Jump to content
IGNORERAD

Ryska chartetturistet tillbaks på phuket


Baa

Recommended Posts

Man läser i den här och andra trådar just nu en hel del hårda åsikter om olika nationaliteter, och det är väl bara att hålla med. Ryssar är förstås ett jävla pack, likaså alla indier och kineser. Någon gnällde på tyskar också, och det stämmer ju på pricken. Och så norrrmännen...fy fan vilket jobbigt folkslag!

 

Dessvärre är det inte mycket bättre ställt med svenskarna, jag har  fått lära mig här på forumet  att cirka 80 %  av dem inte begriper sitt eget bästa och är allmänt korkade. Om de ens är svenskar förresten. 

 

Nä, det bästa vore om Thailands turister bara bestod av medelålders och äldre svenska män. Då finge vi det lugnt och skönt och välbekant här.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • Baa

    3

  • spooncreek

    3

  • Surin P3

    2

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Du gillar inte ryssar oavsett kriget i Ukraina eller ej

Där har du delvis rätt, men gillar först o främst inte landet Ryssland, de skapar korkade människor, men är väl lite av hela iden med det systemet där för att ha full kontroll.

Ryska medborgare som är födda utomlands och bott sitt liv utomlands är rätt normala, de har inte tagit skada....även en del yngre, främst från Kaliningrad regionen kan vara vettiga, de har förstått det hela.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev spooncreek:

Man läser i den här och andra trådar just nu en hel del hårda åsikter om olika nationaliteter, och det är väl bara att hålla med. Ryssar är förstås ett jävla pack, likaså alla indier och kineser. Någon gnällde på tyskar också, och det stämmer ju på pricken. Och så norrrmännen...fy fan vilket jobbigt folkslag!

 

Dessvärre är det inte mycket bättre ställt med svenskarna, jag har  fått lära mig här på forumet  att cirka 80 %  av dem inte begriper sitt eget bästa och är allmänt korkade. Om de ens är svenskar förresten. 

 

Nä, det bästa vore om Thailands turister bara bestod av medelålders och äldre svenska män. Då finge vi det lugnt och skönt och välbekant här.

Förstår din poäng....

 

Men faktum är att länder som Ryssland och Kina skapar korkade medborgare, är liksom lite av poängen med styret i dessa regimer, på så sätt kan de ha full kontroll.

Tyvärr kan det då bli lite galet då vissa av dessa "mönstermedborgare" kommer utomlands.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Förstår din poäng....

 

Men faktum är att länder som Ryssland och Kina skapar korkade medborgare, är liksom lite av poängen med styret i dessa regimer, på så sätt kan de ha full kontroll.

Tyvärr kan det då bli lite galet då vissa av dessa "mönstermedborgare" kommer utomlands.

 

Jag känner mängder av kineser, en majoritet av mina vänner skulle jag säga, som inte är korkade. Tvärtom. Detta trots att de i många fall bor i Kina.

 

Det är lite värre ställt med en hel del svenskar jag känner, oaktat om de bor i till exempel Pattaya, Phuket, Tavelsjö eller Stockholm. 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Jag känner mängder av kineser, en majoritet av mina vänner skulle jag säga, som inte är korkade.

Jag kanske skulle utelämnat kineser, men syftar inte på korkad typ inte läskunnig eller 1+1=3.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag kanske skulle utelämnat kineser, men syftar inte på korkad typ inte läskunnig eller 1+1=3.

 

 

Minns med kineser att väldigt många fått det väsentligt  mycket bättre de senaste 30 åren. De har haft liten anledning att klaga på det system som givit dem och deras nära ett bättre liv. Rätt smart måhända.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Minns med kineser att väldigt många fått det väsentligt  mycket bättre de senaste 30 åren. De har haft lite anledning att klaga på det system som givit dem och deras nära ett bättre liv. Rätt smart måhända.

Möjligt det är så, bildar kanske lite lätt min uppfattning om kineser man bott med på hotell eller delat flight med, att påstå de är generellt smarta är näst intill en kriminell överdrift.

Det är nog den ringa erfarenhet jag har av kineser, men du kanske förstår att jag är lite skeptisk till dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har stött på en del korkade ryssar, burdusa jvlar som tar noll hänsyn till andra var min uppfattning rent generellt om ryssar.

Men på stamstället här i Rawai så är det alltid ett gäng ryssar och det har tillkommit en del nya i deras grupp och samtliga är jäkligt trevliga.

Snackade lite med en häromdagen och han var en tandläkare i 35 års åldern (frågade inte) som åkt hit mest för att slippa bli inkallad till kriget, han hade inga fina ord att säga om Putin..

Han var lite orolig för hur länge han skulle kunna stanna här. Jag skulle inte vilja vara i hans sits.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-06 at 08:47, skrev Soengsang:

Möjligt det är så, bildar kanske lite lätt min uppfattning om kineser man bott med på hotell eller delat flight med, att påstå de är generellt smarta är näst intill en kriminell överdrift.

Det är nog den ringa erfarenhet jag har av kineser, men du kanske förstår att jag är lite skeptisk till dem.

Man får väl skilja på kineser och kineser. De där i samlad flock som absolut inte tar någon hänsyn till andra och skitar ner runt ikring sig. Hamnade med ett gäng sådana i frukostmatsalen på ett hotell i Bangkok för tre år sedan. De kan ha varit smarta men de uppförde sig i varje fall inte som sådana. Jag kom just före dom och de satte sig vid ett långbord granne med mitt bord. Jag var tvungen att lämna utan att slutföra min frukost. 

 

Kom tillbaka senare när de lämnat. Personalen hade inte städat upp från deras bord och jag förstår dom. Det såg för djä...t ut. Satte mig i en annan del av restaurangen så jag slapp se eländet. Har aldrig varit imponerad av dessa kineser i grupp men detta tog priset. Detta var andra hemska upplevelsen jag haft i frukostmatsalen på detta hotell har också råkat ut för ett gäng indier där. De skrek och levde om som fan men var något mindre bra på att skita ner så in i hel...e. Inga mer upplevelser på detta hotell tänker jag utsätta mig för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wangthong:

Man får väl skilja på kineser och kineser. De där i samlad flock som absolut inte tar någon hänsyn till andra och skitar ner runt ikring sig. Hamnade med ett gäng sådana i frukostmatsalen på ett hotell i Bangkok för tre år sedan. De kan ha varit smarta men de uppförde sig i varje fall inte som sådana. Jag kom just före dom och de satte sig vid ett långbord granne med mitt bord. Jag var tvungen att lämna utan att slutföra min frukost. 

 

Kom tillbaka senare när de lämnat. Personalen hade inte städat upp från deras bord och jag förstår dom. Det såg för djä...t ut. Satte mig i en annan del av restaurangen så jag slapp se eländet. Har aldrig varit imponerad av dessa kineser i grupp men detta tog priset. Detta var andra hemska upplevelsen jag haft i frukostmatsalen på detta hotell har också råkat ut för ett gäng indier där. De skrek och levde om som fan men var något mindre bra på att skita ner så in i hel...e. Inga mer upplevelser på detta hotell tänker jag utsätta mig för. 

 

Har också träffat på kineser i hotellmatsalar.

Fy fan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Amigo:

Hörde i nyheterna att Thailand börjar bjuda vaccin mot Covid gratis till turister, så räkna med en och annan Chines i framtiden. De flesta kräver negativ test för covid av Chineser, Thailand lockar dem med gratis PCR-test. 

pt.se / Länderna som covidtestar resenärer från Kina

 

Hörde det också nyss.

Man kan inte annat än förundras när det gäller Thailand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en rysk kund som jag brukade vara ut rulla lite hatt med både i Stockholm och i Moskva. 

 

Han berättade att han själv skäms för Ryssar som är ute och reser. När han träffar/ser ryssar så undviker han dem och pratar inte med dem för han tycker att det flesta är så jävla oförskämda.

 

De flesta ryssar jag träffat utomlands tycker jag med är stökiga och sviniga. Men i Moskva är de flesta supertrevliga som jag pratat med... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...