Jump to content
IGNORERAD

Boka buss på nätet


UglyFarang

Recommended Posts

Finns det någon sajt där man kan boka en bussresa ut ur Thailand som man kan visa upp vid incheckningen på Kastrup?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    14

  • apknug

    10

  • Nicholas

    4

  • pigge01

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köp en avbokning bar flygbiljett 

Bkk - Singapore 

Som du avbokar i från Thailand 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett detta i vissa sammanhang, vet inte om det fungerar?

https://www.fakeflighttickets.com/

Jag gjorde en biljett BKK-KUL, lite lustiga datum....men kanske går o få till, hade ingen anledning o lägga tid på det.

1553984561_Skarmavbild2022-12-11kl_15_41_13.thumb.png.3c718d5c9a4c0d725775ab221023f732.png

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Finns det någon sajt där man kan boka en bussresa ut ur Thailand som man kan visa upp vid incheckningen på Kastrup?

Inte direkt svar på din fråga, men ska du inte åka så funkar ju det billigaste du kan hitta på tex Air Asia.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Inte direkt svar på din fråga, men ska du inte åka så funkar ju det billigaste du kan hitta på tex Air Asia.

 

 

 

Ok.

Nej, jag ska inte åka utan bara visa upp vid incheckningen så att jag kommer med planet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sett detta i vissa sammanhang, vet inte om det fungerar?

https://www.fakeflighttickets.com/

Jag gjorde en biljett BKK-KUL, lite lustiga datum....men kanske går o få till, hade ingen anledning o lägga tid på det.

1553984561_Skarmavbild2022-12-11kl_15_41_13.thumb.png.3c718d5c9a4c0d725775ab221023f732.png

 

Ha-ha, denna var ju fin, kan detta verkligen funka?

5$ för en "biljett".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

Köp en avbokning bar flygbiljett 

Bkk - Singapore 

Som du avbokar i från Thailand 

 

Kan du rekommendera ett flygbolag som har dessa avbokningsbara biljetterna?

Hur jag än har sökt så har det inte dykt upp någon info om att de är avbokningsbara men jag har ingen större koll på flygbolag varken i Thailand eller på andra ställen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ha-ha, denna var ju fin, kan detta verkligen funka?

5$ för en "biljett".

Ingen aning, överlägset enklast är väl att fixa ett visum, slippa krångla med immigration på plats?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ingen aning, överlägset enklast är väl att fixa ett visum, slippa krångla med immigration på plats?

 

Det har du säkert helt rätt i men de har som krav att få se ett kontoutdrag vilket jag inte är beredd att lämna till mutkolvarna på den thailändska immigrationsmyndigheten.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Det har du säkert helt rätt i men de har som krav att få se ett kontoutdrag vilket jag inte är beredd att lämna till mutkolvarna på den thailändska immigrationsmyndigheten.

Ok, så det behövs nu för singel entry turistvisum?

Räcker väl med ett löneutdrag också, tycker mig sett dem som använt det för div visum.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ok, så det behövs nu för singel entry turistvisum?

Räcker väl med ett löneutdrag också, tycker mig sett dem som använt det för div visum.

 

Detta är vad jag har läst här i en tråd om visum.

Jag har ganska stor aktivitet på mina konto pga renoveringar och ombyggnader och hyresintäkter och att visa upp detta för de uniformerade i Thailand känns helt idi*tiskt, hade jag haft ett sparkonto med ett lagom belopp på så hade det inte varit något problem men jag har i år haft en enorm(för mej) omsättning av kapital på kontot.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Detta är vad jag har läst här i en tråd om visum.

Jag har ganska stor aktivitet på mina konto pga renoveringar och ombyggnader och hyresintäkter och att visa upp detta för de uniformerade i Thailand känns helt idi*tiskt, hade jag haft ett sparkonto med ett lagom belopp på så hade det inte varit något problem men jag har i år haft en enorm(för mej) omsättning av kapital på kontot.

Jag tog bara ett screenshot av saldot och några aktiviteter. Inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Ha-ha, denna var ju fin, kan detta verkligen funka?

5$ för en "biljett".

Jo den "funkar" nog fast det är ingen riktig bokning. Behöver man en sådan här kan man lika gärna ta fram en egen gammal bokning och ändra datum på den. 

 

Fast det finns riktiga bokningar att köpa för ca 10$. Då kan man slå in dem i flygbolagets hemsida och där ligger då en riktig bokning. 

 

 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Lucky:

Måste man ha en fast inkomst för att få visum? Och kunna bevisa det?

Nja det finns inga krav på fast inkomst men man behöver väl kunna visa upp att man har pengar. Jag har sökt och fått beviljat 2 turistvisum som e-visum. Ena gången bifogade jag en lönespec och andra gången ett kontoutdrag. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-11 at 16:27, skrev UglyFarang:

 

Kan du rekommendera ett flygbolag som har dessa avbokningsbara biljetterna?

Hur jag än har sökt så har det inte dykt upp någon info om att de är avbokningsbara men jag har ingen större koll på flygbolag varken i Thailand eller på andra ställen.

 

Du kan göra der med Thai på nätet.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-12 at 10:09, skrev apknug:

Jo den "funkar" nog fast det är ingen riktig bokning. Behöver man en sådan här kan man lika gärna ta fram en egen gammal bokning och ändra datum på den. 

 

Fast det finns riktiga bokningar att köpa för ca 10$. Då kan man slå in dem i flygbolagets hemsida och där ligger då en riktig bokning. 

 

 

 

Vart hittar jag riktiga bokningar för 10$?

Jag har kollat mycket på flygbiljetter och det lägsta jag just nu har hittat ligger på 60$ och ingen info om den är avbokningsbar med återbetalning.

Att ändra en riktig bokning ligger långt utanför min kompetens på tangentbordet...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Vart hittar jag riktiga bokningar för 10$?

Jag har kollat mycket på flygbiljetter och det lägsta jag just nu har hittat ligger på 60$ och ingen info om den är avbokningsbar med återbetalning.

Att ändra en riktig bokning ligger långt utanför min kompetens på tangentbordet...

Om du bokar en avbokningsbar, utan avgift,  så spelar ju priset ingen roll. Boka med kreditkort, avboka samma månad = behöver inte ens belasta egna pengar.

 

Denna bokning gör du med fördel direkt hos ett flygbolag, och gärna hos ett som inte är nära KK. 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev M33:

Om du bokar en avbokningsbar, utan avgift,  så spelar ju priset ingen roll. Boka med kreditkort, avboka samma månad = behöver inte ens belasta egna pengar.

 

Denna bokning gör du med fördel direkt hos ett flygbolag, och gärna hos ett som inte är nära KK. 

 

Jag har lärt mej läxan och bokar numera alltid hos flygbolaget och betalar alltid med kreditkortet,

Problemet är för mej att hitta dessa avbokningsbara biljetter, jag har precis kollat hos Thai på en resa mellan BKK-SIN men biljetten är non refundable, jag bytte från ekonomi till Business men det var också non refundable.

Sajten där jag jagar biljetter Swe-Thai går just nu inte att få fram någon info alls BKK-SIN vilket är synd för där finns en ruta att kryssa i för refundable.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Vart hittar jag riktiga bokningar för 10$?

Jag har kollat mycket på flygbiljetter och det lägsta jag just nu har hittat ligger på 60$ och ingen info om den är avbokningsbar med återbetalning.

Att ändra en riktig bokning ligger långt utanför min kompetens på tangentbordet...

Dessa riktig bokningar är "hyres" bokningar. Det bokas att flyg för dig som du aldrig kan eller får flyga det avbokas automatiskt. Men det fungerar perfekt. Enkelt är det också!

 

Jag har en "kompis" som flög enkel business med thai via London ner nu. Han behövde en biljett ut ur Thailandet och bokade med dem i länken nedan. Funka perfekt, gick man in på thais hemsida så låg bokningen där.

 

Det finns rätt många som säljer denna tjänst. Sök på "rent onward ticket" eller liknande.

 

http://rentonwardticket.com/

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Jag har lärt mej läxan och bokar numera alltid hos flygbolaget och betalar alltid med kreditkortet,

Problemet är för mej att hitta dessa avbokningsbara biljetter, jag har precis kollat hos Thai på en resa mellan BKK-SIN men biljetten är non refundable, jag bytte från ekonomi till Business men det var också non refundable.

Sajten där jag jagar biljetter Swe-Thai går just nu inte att få fram någon info alls BKK-SIN vilket är synd för där finns en ruta att kryssa i för refundable.

Det är möjligt att det erbjuds färre biljetter som är refundable nuförtiden,  ANA business full flex är det nog fortfarande.

Inom europa är det fortfarande hur vanligt som helst, bokar 9/10 ggr återbetalningsbara biljetter då planerna kanske ändras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla bolag i stort sett har nu Light biljetter i alla klasser.

Man ser direkt på sidan när man bokar vad som ingår.

Jag bokar alltid direkt hos flygbolaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...