Jump to content
IGNORERAD

Julbord i Bangkok


MickeN

Recommended Posts

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    4

  • MickeN

    3

  • Lucky

    3

  • spooncreek

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vaxet older version
45 minutes ago, MickeN said:

Är i Thailand över jul och nyår och undrar om det finns julbord i Bangkok med omnejd. 

 

Jag med, vill veta alltså .

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist på bröd äter man limpa. Jag är ute efter lite mer än det här, kan väl ta med snapsen i byxfickan. Vi har bara 20 minuter till Ikea så det får bli ett besök där.572049959_Screenshot_20221114-114259_SamsungInternet.thumb.jpg.22d70f2efa6c358c79a10d2a9bf69d90.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Stable Lodge på Soi 8 brukar alltid köra julbord. De körde tom år 2020, covid till trots. Förra året vet jag inte hur de gjorde.  Hursomhelst, nu när det mesta är tillbaka i det närmaste som förr så bör de köra julbord även i år. Kolla upp saken.

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev MickeN:

Brist på bröd äter man limpa. Jag är ute efter lite mer än det här, kan väl ta med snapsen i byxfickan. Vi har bara 20 minuter till Ikea så det får bli ett besök där.572049959_Screenshot_20221114-114259_SamsungInternet.thumb.jpg.22d70f2efa6c358c79a10d2a9bf69d90.jpg

Det verkar vara en fattig jultallrik, saknas mycket men en sådan enkel sak som sill borde vara med på tallriken

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att om man är i Bangkok och vill äta Julbord så är en tripp till Pattaya med omnejd ett bra förslag!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MickeN:

Är i Thailand över jul och nyår och undrar om det finns julbord i Bangkok med omnejd. 

 

Gubbarna i Handelskammaren brukar köra julbord/jultallrik vad jag minns, håll lite koll på dera sida:  https://www.facebook.com/ThaiSwedishChamberofCommerce

 

För mig är "Bangkok med omnejd" Pattaya (jag åker ofta ToR över dagen) för andra är det inte omnejd. Oaktat, det är nog till Sin City du måste ta dig för ett riktigt bra julbord.

 

Bäst är Akvavits: 

 

image.thumb.png.51aeed51574566f1e2eab62d633a13c3.png

 

De har redan annonserat sitt som du kan se på bilden ovan.  Harrys kommer säkert att ha ett också. Scandalic kör ett oftast ett mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

O´Learys i Ban Phe kör julbuffét från kl 18 på julafton om man kan tänka sig åka så långt. Men det måste förbeställas plats

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Handelskammarens julbord för runt 10 år sedan. Runt 6,000 Baht för 2 vuxna och ett barn. Jag gick på toaletten precis när första rundan började och när jag kom tillbaka så var maten slut och det var inte så att jag satt och sket utan det var en snabb piss. Det var dock rätt kul ändå.

 

Jag har aldrig provat IKEA's jultallrik men däremot brukar vi åka dit och köpa upp oss på skinka, köttbullar, lax och pepparkakor och svänga ihop ett litet julbord hemma. Viktigast för oss Skaraborgare är dock Dopp i Grytan och det brukar bli hyfsat med spadet från IKEA-skinkan samt något bröd från Tops. 

 

Vill man ha ett julbord är det nog Pattaya som gäller och någon gång ska jag nog dit. I år blir det dock Tokyo så sillen byts ut mot sushi; väl så gott om jag vågar säga det.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Viktigast för oss Skaraborgare är dock Dopp i Grytan och det brukar bli hyfsat med spadet från IKEA-skinkan samt något bröd från Tops. 

 

Vill man ha ett julbord är det nog Pattaya som gäller och någon gång ska jag nog dit. I år blir det dock Tokyo så sillen byts ut mot sushi; väl så gott om jag vågar säga det.

 

Dopp i grytan brukar vara det enklaste att få till i just Pattaya. Har jag hört. :gasp:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

 

Dopp i grytan brukar vara det enklaste att få till i just Pattaya. Har jag hört. :gasp:

 

Även skinka, oftast i plural, har jag sett. Kan nog tänka mig att Kent Finell dessutom skulle kunna expandera sitt uttryck och hitta någon pepparkaka. Inte ens köttbulle känns allt för avlägset. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Dopp i grytan brukar vara det enklaste att få till i just Pattaya. Har jag hört. :gasp:

 

En och annan prinskorv lär vara lätt att hitta också...

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Dopp i grytan brukar vara det enklaste att få till i just Pattaya. Har jag hört. :gasp:

Brukar vara dubbla priset dock. Kanske blandar ihop det med nyår, så sorry för lite svammel i tråden😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
5 minuter sedan, skrev Marlon:

Undra hur gravid lax smakar?

 

 

C97E0193-84FC-4009-99B0-45D31065EFB6.png

Ett par goda vänner postade på Facebook att de var väldigt nöjda med IKEA:s Julbord i Bangkok.

299 Thb, samma pris som i Sverige, fast då är det 299 i Svenska kronor, 199Kr om man är "Family medlem"

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-14 at 17:48, skrev Tommy:

Jag gissar att om man är i Bangkok och vill äta Julbord så är en tripp till Pattaya med omnejd ett bra förslag!

 

 

MVH

Kör en Clirre!

IKEA, för fasen!!!

https://www.ikea.com/th/en/stores/restaurant/

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade vi varit i Bangkok, så hade IKEA varit det självklara valet.

 

Varje gång vi ätit där så har jag varit fascinerad över maten. Inte pga att det är "prisvärt", utan mer förundrad över hur det kan vara så billigt och samtidigt så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Surin P3:

Hade vi varit i Bangkok, så hade IKEA varit det självklara valet.

 

Varje gång vi ätit där så har jag varit fascinerad över maten. Inte pga att det är "prisvärt", utan mer förundrad över hur det kan vara så billigt och samtidigt så bra.

 

Vet du hur länge dom kör med julbord ? Ska förbi där på nyårsafton

 

Edit: Hittade nu på deras hemsida. 23:e är sista dagen ! Står också på deras hemsida att alla biljetter till julbord är slutsålda

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Marlon:

Undra hur gravid lax smakar?

 

 

C97E0193-84FC-4009-99B0-45D31065EFB6.png

Lite svårt för en lax att bli gravid! Ikea får nog läsa på om laxarnas tråkiga samliv. 

Har ens en laxhona clitoris?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Enis:

AB1E5E97-C60A-4828-91C0-CE13953AF43A.thumb.jpeg.ebfd98cd2e077862aa9569803c2bbbd9.jpeg

 

7D0C445E-ACF1-45D2-AB83-57644D9EB451.thumb.jpeg.e0e233d6e1b2e66173268e1bb1642ec4.jpeg

 

7D02A9E2-8392-4A65-A567-4C13D8F7D4FB.thumb.jpeg.281c9ef18ce1c149915ae09327f1cf83.jpeg

 

var så billigt idag att vi lyxa till det och dela på en julmust

 

208kr för två personer

 

enis

 

On 2022-12-18 at 17:13, skrev Tommy:

Ett par goda vänner postade på Facebook att de var väldigt nöjda med IKEA:s Julbord i Bangkok.

299 Thb, samma pris som i Sverige, fast då är det 299 i Svenska kronor, 199Kr om man är "Family medlem"

 

 

MVH

 

99kr per person blev det för oss denna vecka i Svedla , hade fått en QR-kod med Xtra rabatt på Family rabatten  i mailen från IKEA

 

Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

99kr per person blev det för oss denna vecka i Svedla , hade fått en QR-kod med Xtra rabatt på Family rabatten  i mailen från IKEA

 

Enis

 

 

Svedla i Bangkok? Är det inte trådämnet.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...