Jump to content
IGNORERAD

Uppdrag granskning, SVT: Happy ending.


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

79 röster

  1. 1. Har Du blivit erbjuden "extra allt" i thaimassage salong, i Sverige?

    • Ja
      14
    • Nej, aldrig
      14
    • Har aldrig besökt sån ställe.
      51


Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Om jag blir av med min kära hustru (Hon är gullig igen, så det blir inte så), så hade jag gärna besökt Valhalla och "diskuterat" med den jämnåriga tanten, hon bör vara väldigt erfaren!

 

Minns att det fanns ett Valhalla i Patong år 2000, finns det kvar och är det i så fall samma stuk på det i Rawai?

Valhalla i Patong var, som jag minns det väldigt trevligt, särskilt som jag var där ett par gånger på min första resa. då jag var ungkarl!

 

 

MVH 

Valhalla drevs av en tokig dansk som söp ihjäl sig för ca ett år sedan.

Vad jag vet hade de inget gemensamt mer än namnet med Valhalla i Patong 

Det var en trevlig oas för många år sedan men förföll i samma takt som ägaren.

Nu har änkan flyttat stället lite längre bort från beachen. Nytt och fräscht. Jag önskar dem lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    37

  • Boa52

    14

  • Soengsang

    12

  • Tommy

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Men alla historier kommer i bokform så småningom

Lugna ner dig, jag har inte läst klart första boken än :D

Blir andra boken i samma format som första, eller det blir som en riktig bok?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
58 minuter sedan, skrev uptoyou:

Lugna ner dig, jag har inte läst klart första boken än :D

Blir andra boken i samma format som första, eller det blir som en riktig bok?

Den kommer att bli lika tjock som en bibel, men innehållet inte lika skenheligt och det kommer ännu att ta sin tid att få ihop allting , kommer ju fram nya saftiga saker hela tiden som skall pusslas in på rätt ställen och årtal

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Den kommer att bli lika tjock som en bibel, men innehållet inte lika skenheligt och det kommer ännu att ta sin tid att få ihop allting , kommer ju fram nya saftiga saker hela tiden som skall pusslas in på rätt ställen och årtal

Lugna inte ner dig. Ser fram mot att få läsa den!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

nya saftiga saker hela tiden

Hårt liv i Khonken 🤣🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Oj då vilken fantastisk händelse din fru var med om. Förövrigt är det om inte bara falanger som betalar för bom bom.

Du läser som vet inte vad,min fru var med alltså var jag också där. Sen är det väl helt klart

inte falangerna som startat en bordell det gjorde Thai själva och dom kan fortfarande ha

en mianoi i byarna i isan. Var väl inte så länge sen en man i Thai kunde ha flera fruar. Var in

och tittade i en bordell i Udon bara Thai gubbar som smög in där, 5 min sen kom dom ut,

en snabbis. Min fru var med, jag nyfiken, där sa dom det ja berättade inga falanger damen

kan inte jobba på ett dygn. Sen dom flesta flickor som var där kom från Laos ,söta,  Men som jag såg var alla över 20 år Vi hade med oss en Thai gubbe som guide

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Du läser som vet inte vad,min fru var med alltså var jag också där. Sen är det väl helt klart

inte falangerna som startat en bordell det gjorde Thai själva och dom kan fortfarande ha

en mianoi i byarna i isan. Var väl inte så länge sen en man i Thai kunde ha flera fruar. Var in

och tittade i en bordell i Udon bara Thai gubbar som smög in där, 5 min sen kom dom ut,

en snabbis. Min fru var med, jag nyfiken, där sa dom det ja berättade inga falanger damen

kan inte jobba på ett dygn. Sen dom flesta flickor som var där kom från Laos ,söta,  Men som jag såg var alla över 20 år Vi hade med oss en Thai gubbe som guide

Skulle frugan titta på då medans du boomboom?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Lucky:

 

Spännande. Men jag vill nog hellre se filmen...🤓

Arnlod Svartzneger lär få huvudrollen! Mona  Slemlin blir den kvinnliga h***n!:lipa::buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev rolba:

Valhalla drevs av en tokig dansk som söp ihjäl sig för ca ett år sedan.

Vad jag vet hade de inget gemensamt mer än namnet med Valhalla i Patong 

Det var en trevlig oas för många år sedan men förföll i samma takt som ägaren.

Nu har änkan flyttat stället lite längre bort från beachen. Nytt och fräscht. Jag önskar dem lycka till

Visst låg det på  vänstersidan på vägen upp mot Matlådan från beachen sett .   Eller har jag fel ,,,Blir o åka ner nästa vinter o få lite uppdate...  Rawai med omnejd är en av mina favo i Thai ...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wavis:

Visst låg det på  vänstersidan på vägen upp mot Matlådan från beachen sett .   Eller har jag fel ,,,Blir o åka ner nästa vinter o få lite uppdate...  Rawai med omnejd är en av mina favo i Thai ...

Från Chalong till höger, från Nai harn vänster från piren sett...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-16 at 17:03, skrev Amigo:

Vad tror Du, finns det fler ställen som du beskriver än ställen som finns i provinser typ plåtskjul där lastbilschaffisar besöker?

 

Jag har alltid varit välkommen på såna ställen.

Om du menar de med finfin belysning längs vägarna... Det var dock många år sen jag besökte en sån.

 

Men jag klär mig oftast just som en thailändsk lastbilschaufför.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Men jag klär mig oftast just som en thailändsk lastbilschaufför.

pastel_tracksuit.thumb.jpeg.beffee2acce8904b0b0b8957ac3d2994.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-14 at 18:09, skrev Amigo:

Förresten kan sexköplagen tillämpas om en svensk köper sex i Thailand, kan man bli dömd i Sverige då även om brottet sker i en annan land?

Dom har ju pratat om att införa det. Norge har det. Dock blir det ju bara symbolik. Och skulle som exempel trigga länder som Polen att införa dubbel straffbart för kvinnor som åker till Sverige och utför abort. Bättre då att låta det lands lagar som man befinner sig i gälla. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-15 at 07:15, skrev Tallviking:

Så om du mår bra av att sälja heroin är det helt ok att göra det ?

Nu är ju heroin olagligt att inneha. Medans sex inte är förbjudet. 

Om man jämför med att sälja alkohol är jag mer förstående till din jämförelse. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev wavis:

Visst låg det på  vänstersidan på vägen upp mot Matlådan från beachen sett .   Eller har jag fel ,,,Blir o åka ner nästa vinter o få lite uppdate...  Rawai med omnejd är en av mina favo i Thai ...

Helt rätt. Rakt in från Nikitas kan man säga. 

Uppdateringar behövs kontinuerligt här. Massor med nytt fast jag bara varit borta ett halvår. 

Nya stället i ringat. Gamla vid krysset. 

IMG_20221218_165456.thumb.jpg.35bb2503ced83771a4d3b08b3017b48f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev audirs2:

Arnlod Svartzneger lär få huvudrollen! Mona  Slemlin blir den kvinnliga h***n!:lipa::buba:

Får jag gissa lite, så blir det svettigt för Mona Slemlin om hon ska vara ensam kvinnlig h**a. Behövs nog betydligt flera på den rollen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-18 at 18:00, skrev Wangthong:

Får jag gissa lite, så blir det svettigt för Mona Slemlin om hon ska vara ensam kvinnlig h**a. Behövs nog betydligt flera på den rollen.

ta in klappturken oxå

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-14 at 18:09, skrev Amigo:

Förresten kan sexköplagen tillämpas om en svensk köper sex i Thailand, kan man bli dömd i Sverige då även om brottet sker i en annan land?

Det stämmer att man som svensk köper sex i ett land där det är förbjudet att sälja sex så kan man bli dömd i Sverige, lagen säger att svenskar kan bli dömda inom sexköpslagen om brottet sker i länder där det är förbjudet att sälja sex, men icke i dom länder där det är tillåtet att sälja sex.
 

Men hur det skulle ske att en svensk skulle bli dömd för sexköpslagen som sker i ett annat lan har jag svårt att se, utan dom kommer lägga ner fallet då brott har skett utomlands och ej går att utreda.
Svensk Polis/åklagare har ingen befogenhet i andra länder, finns även där undantag men då ska det röra sig om mycket grova brott, samt en inbjudan frän det landets Polis/åklagare kår.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-18 at 04:02, skrev Surin P3:

 

Jag har alltid varit välkommen på såna ställen.

Om du menar de med finfin belysning längs vägarna... Det var dock många år sen jag besökte en sån.

 

Men jag klär mig oftast just som en thailändsk lastbilschaufför.

Du somnar ju jämt 😂

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...