Jump to content
IGNORERAD

Boka buss på nätet


UglyFarang

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

undvik även boka hos bolag som ligger i chapter 11

 

 

Vad betyder det?

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    14

  • apknug

    10

  • Nicholas

    4

  • pigge01

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Lucky:

 

Vad betyder det?

att man ligger under amerikansk konkursförvaltare. 

 

såsom SAS gör just nu. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Nicholas:

att man ligger under amerikansk konkursförvaltare. 

 

såsom SAS gör just nu. 

 

Nja, det liknar väl mer en rekonstruktion, och  att bolaget är skyddat från konkurs under chapter 11. 

 

Sen skulle jag iof alltid vara beredd på att flygbolaget går i konkurs. Vilket som.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

Nja, det liknar väl mer en rekonstruktion, och  att bolaget är skyddat från konkurs under chapter 11. 

 

Sen skulle jag iof alltid vara beredd på att flygbolaget går i konkurs. Vilket som.

Jasså du. 

 

Du tänker att man vilkårslöst kan vifta med vita flaggan och sedan sköta sina egna business i lugn och ro under chapter 11 utan att amerikanska staten ställer några krav. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jasså du. 

 

Du tänker att man vilkårslöst kan vifta med vita flaggan och sedan sköta sina egna business i lugn och ro under chapter 11 utan att amerikanska staten ställer några krav. 

 

 

Öh, det är Amerikanska staten som "driver" bolaget och ingen annan för ha några krav. På konkurs.

 

Jag väntar på att nån som väntar på 200 euro i ersättning som inte fått betalt ska skicka in en konkursansökan till Attunda tingsrätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Öh, det är Amerikanska staten som "driver" bolaget och ingen annan för ha några krav. På konkurs.

 

Jag väntar på att nån som väntar på 200 euro i ersättning som inte fått betalt ska skicka in en konkursansökan till Attunda tingsrätt.

 

Om det är amerikanska staten som driver bolaget nu, är inte det svindlande nära en konkursförvaltare? 

 

som aktieägare är du satt under förmyndare. 

 

Jag undrar vilket gediget fotarbete SAS gjorde för att flytta dom mest ömmande problemen in under amerikansk jursidiktion. 

 

Kan inte varit vackert. 

 

Men nuvarande CEO har ju det som sin paradgren. 

han kom förmodligen med ett helt team, ett paket. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Om det är amerikanska staten som driver bolaget nu, är inte det svindlande nära en konkursförvaltare? 

 

som aktieägare är du satt under förmyndare. 

 

Jag undrar vilket gediget fotarbete SAS gjorde för att flytta dom mest ömmande problemen in under amerikansk jursidiktion. 

 

Kan inte varit vackert. 

 

Men nuvarande CEO har ju det som sin paradgren. 

han kom förmodligen med ett helt team, ett paket. 

 

 

 

Du gick på den alltså? 

 

Testa och köpa och sälja några sas aktier själv utan förmyndaren.

 

Holländaren kör väl denna för tredje gången nu? 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev apknug:

Dessa riktig bokningar är "hyres" bokningar. Det bokas att flyg för dig som du aldrig kan eller får flyga det avbokas automatiskt. Men det fungerar perfekt. Enkelt är det också!

 

Jag har en "kompis" som flög enkel business med thai via London ner nu. Han behövde en biljett ut ur Thailandet och bokade med dem i länken nedan. Funka perfekt, gick man in på thais hemsida så låg bokningen där.

 

Det finns rätt många som säljer denna tjänst. Sök på "rent onward ticket" eller liknande.

 

http://rentonwardticket.com/

 

 

 

Ganska likt det som @Soengsang tipsade om tidigare då:  https://www.fakeflighttickets.com/  

En fantastisk affärs idé. 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Ganska likt det som @Soengsang tipsade om tidigare då:  https://www.fakeflighttickets.com/  

En fantastisk affärs idé. 

Fast den där faketicket behöver man inte betala för. Bara att ta fram en gammal bokning och ändra lite datum och tider själv.

 

Vill man ha en riktig bokning så kostar det ca 10 $. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Fast den där faketicket behöver man inte betala för. Bara att ta fram en gammal bokning och ändra lite datum och tider själv.

 

Vill man ha en riktig bokning så kostar det ca 10 $. 

Förstår fortfarande inte vem som vill riskera sin resa genom förfalskade dokument. Risken lär vara låg, men så onödigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev M33:

Förstår fortfarande inte vem som vill riskera sin resa genom förfalskade dokument. Risken lär vara låg, men så onödigt. 

En  äkta bokning är en äkta bokning.  Inga förfalskade dokument för 10$. 

 

5$ elller edited kan man akta sig för om man så vill.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev apknug:

En  äkta bokning är en äkta bokning.  Inga förfalskade dokument för 10$. 

 

5$ elller edited kan man akta sig för om man så vill.

 

 

 

 

 

 

Det är helt korrekt som du skriver om man läser på de båda sidorna hur deras metoder fungerar och för min del så betalar jag hellre 10$ för en riktig bokning som är gjord hos ett riktigt flygbolag.

Ett stort tack för hjälpen!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2022-12-14 at 02:45, skrev apknug:

Dessa riktig bokningar är "hyres" bokningar. Det bokas att flyg för dig som du aldrig kan eller får flyga det avbokas automatiskt. Men det fungerar perfekt. Enkelt är det också!

 

Jag har en "kompis" som flög enkel business med thai via London ner nu. Han behövde en biljett ut ur Thailandet och bokade med dem i länken nedan. Funka perfekt, gick man in på thais hemsida så låg bokningen där.

 

Det finns rätt många som säljer denna tjänst. Sök på "rent onward ticket" eller liknande.

 

http://rentonwardticket.com/

 

 

 

Kompisen testade denna och det gick inte att betala med endast kort utan det var tvingande att använda Pay Pal.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Kompisen testade denna och det gick inte att betala med endast kort utan det var tvingande att använda Pay Pal.

Eventuellt nåt tillfälligt, ja.., eum jag menar min "kompis" hade inga problem i slutet av november. Det tog kanske 2h att få bokningen bara. 

 

Jag, eum min andra "kompis" var tvungen att testa den helt fejk ticket här om dagen. 40 minuter innan avgång från Phuket till Saigon. Formellt krävs knappt utresa men bolaget stod på sig, i imigration frågade i gen så klart. 

 

Den 5$ kom på 2 sekunder. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Eventuellt nåt tillfälligt, ja.., eum jag menar min "kompis" hade inga problem i slutet av november. Det tog kanske 2h att få bokningen bara. 

 

Jag, eum min andra "kompis" var tvungen att testa den helt fejk ticket här om dagen. 40 minuter innan avgång från Phuket till Saigon. Formellt krävs knappt utresa men bolaget stod på sig, i imigration frågade i gen så klart. 

 

Den 5$ kom på 2 sekunder. 

 

 

 

Så helfejken funkade också?

Jag har tyvärr inte detta delikata problemet ännu men hoppas att det blir aktuellt mycket snart, sambon tvingade mej att packa mina väskor idag om uti fall att...

Jävla mög att jag måste ha 4 biljetter där 2 ska hem efter ca 3 veckor och de andra innan april.

Vet du om det går att se vilket Finnair plan det är som lämnar Kastrup 15:15 imorgon?

Både jag och kompisen har försökt att hitta vart man får fram den infon men bara lyckats få fram info för ca en timme, just nu får jag fram 18:20- 19:05.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Så helfejken funkade också?

Jag har tyvärr inte detta delikata problemet ännu men hoppas att det blir aktuellt mycket snart, sambon tvingade mej att packa mina väskor idag om uti fall att...

Jävla mög att jag måste ha 4 biljetter där 2 ska hem efter ca 3 veckor och de andra innan april.

Vet du om det går att se vilket Finnair plan det är som lämnar Kastrup 15:15 imorgon?

Både jag och kompisen har försökt att hitta vart man får fram den infon men bara lyckats få fram info för ca en timme, just nu får jag fram 18:20- 19:05.

Det verkar vara OH-LTM imorgon. Den har mig veterligen inte premium economy.

 

Screenshot_2022-12-30-11-13-48-191.jpeg.8b7d07b6fd9b2420d3fb81a196a22963.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Det verkar vara OH-LTM imorgon. Den har mig veterligen inte premium economy.

 

Screenshot_2022-12-30-11-13-48-191.jpeg.8b7d07b6fd9b2420d3fb81a196a22963.jpeg

 

Tyvärr fel "imorgon" men nu spelar det ingen roll, jag tror att hans sambo har stressat upp honom så att de är på väg till färjan nu...

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Tyvärr fel "imorgon" men nu spelar det ingen roll, jag tror att hans sambo har stressat upp honom så att de är på väg till färjan nu...

 

Samma kärra "rätt" imorgon dock ,😊

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev apknug:

Samma kärra "rätt" imorgon dock ,😊

 

Då är det inte planet med "gratis" PE, hoppas att det finns kvar när vi kommer iväg, sambon beslutade nu på morgonen att vi väntar en vecka med att åka...

Det kan ha ändrats till middagstid..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...