Jump to content
IGNORERAD

Boka sittplats


kenneth073

Recommended Posts

Hej på er 

Frugan och sonen har bokat resa till Thai i december sedan länge 

Jag vågade inte boka då jag inte fått ledigt men nu kom en öppning  om ledighet så jag bokade samma resa som dom ,härligt men deras var dyr och min ändå dyrare .

Deras resa bokade jag via Jade travel ,gick in på deras sida men fanns inga resor på just de datumena.

Gick in på thais hemsida och bokade fyllde i plats och bonus nummer när jag klickade fortsätt så kom det att det priset var ändrat ,försökte flera ggr med samma resultat ,kom inte vidare 

Försökte med andra bolag och lyckades till slut  få en biljett med  bolaget my trip.

Kan man gå in på nån sida och boka sittplats så jag kan sitta bredvid frugan o sonen eller går det att ringa till thai på måndag o fixa det .hutlösa priser för sittplats på siten så jag passade.

Men till kanske det värsta ,glömmde kolla upp bolaget my trip innan jag bokade och recensionerna var inte nådiga 

Nån som har erfarenhet av detta bolag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kenneth073:

Hej på er 

Frugan och sonen har bokat resa till Thai i december sedan länge 

Jag vågade inte boka då jag inte fått ledigt men nu kom en öppning  om ledighet så jag bokade samma resa som dom ,härligt men deras var dyr och min ändå dyrare .

Deras resa bokade jag via Jade travel ,gick in på deras sida men fanns inga resor på just de datumena.

Gick in på thais hemsida och bokade fyllde i plats och bonus nummer när jag klickade fortsätt så kom det att det priset var ändrat ,försökte flera ggr med samma resultat ,kom inte vidare 

Försökte med andra bolag och lyckades till slut  få en biljett med  bolaget my trip.

Kan man gå in på nån sida och boka sittplats så jag kan sitta bredvid frugan o sonen eller går det att ringa till thai på måndag o fixa det .hutlösa priser för sittplats på siten så jag passade.

Men till kanske det värsta ,glömmde kolla upp bolaget my trip innan jag bokade och recensionerna var inte nådiga 

Nån som har erfarenhet av detta bolag ?

 

Hej

Om jag fattar rätt, så har du en biljett med Thai Airways. 

I så fall har det alltid gått bra att boka sittplats på Thai Airways sida.

Om det är economy, så kostar det inget att boka sittplats.

Klicka på My Booking, fyll i din bokningsreferens och efternamn, så dyker din bokning upp.

Där kan du välja sittplats.

 

mvh

biker

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mejla annars thai i Stockholm, de har varit snabba med svar de gånger jag mejlat dem.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev kenneth073:

Hej på er 

Frugan och sonen har bokat resa till Thai i december sedan länge 

Jag vågade inte boka då jag inte fått ledigt men nu kom en öppning  om ledighet så jag bokade samma resa som dom ,härligt men deras var dyr och min ändå dyrare .

Deras resa bokade jag via Jade travel ,gick in på deras sida men fanns inga resor på just de datumena.

Gick in på thais hemsida och bokade fyllde i plats och bonus nummer när jag klickade fortsätt så kom det att det priset var ändrat ,försökte flera ggr med samma resultat ,kom inte vidare 

Försökte med andra bolag och lyckades till slut  få en biljett med  bolaget my trip.

Kan man gå in på nån sida och boka sittplats så jag kan sitta bredvid frugan o sonen eller går det att ringa till thai på måndag o fixa det .hutlösa priser för sittplats på siten så jag passade.

Men till kanske det värsta ,glömmde kolla upp bolaget my trip innan jag bokade och recensionerna var inte nådiga 

Nån som har erfarenhet av detta bolag ?

Är nått krux just nu med sittplats bokningarna på Thai, jag har en plats jag inte riktigt önskar(vill ha A eller K då sitter fram i planet) på tillbakavägen, så brukar med jämna mellanrum gå in och titta om kan ändra, just nu går det inte att ändra eller ens se "kartan" med platser i planet.

842107371_Skarmavbild2022-10-22kl_15_57_16.thumb.png.21a08d1b55ea14f720cbb9e23564c248.png

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är nått krux just nu med sittplats bokningarna på Thai, jag har en plats jag inte riktigt önskar(vill ha A eller K då sitter fram i planet) på tillbakavägen, så brukar med jämna mellanrum gå in och titta om kan ändra, just nu går det inte att ändra eller ens se "kartan" med platser i planet.

842107371_Skarmavbild2022-10-22kl_15_57_16.thumb.png.21a08d1b55ea14f720cbb9e23564c248.png

 

Hej

Jag har en economy biljett på torsdag, CPH - BKK. 

Jag kollade nu, och det går bra att boka/ändra sittplats i economy.

 

Det de skriver i röda rutan gäller nog tjänster som man betalar för.

Min gissning

 

Den röda texten fanns där redan i juni, när jag bokade.

 

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

Hej

Jag har en economy biljett på torsdag, CPH - BKK. 

Jag kollade nu, och det går bra att boka/ändra sittplats i economy.

 

Det de skriver i röda rutan gäller nog tjänster som man betalar för.

Min gissning

 

mvh

biker

 

 

Jag kommer inte åt mina platser just nu för en resa i Januari, möjligt något på g, ändring av flygplanstyp eller nått?

Går in rätt ofta o kikar på om något blivit ledigt så kan ändra stol på tillbakaresan, men idag går det inte ens att se "kartan" med platser.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biker:

 

Hej

Om jag fattar rätt, så har du en biljett med Thai Airways. 

I så fall har det alltid gått bra att boka sittplats på Thai Airways sida.

Om det är economy, så kostar det inget att boka sittplats.

Klicka på My Booking, fyll i din bokningsreferens och efternamn, så dyker din bokning upp.

Där kan du välja sittplats.

 

mvh

biker

 

 

 

Tackar för info det gick alldeles utmärkt att boka plats ,gratis var det ju också till skillnad från  bolaget my trip.

Iofs var sidan lite trög 

Nu är det bara att hoppas på att my trip sköter sig, läste i recensionerna att många fick resan inställd i sista minuten och fick inte tillbaks sina pengar, är iofs don som är missnöjda som syns mest

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tackar för info det gick alldeles utmärkt att boka plats ,gratis var det ju också till skillnad från  bolaget my trip.

Iofs var sidan lite trög 

Nu är det bara att hoppas på att my trip sköter sig, läste i recensionerna att många fick resan inställd i sista minuten och fick inte tillbaks sina pengar, är iofs don som är missnöjda som syns mest

Det är så "resebyråer" försöker dra in lite extra pengar. Alltså genom att ta betalt för sådant som redan ingår i biljetten.

Personligen bokar jag numera alltid direkt av flygbolaget. Det gäller inte bara sittplatser, även rätt att avboka/omboka mm.

Och du hade tur att platsen du ville ha var ledig?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kenneth073:

Tackar för info det gick alldeles utmärkt att boka plats ,gratis var det ju också till skillnad från  bolaget my trip.

Iofs var sidan lite trög 

Nu är det bara att hoppas på att my trip sköter sig, läste i recensionerna att många fick resan inställd i sista minuten och fick inte tillbaks sina pengar, är iofs don som är missnöjda som syns mest

 

Har en kompis som hade en T/R resa bokad Stockholm - Koh Samui med My Trip. Resan till BKK var med Thai och från BKK till Samui Bangkok Airways. När han väl kommit fram till Samui så bokar de av resan och betalar tillbaka pengarna med hänvisning till att resan är inställd. Det var Bangkok Airways om hade ställt in just den flighten han var inbokad på. 

 

Så istället för att boka om han till ett annan fligt till BKK fick han tillbaka pengarna för halva resan. Sen fick han beställa en ny hemresa själv. 

 

Boka en enkel är ju dyrare är sträcka än att boka T/R, sen hade dessutom priserna gått upp kraftigt för att det närmade sig resedatumet...  Helt sjukt dåligt gjort av resebyrån.. Alltid bäst att boka direkt via flygbolaget, även fast det kan vara några hundralappar dyrare ibland....

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart det var det jag hade tänkt göra med sidan funkade inte så då blev my trip.

Kollade upp efter att jag bokade och dom hade bara1or i recensionerna, bokade thai till bkk tor så det är väl inte mycket som kan gå fel inga anslutningsflyg .

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixat nu skickade email till thai om att lägga in bonuskortet ,svar kom efter bara en halv timme att det är inlagt 😀

Så då blir det sas gold lounge på arlanda ,där har man ju suttit ett antal ggr men vilken lounge rekar ni i bkk som man kan beträda med sas guldkort.

Tyvärr så är vi ju 3 på denna resa och kan bara bjuda med 1 så sonen släpper nog inte detta så frugan får sitta i något hörn i vänthallen  o tugga på somtam 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kenneth073:

Fixat nu skickade email till thai om att lägga in bonuskortet ,svar kom efter bara en halv timme att det är inlagt 😀

Så då blir det sas gold lounge på arlanda ,där har man ju suttit ett antal ggr men vilken lounge rekar ni i bkk som man kan beträda med sas guldkort.

Tyvärr så är vi ju 3 på denna resa och kan bara bjuda med 1 så sonen släpper nog inte detta så frugan får sitta i något hörn i vänthallen  o tugga på somtam 🤪

doggybag till frugan 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev kenneth073:

Fixat nu skickade email till thai om att lägga in bonuskortet ,svar kom efter bara en halv timme att det är inlagt 😀

Så då blir det sas gold lounge på arlanda ,där har man ju suttit ett antal ggr men vilken lounge rekar ni i bkk som man kan beträda med sas guldkort.

Tyvärr så är vi ju 3 på denna resa och kan bara bjuda med 1 så sonen släpper nog inte detta så frugan får sitta i något hörn i vänthallen  o tugga på somtam 🤪

Går väl att köpa till en plats åt frugan. Men då får du tala om att hon måste häva i sig mat ochsprit för minst 1500 baht.

I SAS loungen på Arlanda kan du betala in henne med poäng. Tänk på att det kan ta tid i passkontrollen så ni inte sitter och gottar er för länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...