Jump to content
IGNORERAD

Lyckliga sexarbetaren, finns den?


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

36 röster

  1. 1. Hur mår sexarbetare i mentalt, enl mig?

    • Dåligt! Över hälften mår dåligt.
      14
    • Bra! Över hälften mår bra o trivs i yrket.
      22


Recommended Posts

Helt enkelt tar vi nu reda på myten om sexarbetare är lyckliga?  Om du tycker majoriteten är lyckliga röstar du ja, annars nej.

Vi begränsar underökningen för bartjejer, massagesalong och de som säljer sex regelbundet på nätet.

Tar inte med köpta flickvänner som ställer upp mot betalning en månad om året när Lasse åker till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    32

  • Mankan

    9

  • ArneMorales

    8

  • frogfish

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Amigo:

Helt enkelt tar vi nu reda på myten om sexarbetare är lyckliga?  Om du tycker majoriteten är lyckliga röstar du ja, annars nej.

Vi begränsar underökningen för bartjejer, massagesalong och de som säljer sex regelbundet på nätet.

Tar inte med köpta flickvänner som ställer upp mot betalning en månad om året när Lasse åker till Thailand.

Fan, ibland undrar jag om Boa kapat ditt konto, men frågan är om du inte är BTT:s bror?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Amigo:

Helt enkelt tar vi nu reda på myten om sexarbetare är lyckliga?  Om du tycker majoriteten är lyckliga röstar du ja, annars nej.

Vi begränsar underökningen för bartjejer, massagesalong och de som säljer sex regelbundet på nätet.

Tar inte med köpta flickvänner som ställer upp mot betalning en månad om året när Lasse åker till Thailand.

Hur många sexarbetare måste man ha umgänge med för att det ska kallas ett representativt urval?

räcker det med 1 eller 2?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Fan, ibland undrar jag om Boa kapat ditt konto, men frågan är om du inte är BTT:s bror?

Ibland kan inavel ställa till det!

Men det är bara fredag en gång i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför blir ni så upprörda för en oskyldig fråga? 

 

44 minuter sedan, skrev Wangthong:

Hur många sexarbetare måste man ha umgänge med för att det ska kallas ett representativt urval?

räcker det med 1 eller 2?

Behöver inte ha ett enda umgänge, vad tycker du 

 

20 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Räckte det inte med den andra tråden i ämnet?

Blir ju bara samma tyckande igen.

Det gick inte lägga till en fråga med röstning i efterskott

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns golddiggers som kan tänka sig göra allt för att få leva lyxigt, men lycklig, ja för stunden, men oftast börjar de senare med droger, m.a.o. de har nog aldrig riktigt gillat var de håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Men var är Batting när man som bäst behöver honom......?

Kanske vi kan få ha en gästexpert enbart för denna tråden, menar såklart BTT?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Amigo:

Behöver inte ha ett enda umgänge, vad tycker du 

Tror, menar du väl?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner!

 

Vad vill du ha svar på?

 

Ett schackbräde har 64 rutor, varav hälften är vita. Ta din diskussion på hemmet och njut av en god lussebulle i stället.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev uptoyou:

Tror, menar du väl?

Nej, vissa medlemmar knyter det till religion så man får akta sig att använda ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Amigo:

Undrar varför blir ni så upprörda för en oskyldig fråga? 

 

Behöver inte ha ett enda umgänge, vad tycker du 

 

Det gick inte lägga till en fråga med röstning i efterskott

I det här fallet verkar du vara mest upprörd av sakfrågan som skapar flera trådar i samma ämne till ingen nytta.

Jag är inte det minsta upprörd.

 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Lägg ner!

 

Vad vill du ha svar på?

 

Ett schackbräde har 64 rutor, varav hälften är vita. Ta din diskussion på hemmet och njut av en god lussebulle i stället.

 

 

Du kan bara bläddra förbi om ämnet är plågsam

 

1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning:

I det här fallet verkar du vara mest upprörd av sakfrågan

Det är sant, jag är väldigt upprörd för åsikterna som medllemmar verkar ha om prostitution. 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig fråga
Om horan är lycklig ja när dom har pengar, annars är dom som vanligt folk dom är inga special människor livet går upp ner hela tiden.
 

Ställ frågan till en slamsugare om han är lycklig, också ett jävla skitjobb.
Eller ställ frågan till alla som jobbar, är dom lyckliga på jobbet eller är dom lyckliga hemma.
Men en sak är säker alla är lyckliga när dom har pengar och hälsan, den som säger annat ljuger för sig själv.

Så frågan är mycket dålig, vad ska dom göra vissa har inte blivit födda med en silversked.
Dom har 3 val
1. bli kriminell (bortser sälja sex här), och inte veta om dom får ihop pengar till mat eller boende
2. bo på gatan och tigga, och inte veta om dom får ihop pengar till mat.
3. jobba inom serviceyrket, mat får dom alltid i baren, salongen, gogo mm. vissa får bo på övervåningen om det gäller en bar i ett townhouse,  annars bo hos nån annan tjej som jobbar där tills dom kommer på fötterna.

 

Lite som att välja mellan dåligast (1), dåligare (2), dåligt (3), vilket av dom alternativen skulle du välja.

 

Obs. finns ett val till men då brukar killen vara med på det eller kompisar, och det är datingsiter där dom blåser folk vet ej hur vanligt det är att en ensam tjej gör sånt

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Det är sant, jag är väldigt upprörd för åsikterna som medllemmar verkar ha om prostitution. 👍

Tänk vad många tjejer som fått ett bättre liv, då blir du kanske mindre upprörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är sant, jag är väldigt upprörd för åsikterna som medllemmar verkar ha om prostitution. 👍

Det blir ju lite lustigt då att du anklagar andra för att vara upprörd när du själv var så oerhört bestört över att andra tycker sexköp borde legaliseras. Och inte var du fyrkantig heller men har enligt dig själv den enda rätta "Tron" att alla sexarbetare mår dåligt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Amigo:

Undrar varför blir ni så upprörda för en oskyldig fråga? 

 

Behöver inte ha ett enda umgänge, vad tycker du 

 

Det fungerar inte att publicera detta i Lancet. En mycket serösare enkät vore att fråga om hur du tror tomten mår mentalt?

Det är en djäkla skillnad på dom som tvingas/luras in i detta via människosmugglare och dom som själv väljer vad dom gör och kan sluta när de själva vill. 

Det tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det krävs att man skall vara "lycklig" av sitt arbete så finns det nog inte många såna jobb.

Jag jobbade en tid på ett reningsverk och största lyckan var att gå hem därifrån.

 

Att jobba är ett nödvändigt ont och vi väljer alla olika typer av arbete.

Lyckliga som olyckliga.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nerike:

 

Så frågan är mycket dålig, vad ska dom göra vissa har inte blivit födda med en silversked.
Dom har 3 val
1. bli kriminell (bortser sälja sex här), och inte veta om dom får ihop pengar till mat eller boende
2. bo på gatan och tigga, och inte veta om dom får ihop pengar till mat.
3. jobba inom serviceyrket, mat får dom alltid i baren, salongen, gogo mm. vissa får bo på övervåningen om det gäller en bar i ett townhouse,  annars bo hos nån annan tjej som jobbar där tills dom kommer på fötterna

Heh, du ger dem inte många val! 

 

40 minuter sedan, skrev Nerike:

Ställ frågan till en slamsugare om han är lycklig, också ett jävla skitjobb.

När jag körde en sopsug, det var ett jobb som sög verkligen, så ena dagen var jag nöjd, andra dagen missnöjd. Men det handlade inte om att sälja sex, jag sög men bara sopor. Dessutom hade jag fri val, när arbetsvilkkoren blev så pass dåliga att jag vantrivdes så fixade jag sparken med avgångsvederlag. Vem orkar jobba tre veckor i sträck 12-14 timmar per dygn sju dagar i veckan. Själva systemet med sopsug är ju bra, så länge rören är täta.

24 minuter sedan, skrev Mankan:

Det blir ju lite lustigt då när du anklagar andra för att vara upprörd när du själv var så oerhört bestört över att andra tycker sexköp borde legaliseras. Och inte var du fyrkantig heller men har enligt dig själv den enda rätta "Tron" att alla sexarbetare mår dåligt.

Så jag får inte bli upprörd för minst sagt send syn på prostitution hos medlemmar här? Tyvärr är jag bara en människa och känner 

Sen har du missuppfattat helt, det handlar inte om att legalisera sexköp, utan hur glädjeflickor mår. Vad gäller tron på rätt eller fel om måendet är jag tvungen att luta mig till dokumenterat forskning. Var och en kan Googla fram fakta om det.Det vore ju en vinst för Dig om ni ärade medlemmar kan ändra min åsikt, eller hur!

 

26 minuter sedan, skrev Wangthong:

En mycket serösare enkät vore att fråga om hur du tror tomten mår mentalt?

Tomten ger inte blowjobb, säljer inte sex heller, högst nån överförfriskat kärring tjafasr på honom men Tomten kan säkert avvisa henne eller om han får ett skjuts så gör han det med glädje utan att ta betalt. I den rollen som tomten allmänt har (dela ut julklappar och sprida glädje) förmådar jag att Tomten mår bra så jag behöver inte skapa nån omröstning om det.

25 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Om det krävs att man skall vara "lycklig" av sitt arbete så finns det nog inte många såna jobb.

Kan inte fatta att folk ens jämför "vanliga" jobb med prostitution? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Heh, du ger dem inte många val! 

 

När jag körde en sopsug, det var ett jobb som sög verkligen, så ena dagen var jag nöjd, andra dagen missnöjd. Men det handlade inte om att sälja sex, jag sög men bara sopor. Dessutom hade jag fri val, när arbetsvilkkoren blev så pass dåliga att jag vantrivdes så fixade jag sparken med avgångsvederlag. Vem orkar jobba tre veckor i sträck 12-14 timmar per dygn sju dagar i veckan. Själva systemet med sopsug är ju bra, så länge rören är täta.

Så jag får inte bli upprörd för minst sagt send syn på prostitution hos medlemmar här? Tyvärr är jag bara en människa och känner 

Sen har du missuppfattat helt, det handlar inte om att legalisera sexköp, utan hur glädjeflickor mår. Vad gäller tron på rätt eller fel om måendet är jag tvungen att luta mig till dokumenterat forskning. Var och en kan Googla fram fakta om det.Det vore ju en vinst för Dig om ni ärade medlemmar kan ändra min åsikt, eller hur!

 

Tomten ger inte blowjobb, säljer inte sex heller, högst nån överförfriskat kärring tjafasr på honom men Tomten kan säkert avvisa henne eller om han får ett skjuts så gör han det med glädje utan att ta betalt. I den rollen som tomten allmänt har (dela ut julklappar och sprida glädje) förmådar jag att Tomten mår bra så jag behöver inte skapa nån omröstning om det.

Kan inte fatta att folk ens jämför "vanliga" jobb med prostitution? 

Nu gör du dig löjlig.

Allt arbete är en sorts prostitution.

Gilla det eller ej.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Du kan bara bläddra förbi om ämnet är plågsam

 

Det är sant, jag är väldigt upprörd för åsikterna som medllemmar verkar ha om prostitution. 👍

Plågsamt?

 

Har levt med div arbetare dom senaste 30 åren av mitt liv. Har det uppstått problem hjälper man självklart till, precis som man gör mot en hemlös eller en sjuk person.

 

Ser faktiskt ingen skillnad. En dialog brukar lösa det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tror" att det är max EN % av de tjejer som prostituerat sig som lyckats ta sig ur skiten för att längre fram i livet få det bra = vara nöjd.

Thailand består inte bara av turistghetton, men just där är det de unga och mest vackra tjejerna finns.

Lyckas någon ta sig ur skiten och få det bra sprider hon direkt ut det i sociala medier, men även tjejer som tagit sig ur men inte fått det bra berättar också sagor för sina f.d. kollegor/konkurrenter. men den största prostitutionen finns utanför turistghettona, bland vanliga thailändare och dessa brudar lever aldrig något lyxliv, hankar sig bara fram dag för dag.

Av dessa tror jag INGEN mår bra, tvärtom de mår förbannat dåligt, men för att kunna överleva är de oftast tvingade att ta till drastiska lösningar.

Tror att de mår minst lika dåligt som de östeuropeiska damer som blivit lurade till Sverige men sats i prostitution.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Amigo:

Heh, du ger dem inte många val! 

Och vilka andra alternativ tror du dom har, det är inga raketforskare som jobbar inom sexjobben.

Dom har en dålig grundskola utb. från ex dålig skola på Isaan kanske till och med inte godkänd i alla ämnen då dom kommer från en fattig familj
som inte kan ge dom förutsättningar för att få godkänt i alla ämnen.

Och att studera ja det vore ett alternativ, men då glömmer du en sak vi pratar Thailand inte Sverige det kostar pengar.

Ett skitigt fabriksjobb ja det vore också ett alternativ, men samma sak där dom jobben kräver mer utb. än vad dom har,  och det finns många om dom jobben i Thailand, där tittar dom tyvärr på betyg inte på person.
Enda sättet att få ett sådan jobb är via en släkting eller kompis som har jobbat där i många år och inte klagat, finns nog inte många sådan personer.
 

Finns också det sämsta alternativet och det är självmord som tyvärr är vanligt i Thailand, men nu ska vi inte ta upp det.

Så ge mig ett alternativ, du som verkar ha lösningen.
Och tänk på att det finns inte så många möjligheter för dom tjejerna, visst dom kan jobba som dagsavlönade på nån fruktfarm eller risfarm och där får dom jobba som fan för en skitlön typ 150-200 bath för ett 10 timmarspass. Snacka om att utnyttja människor, där har du nästan slavförhållande.
 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Nu gör du dig löjlig.

Allt arbete är en sorts prostitution.

Gilla det eller ej.

I princip har Du rätt, men vi kan välja ganska fritt själv vad vi vill hålla på, klart kunskap eller hälsa kan sätta gränser att man kan inte göra det man gillar. Som jag blev inte intagen på eletrikerlinje pga färgblindhet i tonåren.

 

12 minuter sedan, skrev Nerike:

Så ge mig ett alternativ, du som verkar ha lösningen.

Jag har aldrig påstod att jag har lösning, och det är inte min ansvar heller. Sen orkar man inte gå in på kultur, histori och traditioner samt samhällssystemet i Thailand för att hämta förklaringar varför det är si eller så. Men en jämlik utbildning har lyft Norden från fattigdom, det vore en bra början. Men vi pratar om hur glädjeflickan mår, inte varför systemet är ruttet. Och man kan inte skylla att prostitution beror enbart på fattigdom och brist på utbildning, finns flera fattiga länder än Thailand som inte längre är nån u-land på långa vägar

 

12 minuter sedan, skrev Nerike:

Thailand där tittar dom tyvärr på betyg inte på person.

Det håller jag inte med om, klassssämhälle som Thailand är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...