Jump to content
IGNORERAD

Börje Salming


spooncreek

Recommended Posts

16 timmar sedan, skrev Alarik:

Eftersom inte någon nämner Sven Tumba så får väl jag göra det.

En, i mitt tycke, av de allra största inom ishockeyn.

 

 

Pratar vi gamla legender så måste Pelle Lindbergh få vara med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärd sjukdom, var väl en svensk munk i Thailand bl.a. som 

tog en gift ampull för att slippa lidandet... fattar inte varför man inte 

inför laglig dödshjälp i Sverige.🤔

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Pratar vi gamla legender så måste Pelle Lindbergh få vara med.

 

och även då 

Leif "Honken" Holmqvist.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Alarik:

 

och även då 

Leif "Honken" Holmqvist.

 

Tommy Salo spelar i samma liga trots missen mot Vitryssland.

 

Vilken keeper...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nacka Skoglund 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hette han som brukade vara snabbare än pucken?

Troligen 70-talet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
47 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vad hette han som brukade vara snabbare än pucken?

Troligen 70-talet.

Ingen aning men Gretzky hade ett bra tips för att hinna före alla andra.D9039260-BD19-4EC9-8575-499D957AF71A.jpeg.695c5e09d3a00dcb7ae539b9a173434a.jpeg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Vad hette han som brukade vara snabbare än pucken?

Troligen 70-talet.

Lars Göran Nilsson Brynäs

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fredman:

Lill-Strimma?

 

Lars-Göran Nilsson, född 9 mars 1944 i Vuollerim, är en svensk före detta ishockeyspelare. Hans smeknamn var "Virvelvinden från Vuollerim”. Han spelade 469 matcher i högsta serien i Brynäs IF

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fredman:

Lill-Strimma?

 

 

Så kallades han!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det började en tråd om Börje Salming men slutar med vem ni tycker är bäst, va f-n det

kanni väl fixa en ny tråd om. Börje är på väg att dö och ni snackar om vem som var

bästa hockey spelaren HUVA vilka gubbar

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Det började en tråd om Börje Salming men slutar med vem ni tycker är bäst, va f-n det

kanni väl fixa en ny tråd om. Börje är på väg att dö och ni snackar om vem som var

bästa hockey spelaren HUVA vilka gubbar

 

Knip igen trynet.

Det vi diskuterar här är inte på något sätt något som nedvärderar Börje Salming

som vi alla tycker är en fantastisk person och ishockeyspelare.

Onödigt att börja en ny tråd om ishockey för där hade Börje Salming i vilket fall som helst haft en väldigt framträdande plats.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Knip igen trynet.

Det vi diskuterar här är inte på något sätt något som nedvärderar Börje Salming

som vi alla tycker är en fantastisk person och ishockeyspelare.

Onödigt att börja en ny tråd om ishockey för där hade Börje Salming i vilket fall som helst haft en väldigt framträdande plats.

Du fatta noll, tråden Börje Salming och hans sjudom och HANS karriär inte hela

sveriges hocky histotia. tror inte du vet vad ett tryne är bara käbblar

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du fatta noll, tråden Börje Salming och hans sjudom och HANS karriär inte hela

sveriges hocky histotia. tror inte du vet vad ett tryne är bara käbblar

 

Det är du som fattar, vad du kallar, noll.

Måste du ge dig på att fördärva att fördärva den här tråden?

Gå nu på sängen istället!

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan fundera lite över om det är allt stryk han fått som back är grundorsaken till hans sjukdom - ELLER, eftersom jag också sport att en lagkamrat till Börje även han fått ALS.

Har de ätit kött från samma djur eller?

Nu tar det väldigt lång tid innan als bryter ut så s.k. smittspårning är nog mer eller mindre omöjlig.

Ändrades av evert 1
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Amigo:

All heder åt Börje och hans familj, men det vore fel att utnämna honom till tidernas hockeyspelare bara för att stödja honom och hans familj i denna svåra tid. Det vill säga för att han har drabbats av ALS. 

 

Tack för att du tydliggjorde min poäng. Stort av dig Amigo.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Boa52:

Du fatta noll, tråden Börje Salming och hans sjudom och HANS karriär inte hela

sveriges hocky histotia. tror inte du vet vad ett tryne är bara käbblar

Lars-Göran Nilsson, född 9 mars 1944 i Vuollerim, är en svensk före detta ishockeyspelare. Hans smeknamn var "Virvelvinden från Vuollerim”. Han spelade 469 matcher i högsta serien i Brynäs IF vilka han tog 8 SM-guld tillsammans med och gjorde 177 A-landskamper i Tre kronor, han gjorde 45 mål. Han blev känd för att spela med en kort klubba och att vara väldigt snabb, därav smeknamnet "Virvelvinden från Vuollerim". Han har sin Brynäs IF-tröja i taket i Gavlerinken arena, nummer 10. Numret är inte pensionerat.

19 januari 2019 blev Lars-Göran Nilsson invald i svensk ishockeys Hall of Fame. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

All heder åt Börje och hans familj, men det vore fel att utnämna honom till tidernas hockeyspelare bara för att stödja honom och hans familj i denna svåra tid. Det vill säga för att han har drabbats av ALS. 

 

Tack för att du tydliggjorde min poäng. Stort av dig Amigo.

Nu var ju texten lånat av Ann som skrivit på saijten där namninsamling pågår. Men i min åtanke var inte hans sjukdom utan det han gjort på isen och särskild i NHL.  Och han blev ju uppvaktat av NHL i form av tavlan och utmärkelsen han fick från Canada. För övrigt anser jag att dina inlägg/citater om mina inlägg är väldigt provocerande och du bara söker orsak att hacka på mig, konstig tycker jag för jag vill inte äga Dig mentalt. Men jag har märkt att inga ämnen är heliga här på MPR, bara man kan skapa oreda och strul verkar vissa nick bli nöjda. En del har nog som hobby att försöka styra seriösa trådar ur ämnet och bli skit.

 

Som jag tidigare skrev, jag tänkte lite fel igår kväll, eftersom det var en gala för 100 årig ishockey förbundets ära i Sverige, är det klart att de fokuserade på meriter som gjorts i svenska ishockeyrinkar. Och Han har ju inte varit med i tre kronor när de vunnit WM eller OS guld så hans meritlista i NHL var säkert mindre viktig vid val av tidernas spelare. Du har själv skrivit att du är av yngre årgång, då kanske Du inte vet att han var stor på -70 talet, även i Finland följde vi som var tonåringar på den tiden.

 

I allafall lider jag med familjen och blir väldigt tårögat när jag ser hans situation idag. Det är sällan att jag reagerar så starkt för mig helt okänd person som idrottare oftast är. Senast nåt som fick mig tänka hur svag livets tråd är, var när Michael Schumacher åkte omkull mellandagarna 2013, ingen är i skyddad för olyckor eller sjukdomar. Jag har själv genomgått sjukdom som gjorde att hjärnan funkade men kroppen orkade inte så har lite eget erfarenhet och kunskap hur det känns i huvudet, jag är ändå i lycksam situation eftersom jag har blivit rehabiliterat från det. Dessa miljonärer har inte den möjligheten som jag utan förmögenhet fick. Hälsa är ofta nåt man uppskattar och kan värdesätta när man har förlorat den, det ska man komma ihåg.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Du fatta noll, tråden Börje Salming och hans sjudom och HANS karriär inte hela

sveriges hocky histotia. tror inte du vet vad ett tryne är bara käbblar

Det var lugnt och städat i tråden tills du kom. Alla fattar läget så chilla lite är du snäll..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...