Jump to content
IGNORERAD

E-Extension, Nyhet!


lovelos

Recommended Posts

En stor nyhet för alla som tillbringar en längre tid i Thailand, nu kan man även förlänga sitt visum online på

https://thaiextension.vfsevisa.com/

Äntligen slipper man gå och köa i timmar i hettan och trängseln på Immigration Office!

Nu tar det bara 3 minuter att fixa förlängningen online!

Bästa som hänt på länge!😃

Ändrades av lovelos
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev lovelos:

En stor nyhet för alla som tillbringar en längre tid i Thailand, nu kan man även förlänga sitt visum online på

https://thaiextension.vfsevisa.com/

Äntligen slipper man gå och köa i timmar i hettan och trängseln på Immigration Office!

Nu tar det bara 3 minuter att fixa förlängningen online!

Bästa som hänt på länge!😃

Har aldrig köat eller trängts i timmar under de över 8 åren jag bott här och det snabbaste har avklarats på 2-3 minuter men det brukar ta 15-20 minuter, fyller i blanketten hemma och hos Immigrationen så skannar de passet stämplar dokumentet som de sätter fast i passet, klart 😃.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att tajma så att man ska förlänga sitt uppehållstillstånd i lågsäsong så man slipper knö med alla turister.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har aldrig köat eller trängts i timmar under de över 8 åren jag bott här och det snabbaste har avklarats på 2-3 minuter men det brukar ta 15-20 minuter, fyller i blanketten hemma och hos Immigrationen så skannar de passet stämplar dokumentet som de sätter fast i passet, klart 😃.

 

Bor du precis bredvid Immigration?

2-3 minuter låter väldigt fort... :D 

 

För mig tog det förut ofta två dagar att fixa eftersom immigration låg ca 7 mil hemifrån och ofta nåt litet krångel med papper som hittades på. Nu lite snabbare eftersom de flyttade in till Surin city. Dock två separata dagar fortfarande. Inlämning och hämtning.

 

Om detta online system spiller ut i hela Thailand så blir åtminstone jag nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

90 dagars extension är ju redan uppe och fungerar bra, medan 1 års förlängning just nu införs endast för de som bor i Bangkok, men hoppas som jag skrev i en annan tråd om samma ämne, att det sprider sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Bor du precis bredvid Immigration?

2-3 minuter låter väldigt fort... :D 

 

För mig tog det förut ofta två dagar att fixa eftersom immigration låg ca 7 mil hemifrån och ofta nåt litet krångel med papper som hittades på. Nu lite snabbare eftersom de flyttade in till Surin city. Dock två separata dagar fortfarande. Inlämning och hämtning.

 

Om detta online system spiller ut i hela Thailand så blir åtminstone jag nöjd.

Nej men att köra dit som är cirka 6 mil räknar inte jag som att stå och köa i timmar. Att göra 90-dagars tar inte mer än upp till 20 minuter och när jag förlängde mitt 1-års visum tog det väl knappt 1 timme men jag fick åka dit dagen efter och hämta passet utan att köa, bara att gå in hos immigrationen och hämta det.

 

Har så mycket tid över så det är inget som stör mig och tjejerna som jobbar där är alltid så snälla och trevliga.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Det gäller att tajma så att man ska förlänga sitt uppehållstillstånd i lågsäsong så man slipper knö med alla turister.

Det beror väl på om uppehållstillståndet är utfärdat under låg eller högsäsong.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Dock två separata dagar fortfarande. Inlämning och hämtning.

 

Beror på vilken visum man har i botten, turistvisum = en besök, O retired = två besök som minskar till en besök iom nätansökan.

 

Verkar bli VFS Global som kommer sköta ansökan!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det beror väl på om uppehållstillståndet är utfärdat under låg eller högsäsong.

Ja det är ju det man får se till att tajma när man fixat visat.

Om man ska bo på heltid och ha det smidigt så åker man ner på hösten typ i september, då är det billigare och större utbud på bostad och blir smidigare med immigration framgent. Eller så åker man ner i Januari på 60 dagars turistvisum som man sen förlänger och konverterar till Non O i september.

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev LTD:

Ja det är ju det man får se till att tajma när man fixat visat.

Om man ska bo på heltid och ha det smidigt så åker man ner på hösten typ i september, då är det billigare och större utbud på bostad och blir smidigare med immigration framgent. Eller så åker man ner i Januari på 60 dagars turistvisum som man sen förlänger och konverterar till Non O i september.

Hur förlänger man ett 60 dagars Turistvisum från Januari till september? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Hur förlänger man ett 60 dagars Turistvisum från Januari till september? 

ett multiple, 60+30, 60+30, 60+30.

Sen när man har minst 2v kvar på sista förlängningen så konverterar man till ett Non O Retirement.

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev LTD:

ett multiple, 60+30, 60+30, 60+30

Ah multiple. Måste man inte åka ut ur landet var 90 dag då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Ah multiple. Måste man inte åka ut ur landet var 90 dag då? 

jo du måste göra visa run, 2st totalt

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev LTD:

jo du måste göra visa run, 2st totalt

Bra, då skriver vi visa run, så ingen tror att det går att förlänga visat på imigrationen. mer än 30 dagars förlängningen som görs på imigrationen. 

 

Jag funderar nu på om jag ska förlänga mitt 30 dagar på imigrationen eller göra en viss run och få 45 dagar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har aldrig köat eller trängts i timmar under de över 8 åren jag bott här och det snabbaste har avklarats på 2-3 minuter men det brukar ta 15-20 minuter, fyller i blanketten hemma och hos Immigrationen så skannar de passet stämplar dokumentet som de sätter fast i passet, klart 😃.

Då har du inte varit på Immigration Office i Jomthien, Pattaya! 😆

Ibland var där kilometerlånga köer runt hela kvarteret! 😫

I bästa fall tog det hela dan! Vaknade man för sent den dan, så tog det två dagar, för man fick hämta passet nästa dag! 

Tror det går lite snabbare idag, men har inte varit i Thailand sen 2018, och betalade för visa-service sista gångerna.

43425.jpg.66c280af788ce0d9d7255989cb858799.thumb.jpg.07ff20c49ab4d6d5c4ae2140d181d572.jpg

 

Ändrades av lovelos
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev lovelos:

Då har du inte varit på Immigration Office i Jomthien, Pattaya! 😆

Ibland var där kilometerlånga köer runt hela kvarteret! 😫

I bästa fall tog det hela dan! Vaknade man för sent den dan, så tog det två dagar, för man fick hämta passet nästa dag! 

Tror det går lite snabbare idag, men har inte varit i Thailand sen 2018, och betalade för visa-service sista gångerna.

43425.jpg.66c280af788ce0d9d7255989cb858799.thumb.jpg.07ff20c49ab4d6d5c4ae2140d181d572.jpg

 

Nej jag har inte varit där men jag var hos Immigration när den låg på Soi 8 i Pattaya men det var många år sen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev lovelos:

Då har du inte varit på Immigration Office i Jomthien, Pattaya! 😆

Ibland var där kilometerlånga köer runt hela kvarteret! 😫

I bästa fall tog det hela dan! Vaknade man för sent den dan, så tog det två dagar, för man fick hämta passet nästa dag! 

Tror det går lite snabbare idag, men har inte varit i Thailand sen 2018, och betalade för visa-service sista gångerna.

43425.jpg.66c280af788ce0d9d7255989cb858799.thumb.jpg.07ff20c49ab4d6d5c4ae2140d181d572.jpg

 

Det är betydligt bättre nu men även under pandemin var det mycket folk och köer. Idag kan man ladda ner en app där man ser sitt könummer i realtid så det är bara att parkera sig på lämplig bar med en Leo när man väntar i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nej jag har inte varit där men jag var hos Immigration när den låg på Soi 8 i Pattaya men det var många år sen.

Jo, det var skillnad på den tiden (20+ år sen), man bara gick in på morgon och lämnade passet och ansökan, och hämtade det igen på eftermiddan, tog högst 5 minuter, inga köer, inga väntetider! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2022-11-10 at 10:36, skrev hakancnx:

Nu är det så att det bara är vissa visumtyper som kan göra sin extension online. Gäller inte Non-O retirement eller spouse. 

 

Det är också en test bara i Bangkok. 

 

https://aseannow.com/topic/1277197-good-news-for-expats-new-visa-extensions-online-will-take-only-three-minutes-first-for-Thailand/

Först blev man lite intresserad av detta. Jag måste göra en 1-års förlängning på mitt Non imm, O, retired efter julhelgen.

Om jag minns rätt så måste jag även fixa "Certificate of residence", har ingen husbok.

Och dessutom "Re-entry permit".

Så det är nog bara att glömma en online hantering av detta.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min "rekord" med å forlenge et Non Immigrant Visa O med 1 år er på 35 min. Man får knapt nok tenkt på meningen med livet før dem leverer passet tilbake med visumet ferdig. 

Ändrades av Norlund
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...