Jump to content
IGNORERAD

Ryska chartetturistet tillbaks på phuket


Baa

Recommended Posts

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • Baa

    3

  • spooncreek

    3

  • Surin P3

    2

Mest aktiva i denna tråd

5 minuter sedan, skrev 65Selander:

Jag själv tycker det är förkastligt att de tillåts flyga in.

 

Jag är lite kluven angående detta fenomen.

 

Ska verkligen invånare i en diktatur straffas för vad deras "ledare" åstadkommer? 

Ja, kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
2 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jag är lite kluven angående detta fenomen.

 

Ska verkligen invånare i en diktatur straffas för vad deras "ledare" åstadkommer? 

Ja, kanske.

Just i detta fall så är meningen med att sanktionera ryska turister att de ska göra uppror mot Pootin. 

Huruvida det kommer att ske är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Just i detta fall så är meningen med att sanktionera ryska turister att de ska göra uppror mot Pootin. 

Huruvida det kommer att ske är en annan sak.

 

Det kan nog vara lättare sagt än gjort.

I en perfekt värld så håller jag med i sak, men världen är inte perfekt.

 

Jag tycker aldrig ideologi ska gå före pragmatik. Som världen ser ut idag, så kanske man skulle ge ryssarna en möjlighet att bli "flyktingar" på samma sätt som så många andra nationaliteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen är det bara Putintrogna som kan köpa flygbiljett till Phuket, övriga får en inkallelseorder!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Nicholas:

Många naiva tror att majoriteten av ryssar inte gillar putin. 

 

 

Nja de gillar inte han särskilt mycket, men dock mer än västerländska ledare.

Ryssar är väldigt nationalistiska och sätter sitt land högt, oavsett vem som har makten i landet.

Generellt är ryssar korkade människor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft en del att göra med ryssar och ingen av dessa har varit förtjusta i kommunismen, tvärtom.

Tror att bland vanligt folk är Putin ganska opopulär men även de andra höjdarna (oligarkerna).

Nu är det inte "vanligt" folk som kan åka till Thailand, tvärtom är det den högre medelklassen som i många fall har gynnats av Putins styrelse.

M.a.o. är de nog också Putinanhängare.

Den vanlige ryssen skulle mer än gärna fly (skaffa jobb i Västeuropa) om denne kunde få möjlighet.

Tyvärr blir de anhöriga straffade när någon avviker, i alla fall den informations jag fått.

Link to comment
Dela på andra sajter

En ryska talade om för mig i Juni att det inte varit några problem för ryssar att åka till Thailand om de vill det.

Bara att det krävdes mellanlandning i t.ex. Dubai, snart skulle direktflygen till Bangkok återupptas.

Om det gjort det eller inte har jag ingen aning om men om hon sa det så stämde det antagligen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nja de gillar inte han särskilt mycket, men dock mer än västerländska ledare.

Ryssar är väldigt nationalistiska och sätter sitt land högt, oavsett vem som har makten i landet.

Generellt är ryssar korkade människor.

Är inte ett gäng svenskar nationalistiska också, SD Har träffat många ryska män och familjer

i Thailand. Mycket trevliga. Endast en gubbe full som fan och inte bet notan, skulle få stryk

80 bth jag betalade det så han kunde gå hem till hotellet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssar är alltsom oftast beachernas svar på tyska alpturister.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svår fråga - personligen tycker jag det känns fel att låta ryska turister åka på solsemester till Thailand samtidigt som ryska soldater torterar, våldtar och mördar civila i Ukraina.

 

Jag tycker inte man ska döma alla Ryssar p g a Putin - men så länge Ryssland fortsätter sitt krig med fokus på lidande för civilbefolkningen i Ukraina tycker man i alla fall kan stänga dörren för ryska turister i resten av världen. Känns som en inställd solsemester inte är hela världen jämfört med det Ukrainas befolkning får genomlida.

 

/Krille

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Ryssar är alltsom oftast beachernas svar på tyska alpturister.

och 7/11 trogna köpa "billig" öl där, än köpa av solstols ägarna,

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-02 at 14:52, skrev Krille:

Svår fråga - personligen tycker jag det känns fel att låta ryska turister åka på solsemester till Thailand samtidigt som ryska soldater torterar, våldtar och mördar civila i Ukraina.

 

Jag tycker inte man ska döma alla Ryssar p g a Putin - men så länge Ryssland fortsätter sitt krig med fokus på lidande för civilbefolkningen i Ukraina tycker man i alla fall kan stänga dörren för ryska turister i resten av världen. Känns som en inställd solsemester inte är hela världen jämfört med det Ukrainas befolkning får genomlida.

 

/Krille

 

Jäkligt bra sagt/skrivit kan bara hålla med, ryssarna har i alla krig från WII tills idag använt våldtäkter som ett vapen, dessa äckel till människor som begår dessa brott skall portas och straffas av hela världen.

 

Om jag skulle kriga och mitt befäl sa att jag ska våldta befolkningen, skulle jag ordervägra även om det skulle kosta mitt liv.

 

Nä finns inga undantag att låta ryssar turista nånstans i världen, detsamma gäller deras idrottsmän dom kan vara i sitt pissland, ingen tar avstånd från Putin dom är fega kräk som bara tänker på sig själva, titta bara hur dom beter sig när dom är i Thailand.

 

Nu finns det säkert många som säger emot och att dom försvarar ryssarna, genom att om dom säger emot Plutten så hamnar dom i fängelse, hmm titta bara i Iran nu idag, där går kvinnor emot dom ledande i landet med sitt liv som insats.

 

Nä fega jävla kräk som bara ser sin egna vinning och inte andras, dom kan stanna och buga för Plutten så vi slipper dom. 

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nerike:

Jäkligt bra sagt/skrivit kan bara hålla med, ryssarna har i alla krig från WII tills idag använt våldtäkter som ett vapen, dessa äckel till människor som begår dessa brott skall portas och straffas av hela världen.

 

Om jag skulle kriga och mitt befäl sa att jag ska våldta befolkningen, skulle jag ordervägra även om det skulle kosta mitt liv.

 

Nä finns inga undantag att låta ryssar turista nånstans i världen, detsamma gäller deras idrottsmän dom kan vara i sitt pissland, ingen tar avstånd från Putin dom är fega kräk som bara tänker på sig själva, titta bara hur dom beter sig när dom är i Thailand.

 

Nu finns det säkert många som säger emot och att dom försvarar ryssarna, genom att om dom säger emot Plutten så hamnar dom i fängelse, hmm titta bara i Iran nu idag, där går kvinnor emot dom ledande i landet med sitt liv som insats.

 

Nä fega jävla kräk som bara ser sin egna vinning och inte andras, dom kan stanna och buga för Plutten så vi slipper dom. 

Du gillar uppenbart inte Igor o hans polare, inte jag heller så där överdrivet, har en följdfråga, vad har du för åsikt om de dollarmiljonärer som lirar hockey i NHL??

 

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Baa:

Du gillar uppenbart inte Igor o hans polare, inte jag heller så där överdrivet, har en följdfråga, vad har du för åsikt om de dollarmiljonärer som lirar hockey i NHL??

 

Tycker inte om dom flesta av dom då dom bugar för Plutten, sedan är USA ett skämt hela USA:s regering vill porta allt som har med Plutten att göra, men blundar för NHL

Dom som inte tar avstånd för missdåden dom gör i Ukriana, skall självklart inte få utöva sin sport utanför Ryssland, som alla andra idrottarna från Ryssland  

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
11 minuter sedan, skrev Nerike:

Tycker inte om dom flesta av dom då dom bugar för Plutten, sedan är USA ett skämt hela USA:s regering vill porta allt som har med Plutten att göra, men blundar för NHL

Dom som inte tar avstånd för missdåden dom gör i Ukriana, skall självklart inte få utöva sin sport utanför Ryssland, som alla andra idrottarna från Ryssland  

Dom NHL lag som har många ryssar skulle förlora stort om ryssarna blev portade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finland har portat ryska turister med motiveringen att de ska fan inte kriga och semestra samtidigt och jag håller helt med. Till Finland kan vilken fattig ryss som helst åka till, då skulle man kunna tänka sig att en soldat på permiss tar en liten semester i Finland och sen åker tillbaka till fronten och fortsätter kriga. Fy fan! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

sedan är USA ett skämt hela USA:s regering vill porta allt som har med Plutten att göra, men blundar för NHL

Svår fråga det där, de flesta ryska hockeyspelare har väl någon form av uppehållstillstånd baserat på arbete?

Hela europa är fullt av ryssar som jobbar, med arbetsvisum.....så då är kanske hela europa ett skämt också?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nerike:

Jäkligt bra sagt/skrivit kan bara hålla med, ryssarna har i alla krig från WII tills idag använt våldtäkter som ett vapen, dessa äckel till människor som begår dessa brott skall portas och straffas av hela världen.

 

Om jag skulle kriga och mitt befäl sa att jag ska våldta befolkningen, skulle jag ordervägra även om det skulle kosta mitt liv.

 

Nä finns inga undantag att låta ryssar turista nånstans i världen, detsamma gäller deras idrottsmän dom kan vara i sitt pissland, ingen tar avstånd från Putin dom är fega kräk som bara tänker på sig själva, titta bara hur dom beter sig när dom är i Thailand.

 

Nu finns det säkert många som säger emot och att dom försvarar ryssarna, genom att om dom säger emot Plutten så hamnar dom i fängelse, hmm titta bara i Iran nu idag, där går kvinnor emot dom ledande i landet med sitt liv som insats.

 

Nä fega jävla kräk som bara ser sin egna vinning och inte andras, dom kan stanna och buga för Plutten så vi slipper dom. 

Alla soldater i alla krig våldtar och så kommer det alltid vara. Utan något som helst undantag. Basta! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart en svår fråga. Dels; om män vill fly för att de inte vill slåss i ett orättfärdigt krig så är det ju något positivt. Dels så skulle den typen av krav kunna utökas så att våra fruar stoppas från att resa typ vart 8:e år när Thailand har en militärkupp.

 

En rimlig kompromiss vore att alla ryssar som släpps in skriver under ett dokument där de tar avstånd för Puttes våldtäkt av Ukraina. Gör de det så tycker jag vi, och andra, ska släppa in dem. Kanske kombinerat med en "krigsskatt" som går till vapeninköp för Ukraina.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Atom:

En rimlig kompromiss vore att alla ryssar som släpps in skriver under ett dokument där de tar avstånd för Puttes våldtäkt av Ukraina. Gör de det så tycker jag vi, och andra, ska släppa in dem. Kanske kombinerat med en "krigsskatt" som går till vapeninköp för Ukraina.

Rimligt tycker jag.

Men skulle det vara så för Ryssar som jobbar i Europa så skulle Europa stanna, men o andra sidan är de i slutändan horor och pengar viktigare, möjligt de skulle skriva på?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Soengsang:

Rimligt tycker jag.

Men skulle det vara så för Ryssar som jobbar i Europa så skulle Europa stanna, men o andra sidan är de i slutändan horor och pengar viktigare, möjligt de skulle skriva på?

Du gillar inte ryssar oavsett kriget i Ukraina eller ej :D

Men jag förstår dig, dom tillhör inte heller mina favoriter :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...