Jump to content
IGNORERAD

Cirkeln sluts så hej på Er igen


Vaxet older version

Recommended Posts

Vaxet older version

Ja då så, året var 2002 och jag hade precis hamnat i Thailand. Hittade ett svenskt forum om Thailand vid namn TT eller rättare sagt Thai-tjejer så jag antar att jag googlade just Thai-tjejer och detta kom upp :) , äh vänta nu, Google fanns ju inte då så Yahoo eller vad det nu hette på den tiden, man börjat bli gammal.

 

När P3 och Kim drog igång Maipenrai började det koka i tangentborden runt om i Thailand och Sverige. Massor med medlemmar och ett mycket aktivt forum.

FB, Tinder, Twitter, you name it, fanns ju inte så Maipenrai var oerhört aktivt.

Mycket hårda ord men också mycket goda vänner och råd fick i alla jag. Många träffade man ju, i Bangkok eller i Pattis och även ibland när vi kunde stråla samman i Sverige. En del av de som då var s.k. Thailands-rävar har ju tyvärr gått bort men några av Er som nu skriver var ju med redan då.

 

Hoppas jag blivet lite klokare och även om forumet är mycket lugnare och mindre nu så ser jag fram emot att delta i lite trådar igen.

Och vem vet, kanske rävar som Joints, NoBuzz................Isan Lover, BTT........ etc kan dyka upp här igen.

Jag ingick visst i något som vissa upprörda medlemmar kallade för Bangkok nomenklaturen och orden blev väl så hårda till slut så vi var en del som bara tröttnade och sa hej då till forumet. Eller rättare sagt, vi hade annat i livet än att käbbla på ett forum.

 

Ni som känner mig hör av Er, ni som inte känner mig, vi ses i Trådarna och njut av livet var än ni är, det kan ändras fort har jag fått lära mig.

Ödmjukhet var kanske inte min starka sida tidigare, tror dock jag med stigande ålder har insett hur lite jag vet om det mesta.

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

Käbbel är det gott om även här 😀

 

Välkommen hit/tillbaka 👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
31 minutes ago, Kenneth4618 said:

Käbbel är det gott om även här 😀

 

Välkommen hit/tillbaka 👍

Jo jag såg det när jag läste igenom några trådar, men på mig verkar det väl mest som att det är samma personer som hela tiden förstör trådar.

Inget nytt här eller på andra forum heller, framförallt när man faktiskt nästan kan vara anonym. Många stålmän ute i stugorna som känner sig kallade att anonymt hoppa på allt och alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

Jo jag såg det när jag läste igenom några trådar, men på mig verkar det väl mest som att det är samma personer som hela tiden förstör trådar.

Inget nytt här eller på andra forum heller, framförallt när man faktiskt nästan kan vara anonym. Många stålmän ute i stugorna som känner sig kallade att anonymt hoppa på allt och alla.

Det brukar faktiskt inte vara allt och alla de hoppar på, det är vissa medlemmar de riktar in sig på som de öppet säger att de ska göra allt för att få bort. 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Varmt välkommen tillbaka Vaxet...

 

... och kanske får vi en liten historia om din slingriga stig där du nu 2022 står trygg.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
45 minutes ago, Enis said:

Varmt välkommen tillbaka Vaxet...

 

... och kanske får vi en liten historia om din slingriga stig där du nu 2022 står trygg.

 

/Enis

 

Tack så mycket Enis !

Vi får väl se om vägen mellan 2015 och 2022 kommer upp i framtiden, men står trygg det gör jag nu, det har varit annorlunda ibland under resan. 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Tack så mycket Enis !

Vi får väl se om vägen mellan 2015 och 2022 kommer upp i framtiden, men står trygg det gör jag nu, det har varit annorlunda ibland under resan. 

Cliffhanger. Jag vet inget om din bakgrund men det skulle troligen vara intressant att höra! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att du är tillbaka!

Jag har ju följt lite av dina strövtåg i Spanien på Facebook, och noterat att du återvänt till Thailand.

Var i Thailand är du mest nuförtiden?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
1 hour ago, Tommy said:

Trevligt att du är tillbaka!

Jag har ju följt lite av dina strövtåg i Spanien på Facebook, och noterat att du återvänt till Thailand.

Var i Thailand är du mest nuförtiden?

 

MVH Tommy

 

Hej Tommy, känns som 50 år sedan vi träffades första gången i mitt hus i Jomtien. För den där midsommar festen ska vi väl inte prata om :) blöt på många sätt om jag inte missminner mig. Det var ett gott minne och en midsommar fest i Pattis med ca 50 till 60 Svenskar och par, uppskattningsvis 2007 eller 2008 ?

Jag har efter 4 månader i Chiang Rai levt ett halvår i Jomtien men 10 år där förut gjorde att jag inte ville vara kvar där .Nu har jag varit snart ett år på Phuket och det passar mig och min ålder perfekt så här långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Midsommar var 2007, det är jag helt säker på.

Jag "ramlade" i Poolen för att jag tyckte att jag var för packad (Jag och Peter Bkk hade börjat tidigt), och att det var dags att gå hem, hem den kvällen var samma Hotell som festen var på, Diana. (min plånbok och mobil, låg kvar på bordet för att överleva).

 

Sen sågs vi hemma hos dej några år senare, 2 eller 3?, imponerande kåk, och jag har för mig att min svärmor irriterade din och Jives fruar, men sån är hon, irriterande alltså...'

 

Phuket är en trevlig Ö, som erbjuder allt man kan önska sig, bra val!

 

Godnatt!

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-07 at 13:01, skrev Vaxet older version:

Ja då så, året var 2002 och jag hade precis hamnat i Thailand. Hittade ett svenskt forum om Thailand vid namn TT eller rättare sagt Thai-tjejer så jag antar att jag googlade just Thai-tjejer och detta kom upp :) , äh vänta nu, Google fanns ju inte då så Yahoo eller vad det nu hette på den tiden, man börjat bli gammal.

 

När P3 och Kim drog igång Maipenrai började det koka i tangentborden runt om i Thailand och Sverige. Massor med medlemmar och ett mycket aktivt forum.

FB, Tinder, Twitter, you name it, fanns ju inte så Maipenrai var oerhört aktivt.

Mycket hårda ord men också mycket goda vänner och råd fick i alla jag. Många träffade man ju, i Bangkok eller i Pattis och även ibland när vi kunde stråla samman i Sverige. En del av de som då var s.k. Thailands-rävar har ju tyvärr gått bort men några av Er som nu skriver var ju med redan då.

 

Hoppas jag blivet lite klokare och även om forumet är mycket lugnare och mindre nu så ser jag fram emot att delta i lite trådar igen.

Och vem vet, kanske rävar som Joints, NoBuzz................Isan Lover, BTT........ etc kan dyka upp här igen.

Jag ingick visst i något som vissa upprörda medlemmar kallade för Bangkok nomenklaturen och orden blev väl så hårda till slut så vi var en del som bara tröttnade och sa hej då till forumet. Eller rättare sagt, vi hade annat i livet än att käbbla på ett forum.

 

Ni som känner mig hör av Er, ni som inte känner mig, vi ses i Trådarna och njut av livet var än ni är, det kan ändras fort har jag fått lära mig.

Ödmjukhet var kanske inte min starka sida tidigare, tror dock jag med stigande ålder har insett hur lite jag vet om det mesta.

Kul att du är tillbaka. Ja vi är ju polare på Facebook. Så jag har ju kunnat följa dina upptåg genom åren. Kommer du till Bangkok är det bara att höra av dig. Bjuder gärna på en öl eller 2.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-07 at 13:01, skrev Vaxet older version:

Ja då så, året var 2002 och jag hade precis hamnat i Thailand. Hittade ett svenskt forum om Thailand vid namn TT eller rättare sagt Thai-tjejer så jag antar att jag googlade just Thai-tjejer och detta kom upp :) , äh vänta nu, Google fanns ju inte då så Yahoo eller vad det nu hette på den tiden, man börjat bli gammal.

 

När P3 och Kim drog igång Maipenrai började det koka i tangentborden runt om i Thailand och Sverige. Massor med medlemmar och ett mycket aktivt forum.

FB, Tinder, Twitter, you name it, fanns ju inte så Maipenrai var oerhört aktivt.

Mycket hårda ord men också mycket goda vänner och råd fick i alla jag. Många träffade man ju, i Bangkok eller i Pattis och även ibland när vi kunde stråla samman i Sverige. En del av de som då var s.k. Thailands-rävar har ju tyvärr gått bort men några av Er som nu skriver var ju med redan då.

 

Hoppas jag blivet lite klokare och även om forumet är mycket lugnare och mindre nu så ser jag fram emot att delta i lite trådar igen.

Och vem vet, kanske rävar som Joints, NoBuzz................Isan Lover, BTT........ etc kan dyka upp här igen.

Jag ingick visst i något som vissa upprörda medlemmar kallade för Bangkok nomenklaturen och orden blev väl så hårda till slut så vi var en del som bara tröttnade och sa hej då till forumet. Eller rättare sagt, vi hade annat i livet än att käbbla på ett forum.

 

Ni som känner mig hör av Er, ni som inte känner mig, vi ses i Trådarna och njut av livet var än ni är, det kan ändras fort har jag fått lära mig.

Ödmjukhet var kanske inte min starka sida tidigare, tror dock jag med stigande ålder har insett hur lite jag vet om det mesta.

 

Kul att se dig igen. Bangkok Nomenklaturan; ja det var tider det. Ganska säker på att det var BanArne som kom upp med den benämningen.

 

Jag har, generellt sett, svårt med folk som säger att "det var bättre förr" så tänker inte säga det. Det var dock annorlunda förr, det tror jag alla kan hålla med om.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
2 hours ago, Atom said:

 

Kul att se dig igen. Bangkok Nomenklaturan; ja det var tider det. Ganska säker på att det var BanArne som kom upp med den benämningen.

 

Jag har, generellt sett, svårt med folk som säger att "det var bättre förr" så tänker inte säga det. Det var dock annorlunda förr, det tror jag alla kan hålla med om.

 

Och härmed gav jag Atom mitt första karma på, tja 10 eller 11 år.

BanArne, ja han hade jag glömt. En smart kille eller bara tokig, kom det någonsin fram vem denna Banarne var ?

Nej det var inte bättre förr, det bästa är kvar att komma, så tänker jag numera. Och kul att återknyta så här på lördagen  :) 

 

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-07 at 07:01, skrev Vaxet older version:

Ja då så, året var 2002 och jag hade precis hamnat i Thailand. Hittade ett svenskt forum om Thailand vid namn TT eller rättare sagt Thai-tjejer så jag antar att jag googlade just Thai-tjejer och detta kom upp :) , äh vänta nu, Google fanns ju inte då så Yahoo eller vad det nu hette på den tiden, man börjat bli gammal.

 

När P3 och Kim drog igång Maipenrai började det koka i tangentborden runt om i Thailand och Sverige. Massor med medlemmar och ett mycket aktivt forum.

FB, Tinder, Twitter, you name it, fanns ju inte så Maipenrai var oerhört aktivt.

Mycket hårda ord men också mycket goda vänner och råd fick i alla jag. Många träffade man ju, i Bangkok eller i Pattis och även ibland när vi kunde stråla samman i Sverige. En del av de som då var s.k. Thailands-rävar har ju tyvärr gått bort men några av Er som nu skriver var ju med redan då.

 

Hoppas jag blivet lite klokare och även om forumet är mycket lugnare och mindre nu så ser jag fram emot att delta i lite trådar igen.

Och vem vet, kanske rävar som Joints, NoBuzz................Isan Lover, BTT........ etc kan dyka upp här igen.

Jag ingick visst i något som vissa upprörda medlemmar kallade för Bangkok nomenklaturen och orden blev väl så hårda till slut så vi var en del som bara tröttnade och sa hej då till forumet. Eller rättare sagt, vi hade annat i livet än att käbbla på ett forum.

 

Ni som känner mig hör av Er, ni som inte känner mig, vi ses i Trådarna och njut av livet var än ni är, det kan ändras fort har jag fått lära mig.

Ödmjukhet var kanske inte min starka sida tidigare, tror dock jag med stigande ålder har insett hur lite jag vet om det mesta.

 

Om jag inte minns helt fel så startade Gåggel -98 så det kan vara där du hittade TT.

Var det inte du som hade en svåger som skulle bygga en pool åt dej?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
16 minutes ago, UglyFarang said:

 

Om jag inte minns helt fel så startade Gåggel -98 så det kan vara där du hittade TT.

Var det inte du som hade en svåger som skulle bygga en pool åt dej?

 

Stämmer bra, polen blev ett jävligt dyrt hål i marken och svågern försvann med pengarna. I slutändan när den äntligen blev färdig och slutat läcka antagligen Jomtiens dyraste pool, betald av en Farang tingtong,......................mig.

Eller som jag senare fått lära mig i livet den hårda och dyra vägen, ....man blir aldrig lurad, nej, man låter sig bli lurad.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Stämmer bra, polen blev ett jävligt dyrt hål i marken och svågern försvann med pengarna. I slutändan när den äntligen blev färdig och slutat läcka antagligen Jomtiens dyraste pool, betald av en Farang tingtong,......................mig.

Eller som jag senare fått lära mig i livet den hårda och dyra vägen, ....man blir aldrig lurad, nej, man låter sig bli lurad.

Vad låg, ligger, din gamla kåk i Jomtien? 

 

Huserar själv här så därför intresset. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
Just now, apknug said:

Vad låg, ligger, din gamla kåk i Jomtien? 

 

Huserar själv här så därför intresset. 

 

Ligger kvar på Soi Chaya Pruek 4 mellan Chayapruek och Watabon, Eakmongkol hette det i början nu vet jag inte om det heter något alls. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Stämmer bra, polen blev ett jävligt dyrt hål i marken och svågern försvann med pengarna. I slutändan när den äntligen blev färdig och slutat läcka antagligen Jomtiens dyraste pool, betald av en Farang tingtong,......................mig.

Eller som jag senare fått lära mig i livet den hårda och dyra vägen, ....man blir aldrig lurad, nej, man låter sig bli lurad.

 

Jag fick höra att det är en likhet mellan kvinnor och pooler, de är förbaskat dyra med tanke på hur lite tid man spenderar i dem...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallades du Vaxet? 

 

Har vi setts i någon alkoholdimma? 🤔

 

Var du han med massa servrar i Bangkok? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
14 hours ago, falukorven said:

Kallades du Vaxet? 

 

Har vi setts i någon alkoholdimma? 🤔

 

Var du han med massa servrar i Bangkok? 

 

Ja jag trodde det framgick rätt tydligt att jag tidigare var Vaxet och numera bar är Vaxet older version. Sama same but in my case very very different.

Och att vi setts vet jag inte men några servrar i Bangkok hade jag inte, kan ha varit Mats eller Peter i Bangkok, men inte jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
23 minuter sedan, skrev Vaxet older version:

 

Ja jag trodde det framgick rätt tydligt att jag tidigare var Vaxet och numera bar är Vaxet older version. Sama same but in my case very very different.

Och att vi setts vet jag inte men några servrar i Bangkok hade jag inte, kan ha varit Mats eller Peter i Bangkok, men inte jag i alla fall.

Finns det någon 'historia' varför du valde kallas för Vaxet?

Mitt nick säger nog allt om mig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version
1 hour ago, ThailandNovise said:

Finns det någon 'historia' varför du valde kallas för Vaxet?

Mitt nick säger nog allt om mig 😆

 

Ja jag tyckte namnet var passande då och sa lite, nu inte så passande eftersom jag inte har några verksamheter i Europa kvar.

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet older version

På tal om min Pool, de flesta män som har haft pool och kvinna samtidigt känner väl igen nedan .............Jag gör det i alla fall från förr, inte nu....jippi...

 

Jo, jag har nu på senare år insett att det är en likhet mellan de flesta kvinnor och pooler, de är förbaskat dyra med tanke på hur lite tid man spenderar i dem...

Ändrades av Vaxet older version
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Vaxet older version:

 

Ja jag trodde det framgick rätt tydligt att jag tidigare var Vaxet och numera bar är Vaxet older version. Sama same but in my case very very different.

Och att vi setts vet jag inte men några servrar i Bangkok hade jag inte, kan ha varit Mats eller Peter i Bangkok, men inte jag i alla fall.

 

Var ju för öppenbart.. Får skylla på alla Norrlands djup

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...