Jump to content
IGNORERAD

Stora väskor


OlleP

Recommended Posts

Åker från Got-BKK via Arlanda. Måste man i Arlanda själv ta de incheckade stora väskorna och checka in de igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    8

  • M33

    6

  • Soengsang

    3

  • OlleP

    3

Mest aktiva i denna tråd

11 timmar sedan, skrev OlleP:

Åker från Got-BKK via Arlanda. Måste man i Arlanda själv ta de incheckade stora väskorna och checka in de igen?

Resan på en bokning, dvs en biljett, väskorna går normalt sett hela vägen.

2 olika bokningar, dvs 2 biljetter, hämta väskor och checka in igen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi åker till Samui (från ARN eller CPH) har vi alltid 2 biljetter, visar upp biljetten BKK - USM, bagaget får vi m.a.o. direkt till USM

På ARN eller CPH taggar de bagaget direkt till Samui.

Du behöver bara höra efter om det fungerar vid 1:a incheckningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev OlleP:

Ja!

 

Då ska det funka men varit med om att i Bangkok klistra dom på väskan Umeå, inte fan

gick den till Umeå fick hämta ut den på Arlanda och cheka in dom till Umeå

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Då ska det funka men varit med om att i Bangkok klistra dom på väskan Umeå, inte fan

gick den till Umeå fick hämta ut den på Arlanda och cheka in dom till Umeå

Vad jag menar även om man har en genomgående billjet måste man hålla koll, allt kan hända

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste villigt erkänna att det någon gång inte fungerat helt perfekt, när vi skulle hämta bagaget vart det kvar i Bangkok, men efter anmälan på flygplatsen har vi bara någon/några timmar senare fått bagaget ända hem till bostaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Boa52:

Då ska det funka men varit med om att i Bangkok klistra dom på väskan Umeå, inte fan

gick den till Umeå fick hämta ut den på Arlanda och cheka in dom till Umeå

Umeå är ingen internationell flygplats, därför måste bagaget förtullas på Arlanda innan vidare transport....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev Elmeri:

Umeå är ingen internationell flygplats, därför måste bagaget förtullas på Arlanda innan vidare transport....

Jasså?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev OlleP:

Ja!

 

Då ska det inte bli några problem. Troligen är det samma allians också, SAS och Thai, båda i Star Alliance

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jasså?

Flyger man med Thai eller andra bolag så informeras de om detta strax innan landning till Arlanda.... Lysna o lär......

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Elmeri:

Flyger man med Thai eller andra bolag så informeras de om detta strax innan landning till Arlanda.... Lysna o lär......

Har aldrig hört de informerar om Umeå flygplats, som för övrigt är en internationell flygplats.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har aldrig hört de informerar om Umeå flygplats, som för övrigt är en internationell flygplats.

Ja då får du spola ut vaxpropparna.... sen kan de ju va lite svår med språken....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Elmeri:

Ja då får du spola ut vaxpropparna.... sen kan de ju va lite svår med språken....

Tror nog inget av det är ett hinder......

Säger de att Umeå inte är en internationell flygplats har de ju lika fel som dig, hur som, vax eller inte!

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Elmeri:

Flyger man med Thai eller andra bolag så informeras de om detta strax innan landning till Arlanda.... Lysna o lär......


Jag brukar flyga och lära. Jag har inte plockat ut en väska på ARN sedan….vette fan och då har jag pendlat mellan Sydkorea/Thailand/Umeå och alla mina hemresor går till Umeå. 
Det kanske scannas ett och annat bagage men de två senaste gångerna så gick alla 8 väskor hela vägen hem till Umeå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Jag brukar flyga och lära. Jag har inte plockat ut en väska på ARN sedan….vette fan och då har jag pendlat mellan Sydkorea/Thailand/Umeå och alla mina hemresor går till Umeå. 
Det kanske scannas ett och annat bagage men de två senaste gångerna så gick alla 8 väskor hela vägen hem till Umeå. 

Visst är det så om man har en genomgående biljett ska väskorna komma fram till Umeå

men två ggr på 20 år blev det fel men dom kom med Taxi

Link to comment
Dela på andra sajter

De senaste resorna hem har vi åkt till Köpenhamn, men tidigare flög vi någon gång från och till Växjö även Kalmar och då har bagaget IBLAND gått direkt från Samui till Växjö, men även till Kalmar.

Är väl 10 år sedan och då var det hugget som stucket vilket som skulle ske.

Vi har aldrig haft några genomgående biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Boa52:

Visst är det så om man har en genomgående biljett ska väskorna komma fram till Umeå

men två ggr på 20 år blev det fel men dom kom med Taxi


Det fungerar även utan genomgående biljetter så länge man bara får bagaget taggat hela vägen. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Det fungerar även utan genomgående biljetter så länge man bara får bagaget taggat hela vägen. 
 

Exakt, men det gäller att personalen vid incheckning är både kompetent och på gott humör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev M33:

Exakt, men det gäller att personalen vid incheckning är både kompetent och på gott humör. 

Så kan det vara, inchekning i Bangkok frågade jag går dom till Umeå, yes yes tittade

på remsan på väskan Ok Umeå men nånstans blev det fel, men Taxi Ok han bar in 2

st 25 kilos väskor så what

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Så kan det vara, inchekning i Bangkok frågade jag går dom till Umeå, yes yes tittade

på remsan på väskan Ok Umeå men nånstans blev det fel, men Taxi Ok han bar in 2

st 25 kilos väskor så what

Relativt ofta missar väskan bytet mellan plan. Det hänger inte ihop med hur den är taggad. Men på hemresan är det ju inte så noga, och på utresan har man garderat med prylar i handbagaget. Saknar man något så täcker Amex det.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev M33:

Relativt ofta missar väskan bytet mellan plan. Det hänger inte ihop med hur den är taggad. Men på hemresan är det ju inte så noga, och på utresan har man garderat med prylar i handbagaget. Saknar man något så täcker Amex det.

vad är amex

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...