Jump to content
IGNORERAD

Gör vi rätt?


Atom

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Där hade du tur. Jag hade kunnat byta ut IPA mot Explorer eller Marinella och helt plötsligt hade du stått på någon torvåker i Jämtland och förberett näbbstövlarna inför vintern. 

 

mmmm... Marinella...jag bokade biljetten nu

 

 

480467895_biljetttillmarinella.png.defa0e66b374a2180a45f6eefe7b2673.png

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    14

  • Alarik

    10

  • apknug

    10

  • spooncreek

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Din beskrivning av Sverige ovan var så vacker att jag nästan grät, och påbörjade processen att boka en enkelbiljett raka vägen till Tavelsjö, eller motsvarande svensk idyll. 

 

Ända tills du nämnde IPA. Gick till kylen, korkade upp en Chang och insåg att jag har det bäst där jag är nu,.

Hit till avelsjö får du inte komma om inte du har en retur biljett. Smaken är väl alltid olika

både på mat och var man bor. Jag trivs här i Norrland skulle inte vilja bo i Thailand på

heltid och inte i södra Sverige heller, vill ha en riktig vinter

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev apknug:

Det undgick tydligen dig att Flæskesteg inte är svenskt i alla fall tills nån påpekade att du inte har googlat tillräckligt bra denna gång.

 

Sen att du inte ser ditt eget inlägg och inser att du är en av forumets mästare på att köra personangrepp samt vara otrevlig kommer ingen att häpna för. Kör hårt, nån gillar det säkert! 

 

Du är minsann inte bara otrevlig. Du är dum också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Hit till avelsjö får du inte komma om inte du har en retur biljett. Smaken är väl alltid olika

både på mat och var man bor. Jag trivs här i Norrland skulle inte vilja bo i Thailand på

heltid och inte i södra Sverige heller, vill ha en riktig vinter

 

Avelsjö har jag besökt flera gånger. Känner en snubbe där som gifte sig med sin kusins faster och borde på samma gård som sin morbror som i sin tur  var gift med hans tremänning. Verkar vara ett bra ställe där man värnar om familjen. Tavelsjö har jag däremot aldrig varit i. Om du är gränsvakt där så kan du väl säga till när du jobbar och så kanske jag kan få en 30-dagars besöksstämpel till att börja med? Jag kan sticka till dig ett par baht för besväret, inga problem. Du kan väl lämna älgstudsaren hemma dock, min thailändska fru är bara vän vid pistoler och revolvrar och blir därmed lätt nervös om du viftar med för stora mackapärer.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
25 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

 Vi har åtminstone restauranger det går att äta på. 😆 Till och med Thai restauranger. 

Det har ju vi också. Att det sedan inte smakar vettigt är en annan historia. 
 

Nu ska jag till ut i fäboden och smörja medarna på sparken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Du är minsann inte bara otrevlig. Du är dum också.

Att du skulle sluta att förneka dig förvånar ingen. Keep up the good Work! 

 

Alla gillar det. Säkert. Öka! 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Nu blev hela diskussionen om mat jättekonstig 🤔. Det där är väl sådant som finnar och norrmän äter? Konstigare folk får man leta efter, blanda inte in dem när vi pratar svensk husman.

Ja finnar borde utrotas direkt, ring Putin!! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag trivs här i Norrland skulle inte vilja bo i Thailand på

heltid och inte i södra Sverige heller, vill ha en riktig vinter

 

Ja det ska vara kallt, drivis, snö i massor och allmänt jävligt annars får det vara.😬

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Det undgick tydligen dig att Flæskesteg inte är svenskt i alla fall tills nån påpekade att du inte har googlat tillräckligt bra denna gång.

 

Sen att du inte ser ditt eget inlägg och inser att du är en av forumets mästare på att köra personangrepp samt vara otrevlig kommer ingen att häpna för. Kör hårt, nån gillar det säkert! 

 

Att Alarik stavar den svenska fläsksteken på danska(med danska bokstäver) spelar ingen roll, fläsksteken är ändå helsvensk!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-05 at 18:00, skrev spooncreek:

 

Jag försökte verkligen tänka länge innan jag svarade på ditt inlägg, för att komma några skäl till varför jag skulle vilja flytta till Sverige igen. Det gick trögt, men till slut kom jag faktiskt på tre stycken:

 

1. Kebabpizza

2. Max originalburgare

3. Halv Special

 

Utöver det, ingenting. 😎

Håller med om nr 1.

Burgare finns bättre i Rawai än på max.

Halv special har aldrig varit någon favorit.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Atom Atom , du ser???

 

Vi som bor i Sverige har så jävla tråkigt att vårt största nöje en söndag, är att diskutera mat i en tråd om din framtida flytt hit, det och att försöka få andra att förstå att de minsann inte skall "Komma här och komma"...

 

Nu kanske inte MPR representerar ett helt riktigt genomsnitt av män som passerat sina "Bäst före datum", men ändå lite trist är det.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-07 at 04:32, skrev Tommy:

@Atom Atom , du ser???

 

Vi som bor i Sverige har så jävla tråkigt att vårt största nöje en söndag, är att diskutera mat i en tråd om din framtida flytt hit, det och att försöka få andra att förstå att de minsann inte skall "Komma här och komma"...

 

Nu kanske inte MPR representerar ett helt riktigt genomsnitt av män som passerat sina "Bäst före datum", men ändå lite trist är det.

 

MVH

 

Nej, vi är ju både betydligt rikare och uppenbart intelligentare än genomsnittet, allt enligt de undersökningar som gjordes här för något år sedan 😉

 

Mat och öl är en viktig del av livet, i alla fall i mitt liv, så de frågorna har en tämligen stor relevans. Sammantaget (utbud, pris, kvalitet etc) blir det dock relativt jämnt skägg så det blir ingen avgörande fråga.

 

Närmaste tiden har jag dock annat att fundera över; fick mitt Kinavisa beviljat så nu gäller det att preppa för en karantän som kan bli allt från 10 dagar till en månad. Mycket snus, Mama och whiskey har redan inhandlats. Överlever jag det så känns nog en flytt till Sverige som en söndagsutflykt. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Atom:

preppa för en karantän som kan bli allt från 10 dagar till en månad.

Haha.

Känns lite 2020 att sitta i karantän….

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Haha.

Känns lite 2020 att sitta i karantän….

 

Absolut, riktigt jävla absurt. Igår kortade de dock ned från 7+3 till 5+3 så kanske har jag lite tur i alla fall. Största problemet är dock inte den inledande karantänen, utan att man sedan kan hamna i lock-down var som helst och när som helst. Jag ska vara i Kina i 4 veckor men kan mycket väl visa sig att det bara blir 5 arbetsdagar och när man då redan lagt närmare 100,000 SEK på absurt prissatta flygbiljetter och karantänshotell så kan det ju vara lite taskig utdelning. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...