Jump to content
IGNORERAD

Uppdrag granskning, SVT: Happy ending.


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

79 röster

  1. 1. Har Du blivit erbjuden "extra allt" i thaimassage salong, i Sverige?

    • Ja
      14
    • Nej, aldrig
      14
    • Har aldrig besökt sån ställe.
      51


Recommended Posts

56 minuter sedan, skrev Amigo:

Förresten vilken part syftar Du med tron om "äkta kärlek" flickan eller gamla gubben?

Är väl uppenbart vilken part jag syftar på, lite boaism om du inte fattar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    37

  • Boa52

    14

  • Soengsang

    12

  • Tommy

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Amigo:

I grunden handlar det om hur de mår, det är inte nåt som feminister, moraljägare eller PK fjäskare driver bara för att de är avundsjuka. Jag blir ledsen när jag läser dina argument, tydligen har Du inte tittat programmet ens! De flesta är inte i salongerna av frivilja och snack om att skicka pengar till familjen håller inte när man ser vart pengarna går, spel o dyra väskor, som använd som lockbete i sociala medier för att locka unga till Norden.

 

Som jag förstod är det två vägar hur man hamnar  i massagesalong, den ena en vanlig parförhållande spricker, man förlorar ansiktet om man återvänder till Thailand o tjejen blir lockat av andra thai till salongen, genom lov om guld o gröna skogar och ofta lögner som det var i Ying´s fall.

 

Den andra vägen är ren människo handel, flickor importeras från Thailand, ofta till helt annat än massagesalong 

 

 

Skrev jag inte
Tycker dom ska sluta jaga massage salongerna så länge det  inte handlar om koppleri, trafficking mm. Då ska dom jagas.
 

Mina argument det är sanningen, varför spelar många jo den stora drömmen om den där jättevinsten och många blir spelberoende spelar bort hela livet, bostad, familj, vänner mm.
Men då kommer det en snyft historia om hur spelbolagen lockat dom att spela, och nyheterna hänger på nu snackar vi i Sverige.


Detsamma gäller serviceyrket i Thailand alla vinner inte på det, många gubbar/killar som blir kära och skickar pengar och tror att dom är den enda.
Och i Thailand är det förbjudet med sexyrken, men många väljer det istället för tjuva, inbrott, droger mm. inte många torskar  som blir arga efter en happy ending 
Men många blir arga om dom bli bestulna och lättare att åka dit för stöld pga. all övervakning med kameror, dna, fingeravtryck mm.

 

Som sagt man måste förstå kulturen, mitt gamla ex. hemby fanns det en sådan tjej som jobbade i byn hon vart lämnad av sin kille med tre barn.
Vad skulle hon leva på, ingen sa nåt till mig men tjejen sa till mig om henne och alla tyckte synd om henne men ingen sa nåt ont ord om henne.
Fast hon låg mot betalning med gubbarna i byn, alla var tysta om det och såg mellan fingrarna ingen ville bli uthängd att deras gubbe var där.

 

Och om sanningen ska fram, så finns inte alla sexarbetare på turistorterna utan det mesta sexhandel sker mellan thaidam  och en thaikille.
Men sånt blundar vi Svenskar för, inte finns det i min tjej/dams hemby jo det finns och finns i nästa alla byar, städer mm.
För att inte tala om alla karaoke ställen i byarna samt mindre städer eller i kvarter i större städer där turister inte går.

 

Och thaikillarna är inte bara där för att supa och sjunga, och mycket ovanligt med turister på sådan ställen och dom nästan skriker av glädje då man går in på dom karaokebarerna,  dels att man har tjejen med sig samt i regel ett antal familjemedlemmar då vet dom att man är där för att supa, äta samt sjunga och det kommer spendera pengar samt dricks till tjejerna, och kan tala om att det är inte dyrt men väldigt uppskattat av familjen som mest har jag lagt typ 1500 - 2 500 Bath för en helkväll med familjen.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-14 at 10:41, skrev Surin P3:

Frivillig prostitution borde vara laglig.

Min dotter känner en tjej som har frivilligt prostituerat sig, hon vill ha fina kläder senaste mobiler.

Efter akten mår hon dåligt, men vill inte sluta. Hon berättade att på en bra  månad drar hon ihop 100,000.

Hon har många stamkunder som vill ha sex med henne. 

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är väl uppenbart vilken part jag syftar på, lite boaism om du inte fattar.

Okey, Han föll inte ens i min tanke? Tror inte att Boas fru far illa hos honom, men kan inte veta det för känner inte, har aldrig ens träffat dem.

 

22 minuter sedan, skrev Nerike:

Tycker dom ska sluta jaga massage salongerna så länge det  inte handlar om koppleri, trafficking mm. Då ska dom jagas.

Det är ju alltid nån som "organiserar" hyr lokalen, etc, Ying verkade inte vara där frivilligt. Och många är tvungna att fortsätta pga skulder som uppstått på  deras spelande. Spelberoende beror på dåligt mående, man söker spänning för att komma bort från sina känslor, precis samma sätt som i vilken beroende som helst, man säljer sig=mår dåligt, försöker bli av med känslor med spelande, förlorar och mår ännu sämre, en jävla ont cirkeln som man inte fattar, eftersom man förnekar sanningen. de flesta spelberoenden är väl medvetna om hur liten chans de har att vinna (för att komma ut systemet, fast även om de vinner, de fortsätter tills de har förlorat allt igen) Man lever i bubblan att när jag vinner, då... klart man får ju drömma, så länge man inte flyttar in i luftslottet innan den är färdigbyggt. Spelandet är en genväg till förmögenhet 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

I grunden handlar det om hur de mår, det är inte nåt som feminister, moraljägare eller PK fjäskare driver bara för att de är avundsjuka. Jag blir ledsen när jag läser dina argument, tydligen har Du inte tittat programmet ens! De flesta är inte i salongerna av frivilja och snack om att skicka pengar till familjen håller inte när man ser vart pengarna går, spel o dyra väskor, som använd som lockbete i sociala medier för att locka unga till Norden.

 

Som jag förstod är det två vägar hur man hamnar  i massagesalong, den ena en vanlig parförhållande spricker, man förlorar ansiktet om man återvänder till Thailand o tjejen blir lockat av andra thai till salongen, genom lov om guld o gröna skogar och ofta lögner som det var i Ying´s fall.

 

Den andra vägen är ren människo handel, flickor importeras från Thailand, ofta till helt annat än massagesalong 

 

 

Du verkar ha en enorm erfarenhet av att träffat och pratat själv med dessa tjejer eftersom du vet hur dåligt dom mår? 

Det har inte slagit dig att alla såna här program i Sverige är vinklade för att vara pk? 

Men självklart så vet Svenne banan exakt hur alla världens sex arbetare mår, det politiskt korrekta är att säga att den lyckliga horan inte existerar så då säger man det och alla Amigos håller med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Amigo:

Okey, Han föll inte ens i min tanke? Tror inte att Boas fru far illa hos honom, men kan inte veta det för känner inte, har aldrig ens träffat dem.

 

Det är ju alltid nån som "organiserar" hyr lokalen, etc, Ying verkade inte vara där frivilligt. Och många är tvungna att fortsätta pga skulder som uppstått på  deras spelande. Spelberoende beror på dåligt mående, man söker spänning för att komma bort från sina känslor, precis samma sätt som i vilken beroende som helst, man säljer sig=mår dåligt, försöker bli av med känslor med spelande, förlorar och mår ännu sämre, en jävla ont cirkeln som man inte fattar, eftersom man förnekar sanningen. de flesta spelberoenden är väl medvetna om hur liten chans de har att vinna (för att komma ut systemet, fast även om de vinner, de fortsätter tills de har förlorat allt igen) Man lever i bubblan att när jag vinner, då... klart man får ju drömma, så länge man inte flyttar in i luftslottet innan den är färdigbyggt. Spelandet är en genväg till förmögenhet 

Kortspel om pengar gör många Thai damer även om dom har en snäll faranggubbe, kortspel

är vanligt i byarna också, och det är som jag sett mest äldre damer, över 50 år som sitter i nåt

hus och spelar, spel om pengar är förbjudet i Thai så dom gömmer sej i nåt hus. Min fru kan

inte ens spela 5 kort så ni behöver inte komentera om det

I Sverige, Umeå är det värre med kortspel hos vissa damer, inte för dom är fattig men dom tror

tydligen att dom ska bli rikare, men vissa förlorar 20-30 tusen på en kväll-natt, dom jag vet har

jobb men blir ändå som tokiga när det blir kortspel eller lotteri

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev LTD:

Du verkar ha en enorm erfarenhet av att träffat och pratat själv med dessa tjejer eftersom du vet hur dåligt dom mår? 

Det har inte slagit dig att alla såna här program i Sverige är vinklade för att vara pk? 

Men självklart så vet Svenne banan exakt hur alla världens sex arbetare mår, det politiskt korrekta är att säga att den lyckliga horan inte existerar så då säger man det och alla Amigos håller med. 

Man behöver inte mer än sunt förnuft och förmåga att känna vanlig empati (medmänskilighet) för att förstå deras situation. Du kommer med livserfarenhet upptäcka att allt behöver man inte ha egen erfarenhet för att förstå.  Jag är 100% säker att minst 95% av medlemmar på MPR håller med mig om hur dessa massagetjejer mår i verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostitution, missbruk eller ett allmänt destruktivt liv. Allt det kan bli skäl för utvisning, när Tidöavtalet ska omvandlas till regeringspolitik.
– Jag förstår inte poängen med att vi ska ha utländska prostituerade i Sverige, sa Jimmie Åkesson i en TT-intervju.

Kritiker invänder att prostituerade ska ses som brottsoffer och inte riskera utvisning.

– För mig spelar det inte så stor roll hur de betraktas, sa Åkesson.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Amigo:

Man behöver inte mer än sunt förnuft och förmåga att känna vanlig empati (medmänskilighet) för att förstå deras situation. Du kommer med livserfarenhet upptäcka att allt behöver man inte ha egen erfarenhet för att förstå.  Jag är 100% säker att minst 95% av medlemmar på MPR håller med mig om hur dessa massagetjejer mår i verkligheten.

 

Jag skulle drista mig att vända på det: Jag är 100 % säker på 95% av medlemmarna här på MPR inte delar de åsikter du uttryckt i tråden hittills. Skrollade lite fort igenom tråden nu, och det verkar inte direkt som du blivit överöst med medhåll på dina inlägg.

 

För egen del tycker jag dina inlägg präglas av en ganska stor brist på den livserfarenhet du påstår dig ha. Inga medhåll från mig således.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag skulle drista mig att vända på det: Jag är 100 % säker på 95% av medlemmarna här på MPR inte delar de åsikter du uttryckt i tråden hittills. Skrollade lite fort igenom tråden nu, och det verkar inte direkt som du blivit överöst med medhåll på dina inlägg.

 

För egen del tycker jag dina inlägg präglas av en ganska stor brist på den livserfarenhet du påstår dig ha. Inga medhåll från mig således.

Om det vore så som Du beskriver, vore det verkligen skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag skulle drista mig att vända på det: Jag är 100 % säker på 95% av medlemmarna här på MPR inte delar de åsikter du uttryckt i tråden hittills. Skrollade lite fort igenom tråden nu, och det verkar inte direkt som du blivit överöst med medhåll på dina inlägg.

 

För egen del tycker jag dina inlägg präglas av en ganska stor brist på den livserfarenhet du påstår dig ha. Inga medhåll från mig således.

Du skrollade lite fort igenom tråden skriver du ändå vet du allt om vad som har skrivits

alla åsikter, tankar, tjejernas dilemma med andra ord du vet allt, tror du i alla fall. Har inte varit

på en Thai masage i sverige eller Thailand men träffat flickor därifrån HUVA. Du vet

ingenting

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag besökt en gång thaimassage i Sverige, vill minnas att det var 2006. Det var en besvikelse, betala för att nån smeker mig, nej tack. Den behandlingen fick inte ens blodet att cirkulera, och jag var inte ute efter "extra". Men är medveten att det finns även duktiga thaimassörer i Sverige, men ifall jag behöver massage föredrar jag traditionell idrottsmassage.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Boa52:

Du skrollade lite fort igenom tråden skriver du ändå vet du allt om vad som har skrivits

alla åsikter, tankar, tjejernas dilemma med andra ord du vet allt, tror du i alla fall. Har inte varit

på en Thai masage i sverige eller Thailand men träffat flickor därifrån HUVA. Du vet

ingenting

Precis som du då 🤣🤣

Snacka om att kasta sten i glashus 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom glädjeflickor som jag pratat/umgåst med, är detsamma svar...jobba på tex fabrik för en bråkdel av pengarna är totalt ointressant. Jobben finns ....snabba pengar är viktigare, om man kan välja. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev berlitz:

Dom glädjeflickor som jag pratat/umgåst med, är detsamma svar...jobba på tex fabrik för en bråkdel av pengarna är totalt ointressant. Jobben finns ....snabba pengar är viktigare, om man kan välja. 

 

Tyvärr tänker några Thai damer så och med medhåll av importgubben , Money money

läste ni inte om gubben som jobbade Hm högt inom nån statstjänsteman han hyrde ut 

sin fru på kvällarna mot bet. Trodde det var Ok tyckte han Dubbel HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Tommy:

Meaow, som Agogo-dansaren kallade sej, var faktiskt med på vårt bröllop ett år senare, som gäst eftersom hon blivit ihop med en av mina vänner i Patong! (Vi är fortfarande vänner, och hon var ihop med min vän i ca 5 år efter det)!

 

Så du är buksvåger med polaren? 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev falukorven:

 

Så du är buksvåger med polaren? 😃

Japp!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

importgubben

Många importgubbar här som importerat fattiga isaantjejer, 15-25år yngre än dem själva.

Är det dem du syftar på?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom gånger jag fått massage i sverige har det varit av mitt ex´s kompisar och då har det aldrig

varit annat än bra thaimassage.

 

När jag varit på massage i Thailand har det aldrig varit att det skulle kunna kallas massage , men det

borde jag vetat redan när jag gick in 😇

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev berlitz:

Dom glädjeflickor som jag pratat/umgåst med, är detsamma svar...jobba på tex fabrik för en bråkdel av pengarna är totalt ointressant. Jobben finns ....snabba pengar är viktigare, om man kan välja. 

 

I Sverige eller i Thailand? Det är en viss skillnad i fabrikslöner och arbetsvillkor

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-14 at 16:05, skrev Soengsang:

Ska jag vara ärlig så har jag mött fler olyckliga traktorförare än horor.

Har faktiskt hört att Indier och Araber är ett större gissel för dem.

Fantastiskt att vi putteländer i Norden allt tror vi vet o gör rätt, det troendet är inte bra.

Word!

 

Man stannar inte i branschen i 15-20 år om man mår så jäkla dåligt av det. Många kan välja vilka kunder dom vill ha och samtidigt ha jäkligt kul. Låter kanske lite konstigt, men är väldigt vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Word!

 

Man stannar inte i branschen i 15-20 år om man mår så jäkla dåligt av det. Många kan välja vilka kunder dom vill ha och samtidigt ha jäkligt kul. Låter kanske lite konstigt, men är väldigt vanligt.

Intressant, undrar hur många, låt oss säga 35 åringar jobbar som bartjej? Då skulle man ha jobbat 17 år i branchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Amigo:

I Sverige eller i Thailand? Det är en viss skillnad i fabrikslöner och arbetsvillkor

Thailand 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara hoppar in lite och ulkar ur mig det jag känner till om detta och det verkar vara vanligt att tjejer från Thailand kommer in på turistvisum och jobbar som hjälpsyster (lånat ord av SC) på lämpligt massageställe. Det uppfattar jag som att de gör det av ekonomiskt syfte och inte är tvingade därtill dessutom glädjer det alla glada påsättare som får doppa och den väna hjälpsystern tjäna en slant. Kan inte bli speciellt uppjagad av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Amigo:

Intressant, undrar hur många, låt oss säga 35 åringar jobbar som bartjej? Då skulle man ha jobbat 17 år i branchen.

Vad får dig att tro att alla måste jobba som "bartjejer"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...