Jump to content
IGNORERAD

Korat/Buriram


Blingen

Recommended Posts

Ska ner ett par dagar efter jul o hämta Farsan o brorsan i Bangkok, kör ner från Ubon

Då jag har ena dottern med mig så vill jag ta det lugnt o inte köra för långt på en dag.

Så planerar en övernattning i korat/nakhon ratchasima på vägen ner samt en övernattning

i Buriram på vägen hem.. Har aldrig brytt mig om att boka innan, men nu vid nyårstider är det nog läge…

Finns det några rekommendationer på hyfsade hotell/motell med hyfsad resturang? 
Eller nära någonstans man kan käka gött ?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Blingen:

Ska ner ett par dagar efter jul o hämta Farsan o brorsan i Bangkok, kör ner från Ubon

Då jag har ena dottern med mig så vill jag ta det lugnt o inte köra för långt på en dag.

Så planerar en övernattning i korat/nakhon ratchasima på vägen ner samt en övernattning

i Buriram på vägen hem.. Har aldrig brytt mig om att boka innan, men nu vid nyårstider är det nog läge…

Finns det några rekommendationer på hyfsade hotell/motell med hyfsad resturang? 
Eller nära någonstans man kan käka gött ?

Korat.

Kantary Hotel.

Riktigt bra grill resturang där, bra hotell i övrigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Korat.

Kantary Hotel.

Riktigt bra grill resturang där, bra hotell i övrigt.

Kollade precis, inga lediga rum 🙄

Men känner att jag kanske ska förtydliga lite, jag har inget emot fina hotell

men jag kan lika gärna stanna över på ett motell med parkering utanför dörren, bara det finns hyfsat käk så är jag nöjd, nästan att föredra då budgeten är låg🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Blingen:

Kollade precis, inga lediga rum 🙄

Men känner att jag kanske ska förtydliga lite, jag har inget emot fina hotell

men jag kan lika gärna stanna över på ett motell med parkering utanför dörren, bara det finns hyfsat käk så är jag nöjd, nästan att föredra då budgeten är låg🤣

Fortune också bra, ligger centralt.

Ta en Grab till maten.


https://goo.gl/maps/DuCCJ5ThdoeZFbLU9
 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att det kan vara riktigt långa bilköer den tiden. Själv valde jag att flyga hem till buriram. Dyrt var det 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-15 at 18:31, skrev Blingen:

Ska ner ett par dagar efter jul o hämta Farsan o brorsan i Bangkok, kör ner från Ubon

Då jag har ena dottern med mig så vill jag ta det lugnt o inte köra för långt på en dag.

Så planerar en övernattning i korat/nakhon ratchasima på vägen ner samt en övernattning

i Buriram på vägen hem.. Har aldrig brytt mig om att boka innan, men nu vid nyårstider är det nog läge…

Finns det några rekommendationer på hyfsade hotell/motell med hyfsad resturang? 
Eller nära någonstans man kan käka gött ?

 

Se bara till att du inte ska köra hem när nyårstrafiken drar i gång.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

 

Se bara till att du inte ska köra hem när nyårstrafiken drar i gång.

 

Kör den 28e från Bangkok tyvärr..

Men tar det lugnt, hoppas på att slippa massiva köer ialf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...