligen ett felaktigt utryck men det kommer ju sig av tabun och moralismen som omhuldar detta yrke. Möjligen hyr de ut den liksom man gör in andra yrken. 
 

Är sexarbete som vilket annat jobb som helt. Nej de är ju ett väldigt tabubelagt yrke och i Sverige så begår ju även deras kunder ett brott så nej de får nog anses vara ett speciellt yrke. 

Känner mig tvungen att slänga in en kommentar, ej speciellt riktad mot den citerade utan rent allmänt.

 

Utan att på nåt annat sätt moralisera över människors val (finns andra som sköter det med bravur), så säljer sexarbetare inte sin kropp, de säljer en tjänst.

Skulle de sälja sin kropp är vi inne på slaveri, vilket gör den övriga diskussionen överflödig. Alternativt är det i närheten av organhandel, vilket verkar osannolikt då det inte har nåt med sex att göra.

 

Nu avlägsnar jag mig igen. Har inte tid att spela schack med en duva.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Utan att på nåt annat sätt moralisera över människors val (finns andra som sköter det med bravur), så säljer sexarbetare inte sin kropp, de säljer en tjänst.

Skulle de sälja sin kropp är vi inne på slaveri, vilket gör den övriga diskussionen överflödig. Alternativt är det i närheten av organhandel, vilket verkar osannolikt då det inte har nåt med sex att göra.

Tack igen för din intelligenta inlägg. Vi kan ägna oss åt sementik eller ämnet i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju undra varför man bara gör köp av sex kriminellt och inte att sälja sex.

Det ena ger ju det andra.

Inga säljare=inga köpare och tvärt om.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Tack igen för din intelligenta inlägg. Vi kan ägna oss åt sementik eller ämnet i tråden.

Du kan kalla det semantik, men att medvetet använda felaktiga benämningar för att överdramatisera känns inte helt ärligt, oavsett vad man tycker i "ämnet". Att sälja kroppar och att sälja tjänster (tex sexuella) är 2 helt olika saker.

 

Sen kan du sluta med epiteten, du börjar ju själv grina och slänga pannslag omkring dig när nån kallar dig nåt. Jag skulle tex kunna diskutera hur du uttrycker dig i skrift, men det är inte min grej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mr Ning Ning:

Man kan ju undra varför man bara gör köp av sex kriminellt och inte att sälja sex.

Det ena ger ju det andra.

Inga säljare=inga köpare och tvärt om.

Officiella version är att tjejer skulle ha lättare att ta kontakt med myndigheter, ½ sanning enl mig skuldbelägga mannen. (kun är oftas män)

 

Det andra, Inga säljare=inga köpare håller jag inte riktigt med, då skulle torken söka till ställe där det säljs.

Ingen efterfråga=ingen säljare 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag skulle tex kunna diskutera hur du uttrycker dig i skrift, men det är inte min grej.

Du får gärna göra det, om det sker konstruktivt. Svenska är inte min modersmål, det har de flesta med normal intelligens uppfattat.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Amigo:

Du är som politiker, svarar utan att ge svar. Om vi säger så att vara professor i sosiologi är en speciell yrke också. Är det samma som jobba som prostitut? Lämna ut tabu o moral.

Nej professoryrket kräver betydligt högre utbildning. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Du får gärna göra det, om det sker konstruktivt. Svenska är inte min modersmål, det har de flesta med normal intelligens uppfattat.

Men då hoppas jag att du lärt dig skillnaden på att sälja människokroppar och att sälja tjänster. Bra att jag kunde lära dig nåt, varsågod!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

slänga pannslag omkring dig när nån kallar dig nåt.

Allvarligt, vem bryr sig om "karma"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Men då hoppas jag att du lärt dig skillnaden på att sälja människokroppar och att sälja tjänster. Bra att jag kunde lära dig nåt, varsågod!

Det är rena rama sementik, i vardagsspråk förstår nästan alla vad sälja sin kropp har för betydelse

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Allvarligt, vem bryr sig om "karma"

Så du menar att du delar ut dem utan att bry dig?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Allvarligt, vem bryr sig om "karma"

Som sagt, nu hoppas jag åtminstone vad som erbjuds i "ämnet" ska uttryckas korrekt. Då är mitt jobb gjort här, moralisterna får ta över igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Som sagt, nu hoppas jag åtminstone vad som erbjuds i "ämnet" ska uttryckas korrekt. Då är mitt jobb gjort här, moralisterna får ta över igen.

Du får gärna läsa vad det står i tråd starten. 

 

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Så du menar att du delar ut dem utan att bry dig?

Jepp, oftas bara för skojs skull. Inget som jag tar med allvar, varken delat eller mottaget

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Det är rena rama sementik, i vardagsspråk förstår nästan alla vad sälja sin kropp har för betydelse

Förutom att det är ett felaktigt uttryck, är det också väldigt stigmatiserande. Och enda anledningen till att använda detta uttryck är om man är stark motståndare till prostitution och vill förstärka sin ståndpunkt med ohederlig argumentation. Kalla saker för vad de är så blir det färre missförstånd. Sälja männiokroppar är INTE samma sak som att sälja sexuella tjänster. Det borde tom du förstå.

 

Sen kan man vara för eller mot prostitution, det lägger jag mig inte i.

 

Och jag förstår inte varför du blir så förnärmad när du blir korrigerad i detta. Du skriver ju själv att du har svårt med språket, då är det väl bra om du får tips om vad som är korrekt på svenska?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Förutom att det är ett felaktigt uttryck, är det också väldigt stigmatiserande.

Förlåt att jag inte skrev: Människa som säljer sin kö för pengarna

 

Sen skrev jag att svenska är inte min modersmål, inte som Du påstår att jag har svårt med språket.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Förlåt att jag inte skrev: Människa som säljer sin kö för pengarna

Pratar vi biljard nu? Svårt att hänga med i svängarna.....

 

Om du menar "kön" så säljer sexsäljaren inte sitt kön heller, det bör väl mer ses som ett verktyg för att tillhandahålla tjänsten som säljs.

Om du inte är inne på organhandel ändå. Men då känns det som saker blandats ihop.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...