Jump to content
IGNORERAD

Pattaya/Jomtien boende 10 dagar


Nillerille

Recommended Posts

Hallå boys.

I januari så bär det av till Pattaya/jomtien och funderar på ifall någon har något prisvärt boende att tipsa om?

 

Jag lutar lite åt Harrys. Det verkar inte som att det går att få kontakt där genom forumet längre? Nån som har koll på hur man bokar där för bästa pris? Är det Agoda som gäller?

 

Det som är viktigt för mig är att Wifi funkar bra och att det är rent. Alltid ett + att inte ha pappersväggar men kan vara svårt att hitta ibland :)

 

För övrigt så är det ju helt klart inte gratis med flygbiljetterna 😬 Funtar på ifall det är bättre att vänta med att boka så länge det är möjligt eller bita i det sura äpplet. Kommentar?

 

// Allt det bästa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nillerille

    12

  • Esspe

    6

  • apknug

    6

  • soi covboy

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag ska nog tillägga att vistelsen är på typ 1-2 månader. Vid prisvärt hotell så kan jag nog tänka mig att stanna hela tiden där men annars byta lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och självklart med ett par mellanlandningar så sjunker priset...men då får man ge fan i barerna på flygplatserna,

som lätt äter upp mellanskillnaden 🤔

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avvaktar ned min bokning. Tänkte åka i feb. men vi får se hur det utvecklar sig.

 

P Plus och Vouge är prisvärt i Pattaya. Utan Kineser kan de nog vara bra. (Vid högtryck var det som busstationen i Peking)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-10 at 14:56, skrev Naam jai:

https://www.booking.com/hotel/th/harrys-apartments-amp-restaurant.sv.html

 

köpte en biljett häromdagen betalade 14,700 med Thai i Januari. Svårt att vete hur biljett priserna kommer att se ut.

Möjligen kan du komma billigare undan med en typ sista minuten biljett?

Det var som fasen. Grymt pris! Jag avvaktar ett tag och ser vart det landar. Dollarn verkar sjunka nu så kanske blir billigare

On 2022-11-10 at 17:17, skrev p125:

Jag avvaktar ned min bokning. Tänkte åka i feb. men vi får se hur det utvecklar sig.

 

P Plus och Vouge är prisvärt i Pattaya. Utan Kineser kan de nog vara bra. (Vid högtryck var det som busstationen i Peking)

 

Tack så mycket för tipset. Ska ta och spana in dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-10 at 20:13, skrev Nillerille:

Hallå boys.

I januari så bär det av till Pattaya/jomtien och funderar på ifall någon har något prisvärt boende att tipsa om?

 

Jag lutar lite åt Harrys. Det verkar inte som att det går att få kontakt där genom forumet längre? Nån som har koll på hur man bokar där för bästa pris? Är det Agoda som gäller?

 

Det som är viktigt för mig är att Wifi funkar bra och att det är rent. Alltid ett + att inte ha pappersväggar men kan vara svårt att hitta ibland :)

 

För övrigt så är det ju helt klart inte gratis med flygbiljetterna 😬 Funtar på ifall det är bättre att vänta med att boka så länge det är möjligt eller bita i det sura äpplet. Kommentar?

 

// Allt det bästa

 

Om du har Facebook kan du kontakta Harrys direkt där, för snabbt svar .

https://www.facebook.com/harryspattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja nu börjar det ju dra ihop sig så dax att välja hotell. Vouge var tyvärr fullt under de datum jag kommer (då jag är för sent ute) annars hade jag nog valt det. Jag har sållat ner det till Golden Sea Hotell , Charlie Place och P Plus. Lutar allra mest åt Golden sea hotell då detta ligger lite mer ostört och mindre ljudnivåer. Gött att sova när man vill sova :) Charlie place ligger ju mitt i smeten så det är väll av den anledningen :)

 

Nån som bott på Golden Sea Hotell innan kanske?

 

Knappt en månad kvar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Golden Sea, det var tio år sedan minst.

Aldrig mer, det var ett kines hotell.

Hotellet var ok, men kineserna fy faan.

Men nu är det ju inga kineser,så jag vet inte hur det är nu

Kompisen bodde på P Plus, var också ett kines hotel, men som sagt det är ju inga kineser här nu. 

Ändrades av pust
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev soi covboy:

Brukar alltid boka i jomtien lugnare och tystare. 8-10 minuter in till Pattaya 

Jo du har en poäng där. Något jag själv funderat lite på. Har du något förslag på hotell eller så i Jomtien?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev pust:

Jag har bott på Golden Sea, det var tio år sedan minst.

Aldrig mer, det var ett kines hotell.

Hotellet var ok, men kineserna fy faan.

Men nu är det ju inga kineser,så jag vet inte hur det är nu

Kompisen bodde på P Plus, var också ett kines hotel, men som sagt det är ju inga kineser här nu. 

Japp läste också att det var mycket kineser och att det kan vara störande då de inte tänker på sina grannar. Men som du säger så är det ju inga nu så borde ju vara i positiv riktning :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nillerille:

Japp läste också att det var mycket kineser och att det kan vara störande då de inte tänker på sina grannar. Men som du säger så är det ju inga nu så borde ju vara i positiv riktning :) 

Om det gäller jomtien kan jag rekommendera ett svenskt ägt hotell på so i 2 Beach road jomtien, där kan du göra upp om ett bra pris om man stannar längre tid stället heter Sötnos

Annars har du lite tips här

 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Om det gäller jomtien kan jag rekommendera ett svenskt ägt hotell på so i 2 Beach road jomtien, där kan du göra upp om ett bra pris om man stannar längre tid stället heter Sötnos

Annars har du lite tips här

 

Tack för tipset. ska ta mig en titt på det. Kul att hitta ett svenskt ägt hotell. Vad som än händer smyger jag nog förbi där och tar en öl iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_20221215_084733.thumb.jpg.d825256cffdd2ff34eac9e5957d5d244.jpg

10 timmar sedan, skrev Nillerille:

Tack för tipset. ska ta mig en titt på det. Kul att hitta ett svenskt ägt hotell. Vad som än händer smyger jag nog förbi där och tar en öl iaf.

Sötnos nu i morse.

IMG_20221215_084747.jpg

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Hälsa Mimmi
Från 2 Örebroare som brukar bo där ibland, och på den platsen med bambustolar har jag och en vän suttit många gånger och sippat på ett par bärs och spanat på folk i stort sett varje dag när vi är nere i Jomtien.
 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Det slutade med att jag bokade ett hotell i Jomtien. tänkte att det är lite ifrån den värsta hetsen och att det bara är att ta en taxi ifall jag blir sugen. Valet föll på LawinTa Hotell. landade på behagliga 213kr per natt.

 

Jag återkommer med en recension efter jag varit där!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nillerille:

Det slutade med att jag bokade ett hotell i Jomtien. tänkte att det är lite ifrån den värsta hetsen och att det bara är att ta en taxi ifall jag blir sugen. Valet föll på LawinTa Hotell. landade på behagliga 213kr per natt.

 

Jag återkommer med en recension efter jag varit där!

Har också bokad samma hotel 9 januari 😃😃

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev soi covboy:

Har också bokad samma hotel 9 januari 😃😃

Hur länge stannar du? Jag har bokat 20 jan.

 

ifall du kommer ihåg kan du ju dyka in här och säga ifall det var bra eller inte och ifall du hitta nått najs i närheten (mat eller underhållning 🙃)! 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nillerille:

Hur länge stannar du? Jag har bokat 20 jan.

 

ifall du kommer ihåg kan du ju dyka in här och säga ifall det var bra eller inte och ifall du hitta nått najs i närheten (mat eller underhållning 🙃)! 

Hotellet ligger vägg i vägg med Ruompho Market, som har beer bars, färskvarumarknad, food stalls matvagnar med bord. Frisörer m.m. MR Moo som ligger ännu mer vägg i vägg är en bra restaurang. Till barerna på soi 7 behöver du bara, försiktigt, korsa Second road.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nillerille:

Hur länge stannar du? Jag har bokat 20 jan.

 

ifall du kommer ihåg kan du ju dyka in här och säga ifall det var bra eller inte och ifall du hitta nått najs i närheten (mat eller underhållning 🙃)! 

Verkar som att hotellet ligger nära Rompho och där finns det väl underhållning....

 

Och Apknug va före

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev apknug:

Hotellet ligger vägg i vägg med Ruompho Market, som har beer bars, färskvarumarknad, food stalls matvagnar med bord. Frisörer m.m. MR Moo som ligger ännu mer vägg i vägg är en bra restaurang. Till barerna på soi 7 behöver du bara, försiktigt, korsa Second road.

 

Var en farang som blev ihjälkörd där för ett tag sen. Vet inte om det var orsaken men numera finns det en livsfarlig ljusreglerad övergång där. Mycket farligare nu eftersom så många är färgblinda. 

 

Finns ett svenskägt ställe där också, "I love this bar" tror jag den heter.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Var en farang som blev ihjälkörd där för ett tag sen. Vet inte om det var orsaken men numera finns det en livsfarlig ljusreglerad övergång där. Mycket farligare nu eftersom så många är färgblinda. 

 

Finns ett svenskägt ställe där också, "I love this bar" tror jag den heter.

 

Ligger problemet verkligen i att många är färgblinda? I Thailand har man ju till och med krav på färgseende för att ta körkort. De har man inte i Sverige vad jag vet.  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mankan:

Ligger problemet verkligen i att många är färgblinda? I Thailand har man ju till och med krav på färgseende för att ta körkort. De har man inte i Sverige vad jag vet.  

 

🤣😂😅

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...